De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Goedkope regiovrije BD-speler van Stegen?

    Ik heb hier en op andere plekken op internet al rondgekeken, maar ik kom er maar niet uit: ik wil bij Stegen een regiovrije BD-speler kopen. Hij hoeft niet per se 3D of UHD te hebben, aangezien ik niks heb met 3D (en dus ook geen 3D-tv heb) en de speler (in elk geval de komende paar jaar) enkel via HDMI rechtstreeks aan een Samsung HD-tv wordt gehangen (eventueel met een soundbar of zo in de toekomst...). Het gaat me er dus puur om dat ik alle regio's DVD's én Blu-rays kan kijken met goede HD-beeldkwaliteit voor een schappelijke prijs. Maar de Consumentenbond bijvoorbeeld doet geen vergelijkende tests meer van BD-spelers, en verder kom ik her en der wel recensies tegen van een aantal modellen die misschien een kans maken, maar ik kom er dus geen wijs uit wat nou een verstandige keus is.

    Ik heb op dit moment een LG BP430 en een Samsung BD-J4500R (beide niet regiovrij), maar ik vind van die Samsung (die wél nog regiovrij te krijgen is - met € 179 zelfs de goedkoopste bij Stegen) het loopwerk vrij luidruchtig - ik hoor 'm wel vaker tijdens stille stukken in films - dus ik ga er eigenlijk vanuit dat dat bij een ander exemplaar ook zo zal zijn. Over de oudere LG was/ben ik eigenlijk meer te spreken dan over de Samsung, maar helaas is deze LG niet (meer?) regiovrij verkrijgbaar (want al de nodige jaren oud).

    Een aantal opties die ik zie bij Stegen:
    -LG BP350 € 189,-
    -Panasonic DMP-BDT184 € 209,-
    -Panasonic DMP-BDT280 € 239,-
    -Sony ???
    -???

    Liefst onder de 250 euro, da's eigenlijk wat ik er maximaal aan wil uitgeven.

    Iemand die me kan helpen/tips kan geven? Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door Leijo : 02-02-2019 om 16:33
    "Bond. James Bond."

  2. #2

    Standaard

    Mijn keuze zou de Panasonic DMP-BDT280 zijn, maar puur omdat ik alleen maar goede ervaringen heb met Blu-ray spelers van Panasonic.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Mijn keuze zou de Panasonic DMP-BDT280 zijn, maar puur omdat ik alleen maar goede ervaringen heb met Blu-ray spelers van Panasonic.
    ... en omdat de 280 meer opties (waaronder Wi-Fi) heeft dan de 184?
    "Bond. James Bond."

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leijo Bekijk bericht
    ... en omdat de 280 meer opties (waaronder Wi-Fi) heeft dan de 184?
    O, die heb ik allemaal niet vergeleken, en Wi-Fi op een Blu-ray speler interesseert mij persoonlijk al helemaal niet. Nee, van de twee hier genoemde Panasonic-spelers voelt de BDT280 gewoon als de betere aan. En dan moet je denken aan bouwkwaliteit, afwerking e.d. Qua beeld- en geluidskwaliteit zullen ze elkaar niet veel ontlopen en wat de mogelijkheden betreft zal de 280 inderdaad meer aan boord hebben.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •