De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraag bij aanschaf nieuwe receiver

    Momenteel ben ik bezig met het inrichten van een filmkamer in ons huis, zie ook dit topic. Mijn huidige Pioneer VSX-1019AH receiver is aan vervanging toe, tzt wil ik mijn JBL boxen + sub ook vervangen. Eerste stap is dus een nieuwe (toekomstbestendige) receiver. Nou heb ik zelf al wat gezocht en ben ik een aantal opties tegengekomen:

    Denon AVR-X3500H

    Denon AVR-X3300W

    Marantz SR5013


    Qua budget is de max eigenlijk zo'n 700 euro, dus de Marantz ligt daar al wat boven. Zelf ben ik nog zeker geen enorme kenner, wil nu echt starten met de aanschaf in etappes van een mooie set. De vergelijking vind ik ook wat lastig tussen de verschillende types. Iemand nog een advies wat een goede optie zou zijn? Mag uiteraard ook een andere uitvoering zijn dan hierboven aangegeven.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

  2. #2

    Standaard

    De speakers zullen meer invloed hebben op het geluid en ze bepalen deels wat voor receiver je nodig hebt. Mijn advies zou zijn om eerst te bepalen welke speakers je naartoe wilt. Als je dan de receiver nog steeds eerst wilt kopen is dat prima, maar kom je later niet voor een teleurstelling.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door activ Bekijk bericht
    De speakers zullen meer invloed hebben op het geluid en ze bepalen deels wat voor receiver je nodig hebt. Mijn advies zou zijn om eerst te bepalen welke speakers je naartoe wilt. Als je dan de receiver nog steeds eerst wilt kopen is dat prima, maar kom je later niet voor een teleurstelling.
    Bedankt, zal ook alvast over speakers nadenken. Receiver zal wel een eerste stap zijn denk ik, gezien de huidige echt zo goed als overleden is.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Momenteel ben ik bezig met het inrichten van een filmkamer in ons huis, zie ook dit topic. Mijn huidige Pioneer VSX-1019AH receiver is aan vervanging toe, tzt wil ik mijn JBL boxen + sub ook vervangen. Eerste stap is dus een nieuwe (toekomstbestendige) receiver. Nou heb ik zelf al wat gezocht en ben ik een aantal opties tegengekomen:

    Denon AVR-X3500H

    Denon AVR-X3300W

    Marantz SR5013


    Qua budget is de max eigenlijk zo'n 700 euro, dus de Marantz ligt daar al wat boven. Zelf ben ik nog zeker geen enorme kenner, wil nu echt starten met de aanschaf in etappes van een mooie set. De vergelijking vind ik ook wat lastig tussen de verschillende types. Iemand nog een advies wat een goede optie zou zijn? Mag uiteraard ook een andere uitvoering zijn dan hierboven aangegeven.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Ik zie dat dit nieuwe apparaten betreft.

    Persoonlijk zou ik kijken bij uitlopende modellen of 2e hands.

    Dan kun je qua kwaliteit een paar stapjes hoger op de ladder en er meer uithalen als je in de toekomst ook andere componenten gaat vervangen.
    "A man's got to know his limitations", ...

  5. #5

    Standaard

    Nog bedankt voor de reacties. Ik heb uiteindelijk toch voor de Denon AVR-X3500H gekozen. Ik heb (voorlopig) ook niet de ambities/ het budget om voor een echt hoger segment te gaan. Volgende stap zullen nieuwe boxen worden, kans is wel groot dat ik die tweede hands zal aanschaffen.

    Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •