Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
De resultaten 176 tot 192 van 192 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Ik vind Netflix helemaal top, sinds ik erachter ben dat ze een heleboel Studio Canal vintage classics en Network Releasing titels hebben. Hoef ik voorlopig de Blu-rays die op mijn wenslijst stonden niet te kopen.

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik vind dit eerlijk gezegd wel een beetje beledigend. Wat is er lui aan een film of serie bekijken via een streamingdienst? Wil je zeggen dat de activiteit ven een DVD, Blu-ray of UHD als Actief kan worden bestempeld?

    Ik vind Streaming zeker niet lui en een mooie toevoeging op mijn wensen welke en hoe ik bepaalde films en series kijk. Want het is nu eenmaal helaas zo dat niet alle streaming titels beschikbaar komen op fysiek en eigenlijk vind ik dat wel goed. Het scheelt een hoop geld, de streaming kwaliteit is prima en het gemak van verder kijken waar je bent gebleven biedt een hoop comfort. Dit icm mijn 4K en bestaande fysieke collectie vind ik dit het beste van twee werelden.
    Wat de diensten tegenwoordig doen lijkt ook op luiheid: Een paar bestanden online zetten en het overzicht aanpassen. Het enige waar ze volgens mij moeite voor doen is om alles zo te normaliseren dat het alleen aan hun verwachtingen kan voldoen en dat het lijkt alsof de compressie geen invloed heeft op kwaliteit van beeld en geluid.

    Ik doe daarom liever ook wat meer moeite voor iets goeds, dan thuis op een paar knoppen drukken om een bestandje te openen en de inhoud te bekijken. Bij streaming is alleen het kiezen lastig en als ik een keuze heb gemaakt is het alleen nog spannend of er voldoende bandbreedte is om deze zonder haperingen en met een constante resolutie te kunnen bekijken. Vaak is de bandbreedte voldoende, omdat die voor streaming niet meer nodig schijnt te zijn. Alles is zo sterk gecomprimeerd en je kunt ook niet kiezen met welke kwaliteit je wilt streamen, dat is altijd de laagste. Je mag blij zijn als je 8bit-kleuren krijgt, want 10-bit kleuren (HDR) en 'lossy' 16-bit (1536kbps) audio is ook nog steeds te moeilijk.

    Het beste van 2 werelden zou ik vinden als er ook bestanden zijn die ik kan kopen, downloaden, de koper altijd af kan spelen en de zelfde hoge kwaliteit heeft als fysieke schijven. Of als we kunnen huren met een speler die een grote buffer heeft, zodat we even moeten wachten en het dan zonder haperingen en met een hogere kwaliteit afgespeeld kan worden. Nu is het te veel OF OF i.p.v. EN EN om het als "Het beste van 2 werelden" te kunnen noemen".
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #178

    Standaard

    Als ik een film echt goed vind koop ik de fysieke disc (4k). Wanneer ik een film goed en leuk vind graag in een goed kwaliteit wil zien voor een redelijke prijs koop ik m op itunes tussen 3,99 en 5,99 (meestal DV en soms atmos)
    Via itunes is de kwaliteit altijd gelijk, is mijn ervaring, stream dus altijd via bekabeling en niet via wifi.

    En veel films zijn op itunes beschikbaar in hdr/dv die niet eens uit zijn op fysieke discs.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Natuurlijk kun je beide doen, maar ik heb geen zin om avonden lang alleen maar TV-series en/of films te kijken. Ik heb nog veel meer andere interesses en bezigheden waarmee ik mijn tijd kan vullen. Ik heb voor de aardigheid die app JustWatch uit de Apple App Store gedownload, maar waarom moet je hier nu weer een account aanmaken? Wat is dat voor onzin! Maar OK, gedaan. Vervolgens gekeken op welke streamingdienst de beroemde Hitchcock-film '39 Steps' uit 1939 aangeboden wordt. Nergens dus. Vervolgens de bekende film 'Ziegfeld Follies' uit 1945 gezocht. Ook nergens. Tja. Kennelijk worden alleen populaire hedendaagse films gestreamd?
    The Criterion Collection heeft ook een streaming kanaal, waar The 39 Steps te zien is. Overigens geef je aan dat Ziegfield Follies een bekende film is, bedoel je dit ironisch? Want ik heb nog nooit van die film gehoord...

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    Het beste van 2 werelden zou ik vinden als er ook bestanden zijn die ik kan kopen, downloaden, de koper altijd af kan spelen en de zelfde hoge kwaliteit heeft als fysieke schijven. Of als we kunnen huren met een speler die een grote buffer heeft, zodat we even moeten wachten en het dan zonder haperingen en met een hogere kwaliteit afgespeeld kan worden. Nu is het te veel OF OF i.p.v. EN EN om het als "Het beste van 2 werelden" te kunnen noemen".
    iTunes kan je kopen en downloaden, en is IMO erg goede kwaliteit. Bekijk het dan wel via een AppleTV 4K want die geeft de beste kwaliteit. Het systeem wat jij zoekt is Kaleidescape, dat is het beste wat je kan hebben qua downloaden/streamen (en het duurste overigens).

  6. #181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Als ik een film echt goed vind koop ik de fysieke disc (4k). Wanneer ik een film goed en leuk vind graag in een goed kwaliteit wil zien voor een redelijke prijs koop ik m op itunes tussen 3,99 en 5,99 (meestal DV en soms atmos)
    Via itunes is de kwaliteit altijd gelijk, is mijn ervaring, stream dus altijd via bekabeling en niet via wifi.

    En veel films zijn op itunes beschikbaar in hdr/dv die niet eens uit zijn op fysieke discs.
    De bitrate van streams is nog steeds een stuk lager dan die van 4k films. Atmos is vaak een digital+ container bijvoorbeeld online. Geluid is minder en beeld ook. Wat niet betekent dat het slecht is ofzo. Zette laatst een 4k film aan en verbaasde me over de atmos trek hoeveel beter dat toch klonk.

    Dat streamen via kabels is overigens natuurlijk ookal achterhaald. Wifi 6 is vaak stukken sneller dan bekabeling, want ik gok dat niemand fibre aansluitingen met 10 gigabit thuis heeft liggen zowel kwa internet als infrastructuur
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #182
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het zal best nog wel ff duren, maar streamingbitrates zullen de disccapaciteit gaan overtreffen. Een nieuwe discstandaard gaat er niet meer komen en het internet wordt steeds sneller. Voor ons collectors geen fijne ontwikkeling, maar voor de luie mens (ook in ons) een weldaad.

    Ik koop echt alleen nog maar de musthaves en voor de rest voldoet de streaming kwaliteit echt prima. Zeker als je bedenkt hoe we er een paar decennia terug voor stonden. Dan is de streamingkwaliteit uitstekend te noemen. Waar ik vroeger met pijn in mijn ogen keek naar mijn 32" Trinitron is het nu on the fly smullen op een 83". In die tijd ondenkbaar. Maar inderdaad stop je de UHD-versie erin, dan zie je dat het nog veel beter kan, maar alles is dus relatief en bij collectors zit natuurlijk nog een hoop denial. Ik eet nu van twee walletjes en geniet echt van de nieuwste streaming series op meerdere platvormen en laat me zo nu en dan een avondje wegblazen door een mooie nieuwe UHD-uitgave, zoals The Lost Boys onlangs.

    Kortom: ik ben blij met alle opties en gemakzucht overvalt mij ook vaak als ik op de bank zit. Te lui om een filmpje uit de kast te trekken, bijna te lui om op mijn afstandsbediening te klikken op zoek naar iets leuks. Vaak is het toch het laatste...Daar kan ik bijvoorbeeld de lettertype heel klein zetten, zodat ze ook op mijn scherm nog goed te lezen zijn, dat soort gemakken kent mijn OPPO niet...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 14-10-2022 om 23:24
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #183

    Standaard

    Ben het met je eens Claudio.
    Ik heb nu al heel lang Saturday Night Fever in dolby vision op itunes, en nog veel meer titels die niet op disc zijn verschenen. Langzaam zie je daar nu ook fysieke releases van. Heb maar 3,99 voor betaald, dus als zometeen deze voor een leuke prijs komt op 4k disc, zal ik maar voor de 3de keer kopen....

    Toppers.qua.beeld en geluid op itunes: the meg en aquaman
    Laatst aangepast door Mark van L. : 15-10-2022 om 08:10
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  9. #184

    Standaard

    Blaten dat het allemaal niks is en niet kan is een te goedkope reactie...

    De ontwikkelingen gaan snel en er zijn als voorbeelden van waar "Kwaliteit" boven "Kwantiteit" staat, welke aantonen dat Technisch geen beperking meer is.
    The Ultimate Movie Player - Kaleidescape deze is erg duur en exclusief.

    Maar Sony's Bravia Core werk goed en zelfs in NL.

    Wat is Bravia core?
    De BRAVIA CORE™-app is een videoservice die wordt geleverd bij in aanmerking komende tv-modellen. Deze app biedt toegang tot een reeks nieuwe releases en klassieke films, waaronder de grootste IMAX® Enhanced-filmcollectie, UHD-kwaliteit zonder kwaliteitsverlies met Pure Stream™, en nog veel meer!


    Kijk in PureStream™: het allerbeste op het gebied van streamen met behoud van beeldkwaliteit
    BRAVIA CORE heeft bij talloze films Pure Stream™ om HDR-films te streamen met 80 Mbps, vergelijkbaar met 4K UHD Blu-ray.6 Dit leidt tot een gedetailleerder, kleurrijker en contrastrijker beeld dan streams van 15–25 Mbps.


    The Bravia Core cinematic experience heeft ook enhanced by audio quality. Veel titles zijn beschikaar met DTS enhanced audio tracks (DTS-X).


    https://www.toptenreviews.com/is-bra...lix-and-disney

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wat de diensten tegenwoordig doen lijkt ook op luiheid: Een paar bestanden online zetten en het overzicht aanpassen. Het enige waar ze volgens mij moeite voor doen is om alles zo te normaliseren dat het alleen aan hun verwachtingen kan voldoen en dat het lijkt alsof de compressie geen invloed heeft op kwaliteit van beeld en geluid.

    Ik doe daarom liever ook wat meer moeite voor iets goeds, dan thuis op een paar knoppen drukken om een bestandje te openen en de inhoud te bekijken. Bij streaming is alleen het kiezen lastig en als ik een keuze heb gemaakt is het alleen nog spannend of er voldoende bandbreedte is om deze zonder haperingen en met een constante resolutie te kunnen bekijken. Vaak is de bandbreedte voldoende, omdat die voor streaming niet meer nodig schijnt te zijn. Alles is zo sterk gecomprimeerd en je kunt ook niet kiezen met welke kwaliteit je wilt streamen, dat is altijd de laagste. Je mag blij zijn als je 8bit-kleuren krijgt, want 10-bit kleuren (HDR) en 'lossy' 16-bit (1536kbps) audio is ook nog steeds te moeilijk.

    Het beste van 2 werelden zou ik vinden als er ook bestanden zijn die ik kan kopen, downloaden, de koper altijd af kan spelen en de zelfde hoge kwaliteit heeft als fysieke schijven. Of als we kunnen huren met een speler die een grote buffer heeft, zodat we even moeten wachten en het dan zonder haperingen en met een hogere kwaliteit afgespeeld kan worden. Nu is het te veel OF OF i.p.v. EN EN om het als "Het beste van 2 werelden" te kunnen noemen".
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Maar Sony's Bravia Core werk goed en zelfs in NL.
    Review: deze Netflix-concurrent werkt alleen op de duurste tv’s van Sony

    Bron: ad.nl https://www.ad.nl/tech/review-deze-n...sony~ada51934/

  11. #186

    Standaard

    Je mist dus volledig het punt!

    En dat punt is dat het kan met hogere video bitrates en ongecomprimeerde audio ...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Review: deze Netflix-concurrent werkt alleen op de duurste tv’s van Sony

    Bron: ad.nl https://www.ad.nl/tech/review-deze-n...sony~ada51934/
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #187
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Je mist dus volledig het punt!

    En dat punt is dat het kan met hogere video bitrates en ongecomprimeerde audio ...
    Precies en wat nu nog voor de lucky view is, zal 'straks' wellicht gemeengoed zijn. Hoe meer streamingdiensten er komen, des te meer concurrentie en die willen straks boven elkaar uitstijgen. Dat kan nu nog door een scherpere prijs, beter uniek aanbod en meer gebruiksgemak, maar uiteindelijk door betere kwaliteit. Je ziet dat nu al door meer en meer aanbod in DV en DA en het enige wat rest is hogere bitrates. Ze moeten straks wel, want ze willen de prijzen natuurlijk verhogen. Nu is de troef om goedkopere abo's met reclame te bieden, maar de consument wordt ook steeds kritischer.

    Het feit dat UHD ook steeds schaarser wordt en alleen maar duurder (wat al gek genoeg is) maakt het allemaal niet makkelijker. Helemaal als je titels uit het buitenland moet gaan halen en import- en verzendkosten steeds duurder worden. Normaal gesproken is het hoe langer een medium bestaat hoe goedkoper ze worden en hoe sneller ze in een grabbelbak komen te liggen, maar UHD's worden alleen maar duurder en gaan al de richting van de peperdure import-LD vroeger. Je mag al blij zijn als ze nog ergens in de winkel liggen. Dat is overigens niet iets van de laatste tijd of Poetin-gerelateerd, maar al sinds het begin van UHD. En dan gaan we er gemakshalve nog vanuit dat elke UHD topkwaliteit biedt, maar helaas is dat helemaal niet zo. Soms wel, maar vaak ook niet. Een nieuwe trend is bijvoorbeeld dat je op DIsney + een film op IMAX-formaat kan kijken of op het 'gewone' formaat en dat de UHD die optie helemaal niet biedt, maakt hem bijna ondergeschikt. En als die UHD dan uitkomt draait hij vaak al een maand of eerder op de streamingdiensten, dan moet een film echt wel een musthave zijn, anders staat de koopmotivatie al helemaal op een laag pitje. Impulsaankopen zijn in ieder geval verleden tijd, uitzonderingen daargelaten.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 16-10-2022 om 15:41
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #188

    Standaard

    Allemaal leuk en aardig maar tot nu toe is zie je dat bij Neflix juist dat de bitrate verlaagd wordt, in de VS is er lange tijd een discussie gaande om streaming diensten te laten meebetalen aan het oplossen van de capaciteitsproblemen van het internet die door het explosieve toename van streamingdiensten zijn veroorzaakt.
    Netflix kiest daarom voor drastische verlaging van bitrates, wat weliswaar grotendeels worde gecompenseerd door nieuwe compressie methodes. maar hoe dan ook druk zet op de kwaliteit.
    daarnaast zal Netflix binnenkort zij prijzen verhogen naar $20 per maand voor de 4K deinst wat er op neer komt dat de prijs in nog geen 10 jaar twee en een half keer zo duur is geworden,... Disney+ gaat naar $11 per maand, een prijsstijging van meer dan 50% in 3 jaar.

    Het is natuurlijk logisch dat Streamingdiensten zich met een scherpe , maar verlieslijdende, prijs op de markt zetten en als er genoeg abonnees zijn de prijzen drastisch omhoog gooien dus bij Disney+ kan ik de verhoging nog wel begrijpen en accepteren maar in geval van Netflix had ik wel verwacht dat de die drastische prijsverhogingen wel wat zoude verminderen na 10 jaar.
    Dat belooft nog wat voor alle overige steamingdiensten.


    De huidige energiecrisis laat ook zien wat er gebeurd als we ons te veel afhankelijk maken van multinationals en landen, plots willen minder afhankelijk zijn of zelfs geheel zelf voordienend en zijn warmtepompen en zonnepanelen niet aan te slepen.

    Streamingdiensten zijn mooie toevoegingen voor het media-aanbod maar je begeeft je zelf wel in de hol van de leeuw.
    Ik zal daarom ook altijd mijn collectie Blu-ray's en UHD Blu-ray's behouden.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #189
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het zijn inderdaad rare tijden nu, vandaar dat ik begon met; "het kan nog wel ff duren..."
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Precies en wat nu nog voor de lucky view is, zal 'straks' wellicht gemeengoed zijn. Hoe meer streamingdiensten er komen, des te meer concurrentie en die willen straks boven elkaar uitstijgen. Dat kan nu nog door een scherpere prijs, beter uniek aanbod en meer gebruiksgemak, maar uiteindelijk door betere kwaliteit. Je ziet dat nu al door meer en meer aanbod in DV en DA en het enige wat rest is hogere bitrates. Ze moeten straks wel, want ze willen de prijzen natuurlijk verhogen. Nu is de troef om goedkopere abo's met reclame te bieden, maar de consument wordt ook steeds kritischer.
    Nog meer streaming diensten? Het aanbod is nu al onoverzichtelijk en de apps en apparaten van nu helpen ook niet mee om consumenten kritischer te maken. Dan zouden ze ook een app moeten maken die je voor alle diensten kunt gebruiken en waarbij je makkelijk abonnementen kunt vergelijken en beheren.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Een nieuwe trend is bijvoorbeeld dat je op DIsney + een film op IMAX-formaat kan kijken of op het 'gewone' formaat en dat de UHD die optie helemaal niet biedt, maakt hem bijna ondergeschikt. En als die UHD dan uitkomt draait hij vaak al een maand of eerder op de streamingdiensten, dan moet een film echt wel een musthave zijn, anders de koopmotivatie al helemaal op een laag pitje. Impulsaankopen zijn in ieder geval verleden tijd, uitzonderingen daargelaten.
    Goed idee: UHD alleen als IMAX-Enhanced uitbrengen. De verschillen tussen de BD en UBD en streaming zijn dan ook wat duidelijker.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #191

    Standaard

    M'n laatste posting in dit topic was van juli 2019 en zo negatief als toen ben ik niet meer. De releases blijven komen en wat specifiek positief is is dat ook kleinere labels als Criterion, Eureka, Arrow en Shout! factory al een paar jaar releases op UHD blu-ray uitbrengen. Blijkbaar "kan het uit" en is de markt voor UHD blu-ray dusdanig volwassen dat het kan blijven bestaan. Ik kijk daar eigenlijk wel van op.

    Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de markt voor afspeelapparatuur zich gaat ontwikkelen. Na het afhaken van een aantal fabrikanten zet ik wel vraagtekens bij de verkrijgbaarheid en betaalbaarheid daarvan.

  17. #192

    Lightbulb

    Een aardig stuk op Variety.com met Nolan en Cameron over de toekomst van 4K fysieke discs: https://variety.com/2023/film/news/o...ia-1235837539/

    Het is maar hoe je het interpreteert: dat een bepaalde (blockbuster)titel als Oppenheimer snel uitverkocht is, zegt weinig over de toekomst van het format in het algemeen.

    Er worden ook weer meer musicassettes verkocht, toch zal niemand zeggen dat hier nu echt toekomst in zit (anders dan een novelty item)

    Het gegeven dat er steeds minder 4K-spelers op de markt zijn zoals Richard B ook zegt vind ik wel problematisch (zie ook 3D blurays wat best een aardige nichemarkt was, maar waar je nu helemaal niets meer aan hebt, want er worden geen schermen meer gemaakt die het format ondersteunen).

    Coolblue heeft er bijvoorbeeld maar 5 in de verkoop, 3 van Sony en 2 van Panasonic, waarvan er ook nog eens 2 niet leverbaar zijn.

    Eerder waren er al geruchten dat Panasonic zou gaan stoppen met het maken van 4K-spelers.

    Whathifi maakt zich hier ook zorgen om: https://www.whathifi.com/features/4k...-seems-to-care
    Laatst aangepast door Oakey : 16-12-2023 om 15:14
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •