Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 192 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    De massa weet dat prima en die kunnen de ontwikkelingen echt wel bijbenen. Het gaat om interesse, en de meeste mensen hebben dat niet in 4K of DV of Atmos. De massa gaat voor gemak, zoals Netflix of Videoland. Onbeperkt en je kan lekker Bingen met je favoriete serie. Het boeit ze echt geen r**t dat de serie "slechts" HD is en niet in 4K met HDR/DV enz. Dit is voor ons een hobby en die heeft de massa nou eenmaal niet (meer). De één doet dit qua hobby en wil er alles mee doen, en de ander heeft weer wat anders. En vinden wij nou niet belangrijk of interessant. To each his own...
    Als er vroeger iets nieuws kwam, werd het groots gedemonstreerd op beurzen en in winkels. Tegenwoordig kun je alleen nog een artikeltje op een site lezen en is er al in een review te lezen hoe goed of slecht een product is. Dit vindt de massa voldoende informatie om te kunnen beoordelen of het geschikt is voor gebruik thuis. De massa vindt dat het daardoor niet meer nodig is om naar een winkel of beurs te gaan om een goede indruk te krijgen van wat een product te bieden heeft.

    Natuurlijk gaat het ook om gemak en stelt niet iedereen hoge eisen, maar bij de kwaliteit van de weergave bestaat ook nog zoiets als een ondergrens van als het daaronder komt, zal zelfs de massa snel ontevreden zijn en minder interesse hebben. Om boven de ondergrens te kunnen blijven, zal er dus ook op de kwaliteit van de weergave gelet moeten worden. Wanneer er niet gegarandeerd kan worden dat de kwaliteit van (streams en) downloads hetzelfde is als die van een fysieke drager, zal het als bij muziek heel lastig worden om de massa tevreden te houden en bepaalde routes te laten volgen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    zal het als bij muziek heel lastig worden om de massa tevreden te houden en bepaalde routes te laten volgen.
    Voor zover mij bekend gebruikt de massa Spotify, Netflix en diensten als Videoland en vindt dat prima. Allemaal niet de zelfde kwaliteit als een fysieke drager.

  3. #28

    Standaard

    En vroeger ging de massa ook echt niet naar beurzen

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als er vroeger iets nieuws kwam, werd het groots gedemonstreerd op beurzen en in winkels. Tegenwoordig kun je alleen nog een artikeltje op een site lezen en is er al in een review te lezen hoe goed of slecht een product is. Dit vindt de massa voldoende informatie om te kunnen beoordelen of het geschikt is voor gebruik thuis. De massa vindt dat het daardoor niet meer nodig is om naar een winkel of beurs te gaan om een goede indruk te krijgen van wat een product te bieden heeft.
    Gerco, die beurzen waren toen ook al alleen voor de geeks hoor. De massa liet zich informeren/overtuigen door radio, TV, print en hun sociale omgeving. Daar is nu internet bijgekomen, maar beurzen waren daar toen al geen onderdeel van hoor.

    Natuurlijk gaat het ook om gemak en stelt niet iedereen hoge eisen, maar bij de kwaliteit van de weergave bestaat ook nog zoiets als een ondergrens van als het daaronder komt, zal zelfs de massa snel ontevreden zijn en minder interesse hebben. Om boven de ondergrens te kunnen blijven, zal er dus ook op de kwaliteit van de weergave gelet moeten worden. Wanneer er niet gegarandeerd kan worden dat de kwaliteit van (streams en) downloads hetzelfde is als die van een fysieke drager, zal het als bij muziek heel lastig worden om de massa tevreden te houden en bepaalde routes te laten volgen.
    Ondergrens qua beeld is misschien HD, maar anders vind je al bijna niet meer. Ik denk ook niet dat kwaliteit perse de maatstaf is van de gemiddelde consument. Ik denk dat prijs, gemak en snelheid van toegang tot de product/dienst de belangrijkste maatstaven zijn. En vwb dat laatste, kom op Gerco....zoals gezegd gebruikt iedereen streaming....denk je nu echt dat er gekeken wordt naar de bitrate oid...

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Gerco, die beurzen waren toen ook al alleen voor de geeks hoor. De massa liet zich informeren/overtuigen door radio, TV, print en hun sociale omgeving. Daar is nu internet bijgekomen, maar beurzen waren daar toen al geen onderdeel van hoor.
    Ben je dan te jong om de Firato te kennen?
    Dat was altijd wel een dingetje hoor.
    Kon je zomaar een dag doorbrengen en het haalde ook "gewoon" elke keer het 8 uur journaal en programma's als de Wondere Wereld...

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Ben je dan te jong om de Firato te kennen?
    Dat was altijd wel een dingetje hoor.
    Kon je zomaar een dag doorbrengen en het haalde ook "gewoon" elke keer het 8 uur journaal en programma's als de Wondere Wereld...
    Nope, ik heb zelf ook op de Firato rondgelopen zelfs. Dat was zeker een ding, maar niet toonaangevend genoeg dat de meeste consumenten hun keuze hierop lieten afhangen.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Gerco, die beurzen waren toen ook al alleen voor de geeks hoor. De massa liet zich informeren/overtuigen door radio, TV, print en hun sociale omgeving. Daar is nu internet bijgekomen, maar beurzen waren daar toen al geen onderdeel van hoor.
    De beurzen zijn nu alleen nog voor de geeks, daarom worden ze niet meer in de RAI of de Jaarbeurs hallen gehouden, maar in de skyboxen van een stadion of kamers van een hotel.

    Ik zie het internet meer als vervanging van de stapel folders waarmee bezoekers de beurs verlieten.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nope, ik heb zelf ook op de Firato rondgelopen zelfs. Dat was zeker een ding, maar niet toonaangevend genoeg dat de meeste consumenten hun keuze hierop lieten afhangen.
    Daar ging ik vroeger ook naar toe om te zien waar de fabrikanten mee bezig zijn of naar toe willen en de fabrikanten konden zien waar de massa in geïnteresseerd is. Die wissel-werking tussen fabrikant en de massa is nu een stuk minder en dat maakt het lastig om de fabrikanten en de massa op één lijn te krijgen.

    Winkels liggen daardoor vol met verschillende soorten dragers (schijven) terwijl er in pricipe maar 2 soorten nodig zijn. Als er dan ook nog een 3e bij komt, wordt het niet makkelijker om te kiezen en is de kwaliteit nu daardoor minder belangrijk dan de prijs.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 25-02-2019 om 01:28
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #33

    Standaard

    Welke winkels liggen nog vol met schijven dan?

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Welke winkels liggen nog vol met schijven dan?
    Snackbars: bamischijven, nasischijven...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Snackbars: bamischijven, nasischijven...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Snackbars: bamischijven, nasischijven...
    Daar moet je ook niet op willen wachten, anders zijn die ook koud.

    Ik denk dat ze de UBD wat te vroeg in het vet hebben gedaan, want de ene massa heeft de buik nog niet vol van de DVD en de BD en de andere van het vullen met streaming.

    Streaming vind ik zelf een goede vervanger van videotheken en handig voor series, maar films kijk ik het liefst in een wat hogere kwaliteit en helemaal als ik ze wat vaker wil bekijken. Daar zal legaal downloaden beter voor zijn en zeker als dan ook bvb een animatiefilm met een Nederlands gesproken object-gebaseerd HD-audiospoor bij zit en we kunnen kiezen tussen de Dolby, DTS of evt. Auro3D. Dat zal ook voor filmmaatschappij en interessanter zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #37

    Standaard

    De PS5 zou wel eens kunnen uitkomen zonder een drive. Waarom 60 euro betalen voor een schijfje als je het spel kan streamen voor 20 a 30 euro. Kijk naar Steam.
    Handig ook, je moet niet meer uit de zetel om om je game te gaan. Alleen sneu als ze op een dag besluiten je favoriete game niet meer te streamen.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    De PS5 zou wel eens kunnen uitkomen zonder een drive. Waarom 60 euro betalen voor een schijfje als je het spel kan streamen voor 20 a 30 euro. Kijk naar Steam.
    Handig ook, je moet niet meer uit de zetel om om je game te gaan. Alleen sneu als ze op een dag besluiten je favoriete game niet meer te streamen.
    Ik vrees dat de prijzen niet van 60 naar 20 a 30 euro zullen gaan, zeker niet voor nieuwe games. Kosten zitten toch vooral in de ontwikkeling, minder in de fysieke drager en distributie.

  14. #39

    Standaard

    Mijn huidige denk wijze is dat tegen de tijd dat de spelers er echt uit gaan mijn bestaande disc verzameling relatief makkelijk is te rippen met een pc. Net als inmiddels het geval is met dvd en zelfs vhs.
    You are free to do as we tell you!

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    De PS5 zou wel eens kunnen uitkomen zonder een drive. Waarom 60 euro betalen voor een schijfje als je het spel kan streamen voor 20 a 30 euro. Kijk naar Steam.
    Handig ook, je moet niet meer uit de zetel om om je game te gaan. Alleen sneu als ze op een dag besluiten je favoriete game niet meer te streamen.
    en dat geloof je? Ze verkopen nu ookal genoeg digitale games en die zijn 9 van de 10 keer zelfs een stuk duurder dan de fysieke game

    ik hoef bovendien geen digitale games. Als over 10 jaar de servers platgaan voor de volgende generatie ben je je geld kwitj als je console kapot gaat.
    Als mijn console nu kapot gaat koop ik een ander en installeer / gebruik ik daarop mijn fysieke games
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Er komen steeds meer films beschikbaar in 4K met HDR/DV en Atmos via bijv iTunes. Ik heb het er ook naast en moet zeggen dat het er erg mooi uitziet.
    geldt hetzelfde antwoord voor als dat ik hierboven op games gaf:

    wat als ze je gekochte films offline halen?
    ik hoef overigens geen apple tv. hou het wel bij me Shield TV waar ik alles op kan installeren wat ik wil......geen gesloten Apply crap voor my thnx
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    geldt hetzelfde antwoord voor als dat ik hierboven op games gaf:

    wat als ze je gekochte films offline halen?
    ik hoef overigens geen apple tv. hou het wel bij me Shield TV waar ik alles op kan installeren wat ik wil......geen gesloten Apply crap voor my thnx
    Je bent niks verplicht natuurlijk Ik heb het er puur bij om af en toe een filmpje op te kopen of te huren. Merk dat ik niet meer alles persé wil hebben en zeker niet op 4K. Veel backcatalogue komt uit (vooral in de US) en dan is UHD wel interessant. Apple TV hou ik er naast, maar zal geen vervanging worden. De films die ik echt wil hebben koop ik op disc, puur vanwege de reden die je geeft. Ik zie in een FB groep voor AppleTV ook vaak dat of titels verdwijnen of gedowngrade worden van 4K naar HD. En daar wil ik inderdaad niet afhankelijk van zijn.

  18. #43

    Standaard

    Op 1 maart 2016 kwamen in de VS de eerste UHD titels uit: da's bijna precies 3 jaar geleden. Als ik nu de releaselijsten van die afgelopen jaren zo bekijk dan zie ik vooral vrij recente, Amerikaanse big budget films. Vaak ook wel films met veel special effect, maar in ieder geval veel nieuwere en populaire films. Als je het type filmliefhebber bent die ook graag oudere films en niet-Engelse films bekijkt dan is het wat dat betreft nog verre van een interessant formaat. En met de terugloop van verkopen van fysieke media vraag ik me af of dat punt ooit wel bereikt wordt: ik kan me niet voorstellen dat uitgevers zin hebben om hun UHD catalogus te verdiepen naar de meer "serieuze" film. Ik denk dat een hoop filmliefhebbers zullen blijven hangen bij "gewoon" blu-ray. De wereldwijde catalogus daarvan is inmiddels heel diep, en als voor veel meer "casual" kijkers DVD nog voldoende is dan is voor een groep daarboven blu-ray ook nog wel voldoende.

    Ik ben pessimistisch over UHD: ik ben bang dat het tzt dezelfde kant op gaat als 3D blu-ray. De huidige staat van 3D blu-ray, maar ook de beperkte omvang van de UHD catalogus, weerhoudt me er van om er al te veel in te investeren.

  19. #44

    Standaard

    Klopt Richard, maar dat was in de begintijd van bluray net zo. Dat heeft toch een goede inhaalslag gemaakt, hoewel er nog steeds grote arthousetitels zijn die nooit op bd zijn uitgebracht of in een slechte uitgave (Hedwig and the angry inch, La cité des enfants perdus, Funny games).

    Maar uhd heeft het wel moeilijke inderdaad. Het is zo’n kleine markt geworden. Ik heb er ook maar 3 in huis.

  20. #45

    Standaard

    UHD trekt me momenteel nog helemaal niet titels zijn veel te duur en het heeft miz alleen nut bij recent spul of oud 70mm materiaal.

    En dan is er het feit dat in Nederland de meeste mensen blijkbaar nog steeds liever dvd kijken/kopen dan blu-ray terwijl de prijs vaak nagenoeg hetzelfde is. Iets wat ik op zich al helemaal niet begrijp.
    You are free to do as we tell you!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    De PS5 zou wel eens kunnen uitkomen zonder een drive.
    Microsoft brengt in mei de Xbox One S All-Digital Edition uit: https://allesoverfilm.nl/forum/showt...41#post2067141

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rmelkert Bekijk bericht
    UHD trekt me momenteel nog helemaal niet titels zijn veel te duur en het heeft miz alleen nut bij recent spul of oud 70mm materiaal.

    En dan is er het feit dat in Nederland de meeste mensen blijkbaar nog steeds liever dvd kijken/kopen dan blu-ray terwijl de prijs vaak nagenoeg hetzelfde is. Iets wat ik op zich al helemaal niet begrijp.
    Oud 35mm materiaal leent zich er ook prima voor hoor, mits goed gemastered maar dat is altijd een voorwaarde.
    Overigens worden bijv in de VS ook nog altijd meer dvd's verkocht dan BD's of zelfs UHD dus dat is niet alleen de situatie in NL.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 06-03-2019 om 09:49

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    Ik denk dat ze de UBD wat te vroeg in het vet hebben gedaan, want de ene massa heeft de buik nog niet vol van de DVD en de BD en de andere van het vullen met streaming.
    UHD is nooit bedoeld geweest voor de massa en BD ook niet echt. En het is ook nooit zo geweest dat men "de buik vol had" van DVD/BD omdat men er onvrede over had oid. Ten tijde van de offline winkels was er een groep die DVD's en ook wel BD's kochten, ook door het gebrek aan iets anders. Toen sloten de winkels en kwam Netflix en de rest is historie. Het is puur de weg van de meest makkelijke keuze geweest die ook prijstechnisch ook nog eens heel interessant is. En daarnaast, DVD wordt nog best goed verkocht dus helemaal "de buik vol' heeft men het nog niet. Het punt is dat BD te lang als een premium product met de daarbij behorende prijs in de markt is gezet. Men is onvoldoende de concurrentie met streaming aangegaan, zeker op prijs. En daarnaast heeft Netflix al een dusdanige beeldkwaliteit dat BD technisch onvoldoende meerwaarde heeft. En daarnaast zijn de modetrends in je woonkamer niet meer een high-end HT met dikke speakers, een subwoofer en een mega reciever. Het is juist klein, slim en slank. Ik heb ook een soundbar staan met twee draadloze achterspeakers. Vind dit zelf ook veel mooier dan die dikke zwarte bakken in mn woonkamer. En qua geluid (ook Atmos en DTS:X) vind ik het geweldig klinken. Ik kijk zeker nog BD en UHD maar ik zie ook zeker dat streaming een grotere toekomst heeft dan fysieke discs, hoe jammer ook.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    En daarnaast zijn de modetrends in je woonkamer niet meer een high-end HT met dikke speakers, een subwoofer en een mega reciever. Het is juist klein, slim en slank. Ik heb ook een soundbar staan met twee draadloze achterspeakers. Vind dit zelf ook veel mooier dan die dikke zwarte bakken in mn woonkamer. En qua geluid (ook Atmos en DTS:X) vind ik het geweldig klinken. Ik kijk zeker nog BD en UHD maar ik zie ook zeker dat streaming een grotere toekomst heeft dan fysieke discs, hoe jammer ook.
    Daar trek je toch de verkeerde conclusie. Ja, in veel huiskamers wil men juist gemak en slanke speakers etc. Maar er is ook juist een steeds groter wordende groep consumenten die overstapt op kwaliteits-inbouwspeakers. Dan heb je geen 'dikke zwarte bakken' in je woonkamer staan (overigens ook redelijk stereotyperend), maar heb je mooi weggewerkte en echt goed klinkende speakers. Daar kan geen soundbar tegenop. Hoe tevreden jij ook bent met je soundbar

    Daarnaast is er in mijn ogen zeker een technische meerwaarde voor BD t.o.v. bijvoorbeeld Netflix. Kijk alleen al naar de compressie die Netflix toepast. Op mijn 4K OLED televisie kijk ik veel liever een goede BD via mijn OPPO met lage compressie en ongecomprimeerd geluid, dan een hoge compressie 4K Netflix serie met slechts een DD+ 5.1 soundtrack.

    Het is vooral de Nederlandse markt waar dergelijke schijfjes altijd veel te duur in de markt zijn gezet. Kijk alleen al naar de nieuwe UHD's die voor 35 euro van eigenaar wisselen. Men moet de prijzen van de schijfjes minstens gelijktrekken met diensten als Apple iTunes.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Daar trek je toch de verkeerde conclusie. Ja, in veel huiskamers wil men juist gemak en slanke speakers etc. Maar er is ook juist een steeds groter wordende groep consumenten die overstapt op kwaliteits-inbouwspeakers. Dan heb je geen 'dikke zwarte bakken' in je woonkamer staan (overigens ook redelijk stereotyperend), maar heb je mooi weggewerkte en echt goed klinkende speakers. Daar kan geen soundbar tegenop. Hoe tevreden jij ook bent met je soundbar
    Ben ik niet met je eens. Een kostenplaatje van kwaliteits-inbouw speakers is denk ik niet iets waar de gemiddelde consument voor gaat. Want naast de speakers zelf betekent het een behoorlijke verbouwing die naast het kostenplaatje ook een hoop troep en narigheid in je huis meebrengt. Tuurlijk, high-end spul is mooi maar je moet het geld er ook voor over hebben. En als ik kijk naar mijn (zeer brede) omgeving is er niemand die hiervoor gaat. Ook als je kijkt naar alle modetrends en interieur-design komt high-end HT of inbouwspeakers nauwelijks voor. De groep die dat wel doet kan best groter worden, maar het blijft een niche. Gezien je grote voorliefde voor HT snap ik je reactie wel, maar ik vind em toch redelijk wat gekleurd.

    Daarnaast is er in mijn ogen zeker een technische meerwaarde voor BD t.o.v. bijvoorbeeld Netflix. Kijk alleen al naar de compressie die Netflix toepast. Op mijn 4K OLED televisie kijk ik veel liever een goede BD via mijn OPPO met lage compressie en ongecomprimeerd geluid, dan een hoge compressie 4K Netflix serie met slechts een DD+ 5.1 soundtrack.

    Het is vooral de Nederlandse markt waar dergelijke schijfjes altijd veel te duur in de markt zijn gezet. Kijk alleen al naar de nieuwe UHD's die voor 35 euro van eigenaar wisselen. Men moet de prijzen van de schijfjes minstens gelijktrekken met diensten als Apple iTunes.
    Kijk, het eerste is precies hetgeen wat de gemiddelde consument totaal niet interesseert, en daar gaat het om. Daar profiteren streamingdiensten als Netflix van. En in combinatie met het tweede, waar ik het eens met je bent, betekent de doodsteek voor fysieke media. En de prijzen worden niet gelijkgetrokken, want dan is het hele verdienmodel weg, helaas. Kosten/baten voor UHD is in NL niet interessant als het goedkoper gemaakt wordt. In de US bijvoorbeeld is er nog een redelijke afzet dus vandaar dat de prijzen wat omlaag kunnen. Dat gaat hier in NL niet gebeuren.

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •