Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 192 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Hogere prijzen voor CDs en (4K) blu-ray komen niet alleen door inflatie maar ook omdat de producenten door hebben dat de afzetmarkt verandert van commodity naar premium en voor verzamelaars. Die zijn sowieso geneigd om meer geld voor een titel neer te leggen in het algemeen. Mijn aankoop gedrag is daardoor wel verandert trouwens. Ik koop zeker niet meer elke titel (dat ik ze krijg voor recensies helpt natuurlijk ook) maar daardoor koop ik wel de wat exclusievere titels zoals titels van Kino of Arrow maar ook de Japanse 4K/3D-uitgaven van de MCU serie. Voordat voor de laatste ben je zo 65,- kwijt inc shipping en douane.
    Dat zal inderdaad het geval zijn, maar laten we hopen dat de producenten de fysieke disks niet zelf uit de markt gaan prijzen. Als wij op dit forum ze al niet meer kopen, wie dan wel. Ik koop ook stukken minder dan een paar jaar geleden, maar er komen toch nog steeds titels uit die ik graag wil hebben (Lawrence of Arabia bijv) maar vanwege de prijs toch echt laat liggen. Net als dat ik weiger €7 voor een speciaalbiertje op een terras te betalen. Dan maar geen film/biertje

    En dan zijn er ook nog zat films waar 15 jaar na de introductie van de bluraydisc nog geen fatsoenlijke hd-uitgave van bestaat (veel werk van Haneke of Tod Solonz, La cité des enfants perdus en zo nog meer)
    Laatst aangepast door Oakey : 09-10-2022 om 21:35
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  2. #152

    Standaard

    Ik merk wel dat door de wat hoger blijvende prijzen ik vaak alleen de echt goede films koop en dan op 4K. Dan wacht ik ook vaak nog op 2 voor 30 acties bij Zavvi of bol.com ofzo. Of ik koop ze bij amazon.de

    Vroeger kocht ik tig titels per maand, n dus meer geselecteerde films. En ja soms koop ik dan bij boekenvoordeel de aanbieding films op blu ray die het niet waard zijn in mijn ogen op 4k te kopen.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat zal inderdaad het geval zijn, maar laten we hopen dat de producenten de fysieke disks niet zelf uit de markt gaan prijzen. Als wij op dit forum ze al niet meer kopen, wie dan wel. Ik koop ook stukken minder dan een paar jaar geleden, maar er komen toch nog steeds titels uit die ik graag wil hebben (Lawrence of Arabia bijv) maar vanwege de prijs toch echt laat liggen. Net als dat ik weiger €7 voor een speciaalbiertje op een terras te betalen. Dan maar geen film/biertje

    En dan zijn er ook nog zat films waar 15 jaar na de introductie van de bluraydisc nog geen fatsoenlijke hd-uitgave van bestaat (veel werk van Haneke of Tod Solonz, La cité des enfants perdus en zo nog meer)
    Als ik naar de Nederlandse markt kijk gaat dit wel gebeuren. Dat komt ook om dat de trend in NL gaat naar streaming. Sony is al gestopt met fysieke titels, Paramount doet dit al via een wederpartij en Universal is al bezig met minder titels op 4K hier uit te brengen. Als Warner gaat volgen dan is het wel een beetje klaar hier in NL denk ik. Dan wordt het importeren en dan loont het echt om een paar maanden te wachten, omdat je sowieso al duurder uit bent met alle verzend- en douane kosten.
    Maar reken er maar op dat fysieke titels binnen nu en drie jaar in NL niet meer worden uitgebracht.

  4. #154

    Standaard

    Dit artikel laat nog wel eens opnieuw de waarde van fysieke titels zien t.o.v. aangekochte digitale titels:

    https://bleedingfool.com/news/physic...7NpzusmsAJbEGg

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dit artikel laat nog wel eens opnieuw de waarde van fysieke titels zien t.o.v. aangekochte digitale titels:

    https://bleedingfool.com/news/physic...7NpzusmsAJbEGg
    Is precies wat ik tegen digitale titels heb. Streamen, tot daar toe, dat is voor mij het equivalent van de videotheek, maar digitaal aankopen zal ik NOOIT doen, en wel hierom.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Is precies wat ik tegen digitale titels heb. Streamen, tot daar toe, dat is voor mij het equivalent van de videotheek, maar digitaal aankopen zal ik NOOIT doen, en wel hierom.
    Ik koop wel, maar betaal nooit meer dan 4,99 euro, en meestal nog met 15% korting. Dat betaalde ik vroeger voor huur.....zo ongeveer. De meeste zijn 3,99 excl korting.

    Er zijner nognooit verdwenen.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  7. #157

    Standaard

    Grappige reactie, met credit card betalen. Als dit dan gebeurd, gewoon je geld terug vragen. Vraag me wel af of dit opgaat.
    Vraag me wel af of dit in de EU, wel als fair gezien wordt...
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Grappige reactie, met credit card betalen. Als dit dan gebeurd, gewoon je geld terug vragen. Vraag me wel af of dit opgaat.
    Tja, natuurlijk niet, want als je de overeenkomst afsluit staat dit echt wel in de kleine lettertjes. Je koopt geen mp4 bestand maar het recht om de titel te streamen voor een lange tijd.

    Maar bestanden kopen m.u.v. af en toe een mp3-album doe ik ook niet.
    Laatst aangepast door Oakey : 10-10-2022 om 22:00
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Als ik naar de Nederlandse markt kijk gaat dit wel gebeuren. Dat komt ook om dat de trend in NL gaat naar streaming. Sony is al gestopt met fysieke titels, Paramount doet dit al via een wederpartij en Universal is al bezig met minder titels op 4K hier uit te brengen. Als Warner gaat volgen dan is het wel een beetje klaar hier in NL denk ik. Dan wordt het importeren en dan loont het echt om een paar maanden te wachten, omdat je sowieso al duurder uit bent met alle verzend- en douane kosten.
    Maar reken er maar op dat fysieke titels binnen nu en drie jaar in NL niet meer worden uitgebracht.
    Maar in de VS lopen de verkoopaantallen ook terug. Omdat die markt groter is zal de fysieke markt het langer volhouden maar ook niet onbeperkt. De laatste keer dat ik een Nederlandse uitgave gekocht heb van een bluray is overigens jaren geleden.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  10. #160

    Standaard

    Staat inderdaad in kleine lettertjes. Je mag natuurlijk downloaden, en dat wordt ook aangeraden. Blijft voor eigen gebruik. Alleen is dat in HD en (nog) niet in 4K.
    Tot nu toe staat alles er nog op Itunes.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Maar in de VS lopen de verkoopaantallen ook terug. Omdat die markt groter is zal de fysieke markt het langer volhouden maar ook niet onbeperkt. De laatste keer dat ik een Nederlandse uitgave gekocht heb van een bluray is overigens jaren geleden.
    Klopt, in aantallen wel maar procentueel zal het wel meevallen omdat de potentiele afzetmarkt een stuk groter is. Daarnaast is in sommige delen van het land de infrastructuur een stuk slechter en zijn high speed internetverbindingen echt niet mogelijk. Vandaar dat daar de vraag naar fysieke voorlopig nog wel zo groot zal blijven. Hetzelfde met Duitsland, daar is de vraag (en het aanbod) ook nog een stuk groter vanwege de delen van het land die slecht internet hebben. In Nederland hebben we echt een sterke infrastructuur, en daarnaast zorgt de Hollandsche Zuinigheid ervoor dat streaming kanalen hier veel populairder zullen worden dan fysieke titels.

  12. #162

    Standaard

    Lokale distributeurs hebben voor 90% ondermaatse transfers gereleased... single layer schijven die dan vaak maar voor 50% tot 75% gevuld zijn.

    En vooral eerst het illegaal downloaden, en daarna netflix.

    Door de versnippering van content over de verschillende diensten, zie ik het illegaal downloaden opnieuw stijgen in de toekomst.

    Veel content is trouwens niet meer beschikbaar.

    De britse crimereeksen hebben geen lokale distributeur meer, en van britbox is er hier nog geen sprake.

    Veel 'minder bekende' series zullen ons op die manier ontgaan, maar wel meer eenheidsworst.

    Tot dusver verdwijnen aangekochte titels niet van itunes.
    Ik koop enkel in uitverkoop wat 4K-titels (max 5€).

    Ik heb ook muziek-aankopen bij Qobuz. Als rechten verdwijnen (overname ander label etc), blijft de oude content wel aanwezig via mijn account. Ook al kan je die niet kopen. Volgens mij zal itunes het ook wel zo geregeld hebben aangezien ze de grootste zijn, en dus hoge eisen kunnen stellen. Bij andere aanbieders zou ik niets kopen, tenzij het film is die je nergens anders kan vinden.

    Een nieuwe trend lijkt nu wel te zijn om films nog enkel 'te huur' aan te bieden (Addams Family 4K, Romancing the Stone 4K,...). Zo moet je telkens weer langs de kassa passeren. Wat volgens mij weer aanzet tot illegaal downloaden..

    Ik heb één keer geld teruggevraagd bij itunes, en refund was binnen 36 uur afgehandeld. Op dat gebied valt er niets aan te merken.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 11-10-2022 om 15:41

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Klopt, in aantallen wel maar procentueel zal het wel meevallen omdat de potentiele afzetmarkt een stuk groter is. Daarnaast is in sommige delen van het land de infrastructuur een stuk slechter en zijn high speed internetverbindingen echt niet mogelijk. Vandaar dat daar de vraag naar fysieke voorlopig nog wel zo groot zal blijven. Hetzelfde met Duitsland, daar is de vraag (en het aanbod) ook nog een stuk groter vanwege de delen van het land die slecht internet hebben. In Nederland hebben we echt een sterke infrastructuur, en daarnaast zorgt de Hollandsche Zuinigheid ervoor dat streaming kanalen hier veel populairder zullen worden dan fysieke titels.
    Klopt natuurlijk, al vraag ik me af of de gebieden in D en VS met beroerd internet veel bewoners hebben die 4K UHD-schijven kopen. De fly-over states e.d., meestal niet de rijkste regio’s. En ook in de Duitse Mediamarkt en Saturn loopt het videodiscaanbod terug. In de VS is het net als hier ook nauwelijks nog in de winkels te vinden. Ketens als Wallmarkt en Target hebben ze ook bijna niet meer in de schappen staan (de laatste keer dat ik in de VS was in 2020 een handjevol “kassakoopjes” Marvelfilms op bluray en 4K bij Target, geen hele rekken meer). En dan ook voor $25 of $29 exclusief sales tax.
    Laatst aangepast door Oakey : 11-10-2022 om 18:53
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  14. #164

    Standaard

    Ik kan niet inschatten hoe populair streaming-kanalen zijn, maar dat het zo'n 'vlucht' zou nemen had ik een paar jaar geleden ook niet gedacht. Zal mede veroorzaakt zijn door de zeer lage abonnementsprijzen van de meeste streaming-diensten. Toch heb ik me nog niet laten verleiden om daar lid van te worden, mede ingegeven door de enorme versnippering van het aanbod. Bovendien heb ik totaal geen last van FOMO (Fear Of Missing Out). Ik kan er echt niet van wakker liggen als een bepaalde serie of film alleen maar via streamingdiensten te zien is. Er blijft genoeg te (her)kijken over. Ik merk wel dat ik soms kritischer word of ik voor een bepaalde film de UHD of de gewone Blu-ray uitvoering zal nemen. Met name bij moderne films is er volgens de diverse recensies soms nauwelijks verschil te zien. Dan ga ik toch liever voor de soms (veel) goedkopere Blu-ray. Maar dat is een persoonlijke keuze en de 4K-fanboys op dit forum zullen dat ongetwijfeld betwisten...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #165

    Standaard

    Het gemak van streamingsdiensten geeft toch voor veel mensen de doorslag denk ik. Geen gezoek naar welke disc je ook alweer gebleven was in een tv-seriebox, een prima aanbod en NL ondertitels. Zelfs als je op 4 of 5 diensten een 4K-abonnement hebt ben je per maand nog goedkoper uit dan 1 4K UHD kopen. Die je vervolgens 1x kijkt. En dan herkijk ik best nog wel eea, maar het gros van de 650 titels die ik fysiek heb toch eigenlijk niet. En als ik ze dan wil kijken spelen ze niet meer af (bluray) of zien ze er op een 65” tv als een gaar YouTubefilmpje (dvd). Ook een beetje een domper. Ruimtegebrek is ook een ding natuurlijk. Maar de meeste mensen kijken een film of serie maar 1 keer en dan voldoet streaming prima.

    Over de populariteit: Ik ken niemand onder de 60 die geen abonnement op tenminste 1 streamingsdienst heeft. En maar 2 mensen die nog een blurayspeler hebben waarvan er 1 nog wel eens titels bijkoopt (en niemand die een 4k-speler heeft).
    Laatst aangepast door Oakey : 11-10-2022 om 21:38
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  16. #166

    Standaard

    Ik ben het met je eens dat een streaming-abonnement zeker voor grote groepen (luie) mensen een groot gemak is. Het irritante is dat als je een bepaalde film of TV-serie wilt zien, je geen idee hebt bij welke streamingdienst je daarvoor moet zijn en voor hoe lang je die film of serie daar dan kunt kijken. Ik heb geen zin om 10 abonnementen te moeten nemen om net die ene film of TV-serie te kunnen kijken. Nu loop ik naar de kast, pak de film eruit en ga kijken, net zo vaak en net zo lang als ik wil. Dus ja, ik blijf nog wel een tijdje Blu-rays en UHD's kopen, zolang het aanbod er is. En anders ga ik weer gewoon vanaf het begin beginnen. Ook leuk.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik ben het met je eens dat een streaming-abonnement zeker voor grote groepen (luie) mensen een groot gemak is. Het irritante is dat als je een bepaalde film of TV-serie wilt zien, je geen idee hebt bij welke streamingdienst je daarvoor moet zijn en voor hoe lang je die film of serie daar dan kunt kijken. Ik heb geen zin om 10 abonnementen te moeten nemen om net die ene film of TV-serie te kunnen kijken. Nu loop ik naar de kast, pak de film eruit en ga kijken, net zo vaak en net zo lang als ik wil. Dus ja, ik blijf nog wel een tijdje Blu-rays en UHD's kopen, zolang het aanbod er is. En anders ga ik weer gewoon vanaf het begin beginnen. Ook leuk.
    Ik vind dit eerlijk gezegd wel een beetje beledigend. Wat is er lui aan een film of serie bekijken via een streamingdienst? Wil je zeggen dat de activiteit ven een DVD, Blu-ray of UHD als Actief kan worden bestempeld? Beetje bekrompen opmerking Marcel. Vwb het irritante, daar zijn oplossingen voor. Google is daarbij je vriend maar je kan bijvoorbeeld de website moviemeter.nl bezoeken. Daar kan je op titel zoeken en dan krijg je een volledig overzicht of en op welke streamingdienst de titel beschikbaar is. En het mooie is dat je abonnementen ook stop kan zetten als er even geen aanbod voor je is. Ik heb nu Disney+ voor Andor, maar omdat mijn kinderen nu even niks leuks vinden op Disney+ ga ik na het einde van Andor het even stopzetten. Hetzelfde met Videoland. Op HBO Max volgen we nu Game of Thrones dus daar zijn we nog wel even zoet mee. Verder hebben we Netflix via familie en Amazon Prime. Maar die laatste is maar 3,- p/mnd dus die laat ik altijd doorlopen, ook voor de gratis verzending. Eind dit jaar komt Paramount met een streaming kanaal en afhankelijk van het aanbod ga ik het misschien wel een keer nemen. Maar zeker nog niet aan het begin, want alle goede films van ze heb ik wel in de kast staan. Dus zoals jij pak ik ook zeker nog wel eens een UHD of Blu-ray uit de kast, zelfs nog wel eens een HD DVD (ik heb nog titels op HD DVD die ik niet op BD heb) en ook nog wel eens een DVD. Want inderdaad, niet alles staat op streaming. En ik koop ook nog zeker fysiek, maar niet alles. Op het moment koop ik veel 4K van Kino Lorber. In Bruges is onderweg en The Score ga ik daarvan ook bestellen. Plus Reservoir Dogs, Pulp Fiction komen eraan, en van Kino ook nog The Usual Suspects en Red Dragon. En verder misschien van Arrow The Wolf of Wall Street. Verder qua reguliere en recente films niet zoveel, behalve Top Gun Maverick volgende maand.
    Ik vind Streaming zeker niet lui en een mooie toevoeging op mijn wensen welke en hoe ik bepaalde films en series kijk. Want het is nu eenmaal helaas zo dat niet alle streaming titels beschikbaar komen op fysiek en eigenlijk vind ik dat wel goed. Het scheelt een hoop geld, de streaming kwaliteit is prima en het gemak van verder kijken waar je bent gebleven biedt een hoop comfort. Dit icm mijn 4K en bestaande fysieke collectie vind ik dit het beste van twee werelden.

  18. #168

    Standaard

    Via de app Justwatch kun je checken welke versie of film op welke streamingservice beschikbaar is.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #169

    Standaard

    Paramount plus (sky nog wat) komt 26 oktober in Nederland beschikbaar, lees ik her en der.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #170
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Zal mij benieuwen wat dit voor invloed heeft voor de deal die Ziggo nu heeft met o.a. Showtime. Denk dat ze, net als eerder met HBO, straks weer erg veel kwijtraken. Maar dit is voor mij ook zeker een dienst om in de gaten te houden. Voor mijzelf de nodige films en series (o.a. Yellowstone) en voor de kids Nickelodeon.

    Wat meer on topic: ik heb er zelf niet zoveel problemen mee dat de fysieke dragers verdwijnen, ben momenteel ook een groot deel van mijn fysieke collectie aan het verkopen. Voornamelijk vanwege ruimte gebrek. De bijna 1000 titels nemen veel ruimte in en ik herkijk mede vanwege het immense nieuwe aanbod niet zo heel veel meer. Een deel van de collectie, voornamelijk tittels van Arrow/ Criterion etc, bewaar ik nog wel omdat die in Nederland niet makkelijk elders te kijken zijn. Die berg ik overigens ook wel op in kleine koffers zonder de slipcases.

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Goede info. Heb me op de mailinglist geplaatst.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik ben het met je eens dat een streaming-abonnement zeker voor grote groepen (luie) mensen een groot gemak is. Het irritante is dat als je een bepaalde film of TV-serie wilt zien, je geen idee hebt bij welke streamingdienst je daarvoor moet zijn en voor hoe lang je die film of serie daar dan kunt kijken. Ik heb geen zin om 10 abonnementen te moeten nemen om net die ene film of TV-serie te kunnen kijken. Nu loop ik naar de kast, pak de film eruit en ga kijken, net zo vaak en net zo lang als ik wil. Dus ja, ik blijf nog wel een tijdje Blu-rays en UHD's kopen, zolang het aanbod er is. En anders ga ik weer gewoon vanaf het begin beginnen. Ook leuk.
    Het hoeft toch niet allemaal OF OF te zijn, maar kan ook EN EN zijn? En streamen en kopen? Er zitten voor- en nadelen aan beide, dus dat kan je oplossen door beide te doen .

    Je hebt zelf nooit streamen geprobeerd, dus kun je er qua ervaring niet veel over zeggen, wel natuurlijk wat je erover denkt. Maar als jij nu (van je voorbeeld) die ene film wilt kijken die niet in je collectie zit, moet je die ook eerst bestellen, wachten tot het binnen is en dan pas kijken. Bij streamen kun je (inderdaad met de app JustWatch) kijken of hij ergens beschikbaar is en dan eventueel meteen kijken. Toch makkelijk.

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het hoeft toch niet allemaal OF OF te zijn, maar kan ook EN EN zijn? En streamen en kopen? Er zitten voor- en nadelen aan beide, dus dat kan je oplossen door beide te doen .

    Je hebt zelf nooit streamen geprobeerd, dus kun je er qua ervaring niet veel over zeggen, wel natuurlijk wat je erover denkt. Maar als jij nu (van je voorbeeld) die ene film wilt kijken die niet in je collectie zit, moet je die ook eerst bestellen, wachten tot het binnen is en dan pas kijken. Bij streamen kun je (inderdaad met de app JustWatch) kijken of hij ergens beschikbaar is en dan eventueel meteen kijken. Toch makkelijk.
    Natuurlijk kun je beide doen, maar ik heb geen zin om avonden lang alleen maar TV-series en/of films te kijken. Ik heb nog veel meer andere interesses en bezigheden waarmee ik mijn tijd kan vullen. Ik heb voor de aardigheid die app JustWatch uit de Apple App Store gedownload, maar waarom moet je hier nu weer een account aanmaken? Wat is dat voor onzin! Maar OK, gedaan. Vervolgens gekeken op welke streamingdienst de beroemde Hitchcock-film '39 Steps' uit 1939 aangeboden wordt. Nergens dus. Vervolgens de bekende film 'Ziegfeld Follies' uit 1945 gezocht. Ook nergens. Tja. Kennelijk worden alleen populaire hedendaagse films gestreamd?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Natuurlijk kun je beide doen, maar ik heb geen zin om avonden lang alleen maar TV-series en/of films te kijken. Ik heb nog veel meer andere interesses en bezigheden waarmee ik mijn tijd kan vullen. Ik heb voor de aardigheid die app JustWatch uit de Apple App Store gedownload, maar waarom moet je hier nu weer een account aanmaken? Wat is dat voor onzin! Maar OK, gedaan. Vervolgens gekeken op welke streamingdienst de beroemde Hitchcock-film '39 Steps' uit 1939 aangeboden wordt. Nergens dus. Vervolgens de bekende film 'Ziegfeld Follies' uit 1945 gezocht. Ook nergens. Tja. Kennelijk worden alleen populaire hedendaagse films gestreamd?
    Je bent wel weer de koning van hyperbool Marcel...."avonden lang alleen maar TV-series en/of films te kijken". Dat zegt helemaal niets of je abonnement eruit haalt, aangezien de prijs van een streamingdienst in bijna alle gevallen (veel) lager ligt dan de nieuwprijs van 1 blu-ray en zeker van 1 UHD.

    Daarnaast "worden alleen populaire hedendaagse films gestreamd" omdat ze 2 films niet hebben? Dat moet je zelf toch ook hopelijk beseffen dat je hier best een gekke conclusie trekt? Ik heb binnen een minuut de volgende films op netflix gevonden:
    Nowhere To Go (1959): nooit verschenen op blu-ray
    The Man in the Sky (1957): nooit verschenen op blu-ray
    Incognito (1959): nooit verschenen op blu-ray
    The Long Arm (1956): nooit verschenen op blu-ray
    Dance Hall (1950): nooit verschenen op blu-ray

    Zal ik de conclusie trekken dat netflix alle films uit de 50's heeft die niet op blu-ray verschenen zijn? Of zal dat toch ook wel overtrokken zijn?

    Jij hebt een heel vertekend beeld wat er allemaal op de streamingservices staat, ben ik bang, en daaruit trek je hele verkeerde conclusies.

Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •