Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 192 worden weergegeven.
  1. #1

    Lightbulb Het einde van (4k) bluray?

    Na Oppo stopt ook Samsung met het uitbrengen van 4K spelers. Samsung stopt zelfs met alle blurayspelers in de VS. Benieuwd wat dit voor de disc-markt betekent. Had altijd het idee dat bluray en ook 4K in de States meer aansloegen dan hier.

    https://www.google.nl/amp/s/www.cnet...s-report-says/

  2. #2

    Standaard

    En dat alles terwijl er nog steeds geen echt alternatief is. Ik wil ook best van de schijfjes af, maar dan zonder verlies van kwaliteit en met de zekerheid dat ik de film altijd tot mijn beschikking houd.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Na Oppo stopt ook Samsung met het uitbrengen van 4K spelers. Samsung stopt zelfs met alle blurayspelers in de VS. Benieuwd wat dit voor de disc-markt betekent. Had altijd het idee dat bluray en ook 4K in de States meer aansloegen dan hier.

    https://www.google.nl/amp/s/www.cnet...s-report-says/
    En dan te bedenken dat ze in de VS graag fysiek kopen tov hier.

  4. #4

    Standaard

    4K Blu-ray doet het juist tegen verwachtingen goed: https://www.youtube.com/watch?v=6oZ9sP7HVF0
    Maar inderdaad, in de US een stuk beter dan hier.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Na Oppo stopt ook Samsung met het uitbrengen van 4K spelers. Samsung stopt zelfs met alle blurayspelers in de VS. Benieuwd wat dit voor de disc-markt betekent. Had altijd het idee dat bluray en ook 4K in de States meer aansloegen dan hier.

    https://www.google.nl/amp/s/www.cnet...s-report-says/
    Zover ik het begrijp, is het alleen stoppen in Amerika. Tweakers meldt volgens https://tweakers.net/nieuws/149252/s...lers-meer.html dat er nog geen bevestiging is voor andere werelddelen. Er staat ook dat ze niet tegen Panasonic en Sony op kunnen. En dat de dvd-markt 57% van de markt nog heeft.

  6. #6

    Standaard

    En hoe verwachten ze dan dat je films gaat kijken? ik ga geen 5 tot 10 euro betalen om een film 24 uur te mogen bekijken op FHD kwaliteit zonder enige audio kwaliteit ook

    wil gewoon 4K HDR + dolby atmos / dts:X
    net als velen hier gok ik
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #7

    Standaard

    A/V recievers verkopen ze bij Samsung ook al niet (meer), als ze die ooit al eens gemaakt hebben.
    Ze richten zich enkel op de massa met hun Soundbars en Bluetooth Speakers.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #8

    Standaard

    Dit zegt niet zoveel.
    Samsung doet niet mee met Dolby Vision, en als de competitie dat allemaal wel heeft, dan ben je redelijk kansloos. Oppo was al eerder gestopt omdat de telefoniemarkt veel winstgevender was.
    Natuurlijk heeft streaming de overhand maar ik denk dat ze gewoon beide naast elkaar blijven bestaan. Kopjes als 'het einde van 4k blu-ray' neem ik dan ook met een grote korrel zout .

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Zover ik het begrijp, is het alleen stoppen in Amerika. Tweakers meldt volgens https://tweakers.net/nieuws/149252/s...lers-meer.html dat er nog geen bevestiging is voor andere werelddelen. Er staat ook dat ze niet tegen Panasonic en Sony op kunnen. En dat de dvd-markt 57% van de markt nog heeft.
    57% marktaandeel dvd... daar hoef je dus inderdaad geen blurayspeler of 4K-uhd-apparaat voor te hebben.

    Vond dit wel een duidelijk artikel: https://www.digitaltrends.com/home-t...u-ray-players/
    Laatst aangepast door Oakey : 18-02-2019 om 15:12

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht

    Vond dit wel een duidelijk artikel: https://www.digitaltrends.com/home-t...u-ray-players/
    Dat is inderdaad een duidelijk artikel.
    Ook een zelfde rede dat Samsung en Sony uit de PC en Laptop markt zijn gestapt waar ze niet kunnen opboksen tegen spelers als Dell en Asus.
    Samsung is dan weer erg sterk is de markt van Smartphones en T.V 's

    De 4K Blu-ray lijkt een High End product te gaan worden voor de echte liefhebber die het maximale uit hun dure AV apparatuur willen halen, en die kiezen toch eerder voor een Pioneer of Panasonic dan voor een Samsung speler.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dit zegt niet zoveel.
    Samsung doet niet mee met Dolby Vision, en als de competitie dat allemaal wel heeft, dan ben je redelijk kansloos. Oppo was al eerder gestopt omdat de telefoniemarkt veel winstgevender was.
    Natuurlijk heeft streaming de overhand maar ik denk dat ze gewoon beide naast elkaar blijven bestaan. Kopjes als 'het einde van 4k blu-ray' neem ik dan ook met een grote korrel zout .
    Het kan zomaar harder gaan dan je denkt dus houd het wel in je achterhoofd.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    En hoe verwachten ze dan dat je films gaat kijken? ik ga geen 5 tot 10 euro betalen om een film 24 uur te mogen bekijken op FHD kwaliteit zonder enige audio kwaliteit ook

    wil gewoon 4K HDR + dolby atmos / dts:X
    net als velen hier gok ik
    Er komen steeds meer films beschikbaar in 4K met HDR/DV en Atmos via bijv iTunes. Ik heb het er ook naast en moet zeggen dat het er erg mooi uitziet.

  13. #13

    Standaard

    De meeste formaten gaan zo ongeveer 10 jaar mee; laserdisc eind jaren 80 tot de komst vsn dvd eind jaren 90, bluray eind jaren 0, 4k bluray nu
    Formaten bestaan ook naast elkaar, bijv vhs en LD in de 90s, later bluray en dvd. 4K heb je nu bij de streamers en op disc. Uiteindelijk zal het streamen winnen natuurlijk, maar hoelang dat duurt is de vraag. Het is ook teveel een nicheformaat (4K discs), net als LD dat was, dus als de spelers ‘op’ zijn wordt het niet langer ondersteund. Het is daarmee niet te vergelijken met formaten die (ooit) door de massa omarmd zijn, zoals vinyl, cd en dvd, daar zullen voorlopig nog wel spelers voor gemaakt blijven worden. Een laserdisc uit 2000 is nu niet meer af te spelen, alle spelers zijn kapot, idem een HD-DVD uit 2007, maar voor een cassettebandje uit 1975 of een LP uit 1955 kun je nog gewoon een nieuwe speler kopen.
    Laatst aangepast door Oakey : 19-02-2019 om 10:28

  14. #14

    Standaard

    Vaak gaat het er om wat en hoe iets in de markt gezet wordt en hoe groot de behoefte is voor iets beters.

    De ontwikkelingen gaan nu veel te snel en daardoor is het voor de meeste mensen niet meer duidelijk wat ze moeten kopen en hoe ze dat kunnen gebruiken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    En hoe verwachten ze dan dat je films gaat kijken? ik ga geen 5 tot 10 euro betalen om een film 24 uur te mogen bekijken op FHD kwaliteit zonder enige audio kwaliteit ook

    wil gewoon 4K HDR + dolby atmos / dts:X
    net als velen hier gok ik
    Legaal downloaden, maar dan moeten er wel winkels zijn die dat aanbieden. Zelf heb ik ook liever een fysieke schijf vanwege de hoge kwaliteit van beeld en geluid, maar als ik dezelfde kwaliteit kan krijgen en bvb zelf kan kiezen welke codec en kwaliteit er gebruikt is. Als de meeste fabrikanten dan een soort speler maken waarbij je niet verplicht bent in een bepaalde winkel te kopen, heb ik daar geen probleem mee.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 19-02-2019 om 22:25
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Natuurlijk heeft streaming de overhand maar ik denk dat ze gewoon beide naast elkaar blijven bestaan. Kopjes als 'het einde van 4k blu-ray' neem ik dan ook met een grote korrel zout .
    Streaming zou zo maar eens flink onderuit kunnen gaan in de niet al te verre toekomst.
    Er komen nl steeds meer diensten bij. Disney en Warner splitsen zich binnenkort af en Apple komt ook met een eigen dienst.
    En ook Criterion schijnt de markt te willen betreden.
    En zij zijn vast niet de enigen.
    Een dergelijk versplintering leidt er toe dat mensen weer andere alternatieven gaan zoeken.
    Dit zou dan zo maar weer voordelig kunnen uitpakken voor de fysieke media...
    Zijn we weer terug waar we wezen willen

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Een dergelijk versplintering leidt er toe dat mensen weer andere alternatieven gaan zoeken.
    Dit zou dan zo maar weer voordelig kunnen uitpakken voor de fysieke media...
    Tenzij ze tegen die tijd de fysieke media de nek om hebben gedraaid.

    Nu dat de inkomsten van het verkoop van iPhone's flink aan het teruglopen zijn heeft Apple al aangegeven zich meer te gaan richten op diensten zoals Streaming.
    Zo zullen toekomstige Samsung TV,s uitgerust gaan worden voor iTunes, en geloof maar dat Samsung ook wel een bepaald bedrag gaat krijgen voor elke film of aflevering die via hun TV's wordt gekeken.
    Ook voor Samsung is het dus ook alleen maar van belang om de fysieke media de nek om te draaien, en maar te zwijgen over multinationals als Disney die door middel van Streaming diensten weer een grote controle krijgen over hun content.

    Netflix heeft onlangs hun prijzen in de US ook weer eens verhoogd met 1 tot 2 Dollar (zowat een jaarlijks ritueel) en ik zie ze in de toekomst ook nog wel met speciale abonnementen komen waarbij je extra betaald om als eerste hun eigen Neflix content te kunnen zien.
    Betaal daarnaast ook nog eens extra voor 4K, HDR, Dolby Atmos/DTS X etz. etz. en ze slijten je een abonnement aan voor 24 Euro per maand. (wat ze tegen die tijd hebben omgezet naar 5,99 Euro per week, wat natuurlijk een stuk aantrekkelijker lijkt)

    De grote namen die ik niet vertrouw zij Apple, Disney, en (in mindere maten) Sony die van oudsher zo maximaal mogelijk willen cashen,... en o.a. Samsung wil maar al te graag ook meedoen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Vaak gaat het er om wat en hoe iets in de markt gezet wordt en hoe groot de behoefte is voor iets beters.

    De ontwikkelingen gaan nu veel te snel en daardoor is het voor de meeste mensen niet meer duidelijk wat ze moeten kopen en hoe ze dat kunnen gebruiken.


    Legaal downloaden, maar dan moeten er wel winkels zijn die dat aanbieden. Zelf heb ik ook liever een fysieke schijf vanwege de hoge kwaliteit van beeld en geluid, maar als ik dezelfde kwaliteit kan krijgen en bvb zelf kan kiezen welke codec en kwaliteit er gebruikt is. Als de meeste fabrikanten dan een soort speler maken waarbij je niet verplicht bent in een bepaalde winkel te kopen, heb ik daar geen probleem mee.
    Ik heb ook een Apple 4K, naast mijn OPPO. Bevalt me best wel. Beeld, geluid best goed. Prijzen voor huur en soms koop vallen best mee.
    Leuke acties. Nu Dead Pool 2 voor 0,99 cent (30 dagen voor start kijken, 48 uur na eerste keer starten).
    Heb een aantal films gekocht voor 4,99 (The Shape of water 4K, Murder on the Orient Express 4K, etc.) meestal met Dolby Vision en Dolby Atmos.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Vaak gaat het er om wat en hoe iets in de markt gezet wordt en hoe groot de behoefte is voor iets beters.

    De ontwikkelingen gaan nu veel te snel en daardoor is het voor de meeste mensen niet meer duidelijk wat ze moeten kopen en hoe ze dat kunnen gebruiken.
    De massa weet dat prima en die kunnen de ontwikkelingen echt wel bijbenen. Het gaat om interesse, en de meeste mensen hebben dat niet in 4K of DV of Atmos. De massa gaat voor gemak, zoals Netflix of Videoland. Onbeperkt en je kan lekker Bingen met je favoriete serie. Het boeit ze echt geen r**t dat de serie "slechts" HD is en niet in 4K met HDR/DV enz. Dit is voor ons een hobby en die heeft de massa nou eenmaal niet (meer). De één doet dit qua hobby en wil er alles mee doen, en de ander heeft weer wat anders. En vinden wij nou niet belangrijk of interessant. To each his own...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Streaming zou zo maar eens flink onderuit kunnen gaan in de niet al te verre toekomst.
    Er komen nl steeds meer diensten bij. Disney en Warner splitsen zich binnenkort af en Apple komt ook met een eigen dienst.
    En ook Criterion schijnt de markt te willen betreden.
    En zij zijn vast niet de enigen.
    Een dergelijk versplintering leidt er toe dat mensen weer andere alternatieven gaan zoeken.
    Dit zou dan zo maar weer voordelig kunnen uitpakken voor de fysieke media...
    Zijn we weer terug waar we wezen willen
    Disney gaat in ieder geval echt wel scoren, vraag maar aan elke ouder met kind(eren). Ik heb nu nog een aantal Disney DVD/BD's liggen maar als dat kanaal komt gaan we echt wel over. Crierion heb ik ook mn twijfels over aangezien ze al eerder iets soortgelijks zijn gestart en dat is geflopt. Warner geen idee en Apple TV is toch meer streaming van bestaande titels die je koopt vanuit iCloud?

  20. #20

    Standaard

    Ook in de Benelux geen BD en 4K-spelers meer van Samsung, dus het lijkt een wereldwijd besluit te zijn:
    https://www.entertainmentbusiness.nl...ers-in-benelux
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  21. #21

    Standaard

    Samsung is het meest mainstream electronicamerk ter wereld. Als die geen brood meer ziet in een productgroep dan is dat product wel heel duidelijk een niche geworden.

    Als Sony niet zoveel patenten rondom blu-ray en 4K in handen zou hebben waren ze er waarschijnlijk ook wel mee gestopt vermoed ik zo.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Streaming zou zo maar eens flink onderuit kunnen gaan in de niet al te verre toekomst.
    Er komen nl steeds meer diensten bij. Disney en Warner splitsen zich binnenkort af en Apple komt ook met een eigen dienst.
    En ook Criterion schijnt de markt te willen betreden.
    En zij zijn vast niet de enigen.
    Een dergelijk versplintering leidt er toe dat mensen weer andere alternatieven gaan zoeken.
    Dit zou dan zo maar weer voordelig kunnen uitpakken voor de fysieke media...
    Zijn we weer terug waar we wezen willen
    Denk dat we heel blij mogen zijn als we fysieke media de komende 10 a 15 jaar nog kunnen kopen.Ik geloof er niet meer in dat het nog ooit een boost gaat krijgen.

    Uiteindelijk zal er straks voor jou en voor mij zeker wel een geschikte dienst zijn.
    Laatst aangepast door jeroeni : 20-02-2019 om 21:38

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht

    Als Sony niet zoveel patenten rondom blu-ray en 4K in handen zou hebben waren ze er waarschijnlijk ook wel mee gestopt vermoed ik zo.
    Ben dan ook erg benieuwd welke (en of uberhaupt) drive ze in de PS5 gaan stoppen.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Samsung is het meest mainstream electronicamerk ter wereld. Als die geen brood meer ziet in een productgroep dan is dat product wel heel duidelijk een niche geworden.

    Als Sony niet zoveel patenten rondom blu-ray en 4K in handen zou hebben waren ze er waarschijnlijk ook wel mee gestopt vermoed ik zo.
    Onze hobby is ookal jaren geen mainstream meer

    probeer eens een meubel te vinden waar een receiver normaal inpast. Kijk eens bij vrienden / kennissen, hoeveel hebben er nog een blu ray / 4k speler en meer dan 10 films? Hoeveel hebben er een receiver met surround opstelling?

    iedereen heeft tegenwoordig netflix en een soundbar lijkt het

    erger me kapot want wil gewoon mijn films kunnen kijken met HDR / Dolby vision en Atmos / DTS:x

    maar goed hopen dat het wel blijft want we moeten er op vooruit gaan en niet achteruit met techniek
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Samsung is het meest mainstream electronicamerk ter wereld. Als die geen brood meer ziet in een productgroep dan is dat product wel heel duidelijk een niche geworden.

    Als Sony niet zoveel patenten rondom blu-ray en 4K in handen zou hebben waren ze er waarschijnlijk ook wel mee gestopt vermoed ik zo.
    Als Samsung beter had verkocht dan Panasonic en Sony op BR en 4K-terrein dan was Samsung nog gewoon doorgegaan. Ze waren nu gewoon een te kleine speler bij die spelers. Ik ga me pas zorgen maken als Sony en/of Panasonic op dat terrein zou stoppen.

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •