Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 192 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Elke omgeving is gekleurd, maar ik heb 2 maten die bijna 50 worden en die zijn overgestapt naar groot en goed. Scheelt wel dat ze geen partner hebben die 'klein' oplegt....
    Ze streamen dan weer wel
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #52

    Standaard

    Iets met een midlife...??

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dit zegt niet zoveel.
    Samsung doet niet mee met Dolby Vision, en als de competitie dat allemaal wel heeft, dan ben je redelijk kansloos. Oppo was al eerder gestopt omdat de telefoniemarkt veel winstgevender was.
    Natuurlijk heeft streaming de overhand maar ik denk dat ze gewoon beide naast elkaar blijven bestaan. Kopjes als 'het einde van 4k blu-ray' neem ik dan ook met een grote korrel zout .
    Oppo was toch gestopt omdat ze niet verder konden verbeteren aan hun blu-ray spelers?


    "It has been 14 years since we established OPPO Digital in the United States. As our latest 4K UHD players reach the pinnacle of their performance, it is time to say goodbye."

  4. #54

    Standaard

    Ik ken die mensen ook niet hoor, die in audio investeren. Grote tv’s wel, maar de surroundsets zijn allemaal de deur uit en vervangen door een soundbar idd. Idem de dvd-spelers, aan bluray zijn de meesten nooit begonnen.

    Maar de fysieke dragermarkt heeft het wel erg moeilijk ja. Ik heb veel blurays en 3 uhd’s, maar ben nu ook gewoon Das Boot aan het bingen op NPO Start Plus. Weliswaar hd (niet uhd) en gewoon stereo, maar ik wil het graag zien. En volgende maand GoT op ziggo. Dat zou ik vroeger als dvd en bd seizoen gekocht hebben. Koop ook nog wel bd, laatst nog wat filmboxen, maar betrap me erop dat ik deze nog steeds niet gekeken heb.

    Vroeger was laserdisc ook niet voor de massa, maar wel veruit superieur aan vhs. Dat kun je nu echt niet meer beweren over bd versus streamen. Er is nog wel een kwaliteitsverschil voor de fijnproever, maar net als bij audio zal binnen afzienbare tijd de stream een hogere kwaliteit hebben dan de fysieke drager.
    Laatst aangepast door Oakey : 06-03-2019 om 21:28

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik ken die mensen ook niet hoor, die in audio investeren. Grote tv’s wel, maar de surroundsets zijn allemaal de deur uit en vervangen door een soundbar idd. Idem de dvd-spelers, aan bluray zijn de meesten nooit begonnen.

    Maar de fysieke dragermarkt heeft het wel erg moeilijk ja. Ik heb veel blurays en 3 uhd’s, maar ben nu ook gewoon Das Boot aan het bingen op NPO Start Plus. Weliswaar hd (niet uhd) en gewoon stereo, maar ik wil het graag zien. En volgende maand GoT op ziggo. Dat zou ik vroeger als dvd en bd seizoen gekocht hebben. Koop ook nog wel bd, laatst nog wat filmboxen, maar betrap me erop dat ik deze nog steeds niet gekeken heb.

    Vroeger was laserdisc ook niet voor de massa, maar wel veruit superieur aan vhs. Dat kun je nu echt niet meer beweren over bd versus streamen. Er is nog wel een kwaliteitsverschil voor de fijnproever, maar net als bij audio zal binnen afzienbare tijd de stream een hogere kwaliteit hebben dan de fysieke drager.
    Waarom denk je dat stream een hogere kwaliteit gaat hebben? Momenteel is de audio stream compressed geloof ik terwijl fysiek lossless is

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gouden Bekijk bericht
    Waarom denk je dat stream een hogere kwaliteit gaat hebben? Momenteel is de audio stream compressed geloof ik terwijl fysiek lossless is
    Ik vermoed vanwege de op termijn te verwachten bredere bandbreedte aan internet.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ik vermoed vanwege de op termijn te verwachten bredere bandbreedte aan internet.
    Inderdaad. Eerst had je ook alleen spotify mp3 kwaliteit, nu biedt tidal bijv meer dan cd-kwaliteit. Op netflix heb je al 4k series die beter beeld hebben dan de blurayuitgave (als die er al is).

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gouden Bekijk bericht
    Oppo was toch gestopt omdat ze niet verder konden verbeteren aan hun blu-ray spelers?


    "It has been 14 years since we established OPPO Digital in the United States. As our latest 4K UHD players reach the pinnacle of their performance, it is time to say goodbye."
    Niet meer konden verbeteren? Dat is natuurlijk een marketingdingetje. Zoals altijd gaat het uiteindelijk om $$$.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Niet meer konden verbeteren? Dat is natuurlijk een marketingdingetje. Zoals altijd gaat het uiteindelijk om $$$.
    Ja dat is natuurlijk flauwekul. Alsof er nooit meer een ander audioformaat komt of nieuwe randapparatuur waarmee een uhd-speler zou moeten communiceren. Blijven ze hun bestaande spelers wel nog enkele jaren produceren dan? Dvd-spelers komen er ook nog genoeg op de markt, en daar is echt niets meer aan te verbeteren...

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gouden Bekijk bericht
    Waarom denk je dat stream een hogere kwaliteit gaat hebben? Momenteel is de audio stream compressed geloof ik terwijl fysiek lossless is
    Niet helemaal meer, iTunes biedt bijvoorbeeld ook Dolby Atmos audiostreams aan. Weet niet wat de bitrate daarvan is, maar het is in elk geval hogere kwaliteit dan de DD of DD+ tracks van voorheen.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ja dat is natuurlijk flauwekul. Alsof er nooit meer een ander audioformaat komt of nieuwe randapparatuur waarmee een uhd-speler zou moeten communiceren. Blijven ze hun bestaande spelers wel nog enkele jaren produceren dan? Dvd-spelers komen er ook nog genoeg op de markt, en daar is echt niets meer aan te verbeteren...
    Ik denk, dat er niet zoveel meer te verbeteren qua beeld en geluid voor 98% van de consumenten. Wie zit er nog te wachten op 8K? of 26 kanalen in huis?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Niet helemaal meer, iTunes biedt bijvoorbeeld ook Dolby Atmos audiostreams aan. Weet niet wat de bitrate daarvan is, maar het is in elk geval hogere kwaliteit dan de DD of DD+ tracks van voorheen.
    Dolby Atmos zegt niets over de geluidskwaliteit. Netflix biedt ook Atmos aan; dit is echter gewoon verpakt in een DD+ stream. Atmos wil alleen zeggen dat het geluid object-based is. Al zou het natuurlijk wel zo moeten zijn dat een DD+ Atmos track beter klinkt dan een reguliere DD+ track.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymon Bekijk bericht
    Dolby Atmos zegt niets over de geluidskwaliteit. Netflix biedt ook Atmos aan; dit is echter gewoon verpakt in een DD+ stream. Atmos wil alleen zeggen dat het geluid object-based is. Al zou het natuurlijk wel zo moeten zijn dat een DD+ Atmos track beter klinkt dan een reguliere DD+ track.
    Geluidskwaliteit blijft natuurlijk altijd subjectief, de één kan een track goede kwaliteit vinden en de ander niet. Als een Atmos track de extensie is van een DD+ track is het wel minder inderdaad dan als deze aan een TrueHD gekoppeld is. Maar hij zal wellicht wel beter klinken dan de regulier DD+ variant inderdaad.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rmelkert Bekijk bericht
    UHD trekt me momenteel nog helemaal niet titels zijn veel te duur
    Meestal is het duur maar ik zie Schindler's List en Bohemian nu nieuw voor prijzen net onder de 30. Dat valt dan wel mee.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Meestal is het duur maar ik zie Schindler's List en Bohemian nu nieuw voor prijzen net onder de 30. Dat valt dan wel mee.
    En binnen een half jaar bij Amazon Spanje of Italië via acties voor minder dan € 15
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    En binnen een half jaar bij Amazon Spanje of Italië via acties voor minder dan € 15
    US ook, en ik heb toch echt liever Engelse hoezen dan die Italiaanse of Spaanse meuk met hun slechte vertalingen op de hoes en onleesbare beschrijvingen . Dan maar een paar euro meer.

  17. #67

    Standaard

    We gaan met de fysieke dragers de kant van de niche op: dat is duidelijk. Wat ik me wel eens afvraag is of het iets uitgemaakt had als de uitgevers DVD vroegtijdig hadden "gekilled" en daarmee mensen meer de kant van blu-ray hadden opgedrukt. Rond 2010 (toen het misschien gepast was) bestonden de streaming services nog niet echt en lag er misschien wel een opening om mensen rijp te maken voor blu-ray.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    We gaan met de fysieke dragers de kant van de niche op: dat is duidelijk. Wat ik me wel eens afvraag is of het iets uitgemaakt had als de uitgevers DVD vroegtijdig hadden "gekilled" en daarmee mensen meer de kant van blu-ray hadden opgedrukt. Rond 2010 (toen het misschien gepast was) bestonden de streaming services nog niet echt en lag er misschien wel een opening om mensen rijp te maken voor blu-ray.
    Dan waren de deuren naar het illegaal downloaden nog wijder opengezet denk ik... Streamen heeft daar nagenoeg een eind aan gemaakt.

    Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens in Mediamarkt Utrecht. Nog maar een een klein hoekje cd's, DVD, bluray en LP's. Prijzen echt bedroevend hoog. Wel een kwart rek vol met K-pop rotzooi....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Meestal is het duur maar ik zie Schindler's List en Bohemian nu nieuw voor prijzen net onder de 30. Dat valt dan wel mee.
    Nou dat vind ik bepaald niet meevallen!
    Laatst aangepast door Oakey : 07-03-2019 om 18:47

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nou dat vind ik bepaald niet meevallen!
    Ik vind 28 euro beter dan 34 (Mamma mia was zelfs nog duurder).

  20. #70

    Standaard

    Die paar UHD blurays die ik heb waren uit de 2 voor €32 actie van Zavvi.nl, dat vond ik al duur, maar goed, wilde wat demo-materiaal hebben. En eentje zat bij de UHD-speler (Bladerunner). Maar als ik nu een (nieuwe) film echt wil hebben, zal ik die wel op UHD aanschaffen.
    Laatst aangepast door Oakey : 24-03-2019 om 21:05

  21. #71

    Standaard

    Het valt me op dat bij mijn lokale Mediamarkt (in Zwolle) de collectie blu-ray-spelers niet meer wordt aangevuld.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gouden Bekijk bericht
    Waarom denk je dat stream een hogere kwaliteit gaat hebben? Momenteel is de audio stream compressed geloof ik terwijl fysiek lossless is
    Bij geluid is het heel anders dan bij beeld, omdat je geluid niet kunt zien. Vaak worden er daarom alleen termen gebruikt terwijl de rest van informatie onbekend blijft zoals de bitrates en de dialoog-normalisatie(DN). Bedrijven als Itunes en NetFlix zullen daarom alleen de laagst mogelijke bitrate gebruiken, zodat ze kunnen stunten met Dolby Atmos e.d.. Bij series kan het per seizoen anders zijn. Het ene seizoen kan bvb. een DD+ hebben en het andere een PCM 2.0 terwijl er wel "5.1" bij staat.

    Fysiek is ook niet altijd "lossless". Er zijn nog steeds maatschappijen die geen zin hebben om originele soundtracks in lossless HD-formaat op een schijf te persen of alleen een nagesynchroniseerde versie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Niet helemaal meer, iTunes biedt bijvoorbeeld ook Dolby Atmos audiostreams aan. Weet niet wat de bitrate daarvan is, maar het is in elk geval hogere kwaliteit dan de DD of DD+ tracks van voorheen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Geluidskwaliteit blijft natuurlijk altijd subjectief, de één kan een track goede kwaliteit vinden en de ander niet.
    Dat zegt niks. Naast bitrates is er nog zoiets als 'loudness-management', waar ze ook nog mee kunnen rommelen. Een versie die voor uitzending bedoeld is kan bvb. een hogere DN hebben dan voor verkoop. Een hogere DN zorgt er voor dat zachte geluiden beter hoorbaar zijn, maar ook dat het geluid minder dynamiek heeft. Als een soundtrack een lage DN en weinig dynamiek heeft, zal de kwaliteit waarschijnlijk laag zijn.

    Om kwaliteit te kunnen garanderen is het daarom belangrijk dat een decoder kan laten zien wat de gebruikte bitrate en DN zijn. Als ze ons van de fysieke drager af willen helpen is dat iets waar ze meer aandacht aan moeten geven.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-03-2019 om 13:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #73

    Standaard

    Mooie teksten, theorien en mooie krachttermen Gerco, maar wat wil je er eigenlijk mee zeggen? Zoals ik het zie maakt het nog niet dat men en masse van Netflix afstapt en overgaat op fysieke media. Dus vooralsnog slaat dit alles nog geen deuk in een pakje boter als het om de concurrentiestrijd gaat tussen streaming en fysiek.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Om kwaliteit te kunnen garanderen is het daarom belangrijk dat een decoder kan laten zien wat de gebruikte bitrate en DN zijn. Als ze ons van de fysieke drager af willen helpen is dat iets waar ze meer aandacht aan moeten geven.
    Het is natuurlijk wel zo dat de gemiddelde Netflix-gebruiker het totaal worst is wat de beeld- en geluidskwaliteit is. Ik heb geen Netflix, dus ik kan geen oordeel vellen over de beeld- en/of geluidskwaliteit, maar gevoelsmatig kan ik me er wel iets bij voorstellen dat deze niet op het niveau zijn van die van een versie op Blu-ray. Maar dan moet je wel een goede installatie hebben om het verschil te merken. En de meerderheid van de Netflix-kijkers zal die vermoedelijk niet hebben gezien de populariteit van soundbars.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #75

    Standaard

    Gevoelsmatig zou ik voordat je oordeelt toch eens een 4K-serie als The Crown op Netflix bekijken. En dan vergelijken met de bluray release die 1080p is... Op een beetje grootte tv die heel veel mensen nu hebben zie je daar wel het verschil in het voordeel van de stream.
    Laatst aangepast door Oakey : 25-03-2019 om 08:22

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •