De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard GREEN BOOK wint Oscar voor Beste Film, BOHEMIAN RHAPSODY wint de meeste

    GREEN BOOK wint Oscar voor Beste Film, BOHEMIAN RHAPSODY wint de meeste

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Mmm, ik heb ondertussen alle films op Vice na gezien, en daarvan heeft overall The Favorite de meeste indruk gemaakt. Zeker ook door de soundtrack met die repeterende geluiden, zeer sfeervol. Green Book toch meer een geval van erg leuke film, maar niet bijzonder genoeg.
    Show zelf was zonder presentator wel anders, aan de ene kant minder pijnlijke niet-grappig bedoelde opmerkingen (al waren die er nog wel van degene die de awards uit gingen reiken), aan de andere kant miste ik ook wel wat. Ik had wel het idee dat Kevin Hart een goede keus was geweest, jammer. Olivia Colman stal de show, door helemaal zichzelf te zijn .

  3. #3

    Standaard

    Hmmm, de laatste jaren probeert men bij de uitreiking van de Oscars toch wel erg overdreven politiek correct te zijn. "The Favorite" of "A Star Is Born" had ik persoonlijk liever als beste film gehonoreerd gezien.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Spike Lee was best sportief

    De imo beste film won de meeste Oscars...en de beste acteur won.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Spike Lee was best sportief

    De imo beste film won de meeste Oscars...en de beste acteur won.
    Hoeveel van de genomineerde films heb je gezien?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Hoeveel van de genomineerde films heb je gezien?
    Want?
    BoRap mag niet als de beste gezien worden?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Want?
    BoRap mag niet als de beste gezien worden?
    Een mooie film, alleen wel 1 die op vele punten niet klopt jammer genoeg. Ik heb hem wel gezien & blijf er wel van genieten hoor. Maar ik had liever een film gezien die accuraat was, en geen loopjes neemt met de ware feiten.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Een mooie film, alleen wel 1 die op vele punten niet klopt jammer genoeg. Ik heb hem wel gezien & blijf er wel van genieten hoor. Maar ik had liever een film gezien die accuraat was, en geen loopjes neemt met de ware feiten.
    Ik vond dat juist heel erg meevallen en 'm behoorlijk accuraat. Al is niet alles even chronologisch verteld.
    Brian May en Roger Taylor waren producenten van de film, als het niet accuraat genoeg zou zijn zouden ze zeker hun fiat niet hebben gegeven.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Want?
    BoRap mag niet als de beste gezien worden?
    Natuurlijk wel, maar als dat bijvoorbeeld de enige van de genomineerde films is die je gezien hebt, dan kun je toch niet echt een beoordeling geven?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik vond dat juist heel erg meevallen en 'm behoorlijk accuraat. Al is niet alles even chronologisch verteld.
    Brian May en Roger Taylor waren producenten van de film, als het niet accuraat genoeg zou zijn zouden ze zeker hun fiat niet hebben gegeven.
    Hier trouwens 17 belangrijke fouten: https://www.dvhn.nl/cultuur/Dit-zijn....google.com%2F

    Verder was bv Jim Hutton geen ober zoals in de film, maar kapper in het Savoy Hotel in London. En zo kunnen we nog wel effe doorgaan. Ik ben van mening dat als je iemands leven wil verfilmen, je dat dan ook moet doen zoals het was. En niet weet ik hoeveel andere wegen gaat bewandelen, om de film maar succesvoller te krijgen. Daarom deel ik de mening ook van Sacha Baron Cohen, die dat ook vond.

    En bij de Oscars werd iedereen bedankt door de Queen mensen, maar de regisseur die het meeste heeft gedaan (Bryan Singer), werd compleet genegeerd & niet genoemd. Zeer zeer onbeschoft & laf.

    May & Taylor hebben het veel mooier laten zijn dat zoveel mogelijk mensen de film kwamen bekijken, en daarom zijn er zoveel dingen compleet verdraaid. Als ze echt het verfilmd hadden zoals Freddie zijn leven leefde, dan was het geen familiefilm geworden.

    May & Taylor vinden scoren & geld binnen harken belangrijken dan de waarheid.

    Daarom vind ik het ook zo goed (Als mega Queen fan) dat John Deacon niks meer te maken wil hebben met de band. Dat is de enigste die Freddie echt mist & in ere houd. Het zogenaamde Queen van nu is een veredelde Karaoke band. Ze hadden definitief moeten stoppen na Freddie's dood (Overigens hadden ze ook wel de laatste 6 jaar van Freddy's leven erbij mogen doen in de film, want dan was het nog enigszins compleet geweest).
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 02-03-2019 om 12:09

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Hier trouwens 17 belangrijke fouten: https://www.dvhn.nl/cultuur/Dit-zijn....google.com%2F

    Verder was bv Jim Hutton geen ober zoals in de film, maar kapper in het Savoy Hotel in London. En zo kunnen we nog wel effe doorgaan. Ik ben van mening dat als je iemands leven wil verfilmen, je dat dan ook moet doen zoals het was. En niet weet ik hoeveel andere wegen gaat bewandelen, om de film maar succesvoller te krijgen. Daarom deel ik de mening ook van Sacha Baron Cohen, die dat ook vond.
    "Belangrijke" fouten? Ik noem het, op een paar na, futiliteiten. Dat de ogen van Mercury en de acteur anders van kleur zijn, wow!
    Dat de ring in een doosje zit tijdens het huwelijksaanzoek? Heel belangrijk, ja!
    Dat Freddie Mercury op een ander tijdstip een snor laat groeien? Tjongejonge, je zal er maar wakker van liggen!

    Er zijn eigenlijk maar twee punten die structureel niet goed zijn van deze zeventien punten:
    het tijdstip van bekend worden van AIDS en het afscheid van de manager.

    Punt 11 is onjuist, want nergens in de film wordt gezegd dat de band uit elkaar is gegaan. Alleen dat Freddie aan twee soloplaten werkt in die periode .

    Daarom vind ik het ook zo goed (Als mega Queen fan) dat John Deacon niks meer te maken wil hebben met de band. Dat is de enigste die Freddie echt mist & in ere houd. Het zogenaamde Queen van nu is een veredelde Karaoke band. Ze hadden definitief moeten stoppen na Freddie's dood (Overigens hadden ze ook wel de laatste 6 jaar van Freddy's erbij mogen doen in de film, want dan was het nog enig zins compleet geweest.
    Dat ben ik met je eens en ik snap ook niet waarom men bij Live Aid stopt. Een van Queens beste platen, Innuendo, kwam na die periode. De enige reden die ik kan bedenken is dat men niet te veel aandacht wilde geven aan de strijd van Mercury tegen AIDS.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #12

    Standaard

    Wat mij, buiten een aantal feitelijke onjuistheden, vooral stoorde was de stijl. Men maakte of een zwak aftreksel van de werkelijkheid of juist een karikatuur van bepaalde situaties en personages. Het moest allemaal weer 'grappig' en makkelijk verteerbaar voor een mainstream publiek. Freddie Mercury en Queen moesten er duidelijk zo mooi mogelijk op komen te staan. De film mist rafelrandjes en kleurt veilig binnen de lijntjes. Oftewel: de seks, drugs en rock & roll is er wel erg vanaf gehaald. Bij mij gaf dat al binnen 10 minuten jeuk. Ik heb hem dan ook met moeite uitgekeken.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Natuurlijk wel, maar als dat bijvoorbeeld de enige van de genomineerde films is die je gezien hebt, dan kun je toch niet echt een beoordeling geven?
    Zo redenerend moet je eigenlijk ALLE films die in 2018 zijn uitgekomen gezien hebben want anders kun je niet zeggen welke de beste was.
    Van alle 2018 films die ik gezien heb (en nee, ik heb niet alle genomineerde films gezien) vond ik BoRap de beste,

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Zo redenerend moet je eigenlijk ALLE films die in 2018 zijn uitgekomen gezien hebben want anders kun je niet zeggen welke de beste was.
    Van alle 2018 films die ik gezien heb (en nee, ik heb niet alle genomineerde films gezien) vond ik BoRap de beste,
    Volgens mij niet, het ging nu over de genomineerde films. En je ontwijkt nog steeds mijn vraag hoeveel je hiervan hebt gezien .

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Volgens mij niet, het ging nu over de genomineerde films. En je ontwijkt nog steeds mijn vraag hoeveel je hiervan hebt gezien .
    Ik heb niet het idee dat dat wat uitmaakt voor het oordeel wat je er aan gaat hangen.
    Of ik er 1 of verder allemaal niet gezien heb; het vermoedelijke antwoord zal zijn "dan kun je niet oordelen" en ik heb daar geen zin in.

    Ik persoonlijk vond BoRap de beste van 2018. Klaar.

  16. #16

    Standaard

    Je kunt toch ook gewoon zeggen dat je een enorme fan van Queen bent en daarom "Bohemian Rhapsody" de beste film vindt? Of zit ik er naast?
    Ik heb zelf de film niet gezien en ik kan dus geen oordeel hierover geven. En ik weet ook niet of ik deze ga kijken, want ik kan niet zo goed tegen Freddy Mercury. Queen maakte over het algemeen zeer goede muziek en Mercury was een uitstekende zanger, maar ik luisterde liever naar Queen, dan dat ik naar ze keek. Ik kon gewoon niet zo tegen de "maniertjes" van Freddy Mercury en ik vrees dat die ook talrijk in deze film aanwezig zijn. Maar dat is heel persoonlijk.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik heb niet het idee dat dat wat uitmaakt voor het oordeel wat je er aan gaat hangen.
    Of ik er 1 of verder allemaal niet gezien heb; het vermoedelijke antwoord zal zijn "dan kun je niet oordelen" en ik heb daar geen zin in.

    Ik persoonlijk vond BoRap de beste van 2018. Klaar.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik heb niet het idee dat dat wat uitmaakt voor het oordeel wat je er aan gaat hangen.
    Of ik er 1 of verder allemaal niet gezien heb; het vermoedelijke antwoord zal zijn "dan kun je niet oordelen" en ik heb daar geen zin in.

    Ik persoonlijk vond BoRap de beste van 2018. Klaar.
    Ik vind het vreemd dat je zo'n simpele vraag niet wilt beantwoorden, maar op zich is dat ook al een antwoord .
    Dat er zo geheimzinnig over gedaan wordt.....zeg dan bijvoorbeeld gewoon dat je alleen Bohemian Rhapsody hebt gezien maar dat dat voor jou de beste film is van 2018 die je gezien hebt. Niets mis mee. Dat vage gedoe.....

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Je kunt toch ook gewoon zeggen dat je een enorme fan van Queen bent en daarom "Bohemian Rhapsody" de beste film vindt? Of zit ik er naast?
    Ik heb zelf de film niet gezien en ik kan dus geen oordeel hierover geven. En ik weet ook niet of ik deze ga kijken, want ik kan niet zo goed tegen Freddy Mercury. Queen maakte over het algemeen zeer goede muziek en Mercury was een uitstekende zanger, maar ik luisterde liever naar Queen, dan dat ik naar ze keek. Ik kon gewoon niet zo tegen de "maniertjes" van Freddy Mercury en ik vrees dat die ook talrijk in deze film aanwezig zijn. Maar dat is heel persoonlijk.
    Dan kan ik je op voorhand zeggen dat je je vast gaat ergeren aan deze film.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik vind het vreemd dat je zo'n simpele vraag niet wilt beantwoorden, maar op zich is dat ook al een antwoord .
    Fijn dat je mijn aanname bevestigd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat er zo geheimzinnig over gedaan wordt.....zeg dan bijvoorbeeld gewoon dat je alleen Bohemian Rhapsody hebt gezien maar dat dat voor jou de beste film is van 2018 die je gezien hebt. Niets mis mee. Dat vage gedoe.....
    Waarom zou ik dat zeggen (dat het de enige is die ik gezien heb) als het niet het geval is?

    Maar goed, het begon met een post van mij waarin ik aangeef dat ik dat de beste van 2018 vind. Blijkbaar vind jij dat moeilijk te verkroppen (?) aangezien het iets bij jou triggert: direct willen weten wat ik dan allemaal gezien heb want anders kan ik er niet over oordelen. Ja, dan pas ik er voor om daar antwoord op te geven.


    @Marcel: Wellicht verrassend, maar ik ben absoluut geen grote Queen fan.
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 03-03-2019 om 11:12

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Fijn dat je mijn aanname bevestigd.


    Waarom zou ik dat zeggen (dat het de enige is die ik gezien heb) als het niet het geval is?

    Maar goed, het begon met een post van mij waarin ik aangeef dat ik dat de beste van 2018 vind. Blijkbaar vind jij dat moeilijk te verkroppen (?) aangezien het iets bij jou triggert: direct willen weten wat ik dan allemaal gezien heb want anders kan ik er niet over oordelen. Ja, dan pas ik er voor om daar antwoord op te geven.


    @Marcel: Wellicht verrassend, maar ik ben absoluut geen grote Queen fan.
    Je maakt wel van een mug een olifant en haalt allerlei complottheorieën erbij die er niets mee te maken hebben .
    Ik stel in het begin 1 simpele vraag "Hoeveel van de genomineerde films heb je gezien" om in te kunnen schatten hoe ik je post moet lezen, meer niet (lees maar na) en ipv gewoon antwoord te geven op een gewone vraag, reageer je meteen als door een wesp gestoken. Waarom toch?

    Laat ik een voorbeeld geven die jou wel aanspreekt: als iemand tegen jou zegt dat de The Last Jedi de beste Star Wars film is, dan denk jij wellicht prima, ok, ieder zijn mening. Maar als nou blijkt dat The Last Jedi de enige Star Wars film is die hij gezien heeft, dan denk je wellicht nog steeds prima, ok, ieder zijn mening, maar dan weet je ook dat hij wellicht niet echt een goede beoordeling kan geven.
    Dan geldt nog steeds dat hij TLJ de beste Star Wars film vindt en daar is helemaal niets mis mee, alleen heb je voor jezelf een beter idee hoe je die mening moet inschatten. Meer niet.

  21. #21

    Standaard

    Van de acht genomineerde zag ik er drie. Roma had zonder twijfel moeten winnen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •