De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Paarse verticale lijn LG na 2 uur gebruik

    Beste forummers,

    Ik heb een LG 55SJ850 van eind 2017 die sinds woensdag een verticale paarse lijn geeft:
    IMG_4461.jpg

    Bij de eerste keer dacht ik aan de decoder of kabel maar op 2 HDMI-poorten is deze lijn er. Op donderdag dacht ik even dat het weer weg was maar ontdekte dat
    het na rond de 2 uur tv-kijken de lijn verschijnt. Beide keren rond 19.30 tv aangezet en tegen 21.30 uur verscheen het. Weet iemand wat dit is? Ik heb nog garantie dus overweeg een verzoek bij LG neer te leggen voor reparatie.

    Edit: Ik heb nog geen reset getest. Ik weet niet of dat iets uitmaakt.
    Laatst aangepast door martwout : 21-04-2019 om 14:26

  2. #2

    Standaard

    Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met mijn LG OLED55B6V.

    Ook een verticale lijn rechts in het beeld alleen dan wit en permanent (dus niet pas na een bepaalde tijd dat het scherm aan stond).
    LG heeft het hele paneel vervangen, gewoon bij mij thuis.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  3. #3

    Standaard

    Wat is dat eigenlijk voor probleem & hoe kan dat ontstaan? Mijn tv is een paar jaar oud, en een hele tijd geleden was er ook zo'n lijn verschenen (zit er helaas nog steeds), maar dan van links naar rechts (ongeveer 10cm van beneden af). Bij mij kunnen ze er niks aan doen helaas, is een Philips tv.

    Volgens mij een soort van dode pixel lijn, maar ben toch benieuwd hoe zoiets kan gebeuren. En of ik dat zelf nog weg kan krijgen?. Of is de tv langzaam op weg naar zijn kerkhof?

  4. #4

    Standaard

    Gisteravond was hij er eens niet maar vanochtend na 40 minuten wel. Mijn tv is nog geen 1,5 jaar oud en nog binnen garantie van 2 jaar. Probeerde net online een verzoek te doen maar ging niet (melding kon niet voor dit produkt). Wellicht is het systeem vandaag ook met paasvakantie. Morgen maar weer proberen en anders bellen.
    Laatst aangepast door martwout : 22-04-2019 om 08:54

  5. #5

    Standaard

    Maak nog een duidelijk filmpje erbij, dit moeten ze gewoon maken.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Maak nog een duidelijk filmpje erbij, dit moeten ze gewoon maken.
    Ik heb al heldere foto's. Inmiddels contact met LG gehad. Op hun advies een reset gedaan en even afwachten of dat helpt. Ze hebben alvast een dossier aangemaakt. Mocht hij weer terugkomen dan kan ik de foto's whatsappen en zetten ze het door naar een monteur. De medewerker vermoedde al dat het een defect is maar wilde even uitsluiten of het niet softwarematig is. De test vanochtend leverde nog geen streep op (2 uur aangestaan). Vanavond test ik door.

  7. #7

    Standaard

    Even een update. Het lijkt wel Harry Potter-magie maar tot op heden na de reset geen paarse lijn meer gezien. Heel apart.Ik wacht nog even deze week maar komt het niet meer dan lijkt het dus te zijn opgelost. Mocht het toch terugkeren dan meld ik me weer hier maar anders is dit mijn laatste posting.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •