Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony UBP-X800M2 4K UHD Blu-ray speler

    Sony heeft het auto omschakelen naar de dolby vision stand in de x800M2 (2019) nog niet verbeterd. Het omschakelen werkt nog steeds als op de x700 je moet dus steeds DolbyVision in het menu aan of uit zetten.En je kan het ook eigenlijk niet permanent op de dolby vision stand laten staan want dat schijnt weer nadelig te werken met de standaard materiaal weergave.Dus voorlopig jammer voor de x800M2 kopers extra onnodige handelingen lijkt mij Maar misschien dat in de toekomst via een update de DV alsnog een automatische herkenning wordt.

    Eerste menu verkenningen op de x800M2:

    https://www.youtube.com/watch?v=aiij4UzMUi4&t=222s
    Laatst aangepast door vista-vision : 03-06-2019 om 19:52

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Voor mij precies de reden om deze speler links te laten liggen en toch voor de LG UBK90 te gaan.

  4. #4

    Standaard

    Het is misschien maar een bijzaak voor de meeste mensen ,maar zijn die LG spelers(en panasonic) niet nogal beperkt met het streamen van bestanden op de PC naar de LG speler?.
    De x800/ (en de 800m2 neem ik aan) slikt tot nu toe alles via wifi in het homenetwork.Bij LG en Panasonic zou ik eerst even checken wat die op dat gebied precies kan, tenzij die hele PC -network afspeelfunctie op de speler zelf zowiezo van geen belang is.
    Ik vind het zelf wel leuk dat de x800 alles slikt vanaf mijn pc Aan de andere kant de lgubk90 kost maar 160 eu.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    .En je kan het ook eigenlijk niet permanent op de dolby vision stand laten staan want dat schijnt weer nadelig te werken met de standaard materiaal weergave.
    Ik heb de X700 en laat DV altijd aanstaan en non-DV materiaal wordt gewoon met regulier HDR afgespeeld en DV wordt bij titels die het hebben wel automatisch herkend. Hoe zou het nadelig werken dan?

  6. #6

    Standaard

    Zegt hij in dat filmpje van post 2 op 7.45 min (en las het ook ergens anders) Als je het altijd aan laat staan en je speelt een non dolby vision blu ray dan loop je het risico dat het extra helder is door de dolby vision of te overblown.


    https://www.youtube.com/watch?v=1dVzoEUUDcs

  7. #7

    Standaard

    Volgens de officiële website van Sony wordt inderdaad alles (dus ook SDR en HDR10) met DV-output doorgegeven als je DV aan laat staan. Dan klopt er niks meer van je kleuren, helderheid etc.

  8. #8

    Standaard

    Nou, dan mogen ze hun eigen spelers eens nakijken. Mijn X700 geeft netjes DV door als het erop staat (dan herkent mijn TV het ook en komt rechts bovenin het DV logo) en komt het ook bij info te staan, maar bij HDR content verschijnt er geen DV-logo op mn TV en staat er netjes HDR bij info via de speler. Dus het lijkt er wel op dat er onderscheid wordt gemaakt. Ik zie ook geen verschil bij kleuren en helderheid, dat er iets verstoord wordt oid.

  9. #9

    Standaard

    Vreemd. En bij SDR materiaal dan?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymon Bekijk bericht
    Vreemd. En bij SDR materiaal dan?
    BD's speel ik in principe er niet op af. Ik heb nog een Sony BDP-S6700 regiovrije BD speler (Stegen) waar ik die op afspeel.

  11. #11

    Standaard

    Sinds een paar weken heb ik de Sony UBP-X800 MultiZone + MultiRegion in mijn bezit. Echter vanaf het begin lijken er problemen te zijn met het afspelen van mijn DVD's en BR's. Geregeld krijg ik namelijk een zwart scherm tijdens het kijken. Soms duurt het minder dan een seconde een andere keer langer. En als het langer duurt krijg ik ''loading'' in beeld. Heb hem tijdelijk maar afgekoppeld en mijn oude BR-speler teruggezet want dit werkt gewoon op je zenuwen ...

    Enig idee wat ik verkeerd doe? Heb al twee HDMI-kabels geprobeerd maar dat lijkt het probleem niet te zijn. Verkeerde instellingen van mijn TV (Samsung UE50NU7470S)? Of heeft JVB Digital een kapot toestel geleverd?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Sinds een paar weken heb ik de Sony UBP-X800 MultiZone + MultiRegion in mijn bezit. Echter vanaf het begin lijken er problemen te zijn met het afspelen van mijn DVD's en BR's. Geregeld krijg ik namelijk een zwart scherm tijdens het kijken. Soms duurt het minder dan een seconde een andere keer langer. En als het langer duurt krijg ik ''loading'' in beeld. Heb hem tijdelijk maar afgekoppeld en mijn oude BR-speler teruggezet want dit werkt gewoon op je zenuwen ...

    Enig idee wat ik verkeerd doe? Heb al twee HDMI-kabels geprobeerd maar dat lijkt het probleem niet te zijn. Verkeerde instellingen van mijn TV (Samsung UE50NU7470S)? Of heeft JVB Digital een kapot toestel geleverd?
    Heb je al contact gehad met JVB Digital? Lijkt mij toch het eerste wat je zou moeten doen. Misschien dat zij het probleem herkennen. Valt toch ook onder de garantie.

  13. #13

    Standaard

    Gelijk naar je bericht maar gedaan. Ze adviseren me om een fabrieksreset te doen en van Pearl een Audioquest kabel te kopen.

  14. #14

    Standaard

    Wat een onzin, waarom smeren ze je een dure kabel aan?
    Je kunt gewoon deze kopen. Werkt exact hetzelfde.

  15. #15

    Standaard

    Zijn die kabels van jou ook in Nederland te krijgen? Wil morgen iets bestellen.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Sinds een paar weken heb ik de Sony UBP-X800 MultiZone + MultiRegion in mijn bezit. Echter vanaf het begin lijken er problemen te zijn met het afspelen van mijn DVD's en BR's. Geregeld krijg ik namelijk een zwart scherm tijdens het kijken. Soms duurt het minder dan een seconde een andere keer langer. En als het langer duurt krijg ik ''loading'' in beeld. Heb hem tijdelijk maar afgekoppeld en mijn oude BR-speler teruggezet want dit werkt gewoon op je zenuwen ...

    Enig idee wat ik verkeerd doe? Heb al twee HDMI-kabels geprobeerd maar dat lijkt het probleem niet te zijn. Verkeerde instellingen van mijn TV (Samsung UE50NU7470S)? Of heeft JVB Digital een kapot toestel geleverd?

    Is de x800 de enigste die is aangesloten op een hdmi poort van de tv? Soms met een hdmi handshake issues (mocht het daarmee te maken hebben) dan kan het aan een instelling op een andere hdmi poort liggen.
    klacht hier lijkt een beetje hetzelfde:
    https://community.sony.co.uk/t5/home...e/td-p/2328602

    Turns out it was my PlayStation 3 causing a conflict. To resolve I turned off deep colour to off on the tv HDMI port which the ps3 is connected to. After this my x800 functioned properly, really bizarre to be honest considering they run off different ports.

    anders test ook nog even onder screensettings op de x800 deepcolor op uit zetten kijken wat dat doet
    En onder BD/dvd viewing settings op de x800 zet ik de de internet connectie ook altijd uit
    test ook om 24P op off te zetten schijnt ook bij sommigen problemen te geven (om die oorzaak uit te sluiten)
    Laatst aangepast door vista-vision : 25-06-2019 om 12:58

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Zijn die kabels van jou ook in Nederland te krijgen? Wil morgen iets bestellen.
    Sorry, geen idee. Koop in ieder geval geen belachelijk dure kabels.....

  18. #18

    Standaard

    Deze kabel een paar dagen terug besteld:

    https://www.bol.com/nl/p/audioquest-...2.ProductImage

    Eerste BR die ik keek was in ieder geval zonder problemen.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Het is misschien maar een bijzaak voor de meeste mensen ,maar zijn die LG spelers(en panasonic) niet nogal beperkt met het streamen van bestanden op de PC naar de LG speler?.
    De x800/ (en de 800m2 neem ik aan) slikt tot nu toe alles via wifi in het homenetwork.Bij LG en Panasonic zou ik eerst even checken wat die op dat gebied precies kan, tenzij die hele PC -network afspeelfunctie op de speler zelf zowiezo van geen belang is.
    Ik vind het zelf wel leuk dat de x800 alles slikt vanaf mijn pc Aan de andere kant de lgubk90 kost maar 160 eu.
    Kun je met deze speler MKV bestanden en BR images afspelen vanaf je netwerk? Dat zou voor mij de keuze makkelijk maken...

    Ik heb een aantal weken terug de LG UP-970 terug gestuurd omdat het echt een cheap onding was met tal van problemen. Sindsdien nog geen speler gezien die mijn aandacht trekt.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Kun je met deze speler MKV bestanden en BR images afspelen vanaf je netwerk? Dat zou voor mij de keuze makkelijk maken...

    Ik heb een aantal weken terug de LG UP-970 terug gestuurd omdat het echt een cheap onding was met tal van problemen. Sindsdien nog geen speler gezien die mijn aandacht trekt.
    Dat wil zeggen de x800 doet standaard al over het home network de MKV en losse M2TS (BD) files en VOB files . verder geen menu daarbij of totale image b.v. geen videoTS maar wel de losse vobs daarvan geen BDMV maar wel de aparte m2ts in de bdmvstream (op x800m2 model zal het wel hetzelfde zijn als op de x800) speelt dus alleen op zichzelf staande video of audio files mp4/m4a/wav/mkv/m2ts/vob.enz dit alles kan ook over wifi (ook de mkv m2ts kan over wifi)

    Op de pc b.v.je videomap in windows op delen zetten zodat de map beschikbaar is in het thuisnetwerk dan is je pc naam zichtbaar in de blu ray speler.(dan op de x800speler via de pc naam en video-video-mappen-video dan zit je in de pc netwerkgedeelde video map en selecteer je b.v. een mkv m2ts enz.videofile de x800 speelt m dan af.
    ((hoewel de x800 normaal gesproken standaard alleen met de windows videomap werkt kan je in windows b.v. een externeschijf toevoegen aan de videomap en de x800 ziet dan ook de hele externe schijf die aan de pc hangt.(in windows rechtermuisklik op externe schijf naam-kies in bibliotheek opnemen-kies videomap) eventueel de externe schijf op delen zetten https://www.youtube.com/watch?v=GU0L...KnA8d&index=77 ).

    Je kan als extra ook nog het serviioprogramma op je pc zetten dan kan je ook nog de pc bddrive in serviio opnemen(library (Met dezelfde videofiles playback beperking als eerder genoemd) even terloops een disc in de pcdrive doen zodat de drive wakker is in windows en dan kan je m toevoegen(zichtbaar) in serviiolibrary) De serviio naam komt dan ook in de x800 lijst te staan en de rest gaat hetzelfde om bij een file op de pc te komen maar dan via serviio serviio heeft ook nog transcode optie on the fly zodat de x800 (of andere oudere speler) soms nog wat meer kan slikken Met serviio duurt het soms even voordat die files heeft bijgewerkt in zijn library pas vanaf dat moment zijn ze zichtbaar in de x800.
    https://www.gratissoftware.nu/downloaden/serviio.php
    passkey lite
    Laatst aangepast door vista-vision : 06-07-2019 om 13:14

  21. #21

    Standaard

    Het valt mij op dat er weer een flink prijsverschil van de x800m2 is tussen de US en Europa. Als ik het een beetje uitreken komt het neer op 225 euro (Amazon 250 dollar nu) Dus volgens mij kom je dan zelfs met de import toeslag nog steeds onder de Europese prijs. Het is dat ik geen regio A speler meer nodig heb (speelt dan geen B regio natuurlijk tenzij de B disc zelf regio vrij is) (ik stream de andere regio wel vanaf de pc naar de x800 ) maar toch steeds bizar dat prijsverschil.Was vorig jaar ook zo met de gewone x800

    https://www.amazon.com/Sony-UBP-X800.../dp/B07PFRDT16

    (ervan uitgaande dat het stroomblok nog steeds hetzelfde is als in de oude x800 en het blijft natuurlijk een risico met het transport en terugbrengen is er niet bij natuurlijk)
    Laatst aangepast door vista-vision : 21-08-2019 om 11:15

  22. #22

    Standaard

    Valt wel mee toch?
    Hij is 299 bij Bol.com
    Die "import toeslag" bevat ook BTW, tel die maar eens bij de 225 op....

  23. #23

    Standaard

    Op dit moment in Nederland te koop voor nog geen 300 euro, dus ik vraag me af of het de moeite loont om 'm te gaan importeren.
    De totaalkosten inclusief de import zijn zo'n 370 dollar, afgezien nog van wat je zelf al aangeeft voor garantie en transport.

    PlatteTV biedt een in nieuwstaat gereviseerde aan voor 283 euro.
    Bij Bol.com krijg je er een gratis UHD bij voor 299 euro
    In Duitsland bij Amazon is ie inderdaad duurder, zo'n 350 euro.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nou, dan mogen ze hun eigen spelers eens nakijken. Mijn X700 geeft netjes DV door als het erop staat (dan herkent mijn TV het ook en komt rechts bovenin het DV logo) en komt het ook bij info te staan, maar bij HDR content verschijnt er geen DV-logo op mn TV en staat er netjes HDR bij info via de speler. Dus het lijkt er wel op dat er onderscheid wordt gemaakt. Ik zie ook geen verschil bij kleuren en helderheid, dat er iets verstoord wordt oid.
    Bij de Sony spullen die ik heb komt dat DV logo niet meer in beeld maar zie ik het in het settings menu van speler & scherm.Viel me van de week bij een Youtube review op dat dat eerst bij de Sony speler wel het geval was.

    Net als andere gebruikers val me op dat vooral de Warner titels soms vastlopen bij deze serie.Er was van de week een nieuwe update maar die heeft daar niets tegen gedaan.Tja en het is gewoon puur toeval dat ik veel Warner titels op het oog heb.
    Laatst aangepast door jeroeni : 23-02-2020 om 10:55

  25. #25

    Standaard

    Ik heb de sony X800 is die dus niet Dolby Vision?
    Nou ik merk het morgen wel op mijn nieuwe 65 inch LG tv.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •