De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Captain Marvel 3D: Geen Nederlandse ondertiteling?

    Een erg vreemde situatie: Op de achterkant van de slipcase van de 3D uitgave van Captain Marvel staat in zwart en vet gedrukte kapitale letters: “BLU-RAY 3D: GEEN NEDERLANDSE AUDIO EN ONDERTITELING” (alsof het een pluspunt is). Ik heb toen snel de 3D disc erin gedaan en geconstateerd dat er gewoon een Nederlands menu en Nederlandse ondertiteling aanwezig is. Het rare is ook dat de slipcase zichzelf tegenspreekt want bij de uitgebreidere specificaties per disc onderaan die zelfde achterzijde van de slipcase staat bij de vermelde ondertitel talen ook gewoon Nederlands vermeld.

    Ik vraag me af wat het verhaal hierachter is... Zou het ook te maken kunnen hebben met de situatie dat pas vandaag bij Bol.com de 3D versie van Avengers Endgame beschikbaar werd voor pre-order?

    539975C4-C773-421C-8316-39D83164B60C.jpg
    I have seen things you people wouldn’t believe... ...a perfect Blade Runner sequel...

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gouden Bekijk bericht
    En wat staat er op de doos zelf?
    Hetzelfde behalve de vetgedrukte zin. Het is echt weird. Alsof ze eerst wel van plan waren om een 3D versie uit te leveren zonder Nederlandse ondertitels...
    I have seen things you people wouldn’t believe... ...a perfect Blade Runner sequel...

  4. #4

    Standaard

    Op de 4k staat hetzelfde. Staat 4K bevat geen Nederlandse ondertiteling en Audio, terwijl als je de 4k erin doet dit wel aanwezig is en dit ook op de achterkant van de hoes gewoon staat bij de 4k specificaties. Heel raar

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door goregrind Bekijk bericht
    Op de 4k staat hetzelfde. Staat 4K bevat geen Nederlandse ondertiteling en Audio, terwijl als je de 4k erin doet dit wel aanwezig is en dit ook op de achterkant van de hoes gewoon staat bij de 4k specificaties. Heel raar
    Echt heel vreemd. Het lijkt er echt op dat er veranderingen op stapel staan m.b.t. Nederlandse ondertitels bij Marvel (/ Star Wars / Disney?)...
    I have seen things you people wouldn’t believe... ...a perfect Blade Runner sequel...

  6. #6

    Standaard

    Mag het hopen van niet, hoe veel moeite kost het om een sub op een disc erbij te doen -_-

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark Sleper Bekijk bericht
    Echt heel vreemd. Het lijkt er echt op dat er veranderingen op stapel staan m.b.t. Nederlandse ondertitels bij Marvel (/ Star Wars / Disney?)...
    Vanaf Endgame gaat dat al veranderen, dan heeft de Engelse 4K al geen Nederlandse ondertiteling. Misschien wilden ze dat al vanaf Captain Marvel invoeren, maar waren ze te laat.
    Is dat iets dat Wedlock wellicht kan navragen?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Vanaf Endgame gaat dat al veranderen, dan heeft de Engelse 4K al geen Nederlandse ondertiteling. Misschien wilden ze dat al vanaf Captain Marvel invoeren, maar waren ze te laat.
    Is dat iets dat Wedlock wellicht kan navragen?
    Ik snap de moeite idd niet. Wat goregrind zegt: hoeveel moeite zal het nou kosten om een subtitle-track of een aantal te behouden op dat soort releases? Om niet te spreken van de opslagruimte. Dat stelt toch niks voor? Wat kan de achterliggende gedachte toch zijn? Toch per regio / gebied mensen weg te drijven van fysieke media?
    I have seen things you people wouldn’t believe... ...a perfect Blade Runner sequel...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Vanaf Endgame gaat dat al veranderen, dan heeft de Engelse 4K al geen Nederlandse ondertiteling. Misschien wilden ze dat al vanaf Captain Marvel invoeren, maar waren ze te laat.
    Is dat iets dat Wedlock wellicht kan navragen?
    Is normaal al sinds ant man and the wasp dat de 4k nl subs hebben

  10. #10

    Standaard

    Ik krijg het gevoel dat als Disney+ hier beschikbaar is, er helemaal niets meer met Nederlandse ondertiteling op fysieke media gaat verschijnen. Bij de 4k van Dumbo had ook gemakkelijk een Nederlandse ondertiteling gepast, maar zelfs dat gebeurd niet.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Ik krijg het gevoel dat als Disney+ hier beschikbaar is, er helemaal niets meer met Nederlandse ondertiteling op fysieke media gaat verschijnen. Bij de 4k van Dumbo had ook gemakkelijk een Nederlandse ondertiteling gepast, maar zelfs dat gebeurd niet.
    Dumbo is toch nog ni uit?

  12. #12

    Standaard

    Hier in Nederland niet nee. Maar aangezien de 3D en 4K nergens te bestellen zijn, verwacht ik die ook niet. In UK/Italië is de backcover al bekend (film komt daar binnenkort uit), en die geeft Duitse, Italiaanse en Franse ondertiteling aan. Dus 99,9% kans dat er geen versie met Nederlandse ondertiteling komt. In Spanje vind ik trouwens ook geen 3D en 4K-versie.

    Maar nu maar weer ontopic, aangezien dit een Captain Marvel-topic is.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Hier in Nederland niet nee. Maar aangezien de 3D en 4K nergens te bestellen zijn, verwacht ik die ook niet. In UK/Italië is de backcover al bekend (film komt daar binnenkort uit), en die geeft Duitse, Italiaanse en Franse ondertiteling aan. Dus 99,9% kans dat er geen versie met Nederlandse ondertiteling komt. In Spanje vind ik trouwens ook geen 3D en 4K-versie.

    Maar nu maar weer ontopic, aangezien dit een Captain Marvel-topic is.
    Inmiddels dus gewoon her en der bestelbaar, endgame dus.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #14

    Standaard

    Endgame gelukkig wel inderdaad. Maar ik bedoelde de film Dumbo waar Gouden op doelde. Die is niet te vinden met Nederlandse subs.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Hier in Nederland niet nee. Maar aangezien de 3D en 4K nergens te bestellen zijn, verwacht ik die ook niet. In UK/Italië is de backcover al bekend (film komt daar binnenkort uit), en die geeft Duitse, Italiaanse en Franse ondertiteling aan. Dus 99,9% kans dat er geen versie met Nederlandse ondertiteling komt. In Spanje vind ik trouwens ook geen 3D en 4K-versie.

    Maar nu maar weer ontopic, aangezien dit een Captain Marvel-topic is.
    Zoals vaker gezegd, op covers moet je niet vertrouwen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #16

    Standaard

    Doe ik ook niet, wel op het feit dat de 3d en 4k van Dumbo niet te bestellen zijn, en de standaard blu-ray en dvd wel. Ook alleen de blu-ray vermeld in het topic van Wedlock. Dus die komt zo goed als zeker niet hier uit.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Doe ik ook niet, wel op het feit dat de 3d en 4k van Dumbo niet te bestellen zijn, en de standaard blu-ray en dvd wel. Ook alleen de blu-ray vermeld in het topic van Wedlock. Dus die komt zo goed als zeker niet hier uit.
    misschien handig om een apart Dumbo-topic hiervoor te openen?

  18. #18

    Standaard

    Hoeft van mij niet. Maar je hebt gelijk zoals ik eerder zei. Weer ontopic over Captain Marvel.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Doe ik ook niet, wel op het feit dat de 3d en 4k van Dumbo niet te bestellen zijn, en de standaard blu-ray en dvd wel. Ook alleen de blu-ray vermeld in het topic van Wedlock. Dus die komt zo goed als zeker niet hier uit.

    Inmiddels zijn bij de bol de 3d en 4 k van dumbo gewoon te bestellen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #20

    Standaard

    Maar dan wel als "import zonder NL"!

  21. #21

    Standaard

    Ik heb deze reactie van Disney gevonden in de releaselijst topic:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darkbilly Bekijk bericht
    Beste......

    Bedankt voor jouw mail. We hebben jouw mail doorgestuurd naar de betreffende afdeling en hebben het volgende antwoord ontvangen:

    De live action films worden wel in 3D versie uitgebracht, alleen staat er op deze versie geen Nederlandse ondertiteling meer. Dit is omdat hier steeds minder vraag naar is in Nederland en het dus teveel gaat kosten om een Nederlands ondertitelde versie te maken. Alle 3D Blu-rays zijn ook op een soort op=op basis geproduceerd en hebben geen na productie meer in Nederland.

    De Dumbo 3D Engelse versie is wel op bol.com te bestellen, dus hij hoeft niet perse naar Engelse retailers te gaan om deze film te krijgen.

    https://www.bol.com/nl/p/dumbo/92000...=#productTitle

    Met vriendelijke groet,

    THE WALT DISNEY COMPANY
    Geen Nederlandse ondertitels meer dus bij de uitgaves die in Nederland worden uitgebracht. Captain Marvel zal wel een soort van overgangstitel zijn geweest waarbij men dacht dat er geen Nederlandse ondertitels aanwezig waren, maar er toch Nederlandse ondertitels op stonden.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik heb deze reactie van Disney gevonden in de releaselijst topic:


    Geen Nederlandse ondertitels meer dus bij de uitgaves die in Nederland worden uitgebracht. Captain Marvel zal wel een soort van overgangstitel zijn geweest waarbij men dacht dat er geen Nederlandse ondertitels aanwezig waren, maar er toch Nederlandse ondertitels op stonden.
    Captain Marvell is toch geen 'live action film', je moet dan meer denken aan Alladin, The Lion King.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Captain Marvell is toch geen 'live action film', je moet dan meer denken aan Alladin, The Lion King.
    Natuurlijk wel. Er spelen toch echte mensen in mee?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Natuurlijk wel. Er spelen toch echte mensen in mee?
    Live action. ... Live-action is used to define film, video games or similar visual media. Photorealistic animation, particularly modern computer animation, is sometimes erroneously described as “live-action” as in the case of some media reports about Disney's 2019 remake of The Lion King.

    Ik denk dat hier toch de tweede definitie relevant is. Zie, voor geplande 'live action' movies:
    https://www.businessinsider.nl/disne...emakes-2017-2/.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •