De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HDMI Deep Colour probleem?

    Ik heb een vervelend probleem met mijn setup. Deze is als volgt:

    LG Oled C7 serie
    Denon AVR-X2500H
    Sony UDP-X800M2 (vandaag aangeschaft)

    Deze Sony speler vervangt een LG speler waar ik nog meer issues mee had. En deze Sony leek mij een stuk beter.

    Nu heb ik echter hetzelfde issue dat ik bij de LG speler ook al zag: Als ik op de tv HDMI Deep Colour aan heb staan, krijg ik geen beeld. Althans: Het menu van de Sony speler zie ik niet, en de tv ziet geen input. Als ik via de remote de film start, dán krijg ik ineens beeld.
    Als ik op de tv Deep Colour uit zet, verschijnt direct het menu van de Sony speler. Als ik dan het schijfje start, meldt mijn tv netjes dat ik beter Deep Colour aan kan zetten. En wanneer ik dat doe... Geen beeld.
    Overigens werkt alles wél prima als ik de film start. Echter: Stop ik de film en/of wil ik naar het menu van de Sony speler... Geen beeld.

    De Sony speler is aangesloten op mijn Denon receiver met een 4K capabele kabel (van RUConnected). Er gaat één HDMI kabel naar de tv.
    Op de Denon staan de HDMI poorten op 'Enhanced' en pass through staat aan. De Denon doet dus niets met het signaal. Op de Sony speler staan de instellingen ook goed.

    Ik snap er echt helemaal niets meer van, en vergelijkbare problemen kom ik op internet ook niet tegen. Volgens mij mis ik gewoon iets.
    Wie komt dit issue bekend voor? Wat kan ik doen?

    Edit: Ik heb een kabel test gedaan op de Denon met de kabel die ik gebruik. Alleen op 4K60 krijg ik een fail... Dat kan het niet zijntoch?
    Laatst aangepast door Nyarlathotep : 13-07-2019 om 15:54
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  2. #2

    Standaard

    Zou die LG SIMPLINK stand er mee te maken kunnen hebben? Uitzetten misschien mocht die nu aanstaan

    misschien toch met de kabel te maken (niet dat de prijs iets zegt maar zou kunnen dat de ene kabel het probleem geeft en de andere niet)
    klingt als het zelfde verhaal zie link de laatste post daar tenminste als ik het goed lees zegt dat ie in ieder geval geen probleem had met deze kabel van 14 dollar https://www.amazon.com/HDMI-Cable-Co...y&sr=8-2-fkmr0 de prijs is net laag genoeg om te proberen in het slechtste geval heb je een extra 5 meter hdmi kabel of deze set van 2 leek ook te werken https://www.amazon.com/WireLogic-Fee...gateway&sr=8-1

    Geen menu x800 op LG oled when deepcolor on
    :https://us.community.sony.com/s/ques...language=en_US


    https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product-ondersteuning/CT20182005-1412241954653-others







    Dacht dat (officieel) hdmi 2.0 al deep color gereed was, schijnt dat je minimaal hdmi 2.0 A moet hebben A of B erbij dus
    Wil niet zeggen dat het dan bepaalde problemen oplost natuurlijk.
    Laatst aangepast door vista-vision : 14-07-2019 om 17:22

  3. #3

    Standaard

    Ik zou eerst testen of je kabels, zowel die van je speler naar de Denon als die van de Denon naar je tv, allebei wel goed zijn.
    Sluit ze ieder apart aan van je speler rechtstreeks naar je tv zonder de Denon ertussen en kijk of het dan wel werkt.

    Ik heb het zelf ook gehad, staat er 4k op de doos van de kabel, maar was de kabel toch niet geschikt.

  4. #4

    Standaard

    Met de 4K speler van LG had ik dat geprobeerd. Één kabel direct de tv in, en een tweede kabel naar de versterker voor de audio. Zelfde issue...

    Ik ga twee nieuwe kabels bestellen en kijken of dit het issue oplost...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  5. #5

    Standaard

    Deze zijn goedkoop en werken prima bij mij op mijn OLED. Heb je er meteen 2.

  6. #6

    Standaard

    Ben benieuwd of kabels het verschil maken.
    Al zijn er wel meer mensen met issues van de deepcolor functie op lg op youtube

    (wat soms ook schijnt te werken om eerst de deepcolor uit te zetten op de LG en dan pas de boel aan te sluiten en te activeren)

    met x700
    https://www.youtube.com/watch?v=yhRVOfPdwKg

    Laatst aangepast door vista-vision : 15-07-2019 om 15:22

  7. #7

    Standaard

    Het probleem is opgelost....

    Een HDMI kabel van de Action á 1,79 werkt dus wél.

    Ik heb gelijk al mijn kabels getest op mijn Denon receiver via een service menu.
    De drie kabels van RUConnected die werden verkocht als high speed HDMI2.0b compliant kabels zijn dat dus gewoon niet.
    Vier oudere kabels die ik heb liggen kwamen verdorie gewoon de test door. Ik ben dus opgelicht.
    Dat ga ik ze middels een mail even laten weten.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Het probleem is opgelost....

    Een HDMI kabel van de Action á 1,79 werkt dus wél.

    Ik heb gelijk al mijn kabels getest op mijn Denon receiver via een service menu.
    De drie kabels van RUConnected die werden verkocht als high speed HDMI2.0b compliant kabels zijn dat dus gewoon niet.
    Vier oudere kabels die ik heb liggen kwamen verdorie gewoon de test door. Ik ben dus opgelicht.
    Dat ga ik ze middels een mail even laten weten.
    Allereerst: fijn om te horen dat het opgelost is met de nieuwe kabels.
    Minder fijn om te horen dat je oude kabels dusniet waren wat je dacht. Hopelijk dat het dan snel opgelost wordt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •