De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beeld en geluid thuisbioscoop niet syncroom te krijgen

    Ik heb thuis een simpele thuisbios gebouwd. Een beamer, een 5.1 versterker en een Google Cromecast Ultra en een mediaplayer. Via de mediaplayer gaat het afspelen van films prima, maar als ik (netflix)films stream via de Chromecast Ultra dan gaat geluid steeds meer achterlopen ten op zichte van het beeld dat de beamer op het scherm projecteert. De Chromecast is met een HDMI-kabel aangesloten dus stabiele verbinding.
    Aan de versterker lijkt het ook niet te liggen omdat de mediaspeler op dezelfde versterker is aangesloten.

    Versterker: Sony STR-DG710
    Beamer: Solora 40BHD1200
    Chromecast: Ultra (bekabeld aangesloten)

    De Chromecast bijregelen via de Google Home app werkt maar een beetje. Het verschil is groter dan je kunt bijregelen. Ook loopt het geluid ook steeds verder achter namate de film langer speelt.

    Wat is de oplossing?

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum nlfilmfan.

    Dat beeld en geluid van de ChromeCast Ultra niet sychroon zijn, kan verschillende oorzaken hebben.

    Een mogelijke is dat je het via een receiver laat lopen die geen 4k ondersteunt en naar een beamer laat sturen die geen 4k kan weergeven. De ChromeCast moet het daarom 'downscalen', wat dus lastiger en meer tijd kost. Een ChromeCast Ultra is in dit geval wat te veel van het goede en daarom had je denk ik beter een gewone kunnen gebruiken.

    Het kan ook zijn dat de voeding die je nu voor de ChromeCast gebruikt te weinig stroom levert om deze goed te laten functioneren. Wanneer je de bijgeleverde adapter gebruikt, zal dit niet de oorzaak zijn, tenzij deze defect is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •