De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aanschaf nieuwe spullen

    Hoi,
    ik ga nieuwe spulletjes aanschaffen maar twijfel wat verstandig is en kan wat tips gebruiken.
    Nu heb ik een Onkyo reciever met een goedkoop JBL (homecinema setje) speaker setje waarvan ik een aantal dingen vervangen heb.
    Mijn fronts zijn nu JBL ES20 bookshelfs en mijn woofer is er 1 van Klipsch.
    Ben van plan een Denon reciever te kopen (komt goed uit de tests) maar nu komt de twijfel.
    Is het verstandig om de JBL ES20 als surround achter te gebruiken en voor de front zowel de fronts als de center van 1 merk aan te schaffen?
    De ES20 zijn niet meer te koop anders had ik die uitgebreid.........erg tevreden over.

  2. #2

    Standaard

    Zou dit een goede set zijn:
    Denon avr-x4500H
    Eltac 2.0 debut 4x B5.2, 1xC5.2 en 2x A4.2
    en als sub de Klipsch

  3. #3

    Standaard

    Wat is de reden dat je voor de Denon X4500 gaat? En niet bijvoorbeeld voor de X3500?

    Of wil je perse Auro3D hebben? Gezien de speaker-setup lijkt me dat niet.
    Dat scheelt je 300 euro en dan zou je bij deze set ook de F5.2 van Elac kunnen overwegen.
    Dan heb je alles van hetzelfde merk (Klipsch daargelaten) en dat is toch altijd beter.
    Plus ook meer body dan de JBL-set.

    Niks mis met de X4500 overigens, ben gewoon nieuwsgiering
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Waarom weet ik niet zo goed te verklaren maar wat ik gelezen heb https://www.homecinemamagazine.nl/20...tmos-speakers/
    hebben deze speakers een hoge input nodig en dacht dat je dan minstens deze versterker nodig heb????

    Auro3d????
    Het ging mij voornamelijk om het atmos

    OOO en de F5.2 krijg ik er hier niet in

  5. #5

    Standaard

    200Watt is niet zo heel veel meer dan 180Watt.
    Den het vermogen zit 'm in dit geval niet in de Wattage (dat is de output), maar wat voor stroom de receiver kan leveren aan de speaker.
    Beide receivers kunnen overweg met 6 Ohm, de waarde van de ELAC speakers.

    Auro3D geeft net als Dolby Atmos hoogte aan je geluid. Misschien nog wel mooier als Dolby Atmos, maar veel minder toegankelijk dan Atmos.
    We hebben eens een artikel gemaakt over de bedenker van Auro3D:
    https://allesoverfilm.nl/achtergrond...s-voor-auro3d/
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    O oké, thanks.
    Dat scheelt weer een paar €
    Zijn de Elac speakers ergens te beluisteren en is het een goede combi met de Denon?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •