Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 72 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Marvel Cinematic Universe (algemeen topic)

    Laatst aangepast door tmvde : 20-08-2019 om 23:17

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Marvel is lekker bezig!
    Nieuwe superhelden! Snowflake (non binair) en Safespace (goede namen ook!) en Trailblazer.....

    https://www.thepostmillennial.com/ma...ace-characters

    Als er een verfilming komt gaat dit zeker 3 miljard opbrengen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Marvel is lekker bezig!
    Nieuwe superhelden! Snowflake (non binair) en Safespace (goede namen ook!) en Trailblazer.....

    https://www.thepostmillennial.com/ma...ace-characters

    Als er een verfilming komt gaat dit zeker 3 miljard opbrengen.
    Dit heeft niets, maar dan ook niets met het MCU te maken. Ik weet dat (een hekel aan) PC een stokpaardje van je is, maar dit is overdreven .

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Dit moet een grap zijn toch.....TOCH?
    https://www.marvel.com/articles/comi...w-new-warriors

    Ze staan op de officiele site. Dus geen grap

  7. #7

    Standaard

    Nogmaals, het gaat om een comic, het heeft helemaal niets met het MCU te maken. Als ze een Star Wars novel maken met een opvallend personage erin, dan ga je dat toch ook niet vermelden in een TROS topic? Vreemd.

  8. #8

    Standaard

    Nee, wel in de algemene SW draad en dit was de meest algemene Marvel draad die ik kon vinden.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Nee, wel in de algemene SW draad en dit was de meest algemene Marvel draad die ik kon vinden.
    Het blijft verwarrend, want dit is een filmforum en geen comic forum. Alle berichten over SW boeken vind ik soms ook een onduidelijke brei van karakters, verhalen en uitgaven.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    https://www.marvel.com/articles/comi...w-new-warriors

    Ze staan op de officiele site. Dus geen grap
    The world is doomed.... Fukkin' Snowflake als karakter....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    The world is doomed.... Fukkin' Snowflake als karakter....
    Ik begrijp het helemaal. Als ze al karakters bedenken die als superkracht o.a. zelfgebakken shurikens gooit, dan is inderdaad het einde zoek. What's next? Een karakter die sneeuwballen werpt?

  12. #12

    Standaard

    Ik snap de ophef niet. Marvel heeft in de loop der tijd wel vreemdere karakters verzonnen, ga er maar eens op googlen. Dit is niet nieuws.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik snap de ophef niet. Marvel heeft in de loop der tijd wel vreemdere karakters verzonnen, ga er maar eens op googlen. Dit is niet nieuws.
    Maar zijn deze vreemde Marvel karakters dan ook zo PC.
    Of zijn ze zo vreemd omdat ze vreemd zijn en totaal geen politieke agenda hebben achter zich hebben.

  14. #14

    Standaard

    @rogue:Ik vermoed dat Crocs het niet heel kwaad bedoeld.Hij praat als een gamer die in een film topic zit.

  15. #15

    Standaard

    Nou ik hoop dat Marvel een goed begin met Phase 5 maken. Dit lijkt mij wel zo'n film te worden.
    Op Spider-Man na was Phase 4 echt crap. Ipv kwaliteit kozen ze voor kwantiteit.
    Eigenlijk had Marvel een zeer lange pauze moeten gaan inlassen na Endgame.
    Top Gun Maverick, Avatar: The Way of Water & Batman Begins bewijzen dat een pauze niet verkeerd is.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Nou ik hoop dat Marvel een goed begin met Phase 5 maken. Dit lijkt mij wel zo'n film te worden.
    Op Spider-Man na was Phase 4 echt crap. Ipv kwaliteit kozen ze voor kwantiteit.
    Eigenlijk had Marvel een zeer lange pauze moeten gaan inlassen na Endgame.
    Top Gun Maverick, Avatar: The Way of Water & Batman Begins bewijzen dat een pauze niet verkeerd is.
    Waarom zouden ze een pauze inlassen? Ze hebben nu juist het momentum te pakken, ook met de series op Dismey+ erbij. En de bezoekersaantallen geven aan dat men de MCU nog niet zat is.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Waarom zouden ze een pauze inlassen? Ze hebben nu juist het momentum te pakken, ook met de series op Dismey+ erbij. En de bezoekersaantallen geven aan dat men de MCU nog niet zat is.
    Mwah....momentum is na Endgame wel een beetje ingezakt, dat moet je toch toegeven JP...en Phase 3 is echt de zwakste Phase tot nu toe vind ik zelf. Ik hoop zelf dat ze met Kang weer op de weg terug zijn en ben dan ook erg benieuwd naar deze Ant Man, plus de films erna in Phase 4.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Mwah....momentum is na Endgame wel een beetje ingezakt, dat moet je toch toegeven JP...en Phase 3 is echt de zwakste Phase tot nu toe vind ik zelf. Ik hoop zelf dat ze met Kang weer op de weg terug zijn en ben dan ook erg benieuwd naar deze Ant Man, plus de films erna in Phase 4.
    Denk dat je Phase 4 en 5 bedoelt, want Endgame was onderdeel van Phase 3. De net afgesloten Phase was nummertje 4.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Denk dat je Phase 4 en 5 bedoelt, want Endgame was onderdeel van Phase 3. De net afgesloten Phase was nummertje 4.
    Haha ja klopt inderdaad. Iets te snel geschreven

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Waarom zouden ze een pauze inlassen?
    Kwaliteit over kwantiteit. Endgame was een hele mooie finale van The Infinity Saga. Voor vele normale mensen was dat ook een (perfecte) afsluiter.
    Met normaal bedoel ik mensen die een filmpje pakken. Dus geen comic liefhebber en/of filmliefhebber die hier rond lopen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ze hebben nu juist het momentum te pakken, ook met de series op Dismey+ erbij.
    Eum nee.
    Geen enkele Marvel serie op D+ heeft een deuk in een pakje boter van 2022 geslagen.
    Cijfers van Nielsen ratings 2022 laten zien dat vooral Netflix heer en meester is. O.a. met Stranger Things.
    Meest succesvolle streaming hit van D+ in 2022 was Encanto (aanrader).
    Gaan we naar 2021, dan komt er 1 MCU TV show in de lijst voor.
    WandaVision op nummer 14!

    Rotten Tomatoes kan er ook wat van.
    Neem She-Hulk. 33%. Niet goed bevallen hé.
    Ms. Marvel en Moon Knight waren wel goed bevallen 80% en 89%, maar (bijna) niemand keek er naar.
    Vergelijk de kijkcijfers van Ms. Marvel en Moon Knight met The Last of Us (92%).
    Dus 3 shows met een hoge RT scores, maar 1 (non MCU) show is een kijkcijferkanon.
    Dat D+ vele abonnees heeft binnen gehaald wilt niet zeggen dat men massaal naar al die MCU series kijkt.
    D+ heeft nog wel meer te bieden dan dat.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En de bezoekersaantallen geven aan dat men de MCU nog niet zat is.
    En vergelijk dat eens met Phase 3.Zelfs zonder de Avengers films, was Phase 3 vele malen succesvoller tov Phase 4.
    Kwa opbrengsten staat Phase 4 bijna gelijk aan Phase 2. Echter Phase 2 zat in de stijgende lijn tov Phase 1.
    Phase 3 (zonder de Avengers films) heeft bijna het dubbele opgeleverd tov Phase 4.
    Dus Phase 1 -> Phase 2 -> Phase 3 = stijgende lijn.
    Phase 4 terug naar Phase 2 opbrengsten, bijna de helft!

    Meest succesvolle film in Phase 4 was Spider-Man: No Way Home. Jammer voor Marvel, want dat was een Sony film.
    Wakanda Forever & Doctor Strange in the Multiverse of Madness hebben de 1 miljoen niet gehaald.
    Notabene dat zijn sequels.

    Dan nog de 3 films in 2021 uitbrengen tijdens de pandemie. Tja. Daar zal vast wel reden voor zijn.
    De pandemie was een onvoorziene omstandigheid, echter die begon niet in 2021.

    Ik zeg niet dat men de MCU zat is. Maar er is duidelijk een afname. Cijfers liegen niet.
    Avatar had jaren geleden al zijn momentum verloren en toch is Avatar 2 een groot succes geworden.
    Dus een pauze inlassen hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.

    Maar ach. Wie ben ik nou. Geen Marvel fanboy dat is duidelijk hé rogue

  21. #21

    Standaard

    Ik ben een voorbeeld van iemand die is afgehaakt na Endgame. Dat was een mooie afronding inderdaad. En verder geloof ik het voorlopig allemaal wel.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #22

    Standaard

    Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar in je post staat best wat onjuiste, onvergelijkbare en selectieve informatie dat ik mij bijna verplicht voelde.

    Ten eerste: fanboy. Echt waar? Als je nou 12 bent en het woord gebruikt, oké, maar als volwassene? Het komt erg kinderachtig over, laat ik het daarbij houden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Kwaliteit over kwantiteit. Endgame was een hele mooie finale van The Infinity Saga. Voor vele normale mensen was dat ook een (perfecte) afsluiter.
    Met normaal bedoel ik mensen die een filmpje pakken. Dus geen comic liefhebber en/of filmliefhebber die hier rond lopen.
    Prima toch, als je deze mening hebt? Heel simpel: dan kijk je alles wat na Endgame toch niet meer? En degene die wel verder de MCU willen kijken kunnen dat ook doen, als het tenminste mag van jou. Ze stoppen vanzelf als het geen geld meer oplevert hoor. Maar blijkbaar zijn er wel heel erg veel comic liefhebbers en/of filmliefhebbers hier, want ze leveren nog steeds genoeg op.
    Kijk dan zelf niet, maar misgun het niet een ander.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Eum nee.
    Geen enkele Marvel serie op D+ heeft een deuk in een pakje boter van 2022 geslagen.
    Cijfers van Nielsen ratings 2022 laten zien dat vooral Netflix heer en meester is. O.a. met Stranger Things.
    Meest succesvolle streaming hit van D+ in 2022 was Encanto (aanrader).
    Gaan we naar 2021, dan komt er 1 MCU TV show in de lijst voor.
    WandaVision op nummer 14!
    De cijfers van Nielson. Ik kan de top 100 o.i.d niet vinden, maar wel dat 13 van de 15 titels van de top 15 in 2022 van Netflix waren. Maar wat zegt dat over de Marvel series?
    Exact niets. Amazon Prime had dan nog 2 series in die top 15, maar bijvoorbeeld HBO en Apple ook niet. Hebben Prime, HBO en Apple dan ook meteen slechte series waar niemand naar kijkt? Nee, natuurlijk niet. Het is een top 15; als jouw definitie is dat een serie daarvoor in die top 15 moet staan, dan heb ik nieuws: dat is niet zo. Daarnaast heeft Netflix ook verreweg de meeste abonnees, daar moet je ook rekening mee houden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Rotten Tomatoes kan er ook wat van.
    Neem She-Hulk. 33%. Niet goed bevallen hé.
    Ms. Marvel en Moon Knight waren wel goed bevallen 80% en 89%, maar (bijna) niemand keek er naar.
    Vergelijk de kijkcijfers van Ms. Marvel en Moon Knight met The Last of Us (92%).
    Dus 3 shows met een hoge RT scores, maar 1 (non MCU) show is een kijkcijferkanon.
    Dat D+ vele abonnees heeft binnen gehaald wilt niet zeggen dat men massaal naar al die MCU series kijkt.
    D+ heeft nog wel meer te bieden dan dat.
    Zullen we maar eerst de volledige lijst nemen, en dan niet alleen degene die jou bevallen?
    Serie: RT tomatometer - RT audiencescore
    Ms. Marvel: 98 - 80
    Loki: 92 - 90
    Hawkeye: 92 - 89
    Wandavision: 91 - 88
    She-Hulk: Attorney at law: 80 - 33
    Moon Knight: 86 - 89
    The Falcon and the Winter Soldier: 84 - 83

    Dit is dus wat ik bedoelde dat je erg selectief bent. Er is maar 1 cijfer (She-Hulk, audiencescore) die laag is en dan pik je die er uit. Terwijl alles verder hoger dan 80 is. Lekker selectief he? Wel goed bevallen dus he. .
    Deel 4 van The Last of Us had overigens 7,5 miljoen kijkers. Heel goed voor HBO, maar als je nou kijkt naar de top series van dit jaar (https://flixpatrol.com/top10/streaming/world/2023/), dan komt die ook bij lange na niet in de top 10, vergeleken met Netflix, Disney etc. Daar kjkt dan volgens jouw maatstaven dan vast niemand naar?
    Misschien heb je de Nielson cijfers van de Marvel series en hun posities in 2021 en 2022, dan kunnen we een beter beoordeling maken?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    En vergelijk dat eens met Phase 3.Zelfs zonder de Avengers films, was Phase 3 vele malen succesvoller tov Phase 4.
    Kwa opbrengsten staat Phase 4 bijna gelijk aan Phase 2. Echter Phase 2 zat in de stijgende lijn tov Phase 1.
    Phase 3 (zonder de Avengers films) heeft bijna het dubbele opgeleverd tov Phase 4.
    Dus Phase 1 -> Phase 2 -> Phase 3 = stijgende lijn.
    Phase 4 terug naar Phase 2 opbrengsten, bijna de helft!

    Meest succesvolle film in Phase 4 was Spider-Man: No Way Home. Jammer voor Marvel, want dat was een Sony film.
    Wakanda Forever & Doctor Strange in the Multiverse of Madness hebben de 1 miljoen niet gehaald.
    Notabene dat zijn sequels.

    Dan nog de 3 films in 2021 uitbrengen tijdens de pandemie. Tja. Daar zal vast wel reden voor zijn.
    De pandemie was een onvoorziene omstandigheid, echter die begon niet in 2021.
    Dit was dan wel de grappigste. Je gaat een vergelijking qua opbrengsten doen van Phase 3 t.o.v. de andere Phases. Alleen vergeet je weer (opzettelijk?) te vermelden dat Phase 1 en 2 uit 6 films bestonden, Phase 3 uit 11 (!) films en Phase 4 uit 7 films. Goh, dat is wel vreemd dat de opbrengsten teruglopen als er minder films gemaakt zijn. Neem daarnaast dat er maar liefst 3 films (Black Widow, Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings en Eternals) in de corona tijd zijn uitgekomen en de teruggang is nog minder verbazingwekkend. Vergeet ook niet dat de aantallen bioscoopbezoekers nog steeds een heel stuk lager zijn sinds corona (in Nederland bijvoorbeeld 38 miljoen in 2019 en 25 miljoen in 2022).

    Dit zijn dan de gemiddelde cijfers van de Phases en die vallen dan, gezien de genoemde redenen en dat geen Avengers film bij zat, toch wel mee:
    Phase 1 $635.463.326
    Phase 2 $878.151.721
    Phase 3 $1.227.863.976
    Phase 3 (zonder 2 Avengers films) $962.078.320
    Phase 4 $812.252.200

    Wel grappig dat je Spider-Man: No Way Home niet wil meetellen, want dat past natuurlijk niet in je straatje, maar helaas, die is gewoon onderdeel van de MCU dankzij de deal met Sony. De Spider-man films in de vorige Phase zijn ook gewoon meegeteld. Ik zie ook dat je verkeerde verwachtingen hebt van de films, want Wakanda Forever & Doctor Strange in the Multiverse of Madness hebben de 1 miljoen niet gehaald. Je zal wel 1 miljard bedoelen. Maar van de 30 films in de 4 Phases, zijn er maar 10 die wel boven de 1 miljard zitten. Daarvan zijn er 5 Avengers films (Civil War is een verkapte Avengers film), 2 Spider-man films en Iron Man3, Black Panther en Captain Marvel.

    Je ziet dus dat er maar 3 films buiten Avengers en Spider-man zijn die de 1 miljard halen. Van Doctor Strange zal dat ook niet verwacht zijn aangezien het eerste deel 677 miljoen ophaalde (al haalde de tweede film wel 955 miljoen!, boven verwachting dus), van Wakanda Forever denk ik wel. Daarentegen was Wakanda Forever wel meest gestreamde Marvel film premiere op Disney plus.
    Maar dan nog, zal de bios opbrengst wel flink tegengevallen zijn (1e film 1346 miljoen t.o.v. 2e film 842 miljoen). De eerste film was wel een 'cultureel fenomeen' en had een uitzonderlijke opbrengst; de tweede film is een meer realistische en meer in lijn met de andere 'solo' films.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Ik zeg niet dat men de MCU zat is. Maar er is duidelijk een afname. Cijfers liegen niet.
    Avatar had jaren geleden al zijn momentum verloren en toch is Avatar 2 een groot succes geworden.
    Dus een pauze inlassen hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.

    Maar ach. Wie ben ik nou. Geen Marvel fanboy dat is duidelijk hé rogue
    Cijfers liegen dus niet, maar moeten wel goed geinterpreteerd worden naar de omstandigheden en niet selectief weergegeven worden.

    Ook voor mij is Phase 4 zeker minder dan Phase 3. Dat komt mede omdat The Avengers als groep er niet bij zat en karakters als Captain America en Iron Man er niet meer bij zijn. Ook mis je wat samenhang tussen de verschillende films in Phase 4; de verbindende factor zoals je die wel steeds had met Thanos. Ze zijn nu opnieuw aan het opbouwen naar het volgende grote evenement (Kang) maar dat mochten ze wel wat duidelijker doen in de films (in de series zoals Loki zie je dat wel).

    Maar ach. Wie ben ik nou. Volgens sommige 12 jarigen maar een Marvel fanboy he crocs .

  23. #23

    Cool

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar in je post staat best wat onjuiste, onvergelijkbare en selectieve informatie dat ik mij bijna verplicht voelde.
    Je hoeft niet te reageren, het is niet verplicht.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ten eerste: fanboy. Echt waar? Als je nou 12 bent en het woord gebruikt, oké, maar als volwassene? Het komt erg kinderachtig over, laat ik het daarbij houden
    Ok Boomer. (zoek hier niks achter het is gewoon een grapje).


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En degene die wel verder de MCU willen kijken kunnen dat ook doen, als het tenminste mag van jou.
    Als ik heb beweert dat je niet verder mag gaan kijken, dan heb je het goed mis.
    Ik vond Endgame een mooie finale, perfect om daarna een tijdelijke pauze in te lassen. Of tijdelijke pauze van filmseries gesproken. Wie deed dat ook alweer. Een ene George Lucas. Oh die honger naar Star Wars werd na 3 jaar weer beloond. Iets wat Disney niet helemaal had begrepen. Hmm ik merk een patroon hier.
    Kortom, 3 jaar later (als voorbeeld) verder kijken met de MCU. Niet meteen alles dumpen op D+ en haastige films in de bios.
    Nu pas blijkt Kevin Feige het pas door te hebben.
    https://thedirect.com/article/disney...-release-fewer
    Niet alleen Feige, Bob Iger heeft ook maatregelen genomen. Financiële resultaten vielen erg tegen bij Disney. Wat ook gevolgen heeft voor Marvel.
    Zeer verstandig, anders kunnen ze net goed geld gaan verbranden in een oven.
    De rem gaat er degelijk op.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ze stoppen vanzelf als het geen geld meer oplevert hoor. Maar blijkbaar zijn er wel heel erg veel comic liefhebbers en/of filmliefhebbers hier, want ze leveren nog steeds genoeg op.
    Ze leveren minder op. Je houd nog steeds geen rekening mee met de niet comic liefhebbers en/of filmliefhebbers. Kijk nou eens wat Avatar 2 op heeft geleverd. Moest deze film het alleen hebben van comic liefhebbers en/of filmliefhebbers.
    Hoe groter de doelgroep, des te meer geld in het laatje. Economie 101.
    Ik zie het grotere plaatje.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Kijk dan zelf niet, maar misgun het niet een ander.
    Wie had het ook alweer over 12 jaar en zo. Indien je een volwassen bent en je bent in staat om te rationaliseren, dan had je hopelijk wel begrepen dat het mijn mening was. Laat ik de volwassen persoon zijn en beweer dat jij mij totaal verkeerd hebt begrepen. Ik misgun niemand zijn/haar/hun profijt/pleziertjes/opstekers. Kijk dan zelf niet is een argumenten tang dat slaat op een varken.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De cijfers van Nielson. Ik kan de top 100 o.i.d niet vinden, maar wel dat 13 van de 15 titels van de top 15 in 2022 van Netflix waren. Maar wat zegt dat over de Marvel series?
    De Marvel en Star Wars series waren toch de aantrekkingskracht voor een abbo op D+. Tevens kijken mensen minder/nauwelijks naar Marvel series dan tov Wednesday. Humor toch dat een spin-off show van The Addams Family zo populair is (dankzij TikTok) tov Marvel. Oh ja hoe noemen ze zoiets. Populariteit.
    https://twitter.com/nielsen/status/1484532996338298881
    https://www.nielsen.com/insights/202...ginal-content/


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Exact niets.
    Oh?. Als het dan nog niks betekent, dan is er dus ook niks mis mee met een lange pauze na Endgame toch?


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Amazon Prime had dan nog 2 series in die top 15, maar bijvoorbeeld HBO en Apple ook niet. Hebben Prime, HBO en Apple dan ook meteen slechte series waar niemand naar kijkt? Nee, natuurlijk niet. Het is een top 15; als jouw definitie is dat een serie daarvoor in die top 15 moet staan, dan heb ik nieuws: dat is niet zo.
    Jammer voor je. Het betekent voor de streaming diensten veel meer dan je denkt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Daarnaast heeft Netflix ook verreweg de meeste abonnees, daar moet je ook rekening mee houden.
    Volgens jouw redenering zegt dat ook niks. Gek genoeg staan Encanto, Bleuy, The Simpsons van D+ en The Boys & Rings of Power van Prime in de top 15.
    Prime & D+ hebben minder abonnees in de US, maar gek genoeg waren ze goed bekeken tussen al die vele Netflix producties.
    Zelfs met minder abonnees kan je als streamingsdienst toch genoeg kijkers trekken voor een TV reeks.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Lekker selectief he?
    Dat maakt jij ervan.
    Heb ik beweert dat Loki, Moon Knight e.d. slechte series zijn. Mijn punt met de RT tomatometer - RT audiencescore was dat een serie zoals Ms. Marvel wel een goeie score heeft, maar bijna niemand kijkt ernaar.
    En dat geld dus ook voor de andere, behalve voor Wandavision.
    De enige MCU show die goed scoorde, kwa kijkers/kijkminuten.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Deel 4 van The Last of Us had overigens 7,5 miljoen kijkers. Heel goed voor HBO, maar als je nou kijkt naar de top series van dit jaar (https://flixpatrol.com/top10/streaming/world/2023/), dan komt die ook bij lange na niet in de top 10, vergeleken met Netflix, Disney etc. Daar kjkt dan volgens jouw maatstaven dan vast niemand naar?
    The Last of Us wordt ook op TV uitgezonden.
    The show premiered on HBO in the US at 9pm EST on 15 January 2023.
    Gebeurt dat ook met de MCU series?

    nvt omdat we naar de US kijken, maar alleen ter info:
    [It was also simulcast by Sky and Now in the UK at 2am GMT on Sky Atlantic in the early hours of Monday 16 January 2023.]

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je gaat een vergelijking qua opbrengsten doen van Phase 3 t.o.v. de andere Phases.
    Alleen vergeet je weer (opzettelijk?) te vermelden dat Phase 1 en 2 uit 6 films bestonden, Phase 3 uit 11 (!) films en Phase 4 uit 7 films.
    Maakt dat uit dan?
    Nee. Het gaat puur om het geld. Simpele wiskunde. Het heet een stijgende lijn. Dat is wat je als bedrijf wilt. Winst maken. Toch.
    En daarbij neem ik het je wel kwalijk dat je expres het woord opzettelijk gebruikt. Hoe kom je daarbij.
    Ben je beledigd dat ik je een fanboy noemde. Ik krijg steeds meer het idee dat jij een echte 12 jarige fanboy bent, die simpelweg mijn woorden verdraaid en niet nadenkt.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Neem daarnaast dat er maar liefst 3 films (Black Widow, Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings en Eternals) in de corona tijd zijn uitgekomen en de teruggang is nog minder verbazingwekkend. Vergeet ook niet dat de aantallen bioscoopbezoekers nog steeds een heel stuk lager zijn sinds corona (in Nederland bijvoorbeeld 38 miljoen in 2019 en 25 miljoen in 2022).
    Ah de corona excuus.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dit zijn dan de gemiddelde cijfers van de Phases en die vallen dan, gezien de genoemde redenen en dat geen Avengers film bij zat, toch wel mee:
    Phase 1 $635.463.326
    Phase 2 $878.151.721
    Phase 3 $1.227.863.976
    Phase 3 (zonder 2 Avengers films) $962.078.320
    Phase 4 $812.252.200
    Samenvatting
    Phase 1 -> Phase 2 -> Phase 3 = stijgende lijn.
    Phase 3 -> Phase 4 = dalende lijn.
    Yep, dat had ik al eerder vermeld.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wel grappig dat je Spider-Man: No Way Home niet wil meetellen, want dat past natuurlijk niet in je straatje, maar helaas, die is gewoon onderdeel van de MCU dankzij de deal met Sony.
    Over selectief gesproken. Mijn quote: Meest succesvolle film in Phase 4 was Spider-Man: No Way Home. Jammer voor Marvel, want dat was een Sony film.
    Omdat je schijnbaar beter alles weet, stel ik een vraag. Wie heeft het meest verdiend aan Spider-Man: No Way Home. Marvel of Sony.
    Nah laat maar ik weet het antwoord al.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Cijfers liegen dus niet, maar moeten wel goed geinterpreteerd worden naar de omstandigheden en niet selectief weergegeven worden.
    Objectief zijn is niet je beste kant, dat is een ding wat duidelijk is geworden. Zeer jammer dat het zo moet gaan lopen. Ik had liever een volwassen discussie gehad, ipv allerlei verwijten.
    Simpelweg omdat ik een uitleg gaf waarom een pauze niet slecht zo zijn. Dat het mijn rendering jouw niet bevalt is 1 ding, maar je hoeft niet als een "12 jarige fanboy" tekeer gaan en dingen over het hoofd zien.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ook voor mij is Phase 4 zeker minder dan Phase 3. Dat komt mede omdat The Avengers als groep er niet bij zat en karakters als Captain America en Iron Man er niet meer bij zijn. Ook mis je wat samenhang tussen de verschillende films in Phase 4; de verbindende factor zoals je die wel steeds had met Thanos. Ze zijn nu opnieuw aan het opbouwen naar het volgende grote evenement (Kang) maar dat mochten ze wel wat duidelijker doen in de films (in de series zoals Loki zie je dat wel).
    Yes. Eindelijk een volwassen en een oprechte antwoord van je. Dat had ik graag liever het gehele gesprek gezien, maar ik ga niet een gegeven paard in de bek kijken.
    Enfin, zelf al zou je Phase 4 in de hemel gaan prijzen, dan had ik ook graag gezien waarom.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Maar ach. Wie ben ik nou. Volgens sommige 12 jarigen maar een Marvel fanboy he crocs
    Tja. Ik weet iig dat ik niet jouw in een normale discussie kan gaan mbt Marvel. Heel jammer, hoe dan ook. Ik wens je veel plezier met je Marvel.
    Je hebt alle recht om te denken dat de MCU nog steeds succesvol is (als toen!), die fantasie zal ik niet van je afnemen. Sterker nog. Niks van je afnemen en ik gun het allerbeste.


    P.s Ik ga Ant-man 3 wel kijken. Kom ik wel terug in deze topic. Tuurlijk.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Je hoeft niet te reageren, het is niet verplicht.


    Ok Boomer. (zoek hier niks achter het is gewoon een grapje).


    Als ik heb beweert dat je niet verder mag gaan kijken, dan heb je het goed mis.
    Ik vond Endgame een mooie finale, perfect om daarna een tijdelijke pauze in te lassen. Of tijdelijke pauze van filmseries gesproken. Wie deed dat ook alweer. Een ene George Lucas. Oh die honger naar Star Wars werd na 3 jaar weer beloond. Iets wat Disney niet helemaal had begrepen. Hmm ik merk een patroon hier.
    Kortom, 3 jaar later (als voorbeeld) verder kijken met de MCU. Niet meteen alles dumpen op D+ en haastige films in de bios.
    Nu pas blijkt Kevin Feige het pas door te hebben.
    https://thedirect.com/article/disney...-release-fewer
    Niet alleen Feige, Bob Iger heeft ook maatregelen genomen. Financiële resultaten vielen erg tegen bij Disney. Wat ook gevolgen heeft voor Marvel.
    Zeer verstandig, anders kunnen ze net goed geld gaan verbranden in een oven.
    De rem gaat er degelijk op.


    Ze leveren minder op. Je houd nog steeds geen rekening mee met de niet comic liefhebbers en/of filmliefhebbers. Kijk nou eens wat Avatar 2 op heeft geleverd. Moest deze film het alleen hebben van comic liefhebbers en/of filmliefhebbers.
    Hoe groter de doelgroep, des te meer geld in het laatje. Economie 101.
    Ik zie het grotere plaatje.



    Wie had het ook alweer over 12 jaar en zo. Indien je een volwassen bent en je bent in staat om te rationaliseren, dan had je hopelijk wel begrepen dat het mijn mening was. Laat ik de volwassen persoon zijn en beweer dat jij mij totaal verkeerd hebt begrepen. Ik misgun niemand zijn/haar/hun profijt/pleziertjes/opstekers. Kijk dan zelf niet is een argumenten tang dat slaat op een varken.


    De Marvel en Star Wars series waren toch de aantrekkingskracht voor een abbo op D+. Tevens kijken mensen minder/nauwelijks naar Marvel series dan tov Wednesday. Humor toch dat een spin-off show van The Addams Family zo populair is (dankzij TikTok) tov Marvel. Oh ja hoe noemen ze zoiets. Populariteit.
    https://twitter.com/nielsen/status/1484532996338298881
    https://www.nielsen.com/insights/202...ginal-content/



    Oh?. Als het dan nog niks betekent, dan is er dus ook niks mis mee met een lange pauze na Endgame toch?


    Jammer voor je. Het betekent voor de streaming diensten veel meer dan je denkt.


    Volgens jouw redenering zegt dat ook niks. Gek genoeg staan Encanto, Bleuy, The Simpsons van D+ en The Boys & Rings of Power van Prime in de top 15.
    Prime & D+ hebben minder abonnees in de US, maar gek genoeg waren ze goed bekeken tussen al die vele Netflix producties.
    Zelfs met minder abonnees kan je als streamingsdienst toch genoeg kijkers trekken voor een TV reeks.


    Dat maakt jij ervan.
    Heb ik beweert dat Loki, Moon Knight e.d. slechte series zijn. Mijn punt met de RT tomatometer - RT audiencescore was dat een serie zoals Ms. Marvel wel een goeie score heeft, maar bijna niemand kijkt ernaar.
    En dat geld dus ook voor de andere, behalve voor Wandavision.
    De enige MCU show die goed scoorde, kwa kijkers/kijkminuten.


    The Last of Us wordt ook op TV uitgezonden.
    The show premiered on HBO in the US at 9pm EST on 15 January 2023.
    Gebeurt dat ook met de MCU series?

    nvt omdat we naar de US kijken, maar alleen ter info:
    [It was also simulcast by Sky and Now in the UK at 2am GMT on Sky Atlantic in the early hours of Monday 16 January 2023.]

    Maakt dat uit dan?
    Nee. Het gaat puur om het geld. Simpele wiskunde. Het heet een stijgende lijn. Dat is wat je als bedrijf wilt. Winst maken. Toch.
    En daarbij neem ik het je wel kwalijk dat je expres het woord opzettelijk gebruikt. Hoe kom je daarbij.
    Ben je beledigd dat ik je een fanboy noemde. Ik krijg steeds meer het idee dat jij een echte 12 jarige fanboy bent, die simpelweg mijn woorden verdraaid en niet nadenkt.


    Ah de corona excuus.



    Samenvatting
    Phase 1 -> Phase 2 -> Phase 3 = stijgende lijn.
    Phase 3 -> Phase 4 = dalende lijn.
    Yep, dat had ik al eerder vermeld.



    Over selectief gesproken. Mijn quote: Meest succesvolle film in Phase 4 was Spider-Man: No Way Home. Jammer voor Marvel, want dat was een Sony film.
    Omdat je schijnbaar beter alles weet, stel ik een vraag. Wie heeft het meest verdiend aan Spider-Man: No Way Home. Marvel of Sony.
    Nah laat maar ik weet het antwoord al.



    Objectief zijn is niet je beste kant, dat is een ding wat duidelijk is geworden. Zeer jammer dat het zo moet gaan lopen. Ik had liever een volwassen discussie gehad, ipv allerlei verwijten.
    Simpelweg omdat ik een uitleg gaf waarom een pauze niet slecht zo zijn. Dat het mijn rendering jouw niet bevalt is 1 ding, maar je hoeft niet als een "12 jarige fanboy" tekeer gaan en dingen over het hoofd zien.


    Yes. Eindelijk een volwassen en een oprechte antwoord van je. Dat had ik graag liever het gehele gesprek gezien, maar ik ga niet een gegeven paard in de bek kijken.
    Enfin, zelf al zou je Phase 4 in de hemel gaan prijzen, dan had ik ook graag gezien waarom.



    Tja. Ik weet iig dat ik niet jouw in een normale discussie kan gaan mbt Marvel. Heel jammer, hoe dan ook. Ik wens je veel plezier met je Marvel.
    Je hebt alle recht om te denken dat de MCU nog steeds succesvol is (als toen!), die fantasie zal ik niet van je afnemen. Sterker nog. Niks van je afnemen en ik gun het allerbeste.


    P.s Ik ga Ant-man 3 wel kijken. Kom ik wel terug in deze topic. Tuurlijk.
    Zo, wat een agressie toch crocs. Niet goed gevallen, mijn opmerking over '12 jaar'? En nog volhard je met het woord fanboy te gebruiken ....aan de ene kant sterk dat je jezelf blijft, maar het helpt echt niet als je serieus genomen wil worden.

    Ik zou ook weer jouw post kunnen quoten en stuk voor stuk kunnen reageren, maar ik zie dat het zinloos is. We wijken teveel van elkaar af qua mening en qua reageren. Quotes die je niet uitkomen sla je over, je denkt dat corona en het aantal gemaakte films geen factoren zijn die je winst bepalen, je denkt dat series buiten de top 15 geen kijkers hebben, je vergelijkt met de allergrootste series/films als Stranger Things/Avatar, etc etc.
    Kortom: hier komen wij toch niet uit. Jij gaat mij niet overtuigen en ik jou niet.


    Wees blij, ik bespaar jou en mij een hoop tijd. Hopelijk bevalt de nieuwe Ant-Man je beter, anders zou ik als ik jou was misschien je tijd aan iets anders gaan besteden dan de MCU. Ik ben daarin ook makkelijker geworden, (film)series die niet meer bevallen = niet meer kijken.

  25. #25

    Cool

    Ohhh dus het wordt toch geen normale discussie. Alrighty then let's go.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zo, wat een agressie toch crocs.
    Zegt de psycholoog onder ons. Wanneer kan ik mij laten inschrijven voor een woedebeheersing cursus.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Niet goed gevallen, mijn opmerking over '12 jaar'? En nog volhard je met het woord fanboy te gebruiken ....aan de ene kant sterk dat je jezelf blijft, maar het helpt echt niet als je serieus genomen wil worden.
    Lol. Super dat je als Marvel kleuter terug reageert.

    Laat meteen jouw ware aard zien. Omdat jij zo van streek bent, vanwege dat ene woordje, zal ik dat ene woordje niet meer tegen je gebruiken.
    Oh ja neem niet serieus nemen. Nah, daar zal ik niet slechter van gaan slapen hoor.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik zou ook weer jouw post kunnen quoten en stuk voor stuk kunnen reageren, maar ik zie dat het zinloos is.
    O.k.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    We wijken teveel van elkaar af qua mening en qua reageren.
    Ik vind dat niet erg, Jij wel dan?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Quotes die je niet uitkomen sla je over, je denkt dat corona en het aantal gemaakte films geen factoren zijn die je winst bepalen, je denkt dat series buiten de top 15 geen kijkers hebben, je vergelijkt met de allergrootste series/films als Stranger Things/Avatar, etc etc.
    Ja maar. Hij pikt alleen de beste fruit uit de fruitmand. Awwww...Ga je nu huilen. Moet je een zakdoekje hebben. Een lolly? Wat een Calimerocomplex toch rogue.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Kortom: hier komen wij toch niet uit. Jij gaat mij niet overtuigen en ik jou niet.
    O.k.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wees blij, ik bespaar jou en mij een hoop tijd.
    O.k.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Hopelijk bevalt de nieuwe Ant-Man je beter,
    Het 1e deel vond ik wel een leuke film. Paul Rudd vind ik trouwens perfect gecast.
    Ik zie het wel of Ant-man 3 mij bevalt.
    Ik moet eerst de film zien, dan pas kan ik het beoordelen.
    Dat geld trouwens voor elke film en/of serie.
    Indien ik een film en/of serie mij niet bevalt, dan zal ik dat ook gaan zeggen ipv een postieve shill te zijn.
    Eerlijkheid siert de mens.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    anders zou ik als ik jou was misschien je tijd aan iets anders gaan besteden dan de MCU.
    Jij bent mij gelukkig niet, maar dank voor je slechte advies.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ben daarin ook makkelijker geworden, (film)series die niet meer bevallen = niet meer kijken.
    Prima doe wat je niet laten kan. Dat is jouw uitdaging.
    Ik zie het heel anders, noem het nuances
    Ik ga niet stoppen met een serie die een paar slechte afleveringen heeft. Zo was ik stug doorgegaan met TNG. De1e en 2e seizoen waren niet al te best. Geld ook DS9 seizoen 1 t/m 3. Beide Star Trek kwamen later met vele, vele, vele klassiekers. Enfin, dat snap je toch niet. Daar ben je veel te jong voor.

    Nou veel plezier rogue met Ant-man tijdens de kinderbios voorstelling.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •