Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 33 van 33 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Gerco, ik heb dit precies zo geprobeerd, en aangegeven wat er gebeurt (conclusie: lost niets op):
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Standaard procedure om ARC werkend te krijgen:
    [*]Schakel de 'EasyLink' van de TV en de 'HDMI Bediening' van de receiver in
    Stonden al ingeschakeld

    [*]Schakel de receiver uit.
    Gedaan

    [*]Open in het menu van de TV en ga naar de instellingen voor de uitvoer van geluid. Je ziet daar als het goed is staan dat het geluid via de optische kabel of de luidsprekers uitgestuurd wordt.
    Nee, dat zie ik niet, er zijn die drie eerder genoemde opties bij audio-out:
    - tv luidsprekers
    - hdmi-geluidssysteem
    - tv luidsprekers uit
    Heb deze stappen geprobeerd met al deze opties als uitgangsniveau (maar bij hdmi-geluidssysteem kiezen geeft hij meteen de melding 'Kan niet schakelen etc')

    [*]Schakel de receiver in en als het goed is krijg je na even te wachten, de mogelijkheden voor de 'ARC' te zien en kun je ergens in het menu kiezen voor "HDMI Geluidssysteem". Wanneer je deze gekozen hebt, kan de 'ARC' gebruikt worden als de TV en de receiver ingeschakeld zijn.
    Dat zou mooi zijn maar er gebeurt niets, schakel dan naar TV/CD ingang van de Onkyo, maar geen geluid en geen melding, behalve als ik weer (handmatig) naar optie hdmi-geluidssysteem op de tv ga, dan krijg ik meteen die foutmelding (maar geen geluid uiteraard). Waar zou ik dan 'de mogelijkheden voor ARC' te zien moeten krijgen? Op de tv of op het display van de Onkyo-receiver?

    Wanneer alleen de TV aan staat, zal de TV het geluid via de luidsprekers van de TV weergeven en/of naar de optische uitgang sturen.
    Ik heb nooit alleen de tv aan, ik kijk tv altijd via de receiver, met Logitech Harmony wordt alles tegelijk ingeschakeld (maar ook als ik alles los doe zoals hier boven levert dat geen resultaat). Heb de optische kabel ook al losgehaald om te kijken of dat nog iets uitmaakte, maar helaas.

    Om wanhopig van te worden...
    Laatst aangepast door Oakey : 23-09-2019 om 20:54

  2. #27

    Standaard

    Dan denk ik dat je even in het menu van de receiver moet kijken. Het kan zijn de "TV Control" en de "Audio Return Channel" op "Off" staan.

    De "TV Control" op "On" zetten zal er voor zorgen dat de TV via 'CEC' de receiver kan bedienen en dat de "Audio TV Out" automatisch zal schakelen tussen "On" zonder 'ARC' en "Off" met 'ARC'

    Anders ben ik bang dat 'EasyLink' van de TV niet samen kan werken met de 'RIHD' van Onkyo.
    Screenshot.jpg

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat zou mooi zijn maar er gebeurt niets, schakel dan naar TV/CD ingang van de Onkyo, maar geen geluid en geen melding, behalve als ik weer (handmatig) naar optie hdmi-geluidssysteem op de tv ga, dan krijg ik meteen die foutmelding (maar geen geluid uiteraard). Waar zou ik dan 'de mogelijkheden voor ARC' te zien moeten krijgen? Op de tv of op het display van de Onkyo-receiver?

    Om wanhopig van te worden...
    De mogelijkheid om het geluid van de TV weer te laten geven via een "HDMI geluidssysteem" zou duidelijk zichtbaar moeten zijn als de TV en de receiver ingeschakeld zijn en moeilijk of niet zichtbaar wanneer de receiver uitgeschakeld is.

    De enorme hoeveelheid systemen die fabrikanten gebruiken maken mij ook wanhopig. Alle merken zouden het gewoon 'CEC' of 'HDMI-Control' moeten noemen en zelf geen onzin moeten toevoegen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 23-09-2019 om 21:56
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #28

    Standaard

    Beste Oakley, ik heb EXACT dezelfde uitdagingen als jij hebt gehad met je Philips TV. Ben er nu al 3 dagen mee bezeig, van alles geprobeerd, en nog steeds gaat het geluid van mn TV niet over de HDMIARC poort naasr mn receiver. Ik kan ook niet de optie Geluid over HDMI kiezen omdat ie steeds zegt dat de TV luidsprekers aan staan.
    Hoe heb jij eea weten op te lossen?

  4. #29

    Standaard

    Ik blijf de melding krijgen: er kan niet naar het audiosysteem worden geschakeld de tv luidsprekers zijn in gebruik

  5. #30

    Standaard

    betreft een Philips 65OLED814 TV

  6. #31

    Standaard

    Die ik probeer aan te sluiten op een Yamaha RX 3080

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerry Berry Bekijk bericht
    Beste Oakley, ik heb EXACT dezelfde uitdagingen als jij hebt gehad met je Philips TV. Ben er nu al 3 dagen mee bezeig, van alles geprobeerd, en nog steeds gaat het geluid van mn TV niet over de HDMIARC poort naasr mn receiver. Ik kan ook niet de optie Geluid over HDMI kiezen omdat ie steeds zegt dat de TV luidsprekers aan staan.
    Hoe heb jij eea weten op te lossen?
    De oplossing bleek bij mij simpel: ik heb een nieuwe HDMI-kabel gekocht die (expliciet) eARC ondersteunt, hoewel ik 99% zeker wist dat dit het probleem niet zou gaan oplossen (omdat ik al een kabel had die hdmi 1.4 ondersteunde), maar ik was net als jij ten einde raad. Maar dit was de oplossing! Nieuwe kabel aangesloten en meteen herkende de TV de versterker.

  8. #33

    Standaard

    Ik heb het zelfde probleem gehad met Philips TV. Al het bovengenoemde werkte niet. Ik had eerst namelijk wel gewoon contact via ARC en ineens was het weg. Bij mij was de oplossing de tv terugzetten naar fabrieks instellingen. 2 min later deed alles het weer.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •