Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 36 van 36 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Als een oordeel zoveel afhangt van de setup, zou je dus eigenlijk wel kunnen stellen dat alle reviews geen waarde meer hebben, tenzij je weet wat voor setup iemand precies heeft in vergelijking met je eigen. Dat komt met 4K dus kennelijk nauwer aan dan met blu ray, begrijp ik dat dus goed? Dan kunnen alle review sites wel stoppen, want niemand heeft precies dezelfde setup. Ergo: het is één grote gok wat je koopt/krijgt (tenzij je dus toevallig een reviewer kent die bij jouw ervaring in de buurt komt)

    Hoe groot zijn in jouw ervaring de verschillen met zwartwit films, rogue? (buiten de resolutie)
    Dat is wel het extreme geval wat jij schetst, het hoeft niet gelijk te zijn. Wel is het erg handig als de reviewer zijn setup erbij vermeld, dan heb je een beeld ervan. Er was bij een groot forum ook iemand die reviews deed voor UHD's, bleek dat hij ze bekeek op zijn beamer die niet eens 4K was, Tsja, dat is toch wel handig om te weten .

    Ik heb trouwens nog geen ervaring met zwart-wit UHD's, er is er dacht ik nog maar eentje (Schindler's List) en die heb ik niet gezien. De film It's A Wonderful Life is wel een echte aanrader trouwens. De blu-ray zal toch wel voor een prikkie op te pikken zijn?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nou, het begon eigenlijk al ervoor, met een opmerking van jou die niet erg werd gewaardeerd en die ook bij mij erg vooringenomen en hautain overkwam. Na een reactie en excuses van jouw kant ging je doorvragen naar voorbeelden van titels met een miniem verschil. Voorbeelden, niet persé ervaringen, zijn genoeg te vinden op het internet. Daarnaast kan je ook op Facebook diverse ervaringen vinden van mensen met verschillende titels. Dus mijn overtuiging is, als je zelf persé die titels wil weten, die dan wat onderzoek. Door je eerdere opmerkingen vond ik het namelijk niet verdiend dat als je mensen afbrandt die dan moeite moeten gaan doen om jouw nieuwsgierigheid te stillen. Doe dan zelf even moeite, denk ik dan. Dat is de reden dat ik stelde, doe eerst zelf even onderzoek naar reviews/ervaringen, en kom dan even terug. Dan kunnen we het verder over hebben.
    Ik heb getwijfeld of ik nog zou reageren, maar ik heb mij toch laten verleiden omdat uit je post blijkt dat weer verkeerde conclusies trekt.

    Ik vraag Marcel letterlijk (je mag het nalezen) "En bij welke UHD's zie jij dan nog meer een miniem verschil?". Ik vraag niets over voorbeelden in het algemeen, zoals ik eerder aangaf kan ik die zelf heel goed vinden. Dus (helaas moet ik mijzelf herhalen) ik vroeg naar zijn eigen ervaring. Jouw opmerkingen over zelf zoeken (wederom herhaal ik mijzelf) gaan niet op.
    Ik moest eerlijk gezegd wel lachen om je opmerkingen als "niet verdiend" en "als je mensen afbrandt"; als mijn eerste opmerking voor jou gelijk staat aan afbranden, dan kom je niet vaak in een forum.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Hiervoor verwijs ik toch even naar bovenstaande. Ik vind dat je na zo’n eerste afbranding het dan niet verdient dan mensen die moeite doen. Plus ik gaf aan dat er wel “meer” zijn, maar niet “zoveel”. Plus ik gaf aan dat er ook titels zijn die qua audio niet in orde zijn, en ook die zijn optdit forum uitgebreid besproken, dus ook die kan je zelf herinneren en opzoeken. Atmouse rings a bell? Ofwel, de Marvel UHD’s met de Atmos-tracks die te wensen overlaten. En oh, misschien een scoop: de Atmos-track van Spider-Man: Far From Home is ook zeer matig van kwaliteit volgens meerdere reviews en ervaringen die ik heb gelezen. En dat voor een Sony titel. Ben benieuwd wat mijn ervaringen zijn. En dan zal ik die, al dan niet in een review, zeker wel delen!

    Overigens breng je het hierboven alsof je oprecht geïnteresseerd bent naar andermans ervaringen, maar gezien onderstaande opmerking ga je er toch wel van uit dat we die titels toch niet kunnen vinden. Dus hoezo ben je dan benieuwd naar andermans ervaringen als je toch denkt dat we die niet kunnen hebben omdat we die titels niet kunnen “oplepelen”?
    Ik heb geen idee waarom je weer audio erbij haalt, daar heb ik het niet over gehad en ben ik eerlijk gezegd ook altijd minder in geïnteresseerd.
    Mijn opmerking "Hier zal wel niets uitkomen" sloeg op het feit dat jullie geen verdere voorbeelden van je eigen ervaringen gaven, dus ik nam aan dat jullie daar dan geen zin meer in hadden. Had ik wel gelijk in overigens, zo blijkt . Meer niet, jij zoekt er allerlei complottheorieën achter die er echt niet zijn.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Kijk, dit is weer een voorbeeld van je vooringenomenheid. Allemaal regels vol met vooroordelen en hautain gedrag. Dus omdat mijn ervaringen vaak overeen komen met reviews van bluray.com heb ik geen eigen mening. Je hebt het over je eigen beleving tov de reviews van Bluray.com, dus als mijn ervaringen/waarheid wel overeen komen dan heb ik geen eigen mening? Beetje vreemde opmerking. En ook dat de reviews die ik maak op bluray.com door verschillende reviewers zijn gemaakt met verschillende setups. Weet je dat zeker? Heb je dat onderzocht? De kans dat dit zo is is uiteraard klein, maar je gaat er wel erg makkelijk van uit. Dat jij geen waarde hecht aan reviews en persé alleen maar eigen ervaringen wilt horen is prima, maar dat kun je niet afdwingen bij anderen. Als mensen je doorverwijzen naar reviews dan zul je het daar maar even mee moeten doen. En als je alleen maar je eigen waarheid hebt, en beslist voor anderen dat ze dat misschien maar niet hebben, dan vraag ik me af waarom je ervaringen wilt delen. Ik vind je nu niet echt overkomen als iemand met oprechte interesse in ervaringen van anderen. Ik vind het overkomen dat men van goede huize moet komen om jouw waarheid te ontkrachten. En daarmee doe je anderen heel erg tekort.

    Zoals ik inderdaad al eerder voorstelde, ontopic maar weer!
    En dit is weer een voorbeeld van niet goed lezen en verkeerde conclusies trekken. Ik begreep, omdat jouw mening bijna altijd overeenkomt met die van de verschillende reviewers van blu-ray.com (jouw woorden) dat jij het dan makkelijker vond om mij daar naar toe te wijzen i.p.v. je eigen mening te geven (scheelt jou tijd en moeite). Dat wil helemaal niet zeggen dat je geen eigen mening hebt, alleen dat dit voor jou handiger is, niet opnieuw het wiel uitvinden enz. Opnieuw zoek je er allerlei dingen achter die er niet zijn.

    Het lijkt erop dat je al snel verkeerde conclusies trekt (en die zijn opvallend genoeg nooit positief). Ook hier een heel verhaal over "afdwingen"en "daar zul je het mee moeten doen", "beslis voor anderen", hoe kom je erbij.... Ik vraag iets (in eerste instantie niet eens aan jou, maar aan Marcel) en als hij niet reageert vraag ik nog een keertje, Meer niet. Twee keer iets vragen aan 1 persoon en dat is dan afdwingen? Ik begrijp niet hoe jij teksten leest, maar ik weet wel dat het heel anders is dan ik ze lees. Dat jij twijfelt aan mijn interesse voor andere ervaringen is trouwens wel vreemd na al mijn vorige stukjes waar ik er expliciet naar vraag. Maar goed, zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten denk ik maar .

    We komen hier niet uit vermoed ik (en ik denk dat dit is waar het wel over eens zijn ), dus on topic maar weer?
    Doen we een hoop mensen een plezier mee, hoewel er misschien ook sommige zo bijzitten .

  2. #27

    Standaard



    Er is een Franse 4K van een (hele toffe) Z/W film: Les tontons flingueurs

    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Rogier, misschien moeten we deze discussie maar even verplaatsen naar / voortzetten in een ander topic op dit forum. Geinteresseerden in "It's a Wonderful Life 4K" haken nu waarschijnlijk af als ze hier niet de informatie vinden die ze verwachten. Dit soort zijwegen komen wel vaker voor in topics, maar moet het topic niet gaan overheersen. Kun jij daarvoor zorgen?
    Marcel, helaas, dat kan ik niet. Hoewel ik lid van de redactie ben kan ik geen nieuwe topics aanmaken en posts verplaatsen. Anders had ik dat al wel gedaan.

    Edit: heb rogue geantwoord viz PM, dus ik verwacht dat dit topic verder schoon blijft
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 07-10-2019 om 08:53

  4. #29

    Standaard

    Screenshot-vergelijking tussen de Blu-ray en 4K UHD-versie van caps-a-holic. Voor wat het waard is...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #30

    Standaard

    Is een UHD eigenlijk goed weer te geven via screenshots?

    Mijn exemplaar is verzonden, ik ben benieuwd. Misschien dat ik wel de december maand afwacht met kijken.

  6. #31

    Standaard

    Als ik op de screenshots moet afgaan, dan is de US Blu-ray de winnaar qua scherpte, detaillering en contrast. Natuurlijk is het afwachten tot ik ooit de film in 4K kan zien.
    Dezelfde mening heb ik ook voor bv Red Heat, waar de vorige BD in mijn ogen, als ik op de screenshots moet afgaan, toch wat beter.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Als ik op de screenshots moet afgaan, dan is de US Blu-ray de winnaar qua scherpte, detaillering en contrast. Natuurlijk is het afwachten tot ik ooit de film in 4K kan zien.
    Dezelfde mening heb ik ook voor bv Red Heat, waar de vorige BD in mijn ogen, als ik op de screenshots moet afgaan, toch wat beter.
    Ik kan natuurlijk niet zien op wat voor scherm je de screenshots bekijkt en hoe ze er daar uitzien, maar als ik ze op mijn scherm bekijk dan denk ik "jurgen42u maakt een grapje". Op mijn scherm ziet de UHD er zoveel beter uit, dat de Blu-ray in vergelijking op een DVD lijkt, terwijl ik die zelf zeer prima vond trouwnens (vorige week nog herkeken). De UHD heeft prachtige grain, de Blu-ray niet tot veel minder duidelijk. Op de Blu-ray komt de scherpte artificieel over op mij en bij de UHD ziet het er natuurlijk uit. Contrast vind ik er erg flets uitzien op de Blu-ray in vergelijking. Zonder deze vergelijking zou ik de Blu-ray nog steeds prima vinden hoor . Ik bedoel dit absoluut niet als aanval oid, maar ben gewoon verbaasd dat je de Blu-ray er beter vindt uitzien op jouw scherm .

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Is een UHD eigenlijk goed weer te geven via screenshots?
    Misschien in een enkel geval. Maar ik zou daar niet al teveel op vertrouwen. Veel hangt ook af van je beeldinstellingen en verder: wie kjikt nu naar stilstaande beelden? Als ik op deze site de UHD van "Forrest Gump" vergelijk met de gewone Blu-ray, dan wint de UHD-versie het dik, terwijl deze in talloze reviews juist als zeer matig beoordeeld wordt. Dus: voor wat het waard is... Ben wel benieuwd naar je eerste indrukken, maar ik weiger klakkeloos te geloven dat een UHD-versie het per definitie altijd 'wint' van de gewone Blu-ray.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #34

    Standaard

    Als apple tv+ hebt kun je de 4k versie huren en voor je zelf het verschil zien met de blu-ray. Zoals in één van de beginposts vermeld heb ik de 4k versie in itunes al vroeg gekocht. Eerste indruk gebaseerd op de eerste 10 minuten was een een duidelijk waarneembare betere beeldkwaliteit van de 4k versie van itunes. Hoeveel beter moet dan wel die van de uhd zijn? Dat geschreven hebbende, kun je bij blu-ray.com twee user-reviews nalezen. De één geeft een 5 voor de beeldkwaliteit, dan ander nog steeds 4.5 . Wel geeft de laatste de kanttekening dat de beeldkwaliteit wisselend (vermoedelijk gevolg van bronmateriaal). De laatste heeft het ook over veel te donker beeld van de uhd. De positieve review plaats ik hier:
    A timeless holiday classic.

    This movie was shot on 35mm and ultimately finished as a 4k Digital Intermediate — that means you’ll get a native 4K release! As per the norm with UHD releases, it was also given a HDR color grade for your viewing pleasure in Dolby Vision & HDR10.

    Paramount restored the treasured film by using the original nitrate negative along with the two fine grain masters made in the 1940s. Each element was carefully scanned using the latest technology to both preserve the delicate negative and to create the best possible digital image for this release. Fortunately, 13 of the 14 reels of the original negative survived, but portions had begun to deteriorate, so the best image was selected from one of the three original sources on a shot-by-shot basis. The result is a more vibrant and detail-rich picture that brings this classic to life like never before.

    Going into this film I thought there’d be more grain than seen on previous releases, but to my surprise, there’s not too much to speak on — it’s been perfectly crafted layer by layer to hold the original look. They accomplished this by removing dirt and scratches on the negative — now nothing stands out or looks out of place in any frame. This new 4K presentation also provides an extra level of detail and depth with an expanded gray-scale because of the great use of HDR and added sharpness. You can see the love and care that was given to the original negative — details are more apparent in the background, foreground and on the characters faces and clothes. (There is still some softness here and there, but there’s nothing negative about it.)

    It was hard to point out specific highlights due to the amazing transfer, but I noticed a few scenes where the added benefits really had their chance to shine. The first time this was evident was in the rain in Chapter 12 just after the wedding. George and Mary are in the back of Ernie’s cab and you can see rain drops running down the windows and on the ground, all the while, black levels hold strong and the new detail, as previously stated above, look rock-solid. Again in Chapter 25 you can really see the deep blacks and added depth when George discovers his home is completely abandoned with no sign of Mary and the kids. Look at that contrast!

    These are just a few scenes that highlighted some of the new aspects nicely, at least in my opinion, but you can nit-pick at all this scene after scene.

    kyloren
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 04-11-2019 om 21:27
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Misschien in een enkel geval. Maar ik zou daar niet al teveel op vertrouwen. Veel hangt ook af van je beeldinstellingen en verder: wie kjikt nu naar stilstaande beelden? Als ik op deze site de UHD van "Forrest Gump" vergelijk met de gewone Blu-ray, dan wint de UHD-versie het dik, terwijl deze in talloze reviews juist als zeer matig beoordeeld wordt. Dus: voor wat het waard is... Ben wel benieuwd naar je eerste indrukken, maar ik weiger klakkeloos te geloven dat een UHD-versie het per definitie altijd 'wint' van de gewone Blu-ray.
    Ik heb ook niet veel op met screenshots hoor, wat je zegt, bewegende beelden geven echt een andere indruk. En daarbij geeft mijn monitor echt een ander beeld dan mijn tv.
    Ik zal het straks wel zien.

  11. #36

    Standaard

    Reviews van de UHD Blu-ray op blu-ray.com en HighDefDigest
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •