Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard It's a wonderful life 4K UHD

    Een mooie catalogus titel en met NL subs.

    https://www.amazon.co.uk/dp/B07YBNJF...g=bluraycom-21

    Digitally restored and remastered
    Frank Capra’s heart-warming masterpiece has been embraced as a cherished holiday tradition by families around the world! George Bailey (James Stewart) sets aside his dreams of world travel to run his father’s small community bank, and protect the people of Bedford Falls from greedy businessman Mr. Potter (Lionel Barrymore). When a costly mistake pushes George to the brink of despair, a visit from a kindly angel (Henry Travers) will show George how the life of one good man can change the world forever. Now you can watch the holiday classic like never before, newly remastered from the original fi lm negatives and more vibrant than ever in High Dynamic Range!

    DISC 1: 4K UHD FEATURE FILM – Remastered Black & White Version
    DISC 2: BLU-RAY FEATURE FILM – Remastered Black & White Version

    SPECIAL FEATURES

    • Restoring a Beloved Classic in 4K
    • Original Cast Party Home Movies and More!

    4X the Resolution of Full HD, HDR (HIGH DYNAMIC RANGE) for More Detail, Brightness and Greater Contrast
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  2. #2

    Standaard

    Leuk, ben wel benieuwd naar het verschil met de nu al op itunes beschikbare 4k versie met Dolby Vision.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #3

    Standaard

    Ik moet altijd zo lachen om de reclamekreet: "4x the resolution of Full HD..." In verreweg de meeste reviews van Blu-ray's in 4K hebben ze het over een bescheiden verbetering op het gebied van scherpte en dan moet je nog een behoorlijk groot scherm hebben of erg dicht op je gewone scherm zitten om dat te kunnen zien. Ben wel benieuwd wat HDR bij een zwart-wit film voor verbetering kan geven. De Blu-ray was al voortreffelijk.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Ik moet altijd zo lachen om mensen die geen ervaring ermee hebben en niet willen geloven dat er in de meeste gevallen wel degelijk een duidelijk verschil is.

    Zo lachen we allebei heel wat af !

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik moet altijd zo lachen om mensen die geen ervaring ermee hebben en niet willen geloven dat er in de meeste gevallen wel degelijk een duidelijk verschil is.

    Zo lachen we allebei heel wat af !
    Jouw vooringenomen commentaar op alles wat ik zeg of beweer begint me zo langzamerhand enorm de keel uit te hangen. Jouw soms arrogante gedrag in dit opzicht, het doen alsof jouw waarheid de enige is en het belachelijk maken van meningen van anderen begint echt stuitende vormen aan te nemen, mister Rogue. Het feit dat ik over een UHD TV beschik, een UHD Blu-ray speler bezit en UHD Blu-rays bekijk geeft mij meen ik voldoende recht om te beweren wat ik zeg en die mening wordt door vele recensenten van UHD Blu-rays onderschreven. En dat jij het daarmee niet eens bent, prima, maar respecteer ook de meningen van anderen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6

    Standaard

    Ik heb de blu-ray van deze film en en de 4k editie van itunes. Duidelijk verschil in beeldkwaliteit, in voordeel van itunes. Ben daarom alleen maar benieuwd naar toegevoegde waarde van de UHD! Ik had overigens ook twijfels van Marcel over HDR in relatie zwart-wit films, maar was aangenaam verrast. Dolby Vision zal daar ook een rol hebben gespeeld.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Jouw vooringenomen commentaar op alles wat ik zeg of beweer begint me zo langzamerhand enorm de keel uit te hangen. Jouw soms arrogante gedrag in dit opzicht, het doen alsof jouw waarheid de enige is en het belachelijk maken van meningen van anderen begint echt stuitende vormen aan te nemen, mister Rogue. Het feit dat ik over een UHD TV beschik, een UHD Blu-ray speler bezit en UHD Blu-rays bekijk geeft mij meen ik voldoende recht om te beweren wat ik zeg en die mening wordt door vele recensenten van UHD Blu-rays onderschreven. En dat jij het daarmee niet eens bent, prima, maar respecteer ook de meningen van anderen.
    Zo, mister Marcel, ik geloof dat we niet allebei meer lachen, maar alleen een van ons . Ik voel ook weinig respect voor mijn mening van jou trouwens.

    Je opmerking dat ik jou specifiek uitzoek, is niet waar, ik reageer op posts en niet op personen. Dan zal jij misschien net wat vaker wat posten wat mij vreemd in de oren klinkt (dat kan aan twee kanten liggen, denk ik dan). Ik geef toe dat ik mij vergist heb met mijn opmerking dat je geen ervaring met UHD hebt, dat blijkt dus niet waar te zijn, excuus.
    Maar ik vind het dus echt vreemd dat jij dan zo weinig verschil ziet tussen gewone blu-ray's en UHD, terwijl ik altijd een heel duidelijk verschil zie. Voorbeeld: ik zie dat jij laatst de 4K van LaLaLand hebt gekeken. Voorheen keek ik altijd de UHD, maar laatst wilden de kinderen 'm ook zien, dus we hebben de gewone blu-ray gekeken (omdat ik Nederlandse ondertiteling nodig had). En dat was een zeer groot (negatief) verschil qua beeld met de UHD. Heb jij dat dan niet bij LaLaLand? En bij welke UHD's zie jij dan nog meer een miniem verschil? Ik ben toch wel benieuwd.....

    Overigens moet je aan de reviews van UHD van blu-ray.com (maar dat geldt in het algemeen over reviews van UHD's) maar weinig aandacht besteden; er zijn nog zoveel verschillen in set-up en juiste instellingen dat je die reviews altijd met een grote zak zout moet nemen.

  8. #8

    Standaard

    Al voorbeelden van echt minieme verschillen Marvel? Ik zelf ken ze niet, heb wel gelezen dat de Bournes bijvoorbeeld tegenvallen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Al voorbeelden van echt minieme verschillen Marvel? Ik zelf ken ze niet, heb wel gelezen dat de Bournes bijvoorbeeld tegenvallen.
    Klopt JP, plus nog wel meer. Niet alleen qua beeld maar ook qua audio. Even zoeken op Bluray.com en je vindt er vast wel wat. UHD is niet altijd zaligmakend en kent soms voornamelijk zijn meerwaarde door HDR, niet persé door resolutie. Dus wat dat betreft snap ik de opmerkingen van Marcel wel.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Klopt JP, plus nog wel meer. Niet alleen qua beeld maar ook qua audio. Even zoeken op Bluray.com en je vindt er vast wel wat. UHD is niet altijd zaligmakend en kent soms voornamelijk zijn meerwaarde door HDR, niet persé door resolutie. Dus wat dat betreft snap ik de opmerkingen van Marcel wel.
    Ik heb al aangegeven wat ik van blu-ray.com vind op het gebied van reviews . Als het er zoveel zijn, dan moet het toch erg makkelijk zijn om met concrete voorbeelden te komen?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb al aangegeven wat ik van blu-ray.com vind op het gebied van reviews . Als het er zoveel zijn, dan moet het toch erg makkelijk zijn om met concrete voorbeelden te komen?
    Haha, ja dat heb ik gelezen JP. Maar dat betekent niet dat ze geen gelijk kunnen hebben. En concrete voorbeelden weet ik niet even uit mijn hoofd, ik weet alleen dat ze er wel zijn. Titels mag je zelf even nazoeken. Jij wilt dit weten he, dus dan mag je het huiswerk zelf even gaan doen.

    Edit: Goodfellas is er bijvoorbeeld ook eentje. De meerwaarde van UHD tov de laatste 25tjh anniversary wordt door veel mensen betwist.
    Nog eentje: Oblivion. Zelfde verhaal. Nu zelf doen
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 03-10-2019 om 09:00

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Haha, ja dat heb ik gelezen JP. Maar dat betekent niet dat ze geen gelijk kunnen hebben. En concrete voorbeelden weet ik niet even uit mijn hoofd, ik weet alleen dat ze er wel zijn. Titels mag je zelf even nazoeken. Jij wilt dit weten he, dus dan mag je het huiswerk zelf even gaan doen.

    Edit: Goodfellas is er bijvoorbeeld ook eentje. De meerwaarde van UHD tov de laatste 25tjh anniversary wordt door veel mensen betwist.
    Nog eentje: Oblivion. Zelfde verhaal. Nu zelf doen
    Ik vraag eerst aan Marcel of hijzelf specifieke voorbeelden heeft van UHD's met een miniem verschil met de blu-ray. Daarbij geef ik duidelijk aan dat ik weinig waarde aan de reviews van blu-ray.com hecht en waarom dat is.

    Ik ben dus benieuwd of hijzelf voorbeelden heeft, aangezien hij aangeeft dat hij maar minieme verschillen ziet. En als het er zoveel zijn, zal dat toch wel makkelijk zijn.

    Bedankt trouwens, jij geeft een heel goed voorbeeld wat mijn punt van de reviews onderstreept, namelijk Goodfellas. Die reviewer van blu-ray.com geeft een 1 (!) voor de beeldkwaliteit van de 4K, terwijl het een hele duidelijke upgrade is van de blu-ray. Die kan je toch niet serieus meer nemen? Juist met zo'n donkere film als Goodfellas is het erg belangrijk welke setup je hebt én dat je instellingen goed staan. Bluray.com reviews op 4K gebied: je hebt er weinig aan.
    Van Oblivion kan ik mij niet voorstellen dat je geen profijt hebt van HDR, die lijkt toch wel erg duidelijk. Hierbij is de kwestie dat sommige details iets verloren gaan.

    Nogmaals: ik was dus op zoek naar voorbeelden die Marcel (of jij) dan zelf hebben gezien. En dan is zo'n opmerking dat ik dan zelf maar moet gaan zoeken zinloos; ik kan niet ruiken wat jullie gezien hebben .

    Hier zal dus wel niets uitkomen, omdat jullie er, ondanks dat het er heel veel zijn, nog niet veel hebben kunnen oplepelen, maar goed, dan laten we het maar zo en gaan we vrolijk verder.

  13. #13

    Standaard

    Omdat ik, voordat ik een UHD Blu-ray aanschaf wel eerst wil weten of die de moeite waard is (bijv. t.o.v. de normale Blu-ray) ben je natuurlijk wel aangewezen op de - weinige - review sites die er zijn, niet alleen Blu-ray.com, maar ook AVForums, HighDefDigest, Blu-ray-Rezensionen.net, HomeCinemaChoice, om er een paar te noemen. Caps-a-holic vind ik in dat opzicht een minder informatieve site. Beoordelingen lopen soms erg uiteen, maar een UHD Blu-ray die in de meeste reviews bovengemiddeld scoort en een duidelijke zichtbare verbetering schijnt te zijn ten opzichte van de normale Blu-ray volgens de reviewers, wil ik dan wel eens met eigen ogen aanschouwen, zelfs als het een dubbel-dip is.

    De verbetering in scherpte van de UHD t.o.v. de Blu-ray schijnt vaak marginaal te zijn en lang niet zo spectaculair als je zou verwachten. Met name bij recentere films is dat het geval. Oudere films profiteren vaak wél van een (nieuwe) 4K scan, dus waarschijnlijk zal dat ook voor "It's A Wonderful Life" gelden.

    HDR of DolbyVision heeft denk ik veel meer toegevoegde waarde, al wil ik niet beweren dat het de film per definitie visueel altijd beter maakt. Ik heb "La La Land" onlangs in 4K gezien. Kleuren spatten werkelijk van het scherm, zelfs een beetje té, en het contrast was een stuk groter dan ik me uit de bioscoop meende te herinneren. Ook de huidtinten vond ik er wat onnatuurlijk uit zien. De Blu-ray van de film heb ik niet bekeken, dus kan ik niet vergelijken. Ik heb geen visueel geheugen en evenmin twee identieke TV-sets met bijbehorende apparatuur naast elkaar om beide versies naast elkaar te laten draaien. Dus of de UHD-versie van een film beter is dan de Blu-ray versie is vaak ook een kwestie van smaak, wat je mooier vindt, en ook het placebo-effect zal af en toe best wel eens een rol spelen. En de één ziet wel grote verschillen en de ander niet of is daar niet of minder gevoelig voor. En ook de gebruikte apparatuur, de instellingen en de kijkafstand spelen een bepalende rol daarin. Tot nu toe vind ik 3D Blu-rays echter een grotere meerwaarde geven dan UHD, maar misschien verandert dat nog. Zoveel UHD-schijven heb ik nog niet bekeken.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 04-10-2019 om 21:36
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik vraag eerst aan Marcel of hijzelf specifieke voorbeelden heeft van UHD's met een miniem verschil met de blu-ray. Daarbij geef ik duidelijk aan dat ik weinig waarde aan de reviews van blu-ray.com hecht en waarom dat is.

    Ik ben dus benieuwd of hijzelf voorbeelden heeft, aangezien hij aangeeft dat hij maar minieme verschillen ziet. En als het er zoveel zijn, zal dat toch wel makkelijk zijn.

    Bedankt trouwens, jij geeft een heel goed voorbeeld wat mijn punt van de reviews onderstreept, namelijk Goodfellas. Die reviewer van blu-ray.com geeft een 1 (!) voor de beeldkwaliteit van de 4K, terwijl het een hele duidelijke upgrade is van de blu-ray. Die kan je toch niet serieus meer nemen? Juist met zo'n donkere film als Goodfellas is het erg belangrijk welke setup je hebt én dat je instellingen goed staan. Bluray.com reviews op 4K gebied: je hebt er weinig aan.
    Van Oblivion kan ik mij niet voorstellen dat je geen profijt hebt van HDR, die lijkt toch wel erg duidelijk. Hierbij is de kwestie dat sommige details iets verloren gaan.

    Nogmaals: ik was dus op zoek naar voorbeelden die Marcel (of jij) dan zelf hebben gezien. En dan is zo'n opmerking dat ik dan zelf maar moet gaan zoeken zinloos; ik kan niet ruiken wat jullie gezien hebben .

    Hier zal dus wel niets uitkomen, omdat jullie er, ondanks dat het er heel veel zijn, nog niet veel hebben kunnen oplepelen, maar goed, dan laten we het maar zo en gaan we vrolijk verder.
    Dus als ik het goed begrijp zijn alleen jouw waarnemingen waarheid? En dit is een vraag, geen oordeel. Want je schuift alle 4K reviews van Bluray.com opzij en gaat alleen uit van je eigen oordeel. Zo komt het tenminste over. Want aan de ene kant wil je wel titels horen, maar de gegeven voorbeelden, die op zijn minst discussie hebben opgeroepen wereldwijd, schuif je ook opzij ten gunste van je eigen oordeel. En afsluitend geef je aan dat het toch wel op niets zal uitlopen. Dat komt bij mij nogal neerbuigend over. Alsof we huiswerk moeten inleveren. En daarom geef ik aan dat je zelf onderzoek kan doen. Dan laat je in ieder geval zien dat je oprecht open minded bent voor de titels die niet de hoogste kwaliteit hebben. Want de titels zijn er zeker. Plus dan is het niet ons oordeel, maar van andere liefhebbers met wellicht een andere/betere setup dan dat wij hebben. En dat kan Bluray.com zijn maar ook HDD of andere sites.

  15. #15

    Standaard

    Apart dat Rogue na zojuist expliciet vragen om jullie eigen bevindingen nog steeds doorverwezen wordt naar reviews op het internet. Tenzij die reviews door jullie geschreven zijn, zijn ze denk ik niet heel relevant als antwoord op zijn/haar vraag.

    Ik denk dat dit hele gesprek een beetje stroef loopt en niet is waar het topic over It's A Wonderful Life op gewoon en UHD blu-ray (die eindelijk(!) in Nederland gereleaset worden) voor bedoeld is.
    The future is Blu

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Apart dat Rogue na zojuist expliciet vragen om jullie eigen bevindingen nog steeds doorverwezen wordt naar reviews op het internet. Tenzij die reviews door jullie geschreven zijn, zijn ze denk ik niet heel relevant als antwoord op zijn/haar vraag.

    Ik denk dat dit hele gesprek een beetje stroef loopt en niet is waar het topic over It's A Wonderful Life op gewoon en UHD blu-ray (die eindelijk(!) in Nederland gereleaset worden) voor bedoeld is.
    Er worden voorbeelden genoemd, twee zelf, die op meerdere sites en groepen (FB) bekend staan om dat ze tenminste discussie op hebben geroepen vwb kwaliteit. Ik vond ze zelf ook niet je-van-het. Maar deze worden makkelijk terzijde geschoven omdat de eigen mening anders is. Dat is prima, maar doe dan zelf even onderzoek. We zijn geen secretaresses. En als je echt oprecht geïnteresseerd bent in de minder UHD-titels, wat ik bij JP betwijfel, dan heb je er zelf ook wat onderzoek voor over. Ik kan me herinneren dat eentje in de X-men trilogie minder is en dat ik volgens mij de recente Transformers films weinig vond verschillen van de blurays. Welke, die moet je even zoeken op Bluray.com. Mijn mening qua beeld komt bijna altijd overeen met hun oordeel. Dat JP compleet het tegenovergestelde vind, daar kan ik niks aan doen. Dat is de reden dat ik doorverwijs.

    Ben het met je eens dat dit gesprek stroef verloopt en dat we inderdaad ontopic moeten gaan blijven.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 05-10-2019 om 09:11

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Omdat ik, voordat ik een UHD Blu-ray aanschaf wel eerst wil weten of die de moeite waard is (bijv. t.o.v. de normale Blu-ray) ben je natuurlijk wel aangewezen op de - weinige - review sites die er zijn, niet alleen Blu-ray.com, maar ook AVForums, HighDefDigest, Blu-ray-Rezensionen.net, HomeCinemaChoice, om er een paar te noemen. Caps-a-holic vind ik in dat opzicht een minder informatieve site. Beoordelingen lopen soms erg uiteen, maar een UHD Blu-ray die in de meeste reviews bovengemiddeld scoort en een duidelijke zichtbare verbetering schijnt te zijn ten opzichte van de normale Blu-ray volgens de reviewers, wil ik dan wel eens met eigen ogen aanschouwen, zelfs als het een dubbel-dip is.

    De verbetering in scherpte van de UHD t.o.v. de Blu-ray schijnt vaak marginaal te zijn en lang niet zo spectaculair als je zou verwachten. Met name bij recentere films is dat het geval. Oudere films profiteren vaak wél van een (nieuwe) 4K scan, dus waarschijnlijk zal dat ook voor "It's A Wonderful Life" gelden.

    HDR of DolbyVision heeft denk ik veel meer toegevoegde waarde, al wil ik niet beweren dat het de film per definitie visueel altijd beter maakt. Ik heb "La La Land" onlangs in 4K gezien. Kleuren spatten werkelijk van het scherm, zelfs een beetje té, en het contrast was een stuk groter dan ik me uit de bioscoop meende te herinneren. Ook de huidtinten vond ik er wat onnatuurlijk uit zien. De Blu-ray van de film heb ik niet bekeken, dus kan ik niet vergelijken. Ik heb geen visueel geheugen en evenmin twee identieke TV-sets met bijbehorende apparatuur naast elkaar om beide versies naast elkaar te laten draaien. Dus of de UHD-versie van een film beter is dan de Blu-ray versie is vaak ook een kwestie van smaak, wat je mooier vindt, en ook het placebo-effect zal af en toe best wel eens een rol spelen. En de één ziet wel grote verschillen en de ander niet of is daar niet of minder gevoelig voor. En ook de gebruikte apparatuur, de instellingen en de kijkafstand spelen een bepalende rol daarin. Tot nu toe vind ik 3D Blu-rays echter een grotere meerwaarde geven dan UHD, maar misschien verandert dat nog. Zoveel UHD-schijven heb ik nog niet bekeken.
    Kijk, dat is wel een duidelijk verhaal. Je geeft aan waarom je reviews leest én je geeft allerlei plausibele redenen waarom er verschillen zijn tussen de beleving van UHD.
    Ik begrijp nu ook waarom jij vindt dat er vaak marginale verschillen zijn tussen de UHD en blu-ray; je baseert je eerst op reviews (wat niet zo vreemd is) en het is minder op persoonlijke ervaring (waar ik juist benieuwd naar was). Voor mijzelf weken reviews (in ieder geval die van blu-ray.com) te vaak af van hoe ik zelf de UHD heb beleefd, waardoor ik daar geen aandacht meer aan schenk (ik lees ze vaak nog wel om te kijken welke specs/extra's ze hebben). Waar ik veel meer waarde aan hecht zijn ervaringen van andere forummers (op allerlei forums), dus als ik wil weten of een UHD de moeite waard is, duik ik vaak het topic van die UHD in. En gaandeweg leer je wel welke forummers een beetje dezelfde ervaringen hebben als jou, dan hecht je meer waarde aan hun oordeel.
    Scherpte is trouwens voor mij ook niet leidend, maar HDR en uitgebreide kleurenbereik voegen voor mij zoveel toe dat ik het verschil vaak wel groot vind.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp zijn alleen jouw waarnemingen waarheid? En dit is een vraag, geen oordeel. Want je schuift alle 4K reviews van Bluray.com opzij en gaat alleen uit van je eigen oordeel. Zo komt het tenminste over. Want aan de ene kant wil je wel titels horen, maar de gegeven voorbeelden, die op zijn minst discussie hebben opgeroepen wereldwijd, schuif je ook opzij ten gunste van je eigen oordeel. En afsluitend geef je aan dat het toch wel op niets zal uitlopen. Dat komt bij mij nogal neerbuigend over. Alsof we huiswerk moeten inleveren. En daarom geef ik aan dat je zelf onderzoek kan doen. Dan laat je in ieder geval zien dat je oprecht open minded bent voor de titels die niet de hoogste kwaliteit hebben. Want de titels zijn er zeker. Plus dan is het niet ons oordeel, maar van andere liefhebbers met wellicht een andere/betere setup dan dat wij hebben. En dat kan Bluray.com zijn maar ook HDD of andere sites.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Er worden voorbeelden genoemd, twee zelf, die op meerdere sites en groepen (FB) bekend staan om dat ze tenminste discussie op hebben geroepen vwb kwaliteit. Ik vond ze zelf ook niet je-van-het. Maar deze worden makkelijk terzijde geschoven omdat de eigen mening anders is. Dat is prima, maar doe dan zelf even onderzoek. We zijn geen secretaresses. En als je echt oprecht geïnteresseerd bent in de minder UHD-titels, wat ik bij JP betwijfel, dan heb je er zelf ook wat onderzoek voor over. Ik kan me herinneren dat eentje in de X-men trilogie minder is en dat ik volgens mij de recente Transformers films weinig vond verschillen van de blurays. Welke, die moet je even zoeken op Bluray.com. Mijn mening qua beeld komt bijna altijd overeen met hun oordeel. Dat JP compleet het tegenovergestelde vind, daar kan ik niks aan doen. Dat is de reden dat ik doorverwijs.

    Ben het met je eens dat dit gesprek stroef verloopt en dat we inderdaad ontopic moeten gaan blijven.
    Het begon toch allemaal zo makkelijk: je zegt dat er genoeg UHD's zijn die je tegen vond vallen. Ik vraag voorbeelden hiervan en jij levert er 2 voorbeelden aan en verwijst (tot mijn verbazing) naar reviews. En van beide voorbeelden heb ik niet dezelfde beleving. Kijk maar eens verder dan die review van Goodfellas, maar ga eens op het forum zelf kijken (kijk eens hier, scheelt je weer huiswerk), het blijkt toch weer een gevalletje te zijn van andere setups. Het is een donkere film (ook op blu-ray) en TV's die moeite hebben met de zwartwaardes gaan deze niet goed weergeven. Helaas maakt dit bij UHD's nog veel uit, terwijl dit bij blu-ray's nog maar zelden het geval is (elke tv kan tegenwoordig wel een heel behoorlijk beeld geven bij een blu-ray).

    Dus ik vraag in mijn nieuwsgierigheid om meer voorbeelden van je eigen ervaring waarbij ik aannam dat het wel makkelijk zou zijn om er meer te geven als het er zoveel zijn. Maar weer verwijs je naar reviews. Maar daar vraag ik niet naar want die kan ik zelf inderdaad ook wel vinden. Je opmerkingen over huiswerk en dat je geen secretaresse bent zijn dus onterecht (en nutteloos) omdat je mijn vraag niet goed kunt (of wilt?) lezen. Het ging over je eigen ervaringen. Want hoewel jij het betwijfelt (waarom weet ik niet) ben ik echt benieuwd welke dat zijn. Ervaringen delen, daarvoor zit je ook op een forum dacht ik?

    Maar goed, uiteindelijk komt de aap uit de mouw: jouw mening qua beeld is bijna altijd hetzelfde als die van de reviews van blu-ray.com, ondanks dat het allemaal verschillende reviewers met verschillende setups en verschillende instellingen zijn. En daarom verwijs je steeds door i.p.v. met een eigen mening te komen. Ook prima hoor, dan weet ik dat. Bij mij is het trouwens inderdaad zo dat mijn eigen waarneming inderdaad mijn waarheid is. Jij hebt dat misschien wat minder. Ook prima. Jij blij, ik blij . On topic maar weer?

  18. #18

    Standaard

    Als een oordeel zoveel afhangt van de setup, zou je dus eigenlijk wel kunnen stellen dat alle reviews geen waarde meer hebben, tenzij je weet wat voor setup iemand precies heeft in vergelijking met je eigen. Dat komt met 4K dus kennelijk nauwer aan dan met blu ray, begrijp ik dat dus goed? Dan kunnen alle review sites wel stoppen, want niemand heeft precies dezelfde setup. Ergo: het is één grote gok wat je koopt/krijgt (tenzij je dus toevallig een reviewer kent die bij jouw ervaring in de buurt komt)

    Hoe groot zijn in jouw ervaring de verschillen met zwartwit films, rogue? (buiten de resolutie)
    Laatst aangepast door BigLebowski : 05-10-2019 om 18:46
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het begon toch allemaal zo makkelijk: je zegt dat er genoeg UHD's zijn die je tegen vond vallen. Ik vraag voorbeelden hiervan en jij levert er 2 voorbeelden aan en verwijst (tot mijn verbazing) naar reviews. En van beide voorbeelden heb ik niet dezelfde beleving. Kijk maar eens verder dan die review van Goodfellas, maar ga eens op het forum zelf kijken (kijk eens hier, scheelt je weer huiswerk), het blijkt toch weer een gevalletje te zijn van andere setups. Het is een donkere film (ook op blu-ray) en TV's die moeite hebben met de zwartwaardes gaan deze niet goed weergeven. Helaas maakt dit bij UHD's nog veel uit, terwijl dit bij blu-ray's nog maar zelden het geval is (elke tv kan tegenwoordig wel een heel behoorlijk beeld geven bij een blu-ray).
    Nou, het begon eigenlijk al ervoor, met een opmerking van jou die niet erg werd gewaardeerd en die ook bij mij erg vooringenomen en hautain overkwam. Na een reactie en excuses van jouw kant ging je doorvragen naar voorbeelden van titels met een miniem verschil. Voorbeelden, niet persé ervaringen, zijn genoeg te vinden op het internet. Daarnaast kan je ook op Facebook diverse ervaringen vinden van mensen met verschillende titels. Dus mijn overtuiging is, als je zelf persé die titels wil weten, die dan wat onderzoek. Door je eerdere opmerkingen vond ik het namelijk niet verdiend dat als je mensen afbrandt die dan moeite moeten gaan doen om jouw nieuwsgierigheid te stillen. Doe dan zelf even moeite, denk ik dan. Dat is de reden dat ik stelde, doe eerst zelf even onderzoek naar reviews/ervaringen, en kom dan even terug. Dan kunnen we het verder over hebben.


    Dus ik vraag in mijn nieuwsgierigheid om meer voorbeelden van je eigen ervaring waarbij ik aannam dat het wel makkelijk zou zijn om er meer te geven als het er zoveel zijn. Maar weer verwijs je naar reviews. Maar daar vraag ik niet naar want die kan ik zelf inderdaad ook wel vinden. Je opmerkingen over huiswerk en dat je geen secretaresse bent zijn dus onterecht (en nutteloos) omdat je mijn vraag niet goed kunt (of wilt?) lezen. Het ging over je eigen ervaringen. Want hoewel jij het betwijfelt (waarom weet ik niet) ben ik echt benieuwd welke dat zijn. Ervaringen delen, daarvoor zit je ook op een forum dacht ik?
    Hiervoor verwijs ik toch even naar bovenstaande. Ik vind dat je na zo’n eerste afbranding het dan niet verdient dan mensen die moeite doen. Plus ik gaf aan dat er wel “meer” zijn, maar niet “zoveel”. Plus ik gaf aan dat er ook titels zijn die qua audio niet in orde zijn, en ook die zijn optdit forum uitgebreid besproken, dus ook die kan je zelf herinneren en opzoeken. Atmouse rings a bell? Ofwel, de Marvel UHD’s met de Atmos-tracks die te wensen overlaten. En oh, misschien een scoop: de Atmos-track van Spider-Man: Far From Home is ook zeer matig van kwaliteit volgens meerdere reviews en ervaringen die ik heb gelezen. En dat voor een Sony titel. Ben benieuwd wat mijn ervaringen zijn. En dan zal ik die, al dan niet in een review, zeker wel delen!

    Overigens breng je het hierboven alsof je oprecht geïnteresseerd bent naar andermans ervaringen, maar gezien onderstaande opmerking ga je er toch wel van uit dat we die titels toch niet kunnen vinden. Dus hoezo ben je dan benieuwd naar andermans ervaringen als je toch denkt dat we die niet kunnen hebben omdat we die titels niet kunnen “oplepelen”?

    Hier zal dus wel niets uitkomen, omdat jullie er, ondanks dat het er heel veel zijn, nog niet veel hebben kunnen oplepelen, maar goed, dan laten we het maar zo en gaan we vrolijk verder.
    Maar goed, uiteindelijk komt de aap uit de mouw: jouw mening qua beeld is bijna altijd hetzelfde als die van de reviews van blu-ray.com, ondanks dat het allemaal verschillende reviewers met verschillende setups en verschillende instellingen zijn. En daarom verwijs je steeds door i.p.v. met een eigen mening te komen. Ook prima hoor, dan weet ik dat. Bij mij is het trouwens inderdaad zo dat mijn eigen waarneming inderdaad mijn waarheid is. Jij hebt dat misschien wat minder. Ook prima. Jij blij, ik blij . On topic maar weer?
    Kijk, dit is weer een voorbeeld van je vooringenomenheid. Allemaal regels vol met vooroordelen en hautain gedrag. Dus omdat mijn ervaringen vaak overeen komen met reviews van bluray.com heb ik geen eigen mening. Je hebt het over je eigen beleving tov de reviews van Bluray.com, dus als mijn ervaringen/waarheid wel overeen komen dan heb ik geen eigen mening? Beetje vreemde opmerking. En ook dat de reviews die ik maak op bluray.com door verschillende reviewers zijn gemaakt met verschillende setups. Weet je dat zeker? Heb je dat onderzocht? De kans dat dit zo is is uiteraard klein, maar je gaat er wel erg makkelijk van uit. Dat jij geen waarde hecht aan reviews en persé alleen maar eigen ervaringen wilt horen is prima, maar dat kun je niet afdwingen bij anderen. Als mensen je doorverwijzen naar reviews dan zul je het daar maar even mee moeten doen. En als je alleen maar je eigen waarheid hebt, en beslist voor anderen dat ze dat misschien maar niet hebben, dan vraag ik me af waarom je ervaringen wilt delen. Ik vind je nu niet echt overkomen als iemand met oprechte interesse in ervaringen van anderen. Ik vind het overkomen dat men van goede huize moet komen om jouw waarheid te ontkrachten. En daarmee doe je anderen heel erg tekort.

    Zoals ik inderdaad al eerder voorstelde, ontopic maar weer!
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 06-10-2019 om 11:27

  20. #20

    Standaard

    Rogier, misschien moeten we deze discussie maar even verplaatsen naar / voortzetten in een ander topic op dit forum. Geinteresseerden in "It's a Wonderful Life 4K" haken nu waarschijnlijk af als ze hier niet de informatie vinden die ze verwachten. Dit soort zijwegen komen wel vaker voor in topics, maar moet het topic niet gaan overheersen. Kun jij daarvoor zorgen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Rogier, misschien moeten we deze discussie maar even verplaatsen naar / voortzetten in een ander topic op dit forum. Geinteresseerden in "It's a Wonderful Life 4K" haken nu waarschijnlijk af als ze hier niet de informatie vinden die ze verwachten. Dit soort zijwegen komen wel vaker voor in topics, maar moet het topic niet gaan overheersen. Kun jij daarvoor zorgen?
    Mijn idee, want ik zit me al een tijd af te vragen waar het in deze topic over gaat. In ieder geval niet over It's a wonderful life 4K. Ik zou zeggen als de kwaliteit van 4K je niet bevalt, kijk/koop niet en ga met kerst genieten van de videoband. Dit is niet rot bedoeld. Er zijn nog steeds heel veel mensen die zeggen/denken dat de kwaliteit van een bluray net zo goed of slecht is als de dvd of zelfs videoband. Helaas is dit in veel gevallen ook waar omdat de Nederlandse markt overspoelt wordt met inferieure producten zoals we veelvuldig kunnen lezen op deze site.

  22. #22

    Standaard

    Over It's A Wonderful Life gesproken, is dit zo'n mierzoete film waarbij het glazuur je van de tanden springt, of valt dat wel mee? Dat heeft mij namelijk tot op de dag van vandaag nog tegen gehouden om deze te bekijken. Ik hoor graag wat meningen. Dan hebben we het weer over de film
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #23

    Standaard

    Mierzoet, maar met prachtig acteerwerk. Je moet deze film eenmaal in je leven gezien hebben.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #24

    Standaard

    Zag de film voor het eerst in de bioscoop jaren 60, daarna op tv en vele malen op dvd.
    Nog steeds een prachtige film.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Mierzoet, maar met prachtig acteerwerk. Je moet deze film eenmaal in je leven gezien hebben.
    Daar was ik al bang voor
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •