Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Denon AVR-X3500H vraag

    Ik wil mijn receiver gaan updaten en kom uit op de Denon AVR-3500H, zeer interessant ook qua prijs

    Nu vraag ik me alleen af of ik deze wel in mijn audiomeubel kan plaatsen. Zijkant en achter is zeker genoeg ruimte maar de hoogte van de ruimte in het meubel is 18,2cm (zie foto). De Denon-versterker is 16,7 cm hoog. Is dit genoeg? In de handleiding die ik online vond staat er niets over.

    Hij heeft best wat vermogen natuurlijk. Mijn huidige Onkyo TX-SR508 is 15,2 cm hoog en dat gaat prima.

    Hoop op advies van jullie, dank!

    plaatsing.jpg
    Laatst aangepast door Oakey : 28-09-2019 om 19:31

  2. #2

    Standaard

    is afhankelijk hoeveel ruimte je boven de reciever over hebt nadat je deze in je meubel hebt geplaats.
    Die 18,2 cm is de hoogte van het vak neem ik aan ?, zit daar ook gelijk een dek boven of is het bovenblad van je meubel open/hol van onder ?

    als er gelijk een dek zit zodat je maar 15 mm overhoud voor ventilatie lijkt mij dit nogal risicovol
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  3. #3

    Standaard

    Het is zoals op de foto, dus 18,2 cm is de ruimte die er is, niet meer. Dus 1,5 cm blijft over. Hoeveel moet de ruimte er boven dan zijn?

  4. #4

    Standaard

    Denon zelf adviseert 5 inches (12,5 cm) aan de bovenkant bij gemiddeld tot hoog volume:
    https://denon.custhelp.com/app/answe...recommendation
    Persoonlijk vind ik dat wat overdreven, maar 1,5 cm is wel erg weinig.
    Je zou overigens wat meer ruimte aan de zijkanten kunnen creëren. Daar heb je nog wel wat speling in, als ik de foto bekijk.
    Deze Denon heeft namelijk ook koelingsroosters aan de zijkant.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Die van mij (heb ook de AVR-X3500H) heeft nog geen cm ruimte aan de bovenkant.. Maar dan wel alle ruimte aan alle andere kanten, dus hopelijk levert dat geen problemen op (tot nu toe niet in elk geval).
    Houd wel ook rekening met de antennes die, voor het beste bereik, ook naar boven moeten wijzen (die van mij steken achter de kast omhoog).

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymon Bekijk bericht
    Die van mij (heb ook de AVR-X3500H) heeft nog geen cm ruimte aan de bovenkant.. Maar dan wel alle ruimte aan alle andere kanten, dus hopelijk levert dat geen problemen op (tot nu toe niet in elk geval).
    Houd wel ook rekening met de antennes die, voor het beste bereik, ook naar boven moeten wijzen (die van mij steken achter de kast omhoog).
    Ha Raymon, dank voor delen eigen ervaring. Daar kan ik wat mee. Hoelang heb je hem in gebruik?

    Ik lees er ook verschillende dingen over hoeveel ruimte echt nodig is. Sommigen geven aan dat hun receiver (maar dan weer niet dit type/merk) wel af en toe uitvalt als ze hem volop gebruiken vanwege de warmte, dat is ook niet ideaal. Ik kan ook aan de zijkant nog meer ruimte creëren. Dat van die antennes had ik ook al gezien, die kunnen bij mij niet rechtop, daar is de kast te diep voor (maar wel open achter). Maar heb bedraad internet bij de tv liggen. Bluetooth-antenne kan ook opzij, lijkt me niet het grootste probleem.

    Wellicht ga ik toch voor de Sony STR-DN1080, die is maar 15,5 cm hoog en krijgt overal hele goede reviews (ook hier op het forum, maar ook van What Hifi). Ik ga eens nadenken... De Denon vind ik eigenlijk nog iets mooier en heeft wat meer mogelijkheden, maar de Sony voldoet denk ik ook goed aan mijn wensen en kost bijna de helft minder. Belangrijkste minpunt is dat de Sony maar 1 optische ingang heeft en gezien mijn ARC-perikelen tussen mijn Philips OLED en mijn huidige Onkyo-receiver (andere threads...) is dat een risico; als ik ARC hierop ook niet aan de praat krijg heb ik die optische ingang nodig voor de tv-audio, maar dan kan ik mijn cd-speler niet meer digitaal aansluiten (die heeft alleen optisch uit en tulpen)...

    Maar goed, beiden hebben ook eARC dus wellicht gaat het nu wel lukken.
    Laatst aangepast door Oakey : 29-09-2019 om 10:49

  7. #7

    Standaard

    Ik heb besloten toch maar voor de Denon te gaan. Vandaag gehaald en geïnstalleerd.
    Is maar goed ook, want ook met deze versterker krijg ik de ARC-functie niet werkend met mijn Philips 65OLED803, ik blijf de melding krijgen 'Kan niet naar audiosysteem schakelen omdat de tv-luidsprekers in gebruik zijn" Dus als iemand daar nog tips voor heeft... (als ik de Sony had genomen was ik dus een optische aansluiting tekort gekomen)
    Ruimte eromheen vrij gemaakt, alleen boven dus maar 1.5 cm. We gaan het zien...

    Verder ben ik er nog niet echt uit of het nu een verbetering t.o.v. de Onkyo die ik had qua geluid. Die leek toch wat 'voller' te klinken in combi met mijn JBL-5.1 luidsprekers (heb alles natuurlijk met Audyssey gekalibreerd). Heb wel wat kabels e.d. kunnen reduceren: de blurayspeler is nu niet meer op de tv aangesloten maar op de versterker, hij heeft een phono-ingang wat weer een voorversterker met stroomdraad scheelt.

    Minpunten tot nu toe:

    - wederom geen audioreturn (ARC) vanuit de TV, dus toch weer een optische kabel nodig. Bij het instellen van de versterker wordt je via tv op zich keurig door alle aansluitingen geloodsd, maar als je bij de tv aankomt is daar enkel de keuze tussen stereo (tulp) en optisch. Geen HDMI- of ARC-keuzeopties oid.

    - een forse brom in de phono-ingang (ondanks dat deze receiver een keurige aarde-schroef heeft), kan nog komen door slecht afgeschermde verlengtulpsnoer, koppelstukje is in bestelling. Of ik de aardedraad nu wel of niet aansluit maakt ook geen verschil. Bij de vorige versterker lag die aardedraad gewoon los en was er geen brom (had daar dan wel weer een voorversterer nodig).

    - de versterker geeft niet aan op het dispaly welk audiosignaal binnenkomt; er is enkel een DD en DTS logootje. Dus geen idee of alles nu goed binnenkomt. De pure-optie is iig degene die ik moet hebben, alleen wat precies het verschil tussen Direct en Auto is is me nog niet geheel duidelijk (Auto kan wel met Audyssey, Direct niet). Als ik hem op auto zet, kiest hij bij een DTS-HD bron toch zelf voor DTS-Neural:X Hoe stel ik het in dat hij automatisch het bronsignaal kiest en het aantal kanelen, en niet zelf gaat zitten uitsmeren.

    - de gebruiksaanwijzing is behoorlijk beperkt (zowel de Quick Guide die erbij zit als de uitgebreidere online). Het gaat enkele pagina's over hoe je radio luistert, maar aan de optie dvd/bluray afspelen wordt 1 alinea gewijd. Ook over die audioformaten en -opties vind ik de handleiding helemaal niet duidelijk, met hier en daar ook Anglicismen die het er niet duidelijker op maken.

    Tips van gebruikers zijn welkom

    Het hele HEOS en app-gebeuren heb ik nog niet uitgebrobeerd.
    Laatst aangepast door Oakey : 01-10-2019 om 19:04

  8. #8

    Standaard

    Ik heb 'm net een 2 a 3 maanden in gebruik. Bij mij werkt (e)ARC vlekkeloos; ik heb alles op de TV aangesloten (LG OLED65C9) en een enkel HDMI kabeltje van TV naar receiver lopen.

    Ik heb nog geen problemen gehad met de warmte die vrijkomt. Ik heb wel de Eco-setting aan staan en heb mijn geluid ook nooit heel hard staan (zou mijn onderbuurvrouw niet leuk vinden denk ik).

    Wat betreft de audio-signalen, dat was en is me nog steeds ook niet 100% duidelijk. Voor zover ik begrijp krijg je bij de Pure en Pure Direct de Audessey-settings niet mee; je krijgt gewoon echt het "pure" bron-geluid te horen. Verder pakt hij automatisch idd de een of andere "upscaling" setting zoals DTS-Neural:X. Ik check dus altijd wat het brongeluid is en zet de receiver handmatig daarop. Als je iets beters weet hoor ik het graag

  9. #9

    Standaard

    Dank wederom Raymon, ik heb inmiddels ook wat lopen stoeien met die audio-opties, en heb hem nu voor UHD-bluray op Pure direct staan. CD, TV en Phono staan op Auto (met Audyssey aan inderdaad). Handmatig het juiste audio-signaal moeten kiezen is natuurlijk van de zotte. Wel vreemd dat geen van de zeer positieve reviews, zowel Nederlands als internationaal, hier iets over opmerkt.

    Met ARC ben ik nog niets opgeschoten. Mag ik vragen hoe je precies de instellingen in de versterker hebt staan onder HDMI-setup?

    Ik denk dat ik mijn tv dan eens moet gaan resetten naar factory settings en dan opnieuw proberen, maar dat is daarna dan weer veel werk om alles weer goed in te stellen, dus moet ik een keer zin in hebben Een vriend van mij heeft dezelfde tv en er een LG-soundbar aan hangen die vlekkeloos werkt met ARC.

    Het probleem met de phono-brom is inmiddels opgelost, werd inderdaad door de slecht geïsoleerde verlengtulp veroorzaakt. Heb eea wat verschoven zodat de platenspeler nu zonder verlengsnoer in de phono-ingang kan.

    Met warmte-ontwikkeling nog geen probleem gehad, heb eco ook aan (laten) staan. Volgens mij wordt hij niet warmer dan de Onkyo die ik had en aan de zijkant is er nu voldoende ruimte. De opstelling nu:
    Laatst aangepast door Oakey : 02-10-2019 om 08:34

  10. #10

    Standaard

    Ik ben volgende week pas weer thuis dus zou dan eens naar die settings kunnen kijken. Maar eigenlijk was (e)ARC voor mij min of meer plug-and-play; heb verder niets aan die settings gedaan.

  11. #11

    Standaard

    Nou geloof het of niet, maar ik heb de ARC werkend gekregen. Het heeft me wel heel veel zoeken en uitproberen gekost.

    Wat heb ik gedaan wat het uiteindelijk heeft opgelost:

    • Alle kabels uit de tv gehaald, dus de HDMI van de tv naar versterker, de optische van de tv naar de versterker en de HDMI-kabel van UHD-speler naar versterker

    • Stroom even 10 sec eraf (tv en versterker)

    • Denon gereset en bij ingangen alle HDMI-toewijzingen uitgezet

    • In Denon onder Video (beetje contra-intuïtief) --> HDMI-setup ARC aangezet (“HDMI bediening” is optioneel, heb ik uitgezet omdat ik al met een universele afstandsbediening alles los inschakel, in begin wel aangezet om toch even te testen met de 2 losse afstandsbedieningen)

    • Op de Philips tv in audio-menu bij audio-uit "Meerkanaals (bypass)" geselecteerd, onder Algemene instellingen Easylink aangezet (en EasyLink afstandsbediening --> Aan)

    • Vervolgens een andere HDMI-kabel (Hi-speed met ethernet) tussen TV-HDMI1 en Denon ARC-HDMI1 geprobeerd (dan de HDMI-2.0-kabel die er tussen zat)

    Daarna werkte het! Ik hoef niet eens op de tv te schakelen qua audio, hij kiest automatisch HDMI audio als ik alles aanzet. Uiteindelijk is het denk ik toch de kabel geweest, ik heb echt heel veel kabels uitgeprobeerd en ik dacht eerder ook al deze, maar blijkbaar toch dan in combinatie met een verkeerde instelling op de versterker en/of tv. Ik was ook in de (blijkbaar foute) veronderstelling dat een HDMI 2.0 kabel beter is dan 1.4 en ook alles kan wat een 1.4-abel kan (neem tenminste aan dat de werkende kabel 1.4 is, staat nergens erop), maar met de net gekochte HDMI-2-kabels werkt het dus in ieder geval niet.

    Ik heb nu voor het eerst Dolby Digital Plus 5.1 werkend, op Netflix, Disney+ en Amazon Prime, alles via de apps in de Philips-tv. Erg blij mee.

    Alleen als ik gewone tv-zenders kijk (via Ziggo CI+ module) schakelt de versterker echter niet naar DD5.1, dat is wel gek (staat dan op stereo, ook bij DD5.1-zenders). Als ik dan via Netflix-app in de tv iets van Netflix start dat 5.1-geluid heeft schakelt hij wel vanzelf naar DD+5.1 en als ik een niet-5.1-serie op Netflix kies gaat hij ook automatisch weer (terug) naar stereo. Bij gewone tv-zenders (met DD5.1) moet ik echter handmatig schakelen naar DD5.1 (ondanks dat "pure" Auto of Direct optie op de versterker dan aanstaat). Iemand daar nog een idee over?

    Wat ook niet vlekkeloos wekt is dat als ik schakel met de universele ab (Logitech) tussen bijv tv-kijken en cd luisteren, dat de versterker dan automatisc op mute gaat (Muting On) als de tv uitschakelt. De versterker schakelt wel gewoon naar de cd-ingang dan, maar ik krijg pas weer geluid als ik het volume harde zet (dan gaat hij van mute af)

    Dan nog de opstelling (ruimte boven de versterker): gebruik hem dagelijks en nog niets geks gemerkt qua warmte, ook niet als ik voel aan het eind van een avond films kijken. Dat kan dus prima.
    Laatst aangepast door Oakey : 10-11-2019 om 17:19

  12. #12

    Standaard

    Heb zoekend naar een oplossing voor Airplay/AppleTV weer eens alle instellingsmenu's van de Denon AVR-X3500H doorlopen en kwam de volgende menu-optie tegen, die op "standaard" stond, nl. het menu "4K-Signaal Formaat":

    Stel het 4K-signaalformaat in dat afgespeeld moet worden door dit toestel wanneer de tv of het weergaveapparaat die op dit toestel is aangesloten, compatibel is met het HDMI 4K-signaal (60Hz/50Hz).

    • Standaard: selecteer deze optie wanneer uw tv en weergaveapparaten standaard 4K 60p 4:2:0 8 bit videosignalen ondersteunen.

    • Verhoogd: Selecteer deze optie wanneer uw tv, weergaveapparaten en kabels 4K 60p 4:4:4, 4:2:2 of 4K 60p 4:2:0 10 bit videosignalen van hoge kwaliteit ondersteunen


    Heb deze nu op verhoogd gezet (heb een Philips 65OLED803 tv), maar zie eigenlijk geen verschil. Kan iemand uitleggen wat het zou moeten doen?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Heb zoekend naar een oplossing voor Airplay/AppleTV weer eens alle instellingsmenu's van de Denon AVR-X3500H doorlopen en kwam de volgende menu-optie tegen, die op "standaard" stond, nl. het menu "4K-Signaal Formaat":

    Stel het 4K-signaalformaat in dat afgespeeld moet worden door dit toestel wanneer de tv of het weergaveapparaat die op dit toestel is aangesloten, compatibel is met het HDMI 4K-signaal (60Hz/50Hz).

    • Standaard: selecteer deze optie wanneer uw tv en weergaveapparaten standaard 4K 60p 4:2:0 8 bit videosignalen ondersteunen.

    • Verhoogd: Selecteer deze optie wanneer uw tv, weergaveapparaten en kabels 4K 60p 4:4:4, 4:2:2 of 4K 60p 4:2:0 10 bit videosignalen van hoge kwaliteit ondersteunen


    Heb deze nu op verhoogd gezet (heb een Philips 65OLED803 tv), maar zie eigenlijk geen verschil. Kan iemand uitleggen wat het zou moeten doen?
    Volgens mij moet je de receiver op passthrough zetten.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  14. #14

    Standaard

    Pass through gaat toch over het geluid? Dit gaat over een 4K optie

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Pass through gaat toch over het geluid? Dit gaat over een 4K optie
    Nee, passthrough gaat over 4K. Geluid is bitstream.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Pass through gaat toch over het geluid? Dit gaat over een 4K optie
    Het gaat over de passthrough van het beeld, bijv. als je een mediabox hebt aangesloten op je Denon.

  17. #17

    Standaard

    Iets meer uitleg zou fijn zijn
    De vraag was wat het verschil tussen standaard en verhoogd is bij deze 4K optie. Aangezien het de versterker is snap ik dat het over weergave van de uhd speler gaat (die hangt aan de versterker, tv met arc verbonden), de rest zit in de tv (apps enzo). Maar betekent verhoogd beter beeld? Zoals gezegd zie ik niet echt verschil.

    Een passtrough videooptie zit nergens in het menu van de versterker dus weet niet wat jullie daarmee bedoelen.
    Laatst aangepast door Oakey : 05-03-2021 om 23:36

  18. #18

    Standaard

    Doe je zelf ook wat onderzoek? Via Google bijv? Als je simpel
    zoekt op “HDMI verhoogd” zie je al snel een link naar een Denon manual waarin staat dat de verhoogde HDMI instelling oa 4K in 50 en 60p ondersteunt en de standaard instelling niet.
    Passthrough betekent dat het signaal zonder verdere bewerking door de receiver wordt geleid naar je TV.

  19. #19

    Standaard

    Tuurlijk doe ik zelf onderzoek, zo ver was ik ook al, mijn citaat komt uit de handleiding. De vraag is wat het betekent. En er staat nergens iets over 50p wat jij noemt. Maar is verhoogd nu beter? Mijn vraag waar ik dat aan zou moeten zien. Vloeiendere beweging? Minder artefacten van ruitjesachtergronden? Werkelijk geen idee. Er is veel technische praat hier op het forum waarbij soms bepaalde beeldverbeteraars wel en soms juist niet aangezet moeten worden.

    En ik ben niet over passthrough begonnen dus mijn vraag was waarom dat voor mijn vraag relevant is. Of bedoel je juist dat ‘standaard’ passthrough is?

    Excuus dat men een vraag als dit vervelend vindt of iets voor beginners, maar ik ben al 20 jaar met HT’s bezig maar vindt het zo langzamerhand behoorlijk ingewikkeld worden met allerlei instellingen, opties, kabels en apps die soms deels of soms niet (meer) ondersteund worden. En alle combinaties van instellingen op apparaat a, b en c…

    Heb ook meer vertrouwen in dit forum dan in google overigens.
    Laatst aangepast door Oakey : 06-03-2021 om 10:26

  20. #20

    Standaard

    Ja al die instellingen zijn soms ook lastig, maar verhoogd instellen is beter als je TV ook 4K e.d. aankan, je moet dan ook een goede Premium High Speed HDMI kabel ertussen hebben zitten.
    De beeldkwaliteit zou dan beter moeten zijn, mits de bron ook deze kwaliteit doorgeeft.


  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Tuurlijk doe ik zelf onderzoek, zo ver was ik ook al, mijn citaat komt uit de handleiding. De vraag is wat het betekent. En er staat nergens iets over 50p wat jij noemt. Maar is verhoogd nu beter? Mijn vraag waar ik dat aan zou moeten zien. Vloeiendere beweging? Minder artefacten van ruitjesachtergronden? Werkelijk geen idee. Er is veel technische praat hier op het forum waarbij soms bepaalde beeldverbeteraars wel en soms juist niet aangezet moeten worden.
    Dat is mooi dat je zelf ook onderzoek doet, want je verhaal wordt in dit topic best gedetailleerd en gericht op één specifieke receiver qua settings dat ik eigenlijk een beetje ben afgehaakt. Misschien kan je ook op HTforum je vraag stellen? 50 en 60p zijn beeldsnelheden die nog maar voor een paar 4K titels worden gebruikt. Anders moet je even Googlelen op de termen die je leest en bijvoorbeeld "difference HDMI 4:4:4" en dat soort termen. Dan kom je al heel veel artikelen tegen die je verder kunnen helpen.

    En ik ben niet over passthrough begonnen dus mijn vraag was waarom dat voor mijn vraag relevant is. Of bedoel je juist dat ‘standaard’ passthrough is?
    Passthrough betekent dat de reciever het signaal vanuit je 4K speler onbewerkt doorleidt naar je TV. Als die optie er niet is dan zou ik deze wel op "Verhoogd" zetten. Dan kan de receiver alle signalen, dus ook de verhoogde 4:4:4 signalen, doorsturen naar je TV.

    Excuus dat men een vraag als dit vervelend vindt of iets voor beginners, maar ik ben al 20 jaar met HT’s bezig maar vindt het zo langzamerhand behoorlijk ingewikkeld worden met allerlei instellingen, opties, kabels en apps die soms deels of soms niet (meer) ondersteund worden. En alle combinaties van instellingen op apparaat a, b en c…

    Heb ook meer vertrouwen in dit forum dan in google overigens.
    Het is niet iets voor beginners, maar je stelt je vragen uit een handleiding over één specifieke reciever en omdat elk apparaat soms weer andere benamingen heeft voor bepaalde opties is het lastig om het in te schatten. Daarnaast heb je zelf ook je gewenste opstelling staan met allerlei aansluitingen en dan wordt het lastrig om door de bomen het bos te zien. Overigens heeft Google best goede bronnen hoor, je moete alleen even de goede website pakken die bij Google genoemd staat

  22. #22

    Standaard

    Nou over 50p zeg of vraag ik niks. Evenmin over passthrough. Beiden worden ook niet genoemd in de handleiding bij deze optie. Dus snapte de reacties niet.

    Het gaat ook over een specifieke versterker, staat ook in de topictitel, dus waarom dan antwoorden als je dat niet wil? Er zullen vast mensen zijn met dezelfde versterker hier.

    Ik kwam er met google niet uit. Heb gezocht op 10 vs 8 bit en dan lees ik dat voor hdr sowieso 10 bit nodig is. Maar op de standaard 8 bit optie kijk ik al 2 jaar gewoon hdr uhd’s, tv schakelt daar ook automatisch naar over.

    Ik heb het nu op verhoogd gezet in ieder geval. Zal dan toch beter zijn.
    Laatst aangepast door Oakey : 08-03-2021 om 17:45

  23. #23

    Standaard

    Mischien een leuke tip voor de Denon x3500h, x3700h, Marantz etc. bezitters en een gameconsole hebben met 8k, voor het 2.1 conversie probleem op de 8k poort.

    http://www.denon.com/nl-nl/hdmiadapter
    Laatst aangepast door Wim S. : 17-05-2021 om 08:39

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Mischien een leuke tip voor de Denon x3500h, x3700h, Marantz etc. bezitters en een gameconsole hebben met 8k, voor het 2.1 conversie probleem op de 8k poort.

    http://www.denon.com/nl-nl/hdmiadapter
    Bedankt heb hem bij deze aangevraagd.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Bedankt heb hem bij deze aangevraagd.
    Hier ook, een goede actie van Denon om hun fout te herstellen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •