Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
De resultaten 151 tot 173 van 173 worden weergegeven.

Discussie: welke tv kiezen

  1. #151

    Standaard

    Ik heb 2 spelers op de One Connect box aangesloten, waarvan ik de ene alleen via HDMI op de One Connect Box heb aangesloten. De andere (Panasonic) had ik aangesloten via de HDMI (Video/Audio aansluiting) van de speler op de One Connect Box. & de Audio HDMI aansluiting op de soundbar & De andere HDMI aansluiting van de soundbar (ARC) was aangesloten op de (eARC) aanluiting op de soundbar. Deze heb ik er nu uitgetrokken (zowel uit de One Connect Box, als wel uit de Soundbar), dus kijk ik nu via de Speler (aangesloten op de One Connect Box) met geluid van HDMI aansluiting op speler naar Soundbar, zonder de aansluiting van Soundbar op One Connect Box.

    Ik ben nu een film aan het kijken (''Skyfire'' = gewone Blu-ray met normaal geluid) en dat is niet weggevallen. Ik zal morgen na mijn werk hem testen met een Dolby Atmos 4K film & dan zal ik het hier even laten weten hoe het gegaan is. Ik doe dat morgen, omdat ik zo Veronica Inside ga kijken, en daarna ga slapen, omdat ik vroeg op moet.

    Maar toch blijf ik het raar vinden dat die ARC/eARC verbinding er uit moet, om goed geluid te krijgen.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 05-04-2021 om 20:16

  2. #152

    Standaard

    Na een belletje van Samsung Nederland, ben ik er achter gekomen dat mijn TV helemaal geen Dolby Atmos ondersteunt, zie onderstaand stukje uit de review:

    Samsung QE65Q95T – Geluidskwaliteit

    We waren al erg tevreden over het geluid van andere 2020 QLED-modellen, dus de goede resultaten van de Q95T-serie komen niet als een verrassing. Het 60W-audiosysteem maakt gebruik van speakers aan de onderzijde en bovenzijde van het scherm. Samsung gebruikt die voor hun eigen OTS (Object Tracking Sound) techniek, waarbij het geluid meer uit het scherm lijkt te komen en surroundbronnen betere positionering krijgen. Dolby Atmos-ondersteuning is helaas afwezig.

    https://fwd.nl/beeld/review-samsung-...led-televisie/

    Dus hoogstwaarschijnlijk is dat haperen/wegvallen en terugkomen van het geluid, te wijten aan dit. Ik vind het wel raar: dat een dure tv (hoewel er duurdere zijn) dit niet ondersteunt. Je zou het wel verwachten van een redelijk nieuw model (2020) dacht ik zo. Dus dan maar voortaan inderdaad maar de Video/Geluid HDMI aansluiting in de One Connect Box & de Audio HDMI aansluiting van de 4K speler in de gewone HDMI aansluiting in de speler. En dan heb ik dus wel Dolby Atmos Geluid.

    Erg jammer dat mijn TV dus alleen maar Dolby Digital 5.1 ondersteunt & dat als ik wil genieten van Dolby Atmos geluid, dat ik me dan moet richten op aansluiting 4K speler naar soundbar & kabel ARC naar eARC er uit!!!!
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 06-04-2021 om 23:04

  3. #153
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat de tv geen Dolby Atmos ondersteund houdt vooral in dat de tv zelf geen Dolby Atmos kan weergeven, als je dat al wilt? Nadeel is vaak dat onboard apps dat dan ook niet ondersteunen. Echter een bitstream-signaal zou eARC gewoon door moeten geven. Je tv doet dan niet meer dan direct doorsturen. Dat gezegd hebbende een LG laat geen DTS door en Samsung en Dolby zijn in ieder geval geen vrienden. Het grootste probleem is dat de HDMI-standaard ruimte laat voor eigen interpretatie. De nieuwe HDMI 2.1-standaard is nog niet eens definitief en eARC is officieel zelfs een 2.1 feature... Zo kan het voorkomen dat HDMI-handshake of andere issues ontstaan. Zelfs twee apparaten van hetzelfde merk is helaas niet altijd een garantie voor succes.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat de tv geen Dolby Atmos ondersteund houdt vooral in dat de tv zelf geen Dolby Atmos kan weergeven, als je dat al wilt? Nadeel is vaak dat onboard apps dat dan ook niet ondersteunen. Echter een bitstream-signaal zou eARC gewoon door moeten geven. Je tv doet dan niet meer dan direct doorsturen. Dat gezegd hebbende een LG laat geen DTS door en Samsung en Dolby zijn in ieder geval geen vrienden. Het grootste probleem is dat de HDMI-standaard ruimte laat voor eigen interpretatie. De nieuwe HDMI 2.1-standaard is nog niet eens definitief en eARC is officieel zelfs een 2.1 feature... Zo kan het voorkomen dat HDMI-handshake of andere issues ontstaan. Zelfs twee apparaten van hetzelfde merk is helaas niet altijd een garantie voor succes.
    Met kabel van speler naar soundbar zonder de ARC-eARC kabel heb ik dus wel Atmos, dus bij 4K schijfjes laat ik die kabel er uit & wanneer ik TV kijk mag hij er weer in. Beetje onhandig, maar het zij zo. Wist ik dit maar in het begin: Zou me 4 weken ergernissen hebben bespaard.

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Na een belletje van Samsung Nederland, ben ik er achter gekomen dat mijn TV helemaal geen Dolby Atmos ondersteunt, zie onderstaand stukje uit de review:

    Samsung QE65Q95T – Geluidskwaliteit

    We waren al erg tevreden over het geluid van andere 2020 QLED-modellen, dus de goede resultaten van de Q95T-serie komen niet als een verrassing. Het 60W-audiosysteem maakt gebruik van speakers aan de onderzijde en bovenzijde van het scherm. Samsung gebruikt die voor hun eigen OTS (Object Tracking Sound) techniek, waarbij het geluid meer uit het scherm lijkt te komen en surroundbronnen betere positionering krijgen. Dolby Atmos-ondersteuning is helaas afwezig.

    https://fwd.nl/beeld/review-samsung-...led-televisie/

    Dus hoogstwaarschijnlijk is dat haperen/wegvallen en terugkomen van het geluid, te wijten aan dit. Ik vind het wel raar: dat een dure tv (hoewel er duurdere zijn) dit niet ondersteunt. Je zou het wel verwachten van een redelijk nieuw model (2020) dacht ik zo. Dus dan maar voortaan inderdaad maar de Video/Geluid HDMI aansluiting in de One Connect Box & de Audio HDMI aansluiting van de 4K speler in de gewone HDMI aansluiting in de speler. En dan heb ik dus wel Dolby Atmos Geluid.

    Erg jammer dat mijn TV dus alleen maar Dolby Digital 5.1 ondersteunt & dat als ik wil genieten van Dolby Atmos geluid, dat ik me dan moet richten op aansluiting 4K speler naar soundbar & kabel ARC naar eARC er uit!!!!
    Verrek, dat ik niet gelijk op de specificaties van je TV heb gezocht, maar inderdaad doet je TV alleen maar Dolby Digital 5.1, dus geen Atmos en geen DTS en geeft dit dus ook niet door. Inderdaad achterlijk voor zo’n duur toestel!
    Blijkbaar de Connect Box dus ook niet.
    De geluidskwaliteit van de Samsung TV zelf is ook slecht!
    Mijn Sony A89 heeft prachtig geluid en ook Atmos en DTS.
    Laatst aangepast door Hereistom : 06-04-2021 om 23:45

  6. #156
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Met kabel van speler naar soundbar zonder de ARC-eARC kabel heb ik dus wel Atmos, dus bij 4K schijfjes laat ik die kabel er uit & wanneer ik TV kijk mag hij er weer in. Beetje onhandig, maar het zij zo. Wist ik dit maar in het begin: Zou me 4 weken ergernissen hebben bespaard.
    Denk dat dat sowieso het beste is, zolang je maar geen lipsynch issues hebt. Voor de rest is eARC alleen handig als je je tv geluid wilt afspelen of als je tv een hogere HDMI-standaard heeft. Tja, en na even stoeien waardeer je het weer net iets meer.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Denk dat dat sowieso het beste is, zolang je maar geen lipsynch issues hebt. Voor de rest is eARC alleen handig als je je tv geluid wilt afspelen of als je tv een hogere HDMI-standaard heeft. Tja, en na even stoeien waardeer je het weer net iets meer.
    Klopt Claudio, alleen jammer dat het 4 weken ergernis voor me heeft opgeleverd. Ik ging er vanuit dat een moderne TV dat sowieso aankon ... dus niet. In ieder geval dan maar via een omweg genieten.

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    dus bij 4K schijfjes laat ik die kabel er uit & wanneer ik TV kijk mag hij er weer in. Beetje onhandig, maar het zij zo.
    Ik zou uitkijken met het vaak af een aansluiten van een hdmi kabel, lijkt mij niet goed voor de connectoren.
    Ja, ik heb het zelf gesuggereerd om dit te doen maar dan puur als analyse.

    Ik weet niet of een HDMI schakelaar eventueel zou werken, of dat je simpelweg ARC functie kunt uitschakelen in het menu van de TV en dat dat werkt.
    Een andere optie is het geluid tussen de connect box en de soundbar via een optische kabel te laten lopen (Toslink), als dat mogelijk is, waarbij de HDMI kabel tussen connect box en soundbar komt te vervallen.
    Toslink ondersteunt dan wel geen Dolby Atmos , maar als je TV dat toch al niet ondersteund lijkt mij dat geen verlies.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  9. #159

  10. #160

    Standaard

    Even een vraag: waarom zou je (in hemelsnaam) het geluid van je TV naar je soundbar willen sturen als de TV zelf al zulke goede speakers heeft? Er is geen enkel TV-programma dat Dolby Atmos doorgeeft, je mag al blij zijn als het Dolby Digital is. Als ik TV-uitzendingen bekijk dan gebruik ik alleen het geluid van de TV, dat is meer dan voldoende. Alleen als ik films op Blu-ray of DVD kijk dan zet ik mijn AV-receiver aan en laat het geluid via de luidsprekerboxen (of in jouw geval: via de soundbar) lopen. Zelf zie ik het nut van (e)ARC totaal niet. Maar dat is mijn mening. Ik heb dan ook nooit ARC-problemen en hoef mijn toevlucht niet te nemen tot dit soort onhandige "oplossingen". Ik zou de 4K Blu-ray-speler direct op de soundbar aansluiten via de HDMI OUT 2 (Audio Only) (of via HDMI OUT1, maar dan moet jouw soundbar wel de pass-thru optie voor het beeld ondersteunen) en de HDMI OUT1 van de speler rechtstreeks op de One Connect Box van je TV. Geluid naar geluid en beeld naar beeld.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Even een vraag: waarom zou je (in hemelsnaam) het geluid van je TV naar je soundbar willen sturen als de TV zelf al zulke goede speakers heeft? Er is geen enkel TV-programma dat Dolby Atmos doorgeeft, je mag al blij zijn als het Dolby Digital is. Als ik TV-uitzendingen bekijk dan gebruik ik alleen het geluid van de TV, dat is meer dan voldoende. Alleen als ik films op Blu-ray of DVD kijk dan zet ik mijn AV-receiver aan en laat het geluid via de luidsprekerboxen (of in jouw geval: via de soundbar) lopen. Zelf zie ik het nut van (e)ARC totaal niet. Maar dat is mijn mening. Ik heb dan ook nooit ARC-problemen en hoef mijn toevlucht niet te nemen tot dit soort onhandige "oplossingen". Ik zou de 4K Blu-ray-speler direct op de soundbar aansluiten via de HDMI OUT 2 (Audio Only) (of via HDMI OUT1, maar dan moet jouw soundbar wel de pass-thru optie voor het beeld ondersteunen) en de HDMI OUT1 van de speler rechtstreeks op de One Connect Box van je TV. Geluid naar geluid en beeld naar beeld.
    Dat Dolby Atmos had en heeft alleen betrekking op het feit van afspelen van een 4K schijf. Ik heb het never nooit gehad over het feit dat dat bij TV uitzendingen het geval zou moeten zijn. Ik persoonlijk vind dat TV geluid aardig, maar niet super mooi. TV geluid via de soundbar vind ik nu gewoon eenmaal voller/mooier klinken. En wat betreft je opmerking over de 4K speler: Zo is het aangesloten!

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dat Dolby Atmos had en heeft alleen betrekking op het feit van afspelen van een 4K schijf. Ik heb het never nooit gehad over het feit dat dat bij TV uitzendingen het geval zou moeten zijn.
    Dus dat de Samsung TV geen Dolby Atmos kan weergeven cq. niet ondersteunt is dus ook totaal niet van belang in dit kader.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dus dat de Samsung TV geen Dolby Atmos kan weergeven cq. niet ondersteunt is dus ook totaal niet van belang in dit kader.
    Maar wilde ik het beste kwa geluid uit mijn soundbar/TV halen, dan moest ik het dus aansluiten via ARC/eARC werd mij verteld. en dat is dus behoorlijk tegengevallen.

  14. #164

    Standaard

    Ik heb zowel een TV als soundbar van Sony en ondanks dat de TV maar één (e)ARC HDMI aansluiting heeft (waarop de soundbar is aangesloten en daarop een Apple TV en 4K speler) worden de rest van de aangesloten apparaten (Ziggo Next box en PS3) ook afgespeeld via de soundbar. Ik vind dat geluid ook een stuk mooier en voller. Ik heb daarnaast nog een regiovrije BDP S6700 BD speler en nog een HDDVD speler, maar die kabels liggen los om aangesloten te worden op de soundbar, maar dat doe ik haast niet meer. Ik heb nog geen goede HDMI splitter gevonden die naast 4K beeld ook HDMI 2.0 doorgeeft tbv Dolby Vison en Atmos.

  15. #165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Kan je hier helaas geen antwoord op geven. er zijn zoveel verschillende te koop.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #166

    Standaard

    Wat ik raar vind: Samsung heeft net op afstand de HDMI poorten gereset, en ik moest de ARC aansluitingen weer gebruiken. Alles zou goed moeten werken nu zeiden ze (dus Dolby Atmos via de TV ondersteuning), want hun beweerden dat op dit model wel Dolby Atmos ondersteuning zit. Erg raar of niet?

  17. #167
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Geen Dolby Atmos, maar Dolby Atmos-ondersteuning. In theorie klopt dat dus.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Geen Dolby Atmos, maar Dolby Atmos-ondersteuning. In theorie klopt dat dus.
    Maar dan hoef je reviews ook niet altijd serieus te nemen Claudio (zie het gedeelte Geluid, waarin staat dat de TV het niet ondersteunt):

    https://fwd.nl/beeld/review-samsung-...led-televisie/

  19. #169
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, reviews... Het zijn er zoveel.

    De tv zelf kan geen Atmos weergeven, maar dat wil je ook helemaal niet. Laten we wel wezen; voor goed Dolby Atmos heb je gewoon een meerkanaals-AV-versterker met plafondspeakers nodig. Alles anders dan dat is gewoon een marketingtruc. Ik kan ook Dolby Atmos op me telefoon aanzetten, maar het heeft er allemaal weinig mee te maken. Je tv moet het wel via eARC kunnen doorsturen naar zo'n versterker (die bij mij tevens als HDMI-switch werkt) of in jouw geval de soundbar.

    Maar als het goed klinkt is het goed. Meer is er eigenlijk niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #170

    Standaard

    Zoals Claudio hierboven beschrijft speelt jou Samsung TV geen Atmos of DTS af, maar zou hij het door moeten geven via eARC HDMI naar een geschikte receiver of soundbar.
    De vraag is nu of dat bij jou ook werkt als het via die Connect Box loopt?

  21. #171

    Standaard

    Pas geleden hebben ze dus vanaf afstand mijn TV gereset & hebben ze de HDMI poorten o.a anders ingesteld, en ook de instellingen hebben ze aangepast. Ik had en heb er 2 spelers op aangesloten (De Sony 4K speler die steeds de problemen gaf van het wegvallen van het geluid & de later aangeschafte Panasonic 4K speler).

    Nadat ze het gereset hebben, zouden beide spelers het goed moeten doen. De Panasonic speler werkt foutloos (valt geen enkele seconde weg), maar de Sony speler valt geregeld weg. En dit is al de 2e Sony speler (vervanging van de 1e speler van hetzelfde model) die geregeld problemen geeft.

    Hoewel ik geen kenner ben, zit de fout dus in de Sony speler, want de andere geeft nooit geen problemen. Gelukkig kan ik hem nog retourneren, en krijg ik mijn geld terug.

    Overigens zit in mijn Soundbar nog steeds een HDMI kabel in de HDMI ARC aansluiting, welke weer zit in de eARC aansluiting in de One Connect Box.

    De man die het van afstand gereset/hersteld heeft, zei me dat ik het nu zo moest laten lopen & dat het goed zou moeten blijven gaan.

    Dat doet het dus wel met de Panasonic speler, maar niet met de duurdere Sony speler. Maar dat probleem hebben meerdere mensen met die speler, dus vandaar dat deze dus definitief weggaat & ik geen Sony spelers meer aanschaf, maar blijf gaan voor Panasonic.

    Overigens heb ik op de TV nu ook een regiovrije LG Blu-ray speler aangesloten, welke ook perfect werkt zonder wegvallen.

    Eindelijk na 5 weken echt genieten zonder problemen, bye bye Sony!!!

    En trouwens: volgens die man van Samsung ondersteunde de TV wel Dolby Atmos, terwijl er in de specs staat dat dat niet zo is. Dus wat er nu van waar is??? Dat weet ik niet, maar in ieder geval met de Panasonic speler Dolby Atmos zonder problemen.

  22. #172
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Goed om te horen dat de oorzaak eindelijk gevonden is, en nu genieten.

    Wat me wel intrigeert is hoe dat op afstand precies in zijn werk gaat. Heb je dan een poort op je router moeten open zetten daarvoor? Als die zo is, kan je die optie om op afstand je TV te bereiken ook weer uitzetten?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Goed om te horen dat de oorzaak eindelijk gevonden is, en nu genieten.

    Wat me wel intrigeert is hoe dat op afstand precies in zijn werk gaat. Heb je dan een poort op je router moeten open zetten daarvoor? Als die zo is, kan je die optie om op afstand je TV te bereiken ook weer uitzetten?
    Ik heb bepaalde HDMI kabels er uit moeten trekken & opnieuw er in, 1 of andere code invullen & dan zag je rechtsboven een soort hoofd met headset, en vervolgens zag je van alles voorbij komen kwa tekst en computer info etc. Zo hebben ze dat gedaan.

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •