Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.

Discussie: welke tv kiezen

AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002

Standaard

Inbranden is eigenlijk een beetje een rare term, alsof een statisch beeld letterlijk inbrandt. Maar eigenlijk is het min of meer het tegenovergestelde. Het is een afname van helderheid van de organische OLED's. Dat gebeurt normaal gesproken heel geleidelijk en langzaam, waardoor je het niet direct in de gaten hebt. Gebruik je een specifiek deel héél vaak, dan wordt dat deel simpelweg (nog) minder helder (na 3 á 4 jaar). Dat kenmerkt zich dan als donkere vlekken (van logo's e.d.). Dat is helaas onvermijdelijk bij elke huidige (en waarschijnlijk toekomstige) OLED-tv, welke trucks je er ook op loslaat. Maar we kunnen daar pas over een paar jaar wat zinnigs over zeggen...

Hoe lang je iets vertoond is dan niet eens belangrijk, maar eerder hoe vaak... Uiteindelijk zal elk OLED-scherm een keer opbranden, maar tegen die tijd gooien andere problemen al flink wat roet in het eten.

Het merk van een OLED-tv maakt eigenlijk ook maar minimaal verschil, want ze worden - vooralsnog - allemaal betrokken bij LG displays. Enige wat anders is de software, processor, vormgeving en some minor tweaks. Oh, en uiteraard voer voor persoonlijke voorkeur. Aangezien een OLED-scherm pas goed ingesteld staat als 'alle opties' uitstaan, maak ik maar weinig gebruik van de extra rekenkracht. Maar hê, OLED heeft dat ook helemaal niet nodig om te doen verbazen...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 20-02-2021 om 01:23
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

LG OLED 77GX6LA, Denon AVC-X8500H, OPPO UDP-203, Ziggo Mediabox Next x2, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS4 Pro, Samsung Galaxy Note 20 Ultra, Samsung Galaxy Tab S6.

That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!

Registratie datum
    May 2002

Standaard

Leuke video over prijsdalingstrends van nieuwe TV's.

LG OLED 77GX6LA, Denon AVC-X8500H, OPPO UDP-203, Ziggo Mediabox Next x2, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS4 Pro, Samsung Galaxy Note 20 Ultra, Samsung Galaxy Tab S6.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Leuke video over prijsdalingstrends van nieuwe TV's.
    Ja das met alle electronica, als het nieuw is is het het duurst, na een tijd is het goedkoper, maar heb je ook minder lang support en zijn er ook weer nieuwe modellen.
    Ik kijk met een Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV

Standaard

Dit wordt een intressant jaar voor zowel OLED als LED, in tegenstelling tot 2020 waar amper progessie te zien was.
    Ben benieuwd naar de nieuwe OLED panelen met hogere helderheid en LED panelen met meer backlight zones.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Dit wordt een intressant jaar voor zowel OLED als LED, in tegenstelling tot 2020 waar amper progessie te zien was.
    Ben benieuwd naar de nieuwe OLED panelen met hogere helderheid en LED panelen met meer backlight zones.
    Ik heb de Sony OLED 55A89 uit 2020 en de helderheid van deze TV is perfect, zie dus niet de noodzaak voor een nog hogere helderheid?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Ik heb de Sony OLED 55A89 uit 2020 en de helderheid van deze TV is perfect, zie dus niet de noodzaak voor een nog hogere helderheid?

Standaard

@Frenkel En wat moet ik daarmee?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    @Frenkel En wat moet ik daarmee?
    Kijken

Je geeft aan dat de helderheid van jouw OLED perfect is maar de beperking van helderheid is dus juist één van de tekortkomingen van OLED, en dat niet enkel bij veel lichtinval.

Niets is perfect,...het kan altijd beter

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Kijken

Je geeft aan dat de helderheid van jouw OLED perfect is maar de beperking van helderheid is dus juist één van de tekortkomingen van OLED, en dat niet enkel bij veel lichtinval.

Niets is perfect,...het kan altijd beter
    Heb jij dan ook de Sony OLED A89? Want dan kun je net als ik zien dat de helderheid van deze OLED niks tekort komt en dus wel perfect is, bij SDR is de helderheid juist soms te hoog!

Standaard

Het is denk ik wel algemeen bekend dat de helderheid van (Q)LED beter is, en de OLED weer beter is qua zwartwaardes. En dat zeg ik als OLED bezitter.
    4-star trader hier + Goldtrader op het andere forum ;)...

Standaard

Dat was zo, maar de helderheid van de Sony OLED TV’s zijn in 2020 een stuk beter geworden.
    Toen in 2020 de winkels nog open waren hebben we ze naast elkaar met dezelfde films kunnen vergelijken en kwam de Sony A89 er beter uit kwa kleuren en helderheid.

Registratie datum
    May 2002

Standaard

OLED is begrenst op max 750 nits, omdat ze anders te heet worden en de levensduur fors wordt verkort. En dat is zelfs beperkt tot kleine delen van het scherm, wordt het (veel) meer, dan kakt het zelfs flink in. QLED kan 2000 of meer nits weergeven, dus dat is hoger en er is nog ruimte. Maar in werkelijkheid zijn er maar een paar momenten (in een film) waarin je daar écht voordeel uit haalt. Het is overigens niet alleen meer helderheid, maar de gradaties van. Dus meer onderscheid in het uiterste wit. Scènes waarin je direct in de zon kijkt en zo. Stiekem is het dus, wat niet weet, wat niet deert. In de praktijk zie je net een paar zonnestralen minder... Kijk nou; het zijn twee kleine wolkjes in plaats van één!

Kanttekening is dat Dolby Vision klaar is voor 10.000 nits, alleen nog niets wat dit de komende jaren kan weergeven.
    WYSIWYG.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten