Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 173 worden weergegeven.

Discussie: welke tv kiezen

  1. #76

    Standaard

    Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het aan de One Connect Box van de Samsung TV ligt. Ik heb twee Samsung TV's met dit type aansluiting en nooit enig audio-probleem ondervonden. Zou het kunnen dat de audio-instellingen in de HDMI-voorkeuren in de Sony Blu-ray speler misschien niet goed staan? Iets met Bitstream?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #77

    Standaard

    Toch lees ik vaak over weg vallend geluid met de One Connect box van Samsung, dus zo onwaarschijnlijk is het niet.
    Maar probleem is met zoveel apparaten dat het lastig is om te achterhalen waar het nu precies zit.
    Misschien een instelling, misschien een kabel, laten we hopen dat de nieuwe 4K speler het probleem voor ‘m oplost.

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Balen zeg, als je alles nieuw koopt verwacht je gewoon dat alles het ook doet...

    Dat is trouwens wel het eerste waar ik naar zou kijken; even een kabeltje vervangen en kijken of dat helpt, maar ik neem aan dat je dat ook al hebt gedaan.
    Het is zeker balen ja. Ik heb het geprobeerd met verschillende kabels, maar het probleem blijft.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Ik lees ook vaak over problemen met die One Connect box van Samsung, dus zou me niks verbazen als het daar aan ligt!
    En aan de prijs van een HDMI kabel ligt het ook niet, wel aan de kwaliteit, heb gehad dat een Action kabel het wel goed deed en een duurdere merk kabel niet!
    Misschien ligt het aan die box, ik weet het niet. Ik had liever de HDMI ingangen in mijn TV gehad, dan via zo'n stomme kast.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het aan de One Connect Box van de Samsung TV ligt. Ik heb twee Samsung TV's met dit type aansluiting en nooit enig audio-probleem ondervonden. Zou het kunnen dat de audio-instellingen in de HDMI-voorkeuren in de Sony Blu-ray speler misschien niet goed staan? Iets met Bitstream?
    Geen idee hoe ik dat in moet stellen, ben echt een leek met dat soort dingen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Toch lees ik vaak over weg vallend geluid met de One Connect box van Samsung, dus zo onwaarschijnlijk is het niet.
    Maar probleem is met zoveel apparaten dat het lastig is om te achterhalen waar het nu precies zit.
    Misschien een instelling, misschien een kabel, laten we hopen dat de nieuwe 4K speler het probleem voor ‘m oplost.
    Ik heb geen idee welke instelling ik moet kiezen als alles aangesloten is. Ben er een leek in, en van die miniboekjes (beschrijving) wordt je ook niet veel wijzer. Heb geen zin om gek te worden door deze shitzooi van problemen.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 29-03-2021 om 12:19

  4. #79

    Standaard

    Online kun je vaak een uitgebreide handleiding vinden, vaak bij de fabrikant en anders even Googelen, dan kun je meer vinden over de instellingen.

    https://www.sony.com/electronics/sup.../47460922M.pdf

    https://www.sony.com/electronics/sup.../47408232M.pdf

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Online kun je vaak een uitgebreide handleiding vinden, vaak bij de fabrikant en anders even Googelen, dan kun je meer vinden over de instellingen.

    https://www.sony.com/electronics/sup.../47460922M.pdf

    https://www.sony.com/electronics/sup.../47408232M.pdf
    Dank je wel, jammer alleen dat er tegenwoordig geen fatsoenlijke handleiding bijgevoegd kan worden. Dat was een stuk handiger geweest lijkt me zo.

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dank je wel, jammer alleen dat er tegenwoordig geen fatsoenlijke handleiding bijgevoegd kan worden. Dat was een stuk handiger geweest lijkt me zo.
    Ja iets van milieu en teveel papier, maar de fabrieken besparen zo ook weer op de kosten

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Ja iets van milieu en teveel papier, maar de fabrieken besparen zo ook weer op de kosten
    Ook lekker handig dan voor de oudere medemens die geen PC of mobieltje heeft. De fabrieken verdienen toch geld zat, dan kan er ook wel een fatsoenlijke handleiding vanaf vind ik. Anyway: De 4K speler heb ik zojuist afgegeven bij de Bruna & de nieuwe is aangesloten. Ik ga zo een film kijken om te kijken of het geluid nu wel goed is.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ook lekker handig dan voor de oudere medemens die geen PC of mobieltje heeft. De fabrieken verdienen toch geld zat, dan kan er ook wel een fatsoenlijke handleiding vanaf vind ik. Anyway: De 4K speler heb ik zojuist afgegeven bij de Bruna & de nieuwe is aangesloten. Ik ga zo een film kijken om te kijken of het geluid nu wel goed is.
    Tja er komt een moment dat de groep (oudere) mensen in de minderheid is die een papieren handleiding wil hebben en er een meerderheid is van mensen die niet overal dikke papieren boekwerken bij willen hebben (vanuit duurzaamheidsoogpunt).

    Wie weet zou het wat zijn dat je bij het bestellen kunt aangeven of je een handleiding wil hebben of niet.

  9. #84

    Standaard

    De soap gaat verder : Nieuwe vervangende 4K speler is binnengekomen & aangesloten via het boekje. Vervolgens ga ik ''The Avengers'' kijken op 4K & je raadt het al: Geluid blijft soms weer wegvallen. Ik heb vervolgens Samsung Nederland gebeld, het uitgelegd weer & binnen 48 uur word ik gebeld/gemaild door een service monteur van hun, om een afspraak te maken.

    Hij komt dan naar mij om de One Connect Box te checken & mocht het daar in zitten (wat haast wel moet), dan vervangt hij de box. Er komen geen kosten voor mij zei Samsung, dus geen voorrijkosten en ook geen werkkosten. Dat betaalt Samsung omdat ik dus 2 jaar Garantie heb.

    En dat is wel fijn, want toen ik eerder de firma Lunenburg heb gebeld (Die mij de TV heeft verkocht via Bol.com), werd mij verteld dat ik eerst € 25 voorrijkosten zou moeten betalen + € 30 voor het eerste kwartier .

    En dat terwijl je dus Garantie hebt, een firma van niks dus. Echt schandalig dat ik hiervoor moet dokken. Gelukkig reageert Samsung dus stukken beter.

    Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen, het moet haast wel in de One Connect Box zitten. Ik vermoedt dat de HDMI ingang daar niet goed is van waar de soundbar is aangesloten.

    Maar goed, we zullen zien.

    3 weken de TV en 4K speler in huis & al 3 weken een hoop gek.t

    Echt onbegrijpelijk dat deze dingen gebeuren, om moedeloos van te worden!

  10. #85

    Standaard

    Hè bah, ik was er al bang voor, ik hoop dat die monteur het dan voor je kan oplossen.
    Heb in het verleden ook veel problemen gehad met Samsung, dus voor mij geen Samsung meer.
    Ben nu al jaren zeer tevreden met Sony zonder problemen.
    Let ook op dat je niks tekent als die monteur komt, anders krijg je later alsnog een rekening!
    Als het niet opgelost wordt zou ik geld van TV terug vragen, de Sony is nu hier in de aanbieding;

    https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_sony-4k-oled-kd-65a85-2020-1659064.html
    Laatst aangepast door Hereistom : 29-03-2021 om 18:54

  11. #86

    Standaard

    Wat een ellende....ik hoop dat de Samsung monteur het oplost voor je. Het kan natuurlijk aan elk van de componenten liggen, wellicht een instelling o.i.d.. Wel bagger service van die verkoper trouwens.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wat een ellende....ik hoop dat de Samsung monteur het oplost voor je. Het kan natuurlijk aan elk van de componenten liggen, wellicht een instelling o.i.d.. Wel bagger service van die verkoper trouwens.
    Nou na 3 Soundbars en 2 4K spelers moet het toch echt wel aan die One Connect Box liggen lijkt me. Zaten die HDMI aansluitingen maar in de TV en niet in een losse box.

  13. #88

    Standaard

    Ja dat hebben wij bij de Sony wel, daar kan de soundbar gewoon in de eARC van de TV en de 4K Bluray speler ook in de HDMI, dan heb je nog twee HDMI over voor bijv. Settopbox en spelcomputer. Wij hebben er een CI+ module in, werkt perfect en alle apps op de TV zelf.

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Nou na 3 Soundbars en 2 4K spelers moet het toch echt wel aan die One Connect Box liggen lijkt me. Zaten die HDMI aansluitingen maar in de TV en niet in een losse box.
    Grappig. Ik vind die One Connect Box juist een geweldige uitvinding. Eén kabel van de box naar de TV en alle andere aansluitingen in de Connect-box , die je volledig uit het zicht kunt plaatsen. Ik vind het zeer fraai en bij mij werkt het ook vlekkeloos. Ben benieuwd wat die Samsung-reparateur zegt. Heb je dit probleem alleen met Dolby Atmos of ook bij DTS-HD Master Audio of Dolby Digital?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #90
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ben bang dat het een software-/ compatibiliteitsprobleem is. HDMI handshake issues is meest voor de hand liggend. Dan gaan ze vast elkaar de schuld geven. Als het geluid van de UHD-speler goed wordt weergegeven door de tvspeakers, maar niet door de soundbar, ligt daar het probleem.
    Heeft de tv en soundbar eARC?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #91

    Standaard

    Ja ik ben ook bang dat Samsung dan zegt dat het aan de Sony ligt.

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Heb je dit probleem alleen met Dolby Atmos of ook bij DTS-HD Master Audio of Dolby Digital?
    Bij elk geluidsspoor heb ik dat. Het moet echter aan de One Connect box liggen of aan de Sony 4K speler, want ik heb vanavond anderhalf uur Veronica Inside gekeken & geen enkel probleem van wegvallen van geluid. Maar zodra ik een schijf draai in die speler van Sony begint het gedoe. Dus TV kijken aangesloten op soundbar geen probleem, maar schijfje kijken op de 4K speler aangesloten op de soundbar geeft problemen. Dus ja, waar ligt het aan? De Sony Speler? of toch de One Connect Box van Samsung? In ieder geval weet ik niet welke Dolby Atmos 4k speler ik kan kopen ter vervanging van de Sony speler, want het liefst geen Sony meer. Maar blijkbaar zijn er weinig betaalbare andere merken 4K spelers te koop die Dolby Atmos ondersteunen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    ...Heeft de tv en soundbar eARC?
    Ja, de kabel zit in beide ingangen eARC.

    Ik zit trouwens rond te kijken naar 4K spelers die Dolby Atmos kunnen doorgeven & welke geen last hebben van Audio dropouts (tot € 300), maar zie die helaas niet. Ja Sony, maar daar heb ik mijn buik van vol. Ik weet dus niet welke ik dus eventueel nog zou kunnen kopen (en waar ik dan deze kan kopen). Hebben jullie tips voor mij???
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 29-03-2021 om 22:31

  18. #93

    Standaard

    Ik lees in veel andere forums dat er echt software problemen zijn met de One Connect box, meerdere mensen met aangesloten soundbars en receivers klagen over wegvallend geluid, na het opnieuw opstarten werkt het weer even, maar komt het weer terug. Bij sommige is ook een monteur geweest, dan werkt het een paar dagen maar komt het weer terug.
    Ben heel benieuwd wat de monteur hier aan gaat doen.

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Ik lees in veel andere forums dat er echt software problemen zijn met de One Connect box, meerdere mensen met aangesloten soundbars en receivers klagen over wegvallend geluid, na het opnieuw opstarten werkt het weer even, maar komt het weer terug. Bij sommige is ook een monteur geweest, dan werkt het een paar dagen maar komt het weer terug.
    Ben heel benieuwd wat de monteur hier aan gaat doen.
    Misschien zit er dan niks anders op dan de HDMI kabel op de soundbar af te koppelen & ook af te koppelen van de One Connect Box. En dan voortaan maar kijken met het geluid van de TV?

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Misschien zit er dan niks anders op dan de HDMI kabel op de soundbar af te koppelen & ook af te koppelen van de One Connect Box. En dan voortaan maar kijken met het geluid van de TV?
    Ja of een andere TV.

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Ja of een andere TV.
    Dat is wel erg duur in vergelijking met de soundbar. Ik heb € 1789 betaald voor de TV, € 389 voor de Soundbar & €259 voor de Blu-ray speler. Mijn geld is op!!! Ik had voor het totale bedrag toch wel een werkend geheel zonder problemen mogen verwachten. Of niet dan? Heeft me geld genoeg gekost.

  22. #97

    Standaard

    TV kun je toch terugsturen als hij niet goed werkt met de connect box.

  23. #98

    Standaard

    Wat een ellende, ben benieuwd naar de reactie van Samsung.

    Lunenburg had jouw trouwens gelijk moeten doorverwijzen naar de Samsung zelf, als ze dat al niet hebben gedaan ?.
    Fabrieksgarantie loopt altijd via de fabrikant.

    Het is onzinnig dat ze, tegen betaling, zelf langskomen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  24. #99

    Standaard

    Elke 4k speler geeft toch dolby atmos door.

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Ja of een andere TV.
    Tja, en dan natuurlijk alleen een Sony OLED kopen, het liefst een Sony KD-55A89... want dat is de hemel op aarde, het meest fantastische beeld dat je kunt krijgen, probleemloze aansluitingen die altijd werken met welke apparatuur die je er ook op aansluit... Een geweldige afstandsbediening, een ongeëevenaarde service (maar die heb je nooit nodig), alleen jammer dat deze op Android (...) draait.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •