Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 173 worden weergegeven.

Discussie: welke tv kiezen

  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Wat een ellende, ben benieuwd naar de reactie van Samsung.

    Lunenburg had jouw trouwens gelijk moeten doorverwijzen naar de Samsung zelf, als ze dat al niet hebben gedaan ?.
    Fabrieksgarantie loopt altijd via de fabrikant.

    Het is onzinnig dat ze, tegen betaling, zelf langskomen.
    Dat is niet juist. De verkopende partij is verantwoordelijk voor het verkochte product en het eerste aanspreekpunt. Zij dienen een reparateur te sturen die onder garantie het product onderzoekt en repareert.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Misschien zit er dan niks anders op dan de HDMI kabel op de soundbar af te koppelen & ook af te koppelen van de One Connect Box. En dan voortaan maar kijken met het geluid van de TV?
    Nou, daar zou ik zelf geen genoegen mee nemen. Die One Connect Box moet het gewoon doen, anders zou ik het zaakje met de tv terug sturen. Dat is trouwens misschien lastiger dan je denkt, aangezien het een externe verkoper van bol betreft en je van hem afhankelijk bent.
    Ik hoop dat het goed afloopt.

  3. #103

    Standaard

    Ik lees veel gelijkaardige problemen op internet met de 2020 modellen maar dan met Dolby Atmos streaming als Dinsney+.

    Dit schijnt echter opgelost te zijn via de laatste firmwareupdate van Samsung
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat is niet juist. De verkopende partij is verantwoordelijk voor het verkochte product en het eerste aanspreekpunt. Zij dienen een reparateur te sturen die onder garantie het product onderzoekt en repareert.
    Ze zijn het aanspreekpunt.
    Maar de verkoper zal zelf niet langskomen maar een afspraak moeten maken met Samsung zodat Samsung zelf een servicemonteur langsstuurd.
    Of de verkoper moet langskomen en het toestel mee naar de zaak nemen en daar een monteur van Samsung laten langskomen.


    Een hoop tijdroof, dan kun je net zo goed zelf contact opnemen met Samsung en een tijd en dag afspreken.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Wat een ellende, ben benieuwd naar de reactie van Samsung.

    Lunenburg had jouw trouwens gelijk moeten doorverwijzen naar de Samsung zelf, als ze dat al niet hebben gedaan ?.
    Fabrieksgarantie loopt altijd via de fabrikant.

    Het is onzinnig dat ze, tegen betaling, zelf langskomen.
    Reactie van Samsung: Ze zouden de monteur service een mail/sms/belletje laten maken, en dan zou ik een afspraak kunnen maken. Het zou me echter geen geld gaan kosten. Echter nadat ik de mail las van de servicedienst, kreeg ik eerst mijn gegevens te zien (welke hun hadden gekregen van Samsung, het servicebedrijf is extern, dus niet van Samsung), en vervolgens op de 2e pagina kon ik een datum kiezen. Vervolgens op pagina 3 moest ik akkoord gaan met de voorwaarden, en daarin stond namelijk dat ze me wel kosten konden laten betalen. Dus dan zou ik daar aan vast zitten.

    Ook raar, zeggen dat het je niks kost, maar je moet wel akkoord gaan met de regels waarin staat dat het je geld kan gaan kosten als de monteur dat zegt. Ook reis en voorbereidingstijd kon in rekening gebracht worden. Ik heb wederom Samsung gebeld en heb gezegd dat ik het een hele rare stand van zaken vind.

    Gisteravond zit ik bv Veronica Inside te kijken met dezelfde soundbar in hetzelfde kanaal & dan valt er niks weg. Maar als ik een film kijken via de 4K speler via dezelfde soundbar via dezelfde aansluiting, waarmee ik dus ook tv kijk met geluid van de soundbar, dan valt het weet ik niet hoe vaak het geluid weg.

    Dus wellicht toch een fout idd in die Sony 4K speler, en misschien is het met een ander merk speler beter.

    Maar Samsung liegt me dus voor met het gaat je niks kosten, maar om een afspraak met de monteur te maken, moet je akkoord gaan & heb je dus grote kans op kosten.

    Vind ik niet kunnen, en daarom maar eerst kijken naar een andere 4k speler, en mocht het dan nog niet goed zijn, dan kan ik altijd nog eventueel Samsung bellen.

    Maar ik vind het 3 weken horror!!!

  6. #106

    Standaard

    Daarom zei ik eerder, nergens voor tekenen, heb eerder meegemaakt dat de monteurs van Samsung achteraf toch een gepeperde rekening stuurde!
    Ik zou contact opnemen met Bol.com en zeggen dat je het niet eens bent met de gang van zaken en dat je of je geld terug wil van de TV of omruilen voor een ander merk TV zonder One Connect!

  7. #107

    Standaard

    Ik zou eerst maar een ander merk 4K-speler proberen. Misschien ken je iemand die bijv. een Panasonic of een LG heeft? Overigens hebben lang niet alle Samsung TV's een One Connect box. Die vind je tegenwoordig alleen nog maar bij de topmodellen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik zou eerst maar een ander merk 4K-speler proberen. Misschien ken je iemand die bijv. een Panasonic of een LG heeft? Overigens hebben lang niet alle Samsung TV's een One Connect box. Die vind je tegenwoordig alleen nog maar bij de topmodellen.
    Ik zit aan deze speler te denken Marcel, maar weet niet of deze wel Dolby Atmos aan kan
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 30-03-2021 om 22:23

  9. #109

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Ja die speelt Dolby Atmos;
    https://www.smitsarnhem.nl/dp-ub424
    Dank je . Mooie prijs trouwens ook, bij Bol is hij € 259. Weet iemand wat hun vragen voor verzendkosten?

  11. #111

    Standaard

    Dat is toch dezelfde als deze bij amazon.nl? Alleen is hij daar zelfs maar 187 euro en bij amazon retourneren is heel makkelijk.

  12. #112

    Standaard

    Ik denk nog steeds trouwens dat het echt een instelling is op de soundbar of in de 4K speler.

    In mijn eerste reactie op je probleem zat een link waarin het volgende werd gezegd:

    In case anyone has the same issue this appears to be resolved after Sony level 2 support got involved – changed the below setting

    Display and Sound -> Audio Output -> Digital audio out -> Auto 2 (default is Auto 1)


    Auto 1 – The TV passes-through any compressed audio to your output device. The external audio device will decode the audio for you.
    Auto 2 – The TV passes-through any compressed multi-channel audio to your output device (same as above), but other compressed audio content is decoded by your TV, and the TV sends the resulting decoded, uncompressed audio to your output device. (I am not sure if the TV considers 2.0 Stereo audio to be 'multi-channel' or not)

    Kan geen kwaad om te proberen, toch?

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is toch dezelfde als deze bij amazon.nl? Alleen is hij daar zelfs maar 187 euro en bij amazon retourneren is heel makkelijk.
    Eey bedankt, das een mooie prijs. Deze staat genoteerd.

    Maar deze schijnt wel Dolby Atmos te hebben, maar dan moet je dat inschakelen via Bitstream. Is dat iets wat je aan moet klikken via het menu van de speler, of zit daar ergens een knop voor?

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Eey bedankt, das een mooie prijs. Deze staat genoteerd.

    Maar deze schijnt wel Dolby Atmos te hebben, maar dan moet je dat inschakelen via Bitstream. Is dat iets wat je aan moet klikken via het menu van de speler, of zit daar ergens een knop voor?
    Als je dolby atmos wil moet je alle spelers bitstream aanzetten: ook bij de sony die je gehad hebt.dit zit inderdaad in het menu.

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dank je . Mooie prijs trouwens ook, bij Bol is hij € 259. Weet iemand wat hun vragen voor verzendkosten?
    Ik heb bij Smitsarnhem wel vaker iets gekocht, als je belt doen ze vaak nog iets van de prijs af, de prijzen zijn incl. verzendkosten.

  16. #116

    Standaard

    Misschien een hele stomme vraag van mij , maar heb je de Sony speler op een van de HDMI ingangen van de soundbar gezet?
    Of heb je hem op die tvbox aangesloten?

    Ik zou hem direct op de soundbar aansluiten dus, dat heb ik ook bij een vriend van mij gedaan die nu ook een soundbar heeft.

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Misschien een hele stomme vraag van mij , maar heb je de Sony speler op een van de HDMI ingangen van de soundbar gezet?
    Of heb je hem op die tvbox aangesloten?

    Ik zou hem direct op de soundbar aansluiten dus, dat heb ik ook bij een vriend van mij gedaan die nu ook een soundbar heeft.
    Dat is wel een hele goede test om te kijken om het aan de speler ligt. Mits je alle instellingen op de speler zelf goed heb staan.

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Misschien een hele stomme vraag van mij , maar heb je de Sony speler op een van de HDMI ingangen van de soundbar gezet?
    Of heb je hem op die tvbox aangesloten?

    Ik zou hem direct op de soundbar aansluiten dus, dat heb ik ook bij een vriend van mij gedaan die nu ook een soundbar heeft.
    Soundbar zit aangesloten via (ARC) aansluiting soundbar op (eARC) aansluiting One Connect Box & 4K speler zat aangesloten op de One Connect Box. Inmiddels die HDMI kabel uit de One Connect Box gehaald en geplaatst in de HDMI aansluiting op de Soundbar.

    Zit inmiddels ongeveer een uur een 4K film te kijken, en tot nu toe valt het geluid niet weg. Even afwachten dus hoe het blijft. Hopelijk is het nu opgelost met het probleem.

    Inmiddels had ik trouwens die Panasonic 4K speler besteld & betaald bij Amazon.nl, welke morgen afgeleverd gaat worden. Ik wacht even af hoe het gaat, anders heb ik in ieder geval een nieuwe 4K speler achter de hand of ik stuur die terug.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 31-03-2021 om 17:23

  19. #119

    Standaard

    Goed om te horen! Kun je eindelijk een beetje genieten. Ik ben benieuwd hoe het gaat met de panasonic.

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Soundbar zit aangesloten via (ARC) aansluiting soundbar op (eARC) aansluiting One Connect Box & 4K speler zat aangesloten op de One Connect Box. Inmiddels die HDMI kabel uit de One Connect Box gehaald en geplaatst in de HDMI aansluiting op de Soundbar.

    Zit inmiddels ongeveer een uur een 4K film te kijken, en tot nu toe valt het geluid niet weg. Even afwachten dus hoe het blijft. Hopelijk is het nu opgelost met het probleem.

    Inmiddels had ik trouwens die Panasonic 4K speler besteld & betaald bij Amazon.nl, welke morgen afgeleverd gaat worden. Ik wacht even af hoe het gaat, anders heb ik in ieder geval een nieuwe 4K speler achter de hand of ik stuur die terug.
    Tja als dit het probleem oplost blijkt het toch aan de One Connect Box van Samsung te liggen en niet aan de Sony 4K speler.

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Goed om te horen! Kun je eindelijk een beetje genieten. Ik ben benieuwd hoe het gaat met de panasonic.
    Momenteel kijk ik dus nog via mijn Sony 4K Blu-ray speler. Die Panasonic 4K Blu-ray speler komt morgen binnen als het goed is. Maar mocht deze Sony speler nu wel goed blijven werken, dan houd ik die Panasonic speler waarschijnlijk achter de hand als Back-up speler.

    Maar ik hou je/jullie op de hoogte.

    Maar dit geeft dus mede weer aan dat er een hoop problemen met die One Connect Box zijn. Jammer dat de HDMI aansluitingen niet gewoon in de TV zitten.

  22. #122

    Standaard

    Was dus niet zo'n stomme vraag van mij
    Ik denk dus gewoon dat er teveel data door die connect box moet en die dat niet aan kunt.
    Ik denk dat je nu wel beter geluid ga krijgen en houden als de UHD nu op de soundbar is aangesloten.
    Je zou eventueel ook de UHD op de box kunnen aansluiten en een tweede HDMI in de soundbar voor alleen de audio.
    er zitten namelijk 2 HDMi uitgangen op de UHD speler.

    Hoop dat je nu kunt genieten want dat word nu wel tijd.

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Was dus niet zo'n stomme vraag van mij
    Ik denk dus gewoon dat er teveel data door die connect box moet en die dat niet aan kunt.
    Ik denk dat je nu wel beter geluid ga krijgen en houden als de UHD nu op de soundbar is aangesloten.
    Je zou eventueel ook de UHD op de box kunnen aansluiten en een tweede HDMI in de soundbar voor alleen de audio.
    er zitten namelijk 2 HDMi uitgangen op de UHD speler.

    Hoop dat je nu kunt genieten want dat word nu wel tijd.
    Er zitten nu dus 2 HDMI kabels in de Soundbar: (ARC) aansluiting soundbar op (eARC) aansluiting One Connect Box & HDMI kabel van 4K Blu-ray speler op aansluiting HDMI soundbar.

    Wat betreft die Data-opmerking van je: Als dat teveel is & zoveel problemen geeft: Dan zou je je kunnen afvragen waarom hebben ze dat dan niet beter onderzocht hebben & waarom brengen ze dan niet een fatsoenlijker product op de markt?. Je betaalt er tenslotte genoeg voor.

    Maar ik hoop nu eindelijk te kunnen en te blijven genieten van alles zonder problemen.

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Tja als dit het probleem oplost blijkt het toch aan de One Connect Box van Samsung te liggen en niet aan de Sony 4K speler.
    Nee, kennelijk aan een verkeerde manier van aansluiten, zo blijkt. Ik zou de Sony 4K-speler via de ene HDMI-uitgang rechtstreeks op de HDMI-in van de Samsung Connect Box aansluiten en de andere HDMI-uitgang (Audio Only) van de Sony op de Soundbar. Beeld naar beeld, en geluid naar geluid. Zou ook moeten werken, lijkt me.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 31-03-2021 om 19:52
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nee, kennelijk aan een verkeerde manier van aansluiten, zo blijkt...
    Altijd heb ik Blu-ray spelers, dvd spelers, video recorders etc aangesloten rechtstreeks op de TV, en niet op een soundbar. En dat werkte perfect. Alleen omdat op de Samsung TV geen HDMI ingangen meer zitten, hebben ze nu dus die Samsung One Connect Box.

    En als je dan van je speler naar die box (HDMI) aansluit geeft het dus problemen? Toch wel raar dan vind ik. Dan zou dat ook goed moeten werken lijkt me. Waarom hebben zoveel mensen dan problemen met die box?

Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •