Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 173 worden weergegeven.

Discussie: welke tv kiezen

  1. #126
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nee, kennelijk aan een verkeerde manier van aansluiten, zo blijkt. Ik zou de Sony 4K-speler via de ene HDMI-uitgang rechtstreeks op de HDMI-in van de Samsung Connect Box aansluiten en de andere HDMI-uitgang (Audio Only) van de Sony op de Soundbar. Beeld naar beeld, en geluid naar geluid. Zou ook moeten werken, lijkt me.

    Denk ik ook, want hij gaat uiteindelijk nog steeds de connect box in, alleen via een loop. Maar goede compatibiliteit kan soms ver te zoeken zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #127
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Altijd heb ik Blu-ray spelers, dvd spelers, video recorders etc aangesloten rechtstreeks op de TV, en niet op een soundbar. En dat werkte perfect. Alleen omdat op de Samsung TV geen HDMI ingangen meer zitten, hebben ze nu dus die Samsung One Connect Box.

    En als je dan van je speler naar die box (HDMI) aansluit geeft het dus problemen? Toch wel raar dan vind ik. Dan zou dat ook goed moeten werken lijkt me. Waarom hebben zoveel mensen dan problemen met die box?
    Rechtstreeks in je tv of in een losse box mag geen verschil maken. Blijft hetzelfde principe, tenzij slecht uitgevoerd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht

    Wat betreft die Data-opmerking van je: Als dat teveel is & zoveel problemen geeft: Dan zou je je kunnen afvragen waarom hebben ze dat dan niet beter onderzocht hebben & waarom brengen ze dan niet een fatsoenlijker product op de markt?. Je betaalt er tenslotte genoeg voor.

    Maar ik hoop nu eindelijk te kunnen en te blijven genieten van alles zonder problemen.
    Ik heb inmiddels al een jaar of 4 mijn sony x800m via connectbox aangesloten op mijn samsung (beeld). En via tweede hdmi op mijn Denon receiver voor het geluid. Nooit enig probleem met geluid of beeld gehad. Mijn zoon heeft al een jaar of 5 een soundbar via connectbox op zijn tv aangesloten, ook nooit problemen gehad. Natuurlijk kan er exemplarisch best eens een defect kastje tussen zitten, maar dat is niet anders dan als er een keer een defect moederbord in de tv zit. Dat had mijn maat vorige maand met zijn tv van €2.800. Na 1 maand gebruik moest er al een nieuw moederbord in. De tv bleef spontaan uitspringen. Dat is gewoon pech hebben.

    Dat de connectbox in zijn algemeenheid onvoldoende data kan verwerken lijkt mij echt uitgesloten. Dan had ik zeker al een keer problemen gehad. Mocht mijn volgende Tv weer een samsung worden dan wordt het zeker weer eentje met connectbox, ik vind het juist een geweldige uitvinding. Alles mooi uit het zicht, beetje opletten dat de optische kabel netjes zonder knikken gelegd wordt, das eigenlijk alles.

    In ieder geval heel fijn dat het nu allemaal goed werkt, hopelijk ben je de frustraties van de afgelopen weken heel snel weer vergeten

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve G. Bekijk bericht
    Natuurlijk kan er exemplarisch best eens een defect kastje tussen zitten,
    Ik denk niet dat het een defect kastje is maar eerder een "HDMI HDCP Handshake" probleem, de apparaten moeten elkaar als het ware kunnen herkennen.

    Het probleem is dat het moeilijk is om na te gaan welk apparaat het probleem geeft en fabrikanten zullen daarom ook naar elkaar blijven wijzen, ze zullen vast en zeker allemaal wel het HDCP protocol hebben gevolgd.
    In dit geval lijkt het probleem te zijn opgelost door de audio van de speler rechtsreeks op de Soundbar aan te sluiten, hoe minder schakels hoe minder kans op HDMI HDCP problemen.

    Elk soort apparaat, elk merk, elk type, en zelfs zoiets iets simpels als de volgorde van aanzetten van deze apparaten kan weer een potentieel Handshake probleem geven.
    Heel die HDCP beveiliging is al vanaf het begin een probleem waarmee je de eerlijke consument opzadelt voor iets waar ze juist niets mee te maken willen hebben (in dit geval het bestrijden van illegaal kopiëren).
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #130

    Standaard

    Plus inderdaad het feit dat fabrikanten hun eigen implementatie van de standaards bepalen. Ik heb zowel een Panasonic 4K-speler als één van Oppo, en laatst had ik ook problemen met het geluid als ik de Oppo gebruikte. Beide 4K-spelers hebben twee HDMI OUT-aansluitingen, waarvan de tweede Audio Only is. Als je beide HDMI-poorten in gebruik hebt, dan geeft de Panasonic het geluid ook via beide HDMI OUT-aansluitingen door (zoals het volgens mij ook hoort), terwijl de Oppo het geluid via de HDMI OUT 1 onderdrukt als je het geluid via de HDMI OUT 2 laat lopen. Als je dat niet weet (en het staat ook niet in de gebruikshandleiding), dan loop je je wezenloos te zoeken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Soundbar zit aangesloten via (ARC) aansluiting soundbar op (eARC) aansluiting One Connect Box & 4K speler zat aangesloten op de One Connect Box. Inmiddels die HDMI kabel uit de One Connect Box gehaald en geplaatst in de HDMI aansluiting op de Soundbar.

    Zit inmiddels ongeveer een uur een 4K film te kijken, en tot nu toe valt het geluid niet weg. Even afwachten dus hoe het blijft. Hopelijk is het nu opgelost met het probleem.

    Inmiddels had ik trouwens die Panasonic 4K speler besteld & betaald bij Amazon.nl, welke morgen afgeleverd gaat worden. Ik wacht even af hoe het gaat, anders heb ik in ieder geval een nieuwe 4K speler achter de hand of ik stuur die terug.
    En werkt het nog steeds goed?

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    En werkt het nog steeds goed?
    Na ff goed te zijn gegaan, blijft het op beide 4K spelers haperen. Na diverse resets, alles opnieuw af en aangesloten te hebben, blijft een 4K film problemen geven. TV Geluid is echter 100% feilloos. A.s woensdag belt Samsung mij tussen 4 en 6 op, en dan gaan ze via afstand mijn TV overnemen en het onderzoeken & proberen te oplossen.

  8. #133

    Standaard

    Jij hebt nog geduld zeg. Ik had als ik jou was de tv nu geretourneerd en was wel verder gaan kijken....

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Jij hebt nog geduld zeg. Ik had als ik jou was de tv nu geretourneerd en was wel verder gaan kijken....
    Waar ik net wel achter ben gekomen: Als ik op de schijf Dolby Atmos selecteer, dan valt het geluid regelmatig weg op de soundbar. Maar wanneer ik Dolby Digital 5.1 selecteer bv op de schijf, dan valt het geluid niet weg. Is dat niet raar?.

    En wat betreft dat retour sturen: Dat zal lastig gaan, want die megagrote doos van de 65inch TV heb ik niet meer. ik woon maar in een appartementje & kan/kon die doos nergens kwijt, dus die is al een tijd met het Oud papier mee.

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Waar ik net wel achter ben gekomen: Als ik op de schijf Dolby Atmos selecteer, dan valt het geluid regelmatig weg op de soundbar. Maar wanneer ik Dolby Digital 5.1 selecteer bv op de schijf, dan valt het geluid niet weg. Is dat niet raar?.

    En wat betreft dat retour sturen: Dat zal lastig gaan, want die megagrote doos van de 65inch TV heb ik niet meer. ik woon maar in een appartementje & kan/kon die doos nergens kwijt, dus die is al een tijd met het Oud papier mee.
    Tja das jammer dat je de doos al zo snel hebt weg gedaan!
    Ik bewaar die altijd in de schuur. Maar ik zou Bol.com vragen hoe je ‘m dan kan terug sturen?
    Maar heb je geen Atmos als hij via de Connect box loopt of rechtstreeks op de Soundbar met HDMI?
    Kun je eens kijken wat er bij de expertinstellingen -> Reset geluid -> Atmos compatibiliteit staat?
    Laatst aangepast door Hereistom : 04-04-2021 om 18:00

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Tja das jammer dat je de doos al zo snel hebt weg gedaan!
    Ik bewaar die altijd in de schuur. Maar ik zou Bol.com vragen hoe je ‘m dan kan terug sturen?
    Maar heb je geen Atmos als hij via de Connect box loopt of rechtstreeks op de Soundbar met HDMI?
    Kun je eens kijken wat er bij de expertinstellingen -> Reset geluid -> Atmos compatibiliteit staat?
    Ik heb maar een klein schuurtje, en met een kast erin-scooter-fiets-trap-bezem etc hou je geen ruimte over voor een mega doos (schuur is misschien 2 meter breed), dus hem daar bewaren was ook geen optie.

    Zoals eerder gezegd: De HDMI kabel loopt van de (ARC) HDMI aansluiting in de (eARC) aansluiting in de One Connect Box. Ik heb dus wel Dolby Atmos geluid, dat is het probleem niet. Alleen wanneer ik Dolby Atmos selecteer op de schijf, dan valt het geluid regelmatig weg en komt het weer terug en zo vice versa. Maar wanneer ik op de schijf een minder kanaal zoals Dolby Digital 5.1 selecteer, valt het geluid niet weg. Dat is het rare van alles. De soundbar (Samsung HW-Q70T) is wel geschikt voor Dolby Atmos: https://www.samsung.com/nl/audio-devices/soundbar/3-1-2-ch-soundbar-dolby-atmos-black-hw-q70t-xn/

    Wat betreft je laatste zin: Als ik daar naar toe ga, staat dat bolletje blauw ingekleurd op mijn TV scherm. Dus hij heeft compatibiliteit met Doldy Atmos!
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 04-04-2021 om 18:26

  12. #137

    Standaard

    Ja dan is er toch iets niet goed met die TV.
    Ik lees op andere forums ook vaak problemen met het geluid via de One Connect Box.
    Dus zou toch Bol eens vragen of je de TV niet kan omruilen voor eentje zonder die Connect box, kun je misschien in overleg de doos van de nieuwe TV gebruiken voor de retour.

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Ja dan is er toch iets niet goed met die TV.
    Ik lees op andere forums ook vaak problemen met het geluid via de One Connect Box.
    Dus zou toch Bol eens vragen of je de TV niet kan omruilen voor eentje zonder die Connect box, kun je misschien in overleg de doos van de nieuwe TV gebruiken voor de retour.
    Als a.s woensdag Samsung nederland mij belt, om op afstand mijn TV proberen te herstellen wat betreft het geluidsprobleem, dan zal ik vragen wat hun kunnen doen. Want als die wederverkoper langs zou komen, moet ik eerst € 25 voorrijkosten betalen & € 30 voor het eerste kwartier. En dat is dan ''de service'' van Lunenburg uit Nuland (De wederverkoper). En dat ga ik dus niet betalen, ben niet gek.

  14. #139

    Standaard

    Nee zou ik ook niet betalen! Maar je hebt ‘m toch via Bol gekocht, dan moeten die ‘m terugnemen als Samsung het niet oplost!

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Nee zou ik ook niet betalen! Maar je hebt ‘m toch via Bol gekocht, dan moeten die ‘m terugnemen als Samsung het niet oplost!
    Via Bol.com bij Lunenburg terechtgekomen, waar ik hem gekocht heb. Order is niet terug te vinden in account (Bol kan hem niet vinden/zien). Ik probeer het wel op te lossen met Samsung zelf, want die winkel die ... tsja ... zal er maar verder niks over zeggen, anders gaat mijn humeur nog verder achteruit. Als ik die winkel laat komen, moet ik ze geld betalen? das de omgekeerde wereld als je garantie hebt lijkt me. Ik hoop het te kunnen oplossen met Samsung, anders voortaan maar luisteren met Dolby Digital. En als er alleen Dolby Atmos op staat, dan maar de film kijken met de soundbar uit & het geluid via de TV.

  16. #141

    Standaard

    Zit nu Greenland te kijken (bijna afgelopen) op 4K te kijken (Dolby Digital 5.1 gekozen), en het geluid is nog geen enkele keer weggevallen.

  17. #142

    Standaard

    Heb je ook Netflix of Disney+ en, zo ja, heb dit probleem ook bij Dolby Atmos via deze streaming diensten? en heb je de laatste Firmware update geïnstalleerd van je TV ?
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Als a.s woensdag Samsung nederland mij belt, om op afstand mijn TV proberen te herstellen wat betreft het geluidsprobleem, dan zal ik vragen wat hun kunnen doen. Want als die wederverkoper langs zou komen, moet ik eerst € 25 voorrijkosten betalen & € 30 voor het eerste kwartier. En dat is dan ''de service'' van Lunenburg uit Nuland (De wederverkoper). En dat ga ik dus niet betalen, ben niet gek.
    Je hebt toch gewoon garantie nog? Dan is dat aanbod wel te slecht voor woorden zo niet zelfs onwettelijk.

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Heb je ook Netflix of Disney+ en, zo ja, heb dit probleem ook bij Dolby Atmos via deze streaming diensten? en heb je de laatste Firmware update geïnstalleerd van je TV ?
    Ik heb geen enkele Pay zender, dus daar kan het niet aan liggen. Laatste Firmware zit op de TV.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Je hebt toch gewoon garantie nog? Dan is dat aanbod wel te slecht voor woorden zo niet zelfs onwettelijk.
    Ik heb de TV pas sinds woensdag 9 maart, dus heb minimaal 2 jaar garantie. Maar de verkoper blijft bij het feit dat ik die kosten moet betalen Edgar.

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Nee zou ik ook niet betalen! Maar je hebt ‘m toch via Bol gekocht, dan moeten die ‘m terugnemen als Samsung het niet oplost!
    Bol doet zelf niets als je 'm bij externe verkopers op hun site koopt. Is toen een item over geweest bij Radar o.i.d. Daarom ben ik altijd voorzichtig met grote aankopen zoals een tv.
    Het is wel erg jammer dat je geen mogelijkheid had om de verpakking te bewaren; zelf bewaar ik die maandenlang voor de zekerheid.
    Op hun site word je ook niet veel wijzer, ze hebben (natuurlijk) de 14 dagen bedenktijd, maar uit hun voorwaarden kan ik niet halen hoe ze met garantie om gaan.

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bol doet zelf niets als je 'm bij externe verkopers op hun site koopt. Is toen een item over geweest bij Radar o.i.d. Daarom ben ik altijd voorzichtig met grote aankopen zoals een tv.
    Het is wel erg jammer dat je geen mogelijkheid had om de verpakking te bewaren; zelf bewaar ik die maandenlang voor de zekerheid.
    Op hun site word je ook niet veel wijzer, ze hebben (natuurlijk) de 14 dagen bedenktijd, maar uit hun voorwaarden kan ik niet halen hoe ze met garantie om gaan.
    Ja dat heb ik toen ook gezien, maar daar uit bleek ook dat Bol.com toch verantwoordelijk is voor de garantie en retour.
    Maar ik koop ook niks via Bol om dit soort gedoe te voorkomen en omdat ze meestal niet de goedkoopste zijn!

  22. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Maar de verkoper blijft bij het feit dat ik die kosten moet betalen.
    Je hebt 2 jaar fabrieksgarantie van Samsung, Samsung moet bij jou thuis langskomen bij voor een reparatie.
    De winkel kan, uit service overweging, hoogstens je instellingen en/of aansluitingen controleren maar mag zelf niet aan het toestel reparaties uitvoeren zolang de fabriekgarantie geld.

    Wel een beetje flauw dat ze niet bij jou langs willen komen, zo te zien doen ze dit aleen binnen hun servicegebied (regio Den Bosch) en zo ver woon jij daar niet van af dacht ik.

    Heb je ook al geprobeerd om de HDMI kabel los te koppelen tussen connect box en de soundbar bij het afspelen van een schijf ?.
    Zoals je hem nu aangesloten hebt gaat het geluid gaat rechtstreeks via hdmi van de speler naar de soundbar en heb je in feite de HDMI aansluiting tussen connectbox en soundbar neit nodig.

    Puur om te kijken of het probleem zich dan nog voordoet, zodat je woensdag eventueel een antwoord hebt voor Samsung.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  23. #148

    Standaard

    De HDMI kabel tussen Connect Box (eARC) en speler (ARC) heb ik (nog) niet los gekoppeld, omdat ik anders helemaal geluid heb toch?

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    De HDMI kabel tussen Connect Box (eARC) en speler (ARC) heb ik (nog) niet los gekoppeld, omdat ik anders helemaal geluid heb toch?
    Dan krijgt de soundbar geen geluid van de connect box (en dus geen geluid van de TV zelf) maar het geluid van de 4K speler gaat rechtstreeks van de speler naar de soundbar dus van de 4K speler krijg je als het goed is wel geluid.

    Ik ga er wel vanuit dat je de één van de HDMI uitgangen van de 4K speler rechtstreeks op de soundbar heb aangesloten en de andere HDMI uitgang van de speler op de connect box.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #150

    Standaard

    Hoe heb je het eigenlijk op dit moment aangesloten ?

    Ik heb de gebruiksaanwijzing van je soundbar er even op nagezocht en je kunt je zowel het geluid als het beeld van de 4K speler ook via de soundbar naar de TV laten lopen, dan gaat zowel het geluid als het beeld eerst naar de soundbar en vervolgens het beeld van de soundbar naar de TV.
    De HDMI kabel tussen de speler en de connect box kan dan komen te vervallen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •