Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 173 worden weergegeven.

Discussie: welke tv kiezen

  1. #26
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Inbranden is eigenlijk een beetje een rare term, alsof een statisch beeld letterlijk inbrandt. Maar eigenlijk is het min of meer het tegenovergestelde. Het is een afname van helderheid van de organische OLED's. Dat gebeurt normaal gesproken heel geleidelijk en langzaam, waardoor je het niet direct in de gaten hebt. Gebruik je een specifiek deel héél vaak, dan wordt dat deel simpelweg (nog) minder helder (na 3 á 4 jaar). Dat kenmerkt zich dan als donkere vlekken (van logo's e.d.). Dat is helaas onvermijdelijk bij elke huidige (en waarschijnlijk toekomstige) OLED-tv, welke trucks je er ook op loslaat. Maar we kunnen daar pas over een paar jaar wat zinnigs over zeggen...

    Hoe lang je iets vertoond is dan niet eens belangrijk, maar eerder hoe vaak... Uiteindelijk zal elk OLED-scherm een keer opbranden, maar tegen die tijd gooien andere problemen al flink wat roet in het eten.

    Het merk van een OLED-tv maakt eigenlijk ook maar minimaal verschil, want ze worden - vooralsnog - allemaal betrokken bij LG displays. Enige wat anders is de software, processor, vormgeving en some minor tweaks. Oh, en uiteraard voer voor persoonlijke voorkeur. Aangezien een OLED-scherm pas goed ingesteld staat als 'alle opties' uitstaan, maak ik maar weinig gebruik van de extra rekenkracht. Maar hê, OLED heeft dat ook helemaal niet nodig om te doen verbazen...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 20-02-2021 om 01:23
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #27
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Leuke video over prijsdalingstrends van nieuwe TV's.

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Leuke video over prijsdalingstrends van nieuwe TV's.
    Ja das met alle electronica, als het nieuw is is het het duurst, na een tijd is het goedkoper, maar heb je ook minder lang support en zijn er ook weer nieuwe modellen.

  4. #29

    Standaard

    Dit wordt een intressant jaar voor zowel OLED als LED, in tegenstelling tot 2020 waar amper progessie te zien was.
    Ben benieuwd naar de nieuwe OLED panelen met hogere helderheid en LED panelen met meer backlight zones.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Dit wordt een intressant jaar voor zowel OLED als LED, in tegenstelling tot 2020 waar amper progessie te zien was.
    Ben benieuwd naar de nieuwe OLED panelen met hogere helderheid en LED panelen met meer backlight zones.
    Ik heb de Sony OLED 55A89 uit 2020 en de helderheid van deze TV is perfect, zie dus niet de noodzaak voor een nog hogere helderheid?

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Ik heb de Sony OLED 55A89 uit 2020 en de helderheid van deze TV is perfect, zie dus niet de noodzaak voor een nog hogere helderheid?
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  7. #32

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    @Frenkel En wat moet ik daarmee?
    Kijken

    Je geeft aan dat de helderheid van jouw OLED perfect is maar de beperking van helderheid is dus juist één van de tekortkomingen van OLED, en dat niet enkel bij veel lichtinval.

    Niets is perfect,...het kan altijd beter
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Kijken

    Je geeft aan dat de helderheid van jouw OLED perfect is maar de beperking van helderheid is dus juist één van de tekortkomingen van OLED, en dat niet enkel bij veel lichtinval.

    Niets is perfect,...het kan altijd beter
    Heb jij dan ook de Sony OLED A89? Want dan kun je net als ik zien dat de helderheid van deze OLED niks tekort komt en dus wel perfect is, bij SDR is de helderheid juist soms te hoog!

  10. #35

    Standaard

    Het is denk ik wel algemeen bekend dat de helderheid van (Q)LED beter is, en de OLED weer beter is qua zwartwaardes. En dat zeg ik als OLED bezitter.

  11. #36

    Standaard

    Dat was zo, maar de helderheid van de Sony OLED TV’s zijn in 2020 een stuk beter geworden.
    Toen in 2020 de winkels nog open waren hebben we ze naast elkaar met dezelfde films kunnen vergelijken en kwam de Sony A89 er beter uit kwa kleuren en helderheid.

  12. #37
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    OLED is begrenst op max 750 nits, omdat ze anders te heet worden en de levensduur fors wordt verkort. En dat is zelfs beperkt tot kleine delen van het scherm, wordt het (veel) meer, dan kakt het zelfs flink in. QLED kan 2000 of meer nits weergeven, dus dat is hoger en er is nog ruimte. Maar in werkelijkheid zijn er maar een paar momenten (in een film) waarin je daar écht voordeel uit haalt. Het is overigens niet alleen meer helderheid, maar de gradaties van. Dus meer onderscheid in het uiterste wit. Scènes waarin je direct in de zon kijkt en zo. Stiekem is het dus, wat niet weet, wat niet deert. In de praktijk zie je net een paar zonnestralen minder... Kijk nou; het zijn twee kleine wolkjes in plaats van één!

    Kanttekening is dat Dolby Vision klaar is voor 10.000 nits, alleen nog niets wat dit de komende jaren kan weergeven.
    WYSIWYG.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #38

    Standaard

    Zo Raymond, je bent goed bezig! Nu die 4K TV nog. Dat wordt een veel lastigere keuze. Overigens wel een waarschuwing uit eigen ervaring: lang niet alle titels in 4K zijn de moeite van een upgrade waard. Ik lees altijd eerst een aantal reviews voordat ik besluit om er één aan te schaffen. Anders is het gewoon zonde van het geld.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Zo Raymond, je bent goed bezig! Nu die 4K TV nog. Dat wordt een veel lastigere keuze. Overigens wel een waarschuwing uit eigen ervaring: lang niet alle titels in 4K zijn de moeite van een upgrade waard. Ik lees altijd eerst een aantal reviews voordat ik besluit om er één aan te schaffen. Anders is het gewoon zonde van het geld.
    Die 4K TV + speler komen van de zomer. Ik heb een Budget van ongeveer € 1700 voor de TV & de speler zal rond de € 300 liggen. Alleen er blijft 1 ding wat ik niet begrijp: Op de achterkant van de 4K hoezen staat dat je ook een High Speed HDMI kabel nodig heb. Dat snap ik nog wel, maar op de ene hoes staat dat je een 2.0 kabel moet hebben, maar op een andere hoes staat dat je een 2.0a HDMI kabel moet hebben. Wat is het verschil & welke zou ik nu moeten kopen??? Ik kijk bij Blu-ray.com vaak naar de recensie van de schijf & ook naar het aantal gekleurde blokjes boven de diverse stukken tekst. Als die allemaal bijna gekleurd zijn, ga ik er vanuit dat het goede kwaliteit is. Maar zoals ik eerder zei vind ik 4K meer passen bij echte actiefilms, effectenfilms zoals een Star Wars film, maar over het algemeen niet bij de gemiddelde film. Maar das mijn mening.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Op de achterkant van de 4K hoezen staat dat je ook een High Speed HDMI kabel nodig heb. Dat snap ik nog wel, maar op de ene hoes staat dat je een 2.0 kabel moet hebben, maar op een andere hoes staat dat je een 2.0a HDMI kabel moet hebben. Wat is het verschil & welke zou ik nu moeten kopen???
    Gewoon je bestaande HDMI kabels gebruiken, zijn vrijwel zeker afdoende.
    Zeker niet bezuinigen op de aanschaf van een TV, de nieuwe Neo QLED TV,s van Samsung zien er veelbelovend uit (je hebt eerde al aangegeven voor Samsung te willen gaan)
    De beste tijd om een TV te kopen is November, tegen Black Friday, en ik verwacht dat je tegen die tijd voor die 1700 euro zeker wel een 55" Neo QLED te kunnen kopen of zelfs een 65".
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Gewoon je bestaande HDMI kabels gebruiken, zijn vrijwel zeker afdoende.
    Zeker niet bezuinigen op de aanschaf van een TV, de nieuwe Neo QLED TV,s van Samsung zien er veelbelovend uit (je hebt eerde al aangegeven voor Samsung te willen gaan)
    De beste tijd om een TV te kopen is November, tegen Black Friday, en ik verwacht dat je tegen die tijd voor die 1700 euro zeker wel een 55" Neo QLED te kunnen kopen of zelfs een 65".
    Bedankt voor je reactie . Ik heb nu een Philips 55'', maar wil een 65'' (ook al woon ik in een appartement, waarvan huiskamer 44 vierkante meter is). Als film liefhebber is 65'' wel erg gaaf lijkt me. Mijn huidige Tv heeft een stuk of 10 van die dode pixel-lijnen onderin mijn beeld van rechts naar links (Waarvan de rechtse kant dikker/donkerder van kleur is). Ze waren er ineens (eerst 1, toen 2 en ......) & dat is gewoon erg irritant, want je blijft er toch op letten. Vandaar ik dus een nieuwe Tv ga kopen.

    Maar ik heb deze films nu besteld, omdat de actie best voordelig was mijn inziens.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Gekocht/Besteld bij Amazon.de in de actie 2 voor € 35:


    ''San Andreas (4K Ultra HD + Blu-ray)''
    ''Pacific Rim (4K Ultra HD + Blu-ray)''

    ''Forrest Gump (4K Ultra HD + Blu-ray)''
    ''Backdraft (4K Ultra HD + Blu-ray''
    Ik zou wel goed opletten of je niet teveel betaalt, zeker als je ze nog maanden niet kan kijken. Titels als (zeker) San Andreas, Pacific Rim, Forrest Gump zijn al vele malen in aanbiedingen geweest zoals 2 voor 20 of 3 voor 30. Overigens moet je oppassen met de recensies van blu-ray.com: niet alle uitgaves van titels in landen zijn gelijk. Ook maakt het veel uit op welke apparatuur je 4K kijkt, dus de recensies kan afwijken van jouw beleving.
    Met je budget kom je trouwens ook dichtbij een OLED als dat een optie voor je is.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik zou wel goed opletten of je niet teveel betaalt, zeker als je ze nog maanden niet kan kijken.
    De films kan ik sowieso kijken, omdat ik de films al op Blu-ray in huis heb. Weliswaar kan ik 4K dus nog niet kijken, maar ik heb ze gekocht omdat ik deze ook in 4K kwaliteit in huis wilde hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Met je budget kom je trouwens ook dichtbij een OLED als dat een optie voor je is.
    OLED wordt het niet, ik ga voor QLED. Omdat laatsgenoemd type me meer aanspreekt. En ook niet onbelangrijk: Kans op Inbranden is bij OLED vele malen groter dan bij QLED. Daarom is mijn beslissing voor een groot gedeelte daarop gevallen.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 27-02-2021 om 22:26

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    De films kan ik sowieso kijken, omdat ik de films al op Blu-ray in huis heb. Weliswaar kan ik 4K dus nog niet kijken, maar ik heb ze gekocht omdat ik deze ook in 4K kwaliteit in huis wilde hebben.



    OLED wordt het niet, ik ga voor QLED. Omdat laatsgenoemd type me meer aanspreekt. En ook niet onbelangrijk: Kans op Inbranden is bij OLED vele malen groter dan bij QLED. Daarom is mijn beslissing voor een groot gedeelte daarop gevallen.
    Als QLED je meer aanspreekt, prima toch!
    Bij normaal gebruik is de kans op echt inbranden bij OLED zeer klein, dat is wel misinformatie waar je je keus op baseert, dat is jammer. Maar goed, je hebt je keus al gemaakt.

  20. #45

    Standaard

    Ik begrijp dat OLED vooral betere zwartlevels, contrast en kijkhoeken heeft, en QLED betere kleuren, brightness en geen kans op reflecties en burn in.

    Het is wat je belangrijk(er) vindt.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik begrijp dat OLED vooral betere zwartlevels, contrast en kijkhoeken heeft, en QLED betere kleuren, brightness en geen kans op reflecties en burn in.

    Het is wat je belangrijk(er) vindt.
    Betere kleuren klopt niet. Hier een artikel die een aardige vergelijking geeft. Tip voor DVDwatcher (binnenkort te veranderen in UHDwatcher): let er goed op welke QLED tv je koopt, kwaliteit kan onderling sterk afwijken.

  22. #47
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Aantal off-topic-berichten voor het gemak naar dit topic verplaatst.
    Kan DVDwatcher gelijk alle relevante informatie vinden voor de aankoop van zijn nieuwe tv.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 28-02-2021 om 17:43
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Aantal off-topic-berichten voor het gemaakt naar dit topic verplaatst.
    Kan DVDwatcher gelijk alle relevante informatie vinden voor de aankoop van zijn nieuwe tv.


    De TV staat nu schuin in de hoek, maar de plek waar ik altijd zit/lig, is recht voor het TV scherm. Dus wat betreft kijkhoeken, is niet van toepassing voor/bij mij. Ik kijk er dus recht op. Mijn TV is voornamelijk voor film kijken via Blu-ray, via 4K straks en via DVD & gewone TV. Absoluut niet voor Gamen, wat dat doe ik niet. Ik heb rond gelezen, en ik denk met QLED gewoon beter uit te zijn.

  24. #49

    Standaard

    Het probleem van de kijkhoeken speelt overigens niet meer bij de duurdere QLED-modellen van Samsung. Daar hebben ze dat heel slim opgelost.
    Hier is een eerste (Duitse) test van de nieuwe Samsung GQ65QN95A NeoLed.

    En een filmpje:

    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #50

    Standaard

    QN 95 Review van John archer: https://www.forbes.com/sites/johnarc...h=370d6e7b45cf

    Weliswaar geen revolutie maar zeker wel een behoorlijke evolutie op het gebied van LCD technologie.
    Het nadeel van backlight technologie valt echter niet volledig te elimineren, daarvoor moeten we echt van die technologie af.

    De prijs, afgaande van Zwitserse adviesprijzen, zal naar mijn verwachting op €2800 komen (65")'
    Ik volg de prijsontwikkeling van Samsung TV,s niet echt maar waarschijnlijk dat je hem tegen November wel voor €2000 zal kunnen kopen.

    Ben benieuwd wat de nieuwe OLED TV's van LG, Panasonic en Sony ons gaan brengen.
    En in 2022 de QD OLED van Samsung, een hybride technologie tussen OLED en Quantum Dot.

    En zo kan het komende jaren wel eens interessant worden op het gebied van TV tech.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •