Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 173 worden weergegeven.

Discussie: welke tv kiezen

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik begrijp dat OLED vooral betere zwartlevels, contrast en kijkhoeken heeft, en QLED betere kleuren, brightness en geen kans op reflecties en burn in.

    Het is wat je belangrijk(er) vindt.
    Zoals gezegd de nieuwe OLED’s branden niet meer in of je moet de hele dag naar hetzelfde beeld kijken.
    Ook de kleuren en brightness van de Sony OLED A89 doen niet onder voor de QLED en reflecties heb ik ook niet bij daglicht op de A89.

  2. #52

    Standaard

    Vraagje: Nu ken ik het merk niet, maar zou dit (https://www.bol.com/nl/p/exilien-pre...0000001080537/) een goede kabel zijn om te kopen voor mijn komende 4K TV en 4K speler? Wat ik lees is dat ie met veel compatible is & ook geschikt is voor de toekomst.

    Zou het kwa prijs ook wat zijn?

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Vraagje: Nu ken ik het merk niet, maar zou dit (https://www.bol.com/nl/p/exilien-pre...0000001080537/) een goede kabel zijn om te kopen voor mijn komende 4K TV en 4K speler? Wat ik lees is dat ie met veel compatible is & ook geschikt is voor de toekomst.

    Zou het kwa prijs ook wat zijn?
    Veel te duur. Ik heb deze, werken best en heb je er meteen 3.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Veel te duur. Ik heb deze, werken best en heb je er meteen 3.
    Die zijn niet hetzelfde.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Die zijn niet hetzelfde.
    Dat zegt toch ook niemand? Is HDMI 2.0 vs HDMI 2.1 maar dat bedoelde je waarschijnlijk ook.

    HDMI is tricky business en waar het om gaat is dat de juiste versie er is, dus HDMI 2.1 ondersteund alles wat je nodig hebt en hoort backwards compatible te zijn. Zie ook : https://www.hdmi.org/spec/hdmi2_1

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Dat zegt toch ook niemand? Is HDMI 2.0 vs HDMI 2.1 maar dat bedoelde je waarschijnlijk ook.

    HDMI is tricky business en waar het om gaat is dat de juiste versie er is, dus HDMI 2.1 ondersteund alles wat je nodig hebt en hoort backwards compatible te zijn. Zie ook : https://www.hdmi.org/spec/hdmi2_1
    Klopt, maar de vraagsteller vroeg voor de toekomst voorbereid en dat ben je met een 2.1 met Ethernet wel die hij aangeeft.

  7. #57
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    HDMI 2.1-kabels bestaan niet. Het zijn allemaal Ultra High Speed kabels. HDMI 2.1 is een hardware ding. In plaats van 3 strings worden nu alle 4 de strings gebruikt in de kabels. Wat wel kan spelen is dat je bij langere lengtes (10+) tegenwoordig voor fiber kan gaan. Bij korte lengtes heb je gewoon kabels en kabels die 'defect' zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    HDMI 2.1-kabels bestaan niet. Het zijn allemaal Ultra High Speed kabels. HDMI 2.1 is een hardware ding. In plaats van 3 strings worden nu alle 4 de strings gebruikt in de kabels. Wat wel kan spelen is dat je bij langere lengtes (10+) tegenwoordig voor fiber kan gaan. Bij korte lengtes heb je gewoon kabels en kabels die 'defect' zijn.
    Oh heel bijzonder dat die niet bestaan, raar dat er dan wel een standaard voor is.

    2002 hdmi 1.0 4,95 Gbit/s voor maximaal 1080p/60Hz en 8 audiokanalen
    2004 hdmi 1.1 Toevoeging dvd-audio
    2005 hdmi 1.2 Toevoeging One Bit Audio, verbetering ondersteuning pc
    2006 hdmi 1.3 10,2 Gbit/s voor ondersteuning deep-color, Dolby TrueHD en dts-hd
    2009 hdmi 1.4 Ondersteuning 4K/24/25/30Hz, hec, arc, 3D
    2013 hdmi 2.0 18 Gbit/s voor 4K/60Hz, 32 audiokanalen
    2015 hdmi 2.0a Hdr
    2016 hdmi 2.0b Uitbreiding Hdr
    2017 hdmi 2.1 48 Gbit/s voor maximaal 10K/120Hz, dynamische hdr, eArc



  9. #59

    Standaard

    98% kans dat bestaande HDMI kabels die je thuis hebt liggen gewoon voldoen voor 4K.

    Niet zomaar vallen voor termen als "2.1", ""Ethernet", "High Speed" en dergelijke,... en al zeker niet voor exotisch vormgegeven stekkers, kinky kleurtjes, en nylon hulsels.
    Allemaal dikke marketing.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #60
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Oh heel bijzonder dat die niet bestaan, raar dat er dan wel een standaard voor is.

    2002 hdmi 1.0 4,95 Gbit/s voor maximaal 1080p/60Hz en 8 audiokanalen
    2004 hdmi 1.1 Toevoeging dvd-audio
    2005 hdmi 1.2 Toevoeging One Bit Audio, verbetering ondersteuning pc
    2006 hdmi 1.3 10,2 Gbit/s voor ondersteuning deep-color, Dolby TrueHD en dts-hd
    2009 hdmi 1.4 Ondersteuning 4K/24/25/30Hz, hec, arc, 3D
    2013 hdmi 2.0 18 Gbit/s voor 4K/60Hz, 32 audiokanalen
    2015 hdmi 2.0a Hdr
    2016 hdmi 2.0b Uitbreiding Hdr
    2017 hdmi 2.1 48 Gbit/s voor maximaal 10K/120Hz, dynamische hdr, eArc


    De HDMI-standaard zelf bestaat wel, alhoewel de specificaties nog te veel ruimte laten voor compatibiliteitsproblemen, maar dat betreft dus de hardware in je apparaten, niet de kabels. Het blijven namelijk nullen en eenen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De HDMI-standaard zelf bestaat wel, alhoewel de specificaties nog te veel ruimte laten voor compatibiliteitsproblemen, maar dat betreft dus de hardware in je apparaten, niet de kabels. Het blijven namelijk nullen en eenen.
    Klopt, veel "oudere TV's" hebben bijvoorbeeld geen HDMI 2.1 aansluiting. Dat maakt dit hele verhaal ook lastig, de hardwarematige kant en de kabel kant. Als je een 2.1 geschikte kabel koopt maar je hebt geen 2.1 aansluiting doet de kabel het gewoon maar had je ook een 2.0 geschikte kabel kunnen kopen. Je bent dan wel toekomst voorbereid dat dan weer wel.

    Dus waar moet een officiele 2.1 kabel aan voldoen:


    EN een HDMI 1.4B kabel is geschikt voor 4K:

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Veel te duur. Ik heb deze, werken best en heb je er meteen 3.
    Samenvatting voor DVDwatcher: deze zijn goed genoeg. Laat je niet gek maken door alle specificaties.

  13. #63

    Standaard

    Een HDMI kabel bestaat uit 19 connectoren (of simpel gezegd aansluitingen) en al deze connectoren zijn bedraad,... enkel bij de eerste generatie kabels had je nog wel eens kans dat niet alle connectoren waren bedraad, maar dan hebben we het over kabels van inmiddels tegen de 15 jaar oud.

    Wat wel een verschil kan maken is de afscherming van de kabels.
    met de upgraden van de HDMI standaard wordt er steeds meer data verzonden via HDMI en als je kabel dan niet voldoende is afgeschermd kunnen er verstoringen of verlies van data ontstaan.
    Dit zal echter enkel een probleem zijn bij lange lengtes, een normale kabel van 2 meter zal simpel weg te kort voor zijn om verstoring of verlies van data een kans te geven.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #64

    Standaard

    Hmm,.. deze man is minder te spreken over de nieuwe QN90A Neo QLED van Samsung:



    "Black Crush" en "Dirty Screen Effect"



    De eerste winkel prijzen van de 2021 LG OLED serie:
    https://tweakers.net/nieuws/177726/l...ro-kosten.html

    Als de prijzen, zoals vorig jaar, gedurende het jaar met 30% zakken kun je tegen November een 65" OLED kopen voor minder dan 1500 Euro.
    Of tegen die tijd de 65" G1, met het nieuwe Evo paneel voor 2000 Euro.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #65

    Standaard

    Afgelopen woensdag de beslissing gemaakt om een TV te bestellen, welke dezelfde dag nog geleverd is. Mijn TV is de ''Samsung QE65Q95T (65'')' :


    De prijs was (€ 1789,99), verkoper op Bol.com was ''Peter Lunenburg (https://www.lunenburg.nu/).

    Verder is dezelfde dag (Afgelopen woensdag) mijn 4K Blu-ray speler (''Sony UBP-X800M2'') afgeleverd (Welke ik gekocht heb bij Bol.com zelf) & de prijs was € 259:



    En tenslotte ook de volgende soundbar ''Sony HT-X8500'' gekocht voor € 278,67 (Ook bij Bol.com):



    Uiteraard zullen er betere keuzes zijn, maar ik ben er tevreden mee (Ook gezien het budget). Wat betreft het geluid, moet ik ook rekening houden met buren van links en rechts en boven (Woon in appartement-complex, ik beneden), dus kan en kon moeilijk een grote set aanschaffen (Ook gezien de ruimte hier binnen).

    Ik kan in ieder geval nu ook mooi film kijken op een extra groot beeld & ben verlost van de vele dode pixellijnen op de oude TV, wat de reden van vervanging was.

  16. #66

    Lightbulb

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Afgelopen woensdag de beslissing gemaakt om een TV te bestellen, welke dezelfde dag nog geleverd is. Mijn TV is de ''Samsung QE65Q95T (65'')' :

    Uiteraard zullen er betere keuzes zijn, maar ik ben er tevreden mee (Ook gezien het budget). Wat betreft het geluid, moet ik ook rekening houden met buren van links en rechts en boven (Woon in appartement-complex, ik beneden), dus kan en kon moeilijk een grote set aanschaffen (Ook gezien de ruimte hier binnen).

    Ik kan in ieder geval nu ook mooi film kijken op een extra groot beeld & ben verlost van de vele dode pixellijnen op de oude TV, wat de reden van vervanging was.
    Gefeliciteerd, als jij er maar tevreden mee bent, dan is het goed

    Dat ben ik nog steeds met mijn Sony A89



    Nu in de aanbieding bij SmitsArnhem;
    https://www.smitsarnhem.nl/kd55a89

  17. #67
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Gefeliciteerd! Geniet ervan, maar dat komt wel goed.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #68

    Standaard

    Uitstekende keuze, Raymond, en een bijzonder scherpe prijs voor dit topmodel van Samsung. Veel plezier ermee!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #69

    Standaard

    Dank jullie wel, ik ga er zeker van genieten. Te beginnen vanavond met :


  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Uitstekende keuze, Raymond, en een bijzonder scherpe prijs voor dit topmodel van Samsung. Veel plezier ermee!
    Dank je wel Marcel. Plezier ga ik er zeker mee/aan beleven!!!

  21. #71

    Standaard

    Goede keus.
    Voor een 2021 model voor deze prijs had je tot het eind van het jaar moeten wachten en ik denk dat je echt wel aan een nieuwe TV toe was.

    Ook mooi dat je een kleine locale ondernemer hiermee steunt in plaats van die rode of blauwe multinationals
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Goede keus.
    Voor een 2021 model voor deze prijs had je tot het eind van het jaar moeten wachten en ik denk dat je echt wel aan een nieuwe TV toe was.

    Ook mooi dat je een kleine locale ondernemer hiermee steunt in plaats van die rode of blauwe multinationals
    Zeker mooi om die te helpen. De TV was echt nodig, want de oude had stuk of 10 dode pixellijnen boven elkaar, wat ongeveer een centimeter dik was, van rechts naar links. Das echt niet fijn. Eerst was er 1, toen 2 etcetera ... Maar weet iemand hoe en waarom die eigenlijk ontstaan?

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Afgelopen woensdag de beslissing gemaakt om een TV te bestellen, welke dezelfde dag nog geleverd is. Mijn TV is de ''Samsung QE65Q95T (65'')' :


    De prijs was (€ 1789,99), verkoper op Bol.com was ''Peter Lunenburg (https://www.lunenburg.nu/).

    Verder is dezelfde dag (Afgelopen woensdag) mijn 4K Blu-ray speler (''Sony UBP-X800M2'') afgeleverd (Welke ik gekocht heb bij Bol.com zelf) & de prijs was € 259:



    En tenslotte ook de volgende soundbar ''Sony HT-X8500'' gekocht voor € 278,67 (Ook bij Bol.com):



    Uiteraard zullen er betere keuzes zijn, maar ik ben er tevreden mee (Ook gezien het budget). Wat betreft het geluid, moet ik ook rekening houden met buren van links en rechts en boven (Woon in appartement-complex, ik beneden), dus kan en kon moeilijk een grote set aanschaffen (Ook gezien de ruimte hier binnen).

    Ik kan in ieder geval nu ook mooi film kijken op een extra groot beeld & ben verlost van de vele dode pixellijnen op de oude TV, wat de reden van vervanging was.
    Nou, deze aankopen zijn een hele soap geworden :

    Ik kreeg deze op 9 Maart jongstleden binnen & heb alles precies aangesloten zoals het hoort (Soundbar met HDMI kabel in plaats van optische kabel uiteraard).

    Ik doe een 4K schijf in de 4K speler, kies Dolby Atmos als geluidspoor en zet de film aan. Maar na een bepaalde tijd valt het geluid weg & vervolgens is het weer terug. Aantal minuten later weer hetzelfde, later weer hetzelfde & dit ging zo door tot het einde van de film.

    Dit probleem deed zich voor bij meerdere schijfjes, dus andere kabels er aan, maar nog steeds hetzelfde probleem.

    Vervolgens bel ik op naar Bol.com, leg ik het uit & ze hebben me toen een nieuwe soundbar gestuurd en de oude is retour gegaan. Weer alles aangesloten, wilde weer gaan kijken, maar je raad het al: Zelfde probleem!!!. Ik dacht ligt het nu aan mijn Samsung TV (Met One Connect box, waar de HDMI aansluitingen inzitten), of aan de soundbar (Sony). Dus contact opgenomen met Samsung Nederland & Sony Nederland, en samen hebben we stappen doorlopen en alles gereset. Maar dat heeft niet geholpen, want het probleem bleef.

    Dus vorige week weer gebeld met Bol.com & het uitgelegd. Ze vroeg me: Wat wilt u? Dat ik u een nieuwe soundbar stuur of dat ik het geld terugstort? Ik zeg: Doe het geld maar terug, want heb nu 2 soundbars gehad in 2 weken tijd & het probleem blijft. Ik heb weinig vertrouwen meer in deze soundbar, want ben bang dat het zich weer voor zal gaan doen als ik deze opnieuw zou krijgen. Kortom: Geld wordt terug gestort en ik heb vervolgens een andere soundbar aangeschaft, namelijk de Samsung HW-Q70T (https://www.bol.com/nl/p/samsung-hw-...32747264/?s2a=).

    Ik dacht: Misschien werkt een soundbar van hetzelfde merk beter op/met elkaar, dan 2 apparaten van 2 verschillende merken. Nu is vorige week die soundbar binnengekomen & nadat hij aangesloten was volgens het boekje, wilde ik gaan genieten van een film. Maar je raad het al: Alweer hetzelfde probleem van geluid aanwezig-weg-terug-weg-terug en dit zo steeds herhalend.

    Nou het stoom kwam en komt nog steeds uit mijn oren. Aankomende woensdag is het 3 weken geleden dat ik alles binnen heb gehad, en het is al bijna 3 weken ellende. Maar het rare van alles is: Wanneer ik TV kijk of keek met de soundbars, dan was alles perfect en viel het nooit weg. Dit was ook het geval als ik een dvd keek die ik zelf gebrand had. Alleen met 4K schijfjes, Blu-ray's of originele DVD's problemen.

    Dus toen dacht ik: Na 2 en een halve gekloot met de soundbars, dan moet het probleem wel zitten in de 4K speler. Dus gisteravond contact opgenomen met Bol.com & het ze weer uitgelegd. Ze hebben me nu een nieuwe 4K speler toegestuurd, welke ik vanmiddag binnen zal krijgen. De oude gaat dan weer retour uiteraard.

    Hopelijk is het dan eindelijk opgelost & kan ik zonder problemen gaan en blijven genieten van de films en concerten, zonder haperingen van het geluid.

    Want na verschillende kabels, verschillende soundbars en nu dan 2 4K spelers, wil ik nu toch eindelijk eens kunnen genieten zonder me te irriteren aan het geluid.

    Maar hebben jullie nu eigenlijk een idee wat dat probleem zou kunnen zijn van het steeds weg en terug van het geluid? Want de kabels zijn allemaal splinternieuw & zijn geen Action kabeltjes, dus geen rotzooi kabels.

    Zoals ik al zei: Ik hoop dat het straks verholpen is met de nieuwe 4K speler & de 3e soundbar in bijna 3 weken tijd, want ik word er niet goed van.

  24. #74

    Standaard

    Balen zeg, als je alles nieuw koopt verwacht je gewoon dat alles het ook doet.

    Als je googlet op "Sony HT-X8500 sound drop" en "Sony UBP-X800M2 sound drop" dan kom je o.a. deze tegen, maar er zijn er veel meer. Zal even lezen zijn dus.

    https://forum.blu-ray.com/showthread...316337&page=24

    https://forums.whirlpool.net.au/archive/95r8vq03

    Deze opmerking snap ik alleen niet, eerder werd al uitgelegd dat de kwaliteit van een HDMI kabel echt niet afhankelijk is van de prijs.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDWatcher
    Want de kabels zijn allemaal splinternieuw & zijn geen Action kabeltjes, dus geen rotzooi kabels.
    Dat is trouwens wel het eerste waar ik naar zou kijken; even een kabeltje vervangen en kijken of dat helpt, maar ik neem aan dat je dat ook al hebt gedaan.

  25. #75

    Standaard

    Ik lees ook vaak over problemen met die One Connect box van Samsung, dus zou me niks verbazen als het daar aan ligt!
    En aan de prijs van een HDMI kabel ligt het ook niet, wel aan de kwaliteit, heb gehad dat een Action kabel het wel goed deed en een duurdere merk kabel niet!
    Laatst aangepast door Hereistom : 29-03-2021 om 11:45

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •