De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: grootte tv

  1. #1

    Standaard grootte tv

    Ik heb een vraagje
    Ik ga verhuizen en ga een nieuwe tv aanschaffen, Ik ben er al over uit dat ik een OLED TV wil. Ik wil dit met name om mijn 4K UHD-discs te bekijken.
    Nu zat ik online te kijken wat een goeie grootte is. Er nu vond ik dit online:


    • Kijkafstand HD-Ready (1280 x 720 pixels): 3 maal de diameter van de televisie.
    • Kijkafstand Full HD (1920 x 1080 pixels): 2 tot 2,5 maal de diameter van de televisie.
    • Kijkafstand Ultra HD (3840 x 2160 pixels): 1,2 tot 1,7 maal de diameter van de televisie.


    Ik heb 4 meter afstand van de bank tot de TV. Hoeveel inch kan ik dan het beste nemen voor de TV die ik wil? Ik ben ook nog niet uit over welke TV ik precies wil dus als daar nog tips over zijn, graag!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door goregrind Bekijk bericht
    Ik heb een vraagje
    Ik ga verhuizen en ga een nieuwe tv aanschaffen, Ik ben er al over uit dat ik een OLED TV wil. Ik wil dit met name om mijn 4K UHD-discs te bekijken.
    Nu zat ik online te kijken wat een goeie grootte is. Er nu vond ik dit online:


    • Kijkafstand HD-Ready (1280 x 720 pixels): 3 maal de diameter van de televisie.
    • Kijkafstand Full HD (1920 x 1080 pixels): 2 tot 2,5 maal de diameter van de televisie.
    • Kijkafstand Ultra HD (3840 x 2160 pixels): 1,2 tot 1,7 maal de diameter van de televisie.


    Ik heb 4 meter afstand van de bank tot de TV. Hoeveel inch kan ik dan het beste nemen voor de TV die ik wil? Ik ben ook nog niet uit over welke TV ik precies wil dus als daar nog tips over zijn, graag!
    Zeker 65 inch pakken UHD.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    HD Ready TV's zul je niet meer vinden, en Full HD TV's wordt ook lastig denk ik. Dus dan kom je automatisch op een UHD TV uit. Wij zitten in de woonkamer op drie meter van een 49 inch UHD en dat is perfect. Prettig kijken zonder voortdurend je hoofd en ogen te moeten bewegen om de ondertitels te kunnen lezen. Een 55 inch had ook gekund, maar dat is weer wat intimiderender (vond mijn vriendin). En ook 65 inch hebben wij nooit overwogen, want veel te duur en totaal niet in verhouding met de rest van de woonkamer. Wij willen bijvoorbeeld niet dat een TV de inrichting van je woonkamer domineert, maar dat kan voor jou (en je vriendin/vrouw?) natuurlijk anders zijn. Op dit forum zijn er leden voor wie een TV niet groot genoeg kan zijn. Met een kijkafstand van 4 meter zou je inderdaad een 65 inch kunnen overwegen, maar optisch staat een 55 inch beter, denk ik. Hoe groot is je woonkamer? Want minimaal 40 m2 moet die toch wel zijn om alles een beetje in verhouding te krijgen. Je zou eens uit karton een ' TV' met die afmetingen kunnen maken en zien hoe dat staat. Succes!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Hier 4 meter van de tv verwijderd en 77 inch is een mooie maat
    zou nog wel een maatje groter willen

    maar het van links naar recht kijken voor de ondertitels is totaal geen sprake van
    vindt dit zelfs prettiger kijken dan 65 inch

    je beleeft het allemaal wat meer
    een uhd hdr of solby vision
    is ook vervluffend op een oled van deze afmeting
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  5. #5

    Standaard

    Je ogen beweeg je volledig onbewust zonder er bij na te denken,....we zijn geen zombie's
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •