De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1
    Junior Member
    Registratie datum
    Sep 2011
    Woonplaats
    Rijkevorsel, België

    Standaard Criminal Minds seizoen 14 op DVD

    Kleine waarschuwing (gezien het niet opvalt als je de set vastneemt): blijkbaar is de recente release van Criminal Minds seizoen 14 die ik vorige week bij Mediamarkt Antwerpen heb aangeschaft niet Nederlands ondertiteld. Op de sleeve valt het niet echt op; daar staat een korte beschrijving in zowel Frans en Nederlands op. Pak het uit en verwijder de sleeve en dan zie je op de achterkant van de dvd-doos vermeld staat dat er geen Nederlandse ondertitels of dub aanwezig zijn op de discs. Nu stel ik me de vraag waarom je dan überhaupt zo een versie uit brengt in onze regio en er dus waarschijnlijk veel mensen deze set gaan aanschaffen en zoals mij pas bij het openen zullen vaststellen dat die geen Nederlandse ondertitels bevat. Ik heb veel zin om eens een klachtenmail te sturen naar de uitgever. Wie weet er waar ik daarvoor terecht kan? Is dat bij ABC, Paramount of CBS en hebben die een vertegenwoordiging in België of Nederland?

  2. #2

    Standaard

    Op Bol staat seizoen 14 ook maar staat erbij dat het zonder NL-ondertiteling is. Is deze misschien nog niet formeel uit in de Benlux en heb je wellicht een import-versie? Wehkamp meld volgens https://www.wehkamp.nl/criminal-mind...-dvd-16358972/ alleen Franse ondertiteling.

  3. #3

    Standaard

    Is uitgegeven door: Walt Disney Studios Home Entertainment.

    Als je ziet wat Disney doet m.b.t. ondertiteling op 3D Blu-ray's, dan gaan ze waarschijnlijk dezelfde kant op met serie's. Niet interessant genoeg. Denk dat klagen dan ook weinig zin heeft.

  4. #4
    Junior Member
    Registratie datum
    Sep 2011
    Woonplaats
    Rijkevorsel, België

    Standaard

    @ martwout: De foto bij de versie van Bol.com bevat geen Franse titel erop. Dus lijkt me eerder de UK versie. Daar zal waarschijnlijk op de back cover ook alleen maar Engels op staan. De versie die hier in de winkel ligt, is er één met zowel Nederlandse als Franse tekst op de sleeve. Dus lijkt me wel een officiële Benelux release.

  5. #5
    Junior Member
    Registratie datum
    Sep 2011
    Woonplaats
    Rijkevorsel, België

    Standaard

    @Johan1967: klopt, heb het nog gemerkt bij de aanschaf van The Lion King 3D eerder deze week. De 3D versie heeft geen NL-ondertitels. Waarom dan nog de moeite doen om een 3D-versie uit te brengen?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ianneke Bekijk bericht
    @ martwout: De foto bij de versie van Bol.com bevat geen Franse titel erop. Dus lijkt me eerder de UK versie. Daar zal waarschijnlijk op de back cover ook alleen maar Engels op staan. De versie die hier in de winkel ligt, is er één met zowel Nederlandse als Franse tekst op de sleeve. Dus lijkt me wel een officiële Benelux release.
    Ik denk dat mijn Wehkamp-link de versie is die je hebt. Daar staan wel Franse titels op.

  7. #7

    Standaard

    Wehkamp geeft inmiddels aan: uitverkocht. Zou me niet verbazen als er een foutje gemaakt is bij het maken van de dvd-box, gelet op wel aanwezigheid van Nederlandse vlag.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #8
    Junior Member
    Registratie datum
    Sep 2011
    Woonplaats
    Rijkevorsel, België

    Standaard

    @Pieter Kleine: mijn mail aan Disney is doorgezonden naar de correcte dienst. Ben benieuwd of en wat voor antwoord ik zal ontvangen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ianneke Bekijk bericht
    @Pieter Kleine: mijn mail aan Disney is doorgezonden naar de correcte dienst. Ben benieuwd of en wat voor antwoord ik zal ontvangen.
    Lees inmiddels vele reacties bij bol.com. Er wordt nu ook duidelijk vermeld dat er geen box van seizoen 14 met nl-ot gaat komen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #10
    Junior Member
    Registratie datum
    Sep 2011
    Woonplaats
    Rijkevorsel, België

    Standaard

    Even een update: heb het nog niet opgegeven. Had antwoord van Disney gekregen dat ik het maar met de verkoper moest uitklaren. Maar Mediamarkt was zelf niet eens op de hoogte van het probleem. Dus heb hen dat ook zo gemeld. Dit is geen fout van de verkoper, wel van de uitgever die het blijkbaar niet belangrijk vind om een NL-ondertitelde versie te verkopen op de Nederlands sprekende markt. Heb hen dan ook gemeld dat ik hen voor dit probleem aansprakelijk houdt en dat zij voor een oplossing (lees vervangprogramma voor de betrokkend DVD-schijfjes) mogen zorgen. Tot vandaag was het wederom stil. Ik heb nu een mail ontvangen dat ze het verder gaan escaleren maar dat ze foto's van de front- en back van de DVD-versie willen hebben. Ga hen die bezorgen en zullen zien hoe het dan verder verloopt. Ben benieuwd...

  11. #11

    Standaard

    Die ziekenhuis serie seizoen 15 is volgens bol.com ook zonder nl. Ook van Disney.

    https://www.bol.com/nl/p/grey-s-anat...7.ProductImage

    Notebene zijn het ook nog de laatste seizoenen.

    Disney was gestopt na mijn weten gestopt met slipcovers met nieuwe seizoenen van tv series. Dus dat is wel positief. Dat Disney deze keer de sleeve mee geseald heeft verbaasd me ook. Dat de sleeve wel nl meld is gewoon misleidend.
    Laatst aangepast door pietdvd : 27-01-2020 om 12:40

  12. #12

    Standaard

    Ik heb zelden zo'n onmogelijke onzin gezien als dit. Dus, even voor de goede orde:

    - Criminal Minds, Greys Anatomy en al die andere dramaseries die nog WEL op dvd verschenen bij Disney, worden voortaan op de NL-markt uitgebracht zonder NL ondertitels. Dit terwijl de Nederlandse ondertitelingen zéker niet onbestaand zijn (gezien de uitzendingen op zenders als Net 5, Veronica, SBS enzovoort).
    - Projecten als Bierdopje.com, waar men fan-ondertitelingen schreef voor Amerikaanse series, zijn neergehaald omdat het zogenaamd 'de markt zou bederven'
    - ...???

    Stop dan in vredesnaam gewoon helemaal met die uitgaves. De enigen die nu nog series op dvd kopen zijn voornamelijk gezinnen die niet de technische kunde hebben om zoiets van internet te halen, en die (met alle respect) vaak ook niet optimaal Engels kunnen; die hebben de ondertitelingen dus gewoon nodig.

    Moeten we nu écht terug naar opnemen op dvd- of zelfs videorecorders om seizoenen met ondertitelingen voor eigen gebruik te krijgen? Ik sta versteld. Echt waar. xD

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •