De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Game of Thrones - Seizoen 8 (Blu-ray)

    Game of Thrones - Seizoen 8 (Blu-ray)

    Het einde van een indrukwekkende en razend populaire serie

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ach ach wat een tegenvaller was dit seizoen. Waar het ieder seizoen beter leek te worden ging dit seizoen als een nachtkaars uit. De langverwachte finale was een wonderlijk allegaartje van niet kloppende verhaallijnen, beloftes die niet werden ingelost, en werkelijk grote ergernis alom. Waarom allerlei plots introduceren als daar vervolgens niks mee wordt gedaan? Waarom Jon Snow laten leven, feiten introduceren die hem eigenlijk de werkelijke koning maken maar uiteindelijk hem wegzenden en het hele verhaal maar vergeten??

    Zelden hebben wij zo boos en teleurgesteld naar de tv zitten staren als toen na de laatste aflevering de end credits over het scherm rolden.
    Wat de recensent hier beschrijft herken ik helaas niet. Het was absoluut een indrukwekkende epos en een van de populairste series ever, maar zowel de serie als de kijker hadden echt een betere finale verdiend.

    De recensent schrijft: "Het achtste seizoen is een mooie afsluiter geworden. Het is niet de knaller die men verwacht had, maar toch weer ijzersterk."

    Wel, dat "ijzer" heeft een akelig laagje roest gekregen vrees ik.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 16-12-2019 om 16:59 Reden: Spoilertags
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  3. #3

    Standaard

    Ik was die recensent

    Gelukkig smaken verschillen. Eerlijk gezegd vond ik het juist een verademing om niet de verwachte heroïsche strijd op het einde te zien, maar juist een meer ingetogen einde.
    Er wordt veel over de serie gediscussieerd en je bent zeker niet de enige die teleurgesteld was. Ikzelf niet, Vond het wel mooi gedaan.

    (overigens een spoiler tag geplaatst in je bericht, om niet al een van de gegadigden op de troon die afvalt prijs te geven).
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Ik ben het volledig met John eens. Wat een anticlimax.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Ik moet de herkijk nog doen. Ik ben eigenlijk het meest benieuwd naar het 3e deel, die was qua beeld echt bereslecht op HBO. Ben benieuwd hoe dat er nu uit ziet op mijn tv, afgaande op Ludo's recensie zal ik geen problemen verwachten aangezien deze goed is afgesteld .

  6. #6

    Standaard

    Zijn de Starbucks-beker en het plastieken flesje water eigenlijk weggeretoucheerd?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Zijn de Starbucks-beker en het plastieken flesje water eigenlijk weggeretoucheerd?
    Ja, maar dat waren ze bij HBO Go ook al.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik was die recensent
    Dat weet ik

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Gelukkig smaken verschillen. Eerlijk gezegd vond ik het juist een verademing om niet de verwachte heroïsche strijd op het einde te zien, maar juist een meer ingetogen einde.
    Die ingetogenheid is ook niet waar ik mee zit. Er zitten diverse momenten in dit seizoen die de ingetogenheid voldoende compenseren.

    Het probleem zit hem m.i. in de verwachtingen die met bepaalde verhaallijnen worden geschept, maar die vervolgens in het geheel niet worden waargemaakt, of nog erger, compleet worden genegeerd. Het is een gouden regel dat alles wat gebeurt of wordt vermeld in een boek of een film altijd een bepaalde reden heeft. Als er dan bepaalde lijnen nadrukkelijk worden uitgezet, en in de laatste aflevering weten ze vervolgens niet goed hoe ze alle lijntjes bij elkaar moeten brengen om de zaak tot een goed einde te brengen, vind ik dat hinderlijk. Het is helaas te overduidelijk dat de schrijvers van de serie door hun bronmateriaal heen waren en bepaalde vrijheden hebben genomen die niets meer met de oorspronkelijke boeken te maken hadden, Wat heeft de hele Night King voor nut als hij na acht seizoenen zorgvuldig opbouwen in een simpele scène eventjes met een mes om zeep wordt geholpen? Waarom krijgt Jon Snow niet gewoon de troon waar hij recht op heeft, en zo niet, waarom wordt ons niet uitgelegd WAAROM dat dan in godsnaam niet gebeurt?? Waarom maakt Daenerys opeens zo'n bizar plotselinge ommezwaai van heldin naar boze heks? Hoe kon Bran in vredesnaam ineens tot koning worden gekroond? Hoe zit het met al zijn bijzondere gaven en profetieën dan?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Dat weet ik


    Die ingetogenheid is ook niet waar ik mee zit. Er zitten diverse momenten in dit seizoen die de ingetogenheid voldoende compenseren.

    Het probleem zit hem m.i. in de verwachtingen die met bepaalde verhaallijnen worden geschept, maar die vervolgens in het geheel niet worden waargemaakt, of nog erger, compleet worden genegeerd. Het is een gouden regel dat alles wat gebeurt of wordt vermeld in een boek of een film altijd een bepaalde reden heeft. Als er dan bepaalde lijnen nadrukkelijk worden uitgezet, en in de laatste aflevering weten ze vervolgens niet goed hoe ze alle lijntjes bij elkaar moeten brengen om de zaak tot een goed einde te brengen, vind ik dat hinderlijk. Het is helaas te overduidelijk dat de schrijvers van de serie door hun bronmateriaal heen waren en bepaalde vrijheden hebben genomen die niets meer met de oorspronkelijke boeken te maken hadden, Wat heeft de hele Night King voor nut als hij na acht seizoenen zorgvuldig opbouwen in een simpele scène eventjes met een mes om zeep wordt geholpen? Waarom krijgt Jon Snow niet gewoon de troon waar hij recht op heeft, en zo niet, waarom wordt ons niet uitgelegd WAAROM dat dan in godsnaam niet gebeurt?? Waarom maakt Daenerys opeens zo'n bizar plotselinge ommezwaai van heldin naar boze heks? Hoe kon Bran in vredesnaam ineens tot koning worden gekroond? Hoe zit het met al zijn bijzondere gaven en profetieën dan?
    De punten die je aanstipt vind ik juist prima te verklaren (op die van Daenerys na, dat vind ik ook wel redelijk bizar).
    Night King: zo simpel vond ik die messteek niet, dat was een knap staaltje acrobatiek . Maar je merkt aan de opbouw van dit seizoen dat Arya een belangrijke rol gaat spelen. Die krijgt ze hier (ik dacht even dat zij uiteindelijk op de troon zou komen). En dat de Night King op twee meter na z'n doel niet haalt vind ik best spannend. Een hele reis strandt op het allerlaatste moment!
    Jon Snow: je kunt een moordenaar niet op de troon zetten. Zet je hem daar wel, dan komt het volk van Daenerys in opstand. Geen (gewenste) vrede.
    Daenerys: ja, heb je gelijk in. Onvoorspelbaar, dat wel, maar ook erg overtrokken.
    Bran: Ik vind het een logische en goede keuze! De (enige?) man zonder bloed aan z'n handen, een jongeman met wijsheid en die eenheid kan creëren, iemand waar je geen hekel aan kan hebben. Zijn gaven kunnen hem als leider van de natie zeker van pas komen.
    Juist het onverwachte en onvoorspelbare aan het verhaal spreekt me aan. Jon Snow of Daenerys op de troon, dat zou ik juist een anti-climax hebben gevonden.

    Kortom, ik kan me over het algemeen wel vinden in de afloop van de serie.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #10

    Standaard

    Grappige reacties.
    Ik vond seizoen 8 best goed en het was zelf ongeveer wat ik verwachtte dat het ging zijn.

    Misschien hebben velen zoals John Tak een zeer kort geheugen, maar:
    Het eerste seizoen draaide volledig rond Ned Stark, wie ging er dood op het eerste seizoen? En iedereen zat met z'n mond open te kijken.
    Vervolgens volgden we Robb Stark, wie ging er dood tijdens the red wedding? En iedereen zat met z'n mond open te kijken.
    Vervolgens volgden we Oberyn Martell, wie ging er dood in de arena? En iedereen zat met z'n mond open te kijken.

    Iedereen die dacht dat Daenerys of Jon op de troon ging eindigen heeft gewoon naar een andere serie gekeken denk ik.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door catfish Bekijk bericht
    Misschien hebben velen zoals John Tak een zeer kort geheugen, maar:
    Het eerste seizoen draaide volledig rond Ned Stark, wie ging er dood op het eerste seizoen? En iedereen zat met z'n mond open te kijken.
    Vervolgens volgden we Robb Stark, wie ging er dood tijdens the red wedding? En iedereen zat met z'n mond open te kijken.
    Vervolgens volgden we Oberyn Martell, wie ging er dood in de arena? En iedereen zat met z'n mond open te kijken.

    Iedereen die dacht dat Daenerys of Jon op de troon ging eindigen heeft gewoon naar een andere serie gekeken denk ik.
    Interessant dat je me hier wegzet als een soort demente bejaarde. Niet echt nodig lijkt me. En hoezo 'zoals velen"? Mja als je op internet kijkt zie je dat ik bepaald niet alleen sta in mijn kritiek. Waarom zo minachtend reageren?
    Dank je wel voor de samenvattingen van de eerste seizoenen. Heel fijn, gezien mijn korte termijn geheugen.

    Uiteraard mag gelukkig iedereen zijn mening hebben, graag zelfs, en als jij een van die paar mensen bent die dit een bevredigend einde vond dan ben ik oprecht blij voor je.

    En uiteraard ben ik mij zéér bewust van het feit dat in ieder seizoen de meest belangrijke hoofdrolspelers hun leven niet zeker waren. Dat was tegelijkertijd de kracht van de serie. Ik heb het hier ook niet over verwachtingen die anders uitpakken. Bijv. The Red Wedding was méér dan verrassend (zacht uitgedrukt) en allesbehalve leuk, maar wel buitengewoon knap, heftig en passend in de serie.

    Het eind dat nu is gebroddeld is een samenraapsel van slecht geschreven en niet goed afgewerkte verhaallijnen. Dat is iets anders dan de verwachting dat Daenerys op de troon zou eindigen. (Hoewel het voor de verandering ook juist wel eens verrassend zou zijn geweest dat er één ding gewoon zonder al teveel hobbels uitkwam) Een happy end was ook niet noodzakelijk waar ik op rekende. Maar sluit je lopende verhaallijnen wel netjes af en verklaar waarom je bepaalde dingen hebt opgeworpen in plaats van er niks mee te doen.

    En dat heeft niks te maken met mijn vermeende korte geheugen.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  12. #12

    Standaard

    De enige die op de troon had mogen eindigen voor mij was de enige die dat per se niet wilde, en dat was Jon.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    De enige die op de troon had mogen eindigen voor mij was de enige die dat per se niet wilde, en dat was Jon.
    Haha nou precies!
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  14. #14

    Standaard

    In de extra's geven ze aan dat degene die op de troon eindigt bij GRRM dezelfde is als in de serie, maar voor we weten of dat klopt, zal het nog wel even duren.

  15. #15

    Standaard

    Gelezen op amazon in een gebruikersrecensie:
    "You can compare Game of Thrones to a meal at a fancy restaurant. The Appetizer (seasons 1-3) are delectable, some of the best food you've ever tasted. The Entree (seasons 4-5) are amazing. You will never forget this night. Dessert (season 6-7) comes out, and you're expecting another slam dunk, and it disappoints. It's not BAD, but it's just nowhere near what came before. Now comes the digestivo. But instead of the after-dinner drinks, the chef comes out. He stands in front of you, turns around and lets out a loud, wet fart right in your face (season 8)."
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Op pre-order bij bol.com: Game of Thrones - The Complete Collection: Seizoen 1 t/m 8 (4K Ultra HD)
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #17

    Standaard

    Het was niet het beste seizoen maar ik heb er vrede mee met wat het geworden is. The Long Night was een fenomenale aflevering en ondanks alle gebreken ben ik toch wel tevreden over hoe het verhaal is geëindigd. Soms moet je de mankementen van iets voor lief nemen en een stap terug nemen om te zien hoe geweldig het totaal van de serie wel niet was.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het was niet het beste seizoen maar ik heb er vrede mee met wat het geworden is. The Long Night was een fenomenale aflevering en ondanks alle gebreken ben ik toch wel tevreden over hoe het verhaal is geëindigd. Soms moet je de mankementen van iets voor lief nemen en een stap terug nemen om te zien hoe geweldig het totaal van de serie wel niet was.
    Heb je nu pas het laatste seizoen gezien en heb je dan echt alle spoilers op internet kunnen vermijden?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Heb je nu pas het laatste seizoen gezien en heb je dan echt alle spoilers op internet kunnen vermijden?
    En ik moet nog aan seizoen 5 beginnen...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En ik moet nog aan seizoen 5 beginnen...
    En ook nog geen spoilers gelezen? Ongelooflijk.

  21. #21

    Standaard

    Nee, joh, helemaal niet. Er zijn betere TV-series dan het in mijn ogen wat overhypte Game of Thrones. Tenminste dat vind ik.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Heb je nu pas het laatste seizoen gezien en heb je dan echt alle spoilers op internet kunnen vermijden?
    Even een grote schop, maar ik heb afgelopen donderdag (op mijn verjaardag) de laatste aflevering van seizoen 8 gezien en heb tot die tijd al die jaren geen enkele spoiler gelezen op het internet over deze hele serie, inc de red Wedding en Battle of the Basterds (and The Long Night). We zijn nu begonnen aan House of the Dragon....
    Overigens ben ik het eens met John Tak en Werner, ik vond het wel een beetje een anticlimax, en veel verhaallijnen (oa The Night King) wel erg snel afgewikkeld met veel short-cuts....en het einde, tja....Tyrion brengt het mooi maar ik vond het wel een beetje slap..

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •