De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.

Discussie: Tenet (2020)

  1. #1

    Standaard Tenet (2020)

    Net een preview van een minuut of 5 gezien in de IMAX voor The Rise of Skywalker. Nog steeds geen idee waar het over zal gaan, maar dit gaat weer een intense Nolan film worden.

  2. #2

    Standaard

    Eerste trailer:



    Ziet er geweldig uit!

  3. #3

    Standaard

    Voor deze en Dune ga ik dit jaar naar de bios.Alles van Nolan is goed !

  4. #4

    Standaard

    De eerste recensie zijn er, Empire geeft 4 sterren, IGN een 8, maar er zijn ook veel minder positieve recensies.
    Dit wordt voor mij de eerste bioscoopfilm in ruim een half jaar.

    https://www.rottentomatoes.com/m/tenet
    Laatst aangepast door tmvde : 21-08-2020 om 20:09

  5. #5

    Standaard

    Ook 4 sterren in de Volkskrant.

  6. #6

    Standaard

    Lees inderdaad hele uiteenlopende recensies, gaat ook voor mij de eerste bioscoopfilm worden in lange tijden. En een deel van de kritiek lijkt mij op voorhand al wat merkwaardig, o.a. over gebrek aan humor in de film. Tja, dat is nou überhaupt niet direct iets waar we Nolan van kennen..

  7. #7

    Standaard

    Ik ben erg benieuwd, ik ga er donderdagmiddag heen. Een eerste bioscoopbezoek sinds februari, en dat was een kinderfilm.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Lees inderdaad hele uiteenlopende recensies, gaat ook voor mij de eerste bioscoopfilm worden in lange tijden. En een deel van de kritiek lijkt mij op voorhand al wat merkwaardig, o.a. over gebrek aan humor in de film. Tja, dat is nou überhaupt niet direct iets waar we Nolan van kennen..
    De grap met het potlood in The Dark Knight vond ik anders geweldig.

  9. #9

    Standaard

    Nu met corona sla ik de bios nog even over.Beetje geluk komt deze dit jaar nog op UHD.

  10. #10

    Standaard

    Zoveel mensen lopen weg met de films van Nolan. Mij vallen ze steevast tegen de eerste keer dat ik ze zie. Technisch heel mooi gemaakt en het is gegarandeerd spektakel. Ik vond Dunkirk de eerste keer meteen wel heel erg goed. Ik zag laatst Inception voor de derde keer. Het "meesterwerk" dat sommige er in zien, zie ik echt niet. Ik vind het zelfs wat vermoeiend...dat moeilijk doenerij met een droom in een droom en weer terug. Insomnia vind ik ook een sterkte thriller. Toevallig ook vrij rechtlijnig net zoals Dunkirk. Het hoeft niet altijd rechtlijnig te zijn maar ik vind het soms toch wat geforceerd bij de films van Nolan. Zoals bij Inception....het is mij dan te ver gezocht om echt mee te kunnen gaan in het verhaal.

    Tenet lijkt ook weer bloedserieus met met allerlei tijdreis-achtige zaken. We zullen zien.

  11. #11
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Nu met corona sla ik de bios nog even over.Beetje geluk komt deze dit jaar nog op UHD.
    Als ik toch Corona moet oplopen, dan liever een bezoekje aan No Time To Die (2020). Weet ik zeker dat ik een goede film gezien heb.

    Zit echt sterk te twijfelen, ook met de mixed reviews. Een film kijken waar je de helft toch niet van snapt.

  12. #12

    Standaard

    Zouden jullie deze film bekijken bij Eye in Amsterdam waar het op 70mm film afgespeeld wordt op een doek van 12x5.4m of naar een IMAX bios gaan zoals de Pathe Arena waar er sprake is van digitale projectie maar wel met een groter doek (20x10m)

  13. #13

    Standaard

    Persoonlijk zou ik voor 70mm gaan. Dat blijft onovertroffen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Als ik toch Corona moet oplopen, dan liever een bezoekje aan No Time To Die (2020). Weet ik zeker dat ik een goede film gezien heb.

    Zit echt sterk te twijfelen, ook met de mixed reviews. Een film kijken waar je de helft toch niet van snapt.
    Ze willen graag dat je de film nog een tweede keer komt kijken natuurlijk, om de andere helft te snappen . En dan een derde keer om te zien of je de film nu echt gesnapt hebt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Insomnia vind ik ook een sterkte thriller. Toevallig ook vrij rechtlijnig net zoals Dunkirk.
    Dit is een remake dus hij kon niet echt veel afwijken van het verhaal. Alleen het einde is anders.

    Ik vind de 'kleinere' films van Nolan creatiever en onderhoudender dan zijn 'grotere' films.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 27-08-2020 om 18:44

  16. #16

    Standaard

    Hier mijn recensie: https://allesoverfilm.nl/recensies/6151/tenet/bioscoop/

    Hij is goed, erg goed, en zeker het bekijken waard op het grote doek. Toch vind ik hem niet volledig geslaagd (zoals benoemd in het topic van de recensie) en vond ik Kenneth Branagh niet heel erg goed spelen.

  17. #17

    Standaard

    Eindelijk weer naar de bios, en dan ook nog met deze film waar ik alle tijd naar uit kijk en hoge verwachtingen van had.

    En inderdaad, hij viel niet tegen. Ik zal zeker minimaal een tweede kijkbeurt nodig hebben om alles te kunnen plaatsen (als je het einde weet, zal je heel nieuwsgierig zijn of alles klopt), maar dat is niet erg. Zelfs een teken dat Nolan de kijker serieus neemt en niet onderschat. Al hoorde ik best wat geluiden om mij heen van mensen die de zaal uitkwamen dat ze er niets van snapten.

    Ik heb het boek "The Secrets of Tenet: Inside Christopher Nolan's Quantum Cold War" al besteld; ik ben ook benieuwd naar de productie en de hoe ze de opnames hebben gedaan, want er zitten ware kunststukjes bij.


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Eindelijk weer naar de bios, en dan ook nog met deze film waar ik alle tijd naar uit kijk en hoge verwachtingen van had.

    En inderdaad, hij viel niet tegen. Ik zal zeker minimaal een tweede kijkbeurt nodig hebben om alles te kunnen plaatsen (als je het einde weet, zal je heel nieuwsgierig zijn of alles klopt), maar dat is niet erg. Zelfs een teken dat Nolan de kijker serieus neemt en niet onderschat. Al hoorde ik best wat geluiden om mij heen van mensen die de zaal uitkwamen dat ze er niets van snapten.

    Ik heb het boek "The Secrets of Tenet: Inside Christopher Nolan's Quantum Cold War" al besteld; ik ben ook benieuwd naar de productie en de hoe ze de opnames hebben gedaan, want er zitten ware kunststukjes bij.
    Voor mij de eerste bioscoopfilm sinds Birds of Prey, begin februari en erg genoten. IMAX in Den Haag was zo goed als (corona) uitverkocht.
    Kon het op zich goed volgen, maar als de home release er is, zal ik deze nog wel een aantal keer goed gaan kijken.

    Alle perspectieven, normaal en invers, waren leuk gedaan. En de hints waren legio. Zoals dat dingetje op de rugzak van Neil op het eind, dat ook al helemaal in het begin in de opera en op het eind bij The Algorithm te zien was.

    En alles weer schitterend in beeld gebracht door onze 'eigen' Hoyte van Hoytema.

  19. #19

    Standaard

    Dat was inderdaad een hele duidelijke hint, maar er zullen nog wel veel meer zijn. We zullen het zien op de UHD .

  20. #20

    Standaard

    Tenet (2020)

    In Eye gezien op 70mm. Vooraf kwam er een dame de zaal vertellen dat het geen zin heeft om te gaan klagen over het harde geluid omdat het volume is voorgeschreven door Nolan. Om het daar maar meteen over te hebben: ongelofelijk. Ik werd echt (letterlijk) van mijn stoel getrild door het geluid. Zoooo vet. De film bevat een hele toffe score.

    Je wordt direct in het verhaal gesmeten. En na drie kwartier had ik nog steeds zoiets van....wie is wie, waarom en wat is nu precies de bedoeling? De actiescenes zijn echt heel gaaf gedaan, zeker in combinatie met die loeiharde soundtrack. Af en toe kreeg ik James Bond vibes met een vleugje Michael Mann. Na afloop valt veel op zijn plaats maar ik krijg toch nog steeds het gevoel bij Nolan: waarom toch steeds zo "moeilijk" doen? Als het verhaal wat rechtlijniger was geweest, had je ook een toffe film. Ik moest wel even wennen aan Kenneth Branagh en dan met name zijn accent. Dat is een beetje cliché Russisch op zijn Amerikaans. Zo klonken accenten in jaren '80 films met Dolph Lundgren. De film kent ook bijna geen ademruimte: het dendert maar door met actie en tijdsprongen. In dat opzicht is het best een vermoeiende film. Je hebt het gevoel elke minuut op te moeten letten.

    Dit is eigenlijk een film van Nolan die ik direct de eerste keer al gaaf vind. Wel echt een belevenis in de bioscoop. Het had echt meerwaarde door het geluid en op 70mm. Ik benieuwd hoe dat straks in de huiskamer te reproduceren is.

    8,5

  21. #21

    Standaard

    Hoop dat de UHD 2020 nog net kan halen.

  22. #22

    Standaard

    Gisteravond gezien en kan mij eigenlijk exact vinden in het stukje van Melzz, ik kwam ook tot een 8.5. De actiescènes zijn echt ongelofelijk gaaf, een verademing dat er weinig special effects in zaten, maar gewoon "echte actie". Overigens vond ik dat nog wel een klein minpuntje: als ze dan af en toe wel computer effecten gebruiken dan valt het wel direct op. bijvoorbeeld de scenes op de catamarans, waarbij je de personages net op een afstandje ziet. Dat zag er echt niet goed uit, zeker niet voor een film van 200 miljoen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •