-
Glorious Member
De mooiste films van het afgelopen decennium
Altijd weer een speciaal moment: het einde van een decennium. Aardig natuurlijk om daarom terug te kijken op wat de meest bijzondere, memorabele, artistieke, ontroerendste, mooiste, apartste, spectaculairste, origineelste oftewel 'beste' films en filmervaringen van de afgelopen 10 jaar waren. Wat waren deze voor jou van 2010 t/m 2019? (max. 50)
Mijn top 50 op volgorde van jaartal:
2019
Portrait de la Jeune Fille en Feu
Joker
Monos
2018
Roma
The House That Jack Built
Happy As Lazzaro
Cold War
Burning
The Favourite
Utoya: July 22.
2017
On Body And Soul
Blade Runner 2049
Phantom Thread
First Reformed
The Killing Of A Sacred Deer
2016
American Honey
The Neon Demon
Nocturnal Animals
Arrival
Sieranevada
Frantz
2015
The Revenant
Embrace of the Serpent
Spotlight
Mad max: Fury Road
2014
In The Crosswind
Birdman
The Duke of Burgundy
Leviathan
The Grand Budapest Hotel
Labour of Love
The Postman's White Nights
Ex Machina
Force Majeur
Whiplash
2013
La Grande Bellezza
Only God Forgives
Nebraska
The Wolf of Wall Street
2012
The Broken Circle Breakdown
Holy Motors
The Master
2011
Take Shelter
Drive
The Turin Horse
2010
Poetry
Black Swan
Animal Kingdom
I Saw The Devil
Beginners
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
-
Hoogtepunten 2010 - 2019 uit Latijns-Amerika:
01. Post Tenebras Lux (Carlos Reygadas)
02. Miss Bala (Gerardo Naranjo)
03. La Última Tierra (Pablo Lamar)
04. Jean Gentil (Israel Cárdenas en Laura Amelia Guzmán)
05. Jauja (Lisandro Alonso)
06. La Idea de un Lago (Milagros Mumenthaler)
07. Leones (Jazmín López)
08. Unicórnio (Eduardo Nunes)
09. Noche (Leonardo Brzezicki)
10. Rey (Niles Atallah)
11. Blanco en Blanco (Théo Court)
12. Los Versos del Olvido (Alireza Khatami)
13. Chuva è Cantoria na Aldeia dos Mortos (Renée Nader Messora en João Salaviza)
14. Las Elegidas (David Pablos)
15. P3nd3jo5 (Raúl Perrone)
Blanco en Blanco gaat volgende maand op het IFFR draaien en de nieuwe Jazmín López ook.
-
Glorious Member
Alle hoogtepunten per continent is ook een leuke insteek
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
-
Je wordt hier doodgegooid met Amerikaanse films dus ...
https://iffr.com/nl/2020/films/blanco-en-blanco
-
Elite Member
Joker (2019)
Prisoners (2013)
Inception (2010)
Harry Potter & the Deathly Hallows 1 & 2 (2010 & 2011)
Hobbit trilogie (2012-2013-2014)
Rogue One (2016)
X-Men: First Class (2011)
X-Men: Days of Future Past (2014)
The Dark Knight Rises (2012)
It 1 & 2 (2017 & 2019)
Trainspotting 2 (2017)
Shape of Water (2017)
Bohemian Rhapsody (2018)
-
Glorious Member
Slechts één Star Wars film in je lijst, en bovendien een stand alone, dat is veelzeggend
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
-
Ik heb op IMDB een selectie gemaakt van de films uit het afgelopen decennium die ik een 9 heb geven (geen film uit het afgelopen decennium ontving een 10) met daarbij een selectie van films die een 8 kregen. De volgorde doet wat minder ter zake maar dit zijn met recht films die mijn favorieten waren van de afgelopen 10 jaar:
- Melancholia (2011)
- Gravity (2013)
- The Tree of Life (2011)
- L'Écume des jours (2013)
- To the Wonder (2012)
- American Hustle (2013)
- Guardians of the Galaxy (2014)
- The Martian (2015)
- The Master (2012)
- Never Let me Go (2010)
- A Separation (2011)
- Moonrise Kingdom (2012)
- The Wolf of Wall Street (2013)
- The Girl With the Dragon Tattoo (2011)
- The Wind Rises / Kaze tachinu (2013)
- Boyhood (2014)
- Anna Karenina (2012)
- The Social Network (2010)
- Inherent Vice (2014)
- From up on Poppy Hill / Kokuriko-zaka Kara (2011)
- Midnight in Paris (2011)
- Copie Conforme (2010)
- Gone Girl (2014)
- Looper (2012)
- Passengers (2016)
- When Marnie Was There / Omoide No Marnie (2014)
- Moneyball (2011)
Laatst aangepast door Richard B. : 29-12-2019 om 23:18
Reden: Spelvaut verwijderd
Instellingen bij het plaatsen van berichten
- Je mag geen nieuwe topics plaatsen
- Je mag geen antwoorden plaatsen
- Je mag geen bijlagen invoegen
- Je mag niet je berichten aanpassen
-
Forumregels