De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Goede voornemens voor 2020 op filmgebied

    Het einde van het jaar is weer in zicht......in dit topic kun je nu hier jouw goede voornemens op filmgebied kwijt voor 2020.

    Dat kan van alles zijn.


    • Wil je bijvoorbeeld meer naar de bioscoop gaan?
    • Meer verdiepen in het genre van een bepaalde regisseur?
    • Of juist bepaalde regisseurs vermijden?
    • De overstap naar 4K maken?
    • Meer films van een bepaalde periode bekijken?
    • Of misschien van een bepaald land?
    • Meer indies kijken?
    • Minder downloaden en meer kopen?
    • Simpelweg meer of minder films kijken dan vorig jaar?
    • Minder kopen zodat die kijkachterstand van 7.524 films eens minder wordt?
    • Een grotere televisie kopen?



    Post hier waar jij op hoopt in 2020.

  2. #2

    Standaard

    Als ik kijk wat ik de laatste keer wilde:
    -meer de tijd nemen om extra's te bekijken. Ik merk dat ik dan echt veel meer uit een film haal.
    -series die nog onbekeken in de kast liggen kijken
    -minder (en selectiever) films kopen'; uitzondering zijn gelimiteerde uitgaves.
    -weer eens goed de collectie bekijken en bepalen wat weg kan.

    Dit is deels gelukt. Ik kijk meer extra's van sommige films, maar lang niet allemaal. Daarmee samenhangend laat ik een aankoop steeds minder van extra's afhangen. Ja, als het een film is die ik ken en heel goed vind, dan wel. Maar een film die ik nog niet ken? Dan zijn de extra's nu van onderschikt belang. Dat heeft weer als effect dat ik steeds minder geef om die gelimiteerde uitgaves van bijvoorbeeld Arrow, ik heb wel het geduld om de reguliere versie te kopen. Uitzondering is vaak een alternatieve cut, daar ben ik wel gevoelig voor .
    Onbekeken series in de kast is niet echt gelukt.....dit komt door de aanwas van nieuwe series via de streaming kanalen.
    Minder films kopen: ook niet echt gelukt als ik eerlijk ben. Dit lukt de laatste tijd wel beter, ook bijvoorbeeld met Black Friday heb ik mij ingehouden. Met UHD's lukt het wel behoorlijk, ik ben redelijk selectief met kopen.
    Het 4e punt ben ik wel goed mee bezig: goed kijken of ik iets echt in de collectie wil hebben (de herkijkwaarde) of niet. Ik heb, al zeg ik het zelf, al heel wat verkocht. Dit forum is helaas niet meer het hoofdkanaal voor verkoop; marktplaats is toch beter.

    Voor volgend jaar heb ik redelijk dezelfde punten. Het is een utopie om te denken dat de kijk achterstand in een jaar weg kan, maar ik wil weer meer de focus gaan leggen op mijn Zuid-Koreaanse kijkachterstand, daar ben ik wel al even mee zoek.....

    EDIT: Ik heb er nog wel wat eigenlijk:
    - minder series tegelijkertijd kijken. Series kosten veel tijd (die ook aan films besteed kunnen worden) en ik kijk liever maar een paar tegelijkertijd. Dan blijven ze ook niet zo lang open staan tot ze afgekeken zijn..
    Laatst aangepast door rogue : 07-01-2020 om 16:48

  3. #3

    Standaard

    Dezelfde voornemens als elk jaar:
    - Minder en selectiever kopen
    - Kijk achterstand wegwerken
    Vreemd genoeg heeft het een met het ander te maken....
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Volg Mark zijn redenatie wel, helaas slaag ik zowel voor 1 als 2 niet, dus blijft een eeuwigdurend project
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  5. #5

    Standaard

    Herkenbaar probleem

    Ben van plan om uit gemak wat minder (middelmatige) films en series te kijken via Netflix/ On Demand en mijn achterstand uit eigen collectie weg te werken.

  6. #6

    Standaard

    Meer naar de bioscoop gaan, meer films kijken en ook wat meer series. En dus dan de kijkachterstand ook wat wegwerken

  7. #7

    Standaard

    Meer extra's kijken en van voor mij belangrijke films tweedehands BR's en DVD's kopen die meer extra's hebben dan de versies die ik al heb.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  8. #8

    Standaard

    Ik wil zeker dit jaar meer naar de bioscoop gaan..
    Ben daar in december al aan begonnen die maand ben ik al 2x geweest.
    Dit jaar ga ik zeker 1 a 2 keer per maand naar de bioscoop hier in Schiedam.
    Ben ook benieuwd of de naam Euroscoop gaat veranderen in Pathé Schiedam.

    Ook ga ik iets moeten doen aan de ruimte die mijn dvd/blu ray/laser disc collectie in neem.
    Die is in 2019 flink gegroeid.
    Ik wil niet mijn film collectie verkopen..daar ga ik zeker spijt van krijgen.
    Dus moet ik iets zien te vinden waardoor ik mijn collectie rond de 3100 films en series goed kan opbergen zonder dat ik het beschadigd.
    Ruimte gebrek is niet leuk.

    Ik heb ook een kijk achterstand.. ik heb nogal veel oudere series gekocht op dvd en blu ray voor erg weinig geld en in acties zoals 3 voor 30 euro.
    dus moet ik die ook nog eens allemaal kijken.
    Ik ga proberen minder te kopen ,maar dat zal moeilijk worden want als ik een leuke actie zie dan kan ik me moeilijk inhouden.

    Verder wens ik hier iedereen een fijn 2020 met veel kijk plezier...
    Laatst aangepast door Driekus : 02-01-2020 om 12:33

  9. #9

    Standaard

    Ik drink niet, ik rook niet maar films en strips ....dat is helaas wel een verslaving.

    Selectiever kopen en die kijkachterstand wegwerken dat zijn mijn goede voornemens.

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    2020 is misschien wel het jaar dat ik thuis afscheid ga nemen van 3D, niet zeker nog, maar dan wel voor een flinke upgrade. Ieder geval 77" en misschien een Wallpaper.

    Dat lost dan gelijk een aantal problemen op. Ten eerste de dubbeldip wat ik regelmatig deed. Ten tweede het 'te veel' kopen, want dubbeldip. Ten derde; het kan mij niet groot genoeg... Tja, en het kan, mag, is te verantwoorden...

    Maar ik koop sowieso al steeds minder en kijk steeds meer streamingdiensten. Inderdaad, vooral door al die series en toch ook de gemakzucht. En daarnaast heb ik nog heel veel andere hobby's. Tijd wordt steeds schaarser. Waarschijnlijk ben ik een selectieve- filmfan en koper, want een echte kijkachterstand heb ik niet, los van enkele titels waar ik niet aan wil of zo. 2020 zal dus vooral in het teken staan van selectieve UHD BD. Ik blijf natuurlijk wel een collector. Zo staat de Star Wars UHD-box al in pre-order bij Amazon. Ben benieuwd in hoeverre de Brexit mijn koopgedrag in 2020 beïnvloed.

    Verder zal 2020 een muzikaal jaar worden met alle geplande concerten. Niks bijzonders zou je zeggen, maar ik ga wel met mijn twee zonen. Die vinden zo'n beetje leuk wat ik ook leuk vindt, maar dan ook bijna alles. Waar vrouwlief niet altijd blij mee is, maar trots dus en daar hoop ik dit jaar nog meer van te genieten. Daarnaast speel ik ook in een nieuwe band.

    Ik hoop dit jaar toch ook weer veel actiever te zijn voor Allesoverfilm, want daar kwam ik (kom ik) door alle drukte in mijn leven (bedrijf) helaas steeds minder aan toe. Maar het allerbelangrijkste is om in 2020 weer elk mogelijk moment - waar het kan - te genieten van alles. Of dat nu film, games, hobby's, werk of je familie is.

    Oh, en nog even Claudio's Fabulous Fantasy Loo nog even afschilderen... ?
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 02-01-2020 om 18:58
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    • Ik zou wel graag vaker naar de bioscoop willen, maar dan moet de kwaliteit van de aangeboden films een stuk beter zijn dan in 2019, want dat was niet echt veel soeps.
    • Verder heb ik mij voorgenomen om nu eens alle 3D-films in mijn Blu-ray collectie die ik nog niet gezien heb, te gaan kijken, evenals alle regio A-titels.
    • Ik denk er over om alle Blu-rays in mijn collectie die geen herkijkwaarde voor mij hebben, op te bergen dan wel te verkopen.
    • Ook ga ik geen Marvel-titels meer kopen (sorry Rogue), want die hele franchise kan me niet meer boeien (met uitzondering van Wonder Woman misschien).
    • Verder verschuift de focus meer naar het kijken van TV-series op Blu-ray en DVD dan naar losse films.
    • En ook dit jaar blijven Netflix en al die andere streamingdiensten buiten de deur. Ik heb nog genoeg te kijken en bovendien nog vele andere hobbies en bezigheden die tijd vragen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    2020 is misschien wel het jaar dat ik thuis afscheid ga nemen van 3D, niet zeker nog, maar dan wel voor een flinke upgrade. Ieder geval 77" en misschien een Wallpaper.

    Dat lost dan gelijk een aantal problemen op. Ten eerste de dubbeldip wat ik regelmatig deed. Ten tweede het 'te veel' kopen, want dubbeldip. Ten derde; het kan mij niet groot genoeg... Tja, en het kan, mag, is te verantwoorden...
    Erg herkenbaar Claudio, zeker het grotere formaat. Ik was ook bijna overstag voor een 77", had al groen licht thuis , maar ik ging weer wat 3D films opzetten en ik kon het nog niet doen. Zo'n Jungle Book 3D bijvoorbeeld, daar gaat je mond toch van open staan, zo mooi...
    Dus de stap toch weer even uitgesteld. Geeft niet, ze worden alleen maar goedkoper en er komt steeds meer keus.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    • Ook ga ik geen Marvel-titels meer kopen (sorry Rogue), want die hele franchise kan me niet meer boeien (met uitzondering van Wonder Woman misschien).
    Dat zijn normaliter 2 of 3 blu-ray's per jaar Marcel. Dit jaar komen in de bios alleen Black Widow in mei en The Eternals in november uit, dus dat zal zelfs 1 blu-ray (Black Widow) zijn. Maar ik begrijp je punt hoor. Wonder Woman is trouwens van DC, niet Marvel.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Erg herkenbaar Claudio, zeker het grotere formaat. Ik was ook bijna overstag voor een 77", had al groen licht thuis , maar ik ging weer wat 3D films opzetten en ik kon het nog niet doen. Zo'n Jungle Book 3D bijvoorbeeld, daar gaat je mond toch van open staan, zo mooi...
    Dus de stap toch weer even uitgesteld. Geeft niet, ze worden alleen maar goedkoper en er komt steeds meer keus.


    Dat zijn normaliter 2 of 3 blu-ray's per jaar Marcel. Dit jaar komen in de bios alleen Black Widow in mei en The Eternals in november uit, dus dat zal zelfs 1 blu-ray (Black Widow) zijn. Maar ik begrijp je punt hoor. Wonder Woman is trouwens van DC, niet Marvel.
    Jullie kunnen natuurlijk ook je woonkamer anders inrichten: de zithoek op een draaiplateau in het midden, aan de ene muur een 3D TV en aan de andere muur een 125 inch 8K scherm...

    Bedankt voor de correctie: DC of Marvel, voor mij is het allemaal meer van hetzelfde, maar ik ben dan ook niet zo thuis in die wereld.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #14

    Standaard

    Voor mij: minstens 2x per week naar de bioscoop gaan om een nieuwe release te kijken. Ik kan enorm genieten van een filmpje in de bios.

  15. #15

    Standaard

    Net als bij velen: kijkachterstand inlopen en selectiever kopen.

    Minder kopen zal waarschijnlijk weer niet gaan lukken, aan het eind van het jaar staan hier de 4K uitgaves van Star Wars en BTTF ook gewoon in de kast.
    Het selectiever kopen zal dan meer gericht zijn op (nog) prijs bewuster kopen, gewoon wachten tot op acties zoals met Black Friday, en eerst maar eens beginnen met de komende maanden maar even niets te kopen,... de eerste heft van het jaar is het qua prijzen toch nooit zo interessant.

    Verder, in het algemeen, bewuster omgaan met uitgaves en met name dus vasten lasten.
    Zo ben ik vorig jaar overgetapt van Ziggo (€51 p/m) naar een internet only abbo van €36 p/m en ook al die streaming diensten komen er niet in.
    Op jaarbasis is dat al bijna €500 dat er wordt bespaart.
    Het voelt onderhand zowat (weer de zoveelste) sociale verplichting om al die series op Netfix, Disney+, en Apple+ te volgen om de volgende dag er over mee te kunnen praten en ze vooral ook allemaal erg fantastisch te moeten vinden.

    En nu maar hopen dat ze True Lies en The Abyss dit jaar eindelijk eens gaan uitbrengen, of in ieder geval dit decennium
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #16

    Standaard

    Ik heb er nog wel wat eigenlijk:
    - minder series tegelijkertijd kijken. Series kosten veel tijd (die ook aan films besteed kunnen worden) en ik kijk liever maar een paar tegelijkertijd. Dan blijven ze ook niet zo lang open staan tot ze afgekeken zijn.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •