De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lg speakers aansluiten op mijn onkyo nr 626

    Mijn ouwe lg set de lg bh9540tw heeft t begeven .Nou heb ik op de markplaats een onkyo reciever gekocht .Maar omdat ik zeer te vreden ben over de speakers wil ik ze gaan aansluiten op de versterker[ATTACH=CONFIG]1077
    9[/ATTACH] was van een 9.1 setje gaat my om de bovenste speaker
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  2. #2

    Standaard

    De LG was een alles in 1 set, dat betekent helaas ook in bijna alle gevallen, gooi ook maar in 1x weg, ook in dit geval.
    Aan de "sub" heb je voor de onkyo niets, het is maar een 3Ohms passief gevalletje en daar heb je met de Onkyo niets aan.

    De zuiltjes met ingebouwde "top" speakertjes geven de set dan wel het indrukwekkende 9.1 maar aen kenner is daar
    daar echt niet van ondersteboven. Je hebt er met de Onkyo maar heel beperkt nog iets aan, volgens de gebruiksaanwijzing
    zijn de zuiltjes 4Ohm en zodoende beperkt aansluitbaar op de Onkyo, sluit vooral niet de "top" speakertjes aan, belast
    de Onkyo onnodig en voegt niets toe.

    Ga sparen voor echte speakers en neem iemand mee met verstand van zaken, veel mensen hebben tegenwoordig
    niet meer de interesse en tijd om zich te verdiepen in alle in en outs van een volwaardige HT audio opstelling en daarom zijn
    de balkjes onder een TV dan ook zo populair.

    Als je met de LG speakers gaat knoeien op de Onkyo, houd het volume dan beperkt, de combinatie is niet echt
    geschikt, het kan..... maar daar houd dan ook alles mee op, het is immers niet voor elkaar bedoeld. (kijk ook uit
    dat je de boel niet uit fase aansluit, het zal al niet geweldig klinken, maar als het dan ook nog uit fase staat, gaat
    het helemaal erg hol klinken)

    BTW..... dat plaatje bij je post zegt helemaal niets, is enkel bedoeld door LG om je het materiaal te laten zien waarvan
    de speakers gemaakt zijn., je vraagstelling is dan ook een beetje onduidelijk.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Iedergeval dank je voor de info

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •