De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Two Popes, The (Streaming)

    Two Popes, The (Streaming)

    Een sterk geacteerd drama waarin de oude en nieuwe paus in gesprek gaan met elkaar

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Een film die sterk leunt op het acteerwerk (en met de twee voornaamste personages zit dat wel goed). Anthony Hopkins laat zich eens weer van zijn goede kant zien en heeft het nog steeds. Zijn acteerwerk hier is een far cry van de laatste Transformers film. En dat alles met een werkelijk duizelingwekkende achtergrond. Eentje die je alleen maar in Italië en wellicht alleen maar in Rome kan aantreffen. Dat lange gesprek in de Sixtijnse Kapel is visueel compleet overdonderend en pure eye candy voor alle kunstliefhebbers.

    En dat was dan misschien ook wel gelijk het grootste kritiekpunt dat ik had over de film. Ik vond het een mooi verhaal, relevant ook, vooral omdat de huidige kerk er minder sterk voorstaat dan ooit in zijn geschiedenis en een mooie homage aan de huidige paus die we zo een stuk beter leren kennen. Helaas alleen, leiden de achtergronden af en dat is jammer omdat er door de hele film heen wel degelijk verschillende echt controversiële onderwerpen worden besproken. Maar, doordat de achtergronden mij zo afleidde had ik het gevoel dat deze onderwerpen teveel aan de oppervlakte bleven en meer hadden kunnen worden uitgediept om aan de ene kant een nog scherper contrast tussen de conservatieve ijzervreter (wat wil je ook als voormalig lader van de Inquisitie, geloof ik) en de modernist en anderzijds meer recht te doen aan de problemen waar de katholieke kerk op het moment me te kampen heeft.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •