Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 33 van 33 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Recensenten (of reviewers) zoals Werner beginnen volgens mij met het beste geluidssporen en gaan dan kijken naar wat er van over blijft bij de minder goede sporen. In het geval van Joker, zou je bij de BD dus met de Franse moeten beginnen. De jokers zullen waarschijnlijk van jou verwachtten dat je een secundaire track als een primaire gaat beoordelen en jou daarvoor zeer dankbaar zijn. Als beloning zullen je daarvoor opzadelen met nog meer van die schijven zonder HD-geluid in de originele taal.
    Nee, ik recenseer alleen de geluidssporen die in de originele taal zijn toegevoegd. Dus vwb de BD van Joker alleen de DD+-track. Het boeit mij niet hoe de audiotrack in het Frans, Duits, Itialiaans enz is.

    Mooi, dat is weer een recensie minder. Of je moet eerste UHD gaan beoordelen, dan zul je pas horen hoe goed en mooi de DD+ werkelijk is.
    Recensie minder? Hoezo dat? Ik recenseer de gehele uitgave, dus zowel beeld en geluid op UHD, hetzelfde van de BD en de extra's.

    Succes met schrijven en ik hoop dat jij en Werner wat meer op dezelfde lijn zitten en Warner gaat inzien dat ze zo niet verder kunnen gaan als ze winst willen maken.
    Dank je! Tja, ik heb niet de illusie dat door mijn recensie Warner van releasestrategie gaat veranderen, wellicht doet de samenwerking met Universal dat wel. Wie weet, het blijft afwachten.

  2. #27

    Standaard

    Amen!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nee, ik recenseer alleen de geluidssporen die in de originele taal zijn toegevoegd. Dus vwb de BD van Joker alleen de DD+-track. Het boeit mij niet hoe de audiotrack in het Frans, Duits, Itialiaans enz is.
    Dat had ik al begrepen: Een BD met beeld in HD en geluid in Super SD, want HD kan ik het niet noemen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Recensie minder? Hoezo dat? Ik recenseer de gehele uitgave, dus zowel beeld en geluid op UHD, hetzelfde van de BD en de extra's.
    Ten eerste is de BD van de UHD hetzelfde als de BD en ten tweede is de UBD de enige schijf waarbij de kwaliteit (resolutie) van het geluid overeenkomt met die van het geluid.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dank je! Tja, ik heb niet de illusie dat door mijn recensie Warner van releasestrategie gaat veranderen, wellicht doet de samenwerking met Universal dat wel. Wie weet, het blijft afwachten.
    Die verwachting heb ik ook niet. Zolang er recensenten zijn die vinden dat de kwaliteit van het originele geluid niet overeen moet komen met die van het beeld of andersom, zal daar ook geen verandering in komen. Ik verwacht daarom ook niet dat het door de samenwerking met Universal zal veranderen. Ook dit bedrijf neemt het soms niet zo nauw met de verwachtingen van een koper, dus dat belooft een goede samenwerking te worden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Amen!
    Geen Quote?
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 08-02-2020 om 16:38
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #29

    Standaard

    Ga lekker genieten van de film Gerco want dit verhaal heeft geen einde op deze manier.

  5. #30

    Standaard

    "Amen" is in dit geval wat mij betreft "Einde discussie", Gerco. Een ieder heeft zijn zegje gedaan. Wat voor de één kwalitatief meer dan voldoende is, zal dat voor de ander nooit zijn. Geen Joker die daar wat aan gaat veranderen. En uiteindelijk gaat het toch allemaal om de film zelf zoals jeroeni terecht opmerkt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    "Amen" is in dit geval wat mij betreft "Einde discussie", Gerco. Een ieder heeft zijn zegje gedaan. Wat voor de één kwalitatief meer dan voldoende is, zal dat voor de ander nooit zijn. Geen Joker die daar wat aan gaat veranderen. En uiteindelijk gaat het toch allemaal om de film zelf zoals jeroeni terecht opmerkt.
    Bijna goed Marcel.

    Het gaat ook nog om de beleving en daarvoor heb je ook inlevingsvermogen nodig. Met een BD die naast HD beeld ook HD geluid heeft lukt dit veel beter en zal je ook het verhaal achter de film beter gaan begrijpen. Ik wordt daarom niet vrolijk van een leeg of gebrand schijfje, want dan ga ik -net zo als de meeste mensen- liever op zoek naar een andere versie die financieel gezien interessanter is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-02-2020 om 13:41
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #32

    Standaard

    Bah bah, wat een geraaskalk weer.


  8. #33

    Standaard

    Lees op diverse plekken hier op dit forum de teleurstelling in WB en met name door het voortrekken van de Franse taal op het gebied van ruimte die ze daar voor vrij houden op de uitgaven. Zoals bekent moge zijn neemt een DD True HD track meer ruiimte in beslag dan eenzelfde track in DD+. WB BeNeLux lijkt niet meer te bestaan, of het moet enkel zijn dat ze nog de schijn ophouden met een minimale bezetting om de Franse uitgaven hier te slijten en daar zitten we eigenlijk niet op te wachten..... de enige reden dat die troep hier nog verkocht wordt is voor de NL subs.

    Ik heb ook liever NL subs, maar ik heb ook graag het beste geluid indien mogelijk en dat alles het liefst nog voor een lief prijsje en dan blijk je hier in Nederland, zeker voor de WB uitgaven, behoorlijk achter het net te vissen. WB mag wat mij betreft zijn Franse rommel houden, en in Duitsland hoef je de uitgaven van WB ook al niet te kopen, krijg je hetzelfde verhaal als met die Franse uitgaven en mis je meestal ook nog de NL subs.

    De NL markt lijkt voor de verkoop van schijfjes al behoorlijk op zijn gat te liggen, in de winkels hoef je al niet meer te kijken, en als je dan toch online achter je computer moet shoppen is een toetsenbordje en je scherm ongeveer de afstand die je moet overbruggen om je aankoop te verrichten. Online shoppen is eigenlijk ook een drama, de zeer gebrekkige, onvolledige technische info van de uitgave doet mij vaak al afhaken. Maakt niet uit waar je kijkt, overal hetzelfde verhaal en dan maakt de prijs en de verkrijgbaarheid in het buitenland al snel een betere indruk dan hier in NL.

    Voor mij is het al een tijd duidelijk dat WB schijt heeft aan de NL markt, dan is het ook niet zo moeilijk om schijt aan hen te hebben, koop in NL al helemaal geen uitgaven van WB meer, ze zijn niet alleen veel te duur, maar geven bovendien niet wat ik persoonlijk graag wens, de best mogelijk originele audio track.

    Voor heel veel mede forummers spelen weer andere zaken, niet iedereen vind ultiem geluid echt noodzakelijk, goed is goed genoeg.Veel mensen hechten groot belang aan NL subs en het bijbehorende prijskaartje is niet voor iedereen een bezwaar. Uiteindelijk gaat het toch om de inhoud van de film, een goed verhaal, spanning en plezier beleven van je aankoop, want daar neem je het toch voor.

    UHD of Blu ray...... ja waarom zou je de UHD nemen, lijkt nu de plukkip van de uitgevers, zogenaamd beter geluid? Sony maakt er een potje van, op de BR uitgaven een mindere track en op de UHD de iets betere track. Het beeld..... is dat nu echt zoveel beter? Zelf zie ik het er niet echt aan af, er is wel verschil, maar er zijn uitgaven waarbij je je afvraagt of ze het wel waard waren om op UHD aan te schaffen. Denk dat het uiteindelijk toch om het verhaal in de film draait, de reden waarom je hem denk ik toch wilt aanschaffen en als je hem dan koopt..... ja dan wil je het natuurlijk wel een beetje knap hebben, afwegingen afwegingen afwegingen.

    Toch koop ik zo af en toe nog wel iets, zo is Downton Abbey The Movie onderweg en zit Maleficent: Mistress of Evil (3D) in de pre-order. Oh, niet in NL besteld, dat lijken ze niet meer te willen.
    Mede door WB houd ik elke maand aardige bedragen over die ik aan andere, ook leuke, dingen besteed. FY WB
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •