Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het voor 11 Oscars genomineerde JOKER is vanaf 5 februari verkrijgbaar

    Het voor 11 Oscars genomineerde JOKER is vanaf 5 februari verkrijgbaar

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Spannend.

    Zal dit eindelijk weer een BD zijn zoals we die mogen verwachten of gaan die jokers ons weer in de steek laten?
    De specs van de BD beloven "Dolby Atmos" en "DTS-HD Master Audio", dus waarschijnlijk zullen de Fransen opgezadeld worden met 'loudness-management' en wij waarschijnlijk met een HD audiospoor in de originele taal zonder een eXtensie die het object-based kan maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Wel een erg bevooroordeelde recensie Werner. Heb je de DD+ 7.1- track een eerlijke luisterbeurt gegeven om een volwaardig oordeel te kunnen geven?

  5. #5

    Standaard

    We hebben de gewoonte dat voor dergelijke gevallen principieel ingekort wordt op de score.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    We hebben de gewoonte dat voor dergelijke gevallen principieel ingekort wordt op de score.
    Puntenaftrek kan ik nog in meegaan, maar ik refereer naar de beschrijving. Daar staat na een heel hoop geklaag slechts één zin die je ergens beoordelend over de DD+-track kan benoemen, en dan nog is het erg miniem. Eerlijk is eerlijk, dat kan je geen oprechte beoordeling noemen toch? Ik snap je punt en je frustratie, maar de recensent in je zou je toch moeten verplichten om de DD+-track aan een kritische luistertest te gaan onderwerpen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Puntenaftrek kan ik nog in meegaan, maar ik refereer naar de beschrijving. Daar staat na een heel hoop geklaag slechts één zin die je ergens beoordelend over de DD+-track kan benoemen, en dan nog is het erg miniem. Eerlijk is eerlijk, dat kan je geen oprechte beoordeling noemen toch? Ik snap je punt en je frustratie, maar de recensent in je zou je toch moeten verplichten om de DD+-track aan een kritische luistertest te gaan onderwerpen.
    Wanneer je het geluid van een BD wilt beoordelen heb je ook de details nodig die in een HD audiospoor staan en die hebben ze voor de zoveelste keer weg gelaten bij het Engelstalige audiospoor. Hierdoor is het weer onmogelijk om kritisch te luisteren naar het Engelse audiospoor en dus ook niet zinvol om die op dezelfde manier te beoordelen als de Franse.

    Als laatste is nog de kwantificering, maar daar zal ik het maar niet over hebben.

    Dit zijn genoeg redenen om de Engelse Atmos niet kritisch te beoordelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je het geluid van een BD wilt beoordelen heb je ook de details nodig die in een HD audiospoor staan en die hebben ze voor de zoveelste keer weg gelaten bij het Engelstalige audiospoor. Hierdoor is het weer onmogelijk om kritisch te luisteren naar het Engelse audiospoor en dus ook niet zinvol om die op dezelfde manier te beoordelen als de Franse.

    Als laatste is nog de kwantificering, maar daar zal ik het maar niet over hebben.
    Wat een onzin Gerco, als je een BD recenseert beoordeel je de kwaliteit met de gegeven technische opties die op de schijf staan en die onderwerp je aan een objectief oordeel. Dit ondanks dat er een betere optie beschikbaar is, al dan niet in een andere taal. De gegeven DD+-track kan je prima beoordelen, en dat behoort een recensent gewoon te doen als hij/zij de titel beoordeelt. Dat is de essentie van het vak. En wat je er persoonlijk van vind of dat je puntenaftrek toepast vanwege het logischerwijs ontbreken van een betere technische optie kan je bij Joker prima toepassen en onderbouwen. Maar om van tevoren de gehele Engelse taaloptie af te serveren, puur vanwege het ontbreken van een TrueHD optie en de DD+-track nauwelijks te beoordelen vind ik te kort door de bocht en doet naar mijn mening geen recht aan het vak van recenseren.

    Dit zijn genoeg redenen om de Engelse Atmos niet kritisch te beoordelen.
    Allesbehalve Gerco. Juist voldoende redenen om het wel te doen en niet de gemakkelijke weg te kiezen en wel je kop boven het maaiveld uit te steken. Dat is pas

  9. #9

    Standaard

    Wel, er staat in de recensie:
    De track mist daardoor heel wat punch en subtiliteit; blijkbaar was er nog wel plaats voor een Engelse Dolby Digital 5.1-track, die mogelijk nóg oppervlakkiger en dunner klinkt.
    Dit vat het voor mij al voldoende samen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    ... als je een BD recenseert beoordeel je de kwaliteit met de gegeven technische opties die op de schijf staan en die onderwerp je aan een objectief oordeel. Dit ondanks dat er een betere optie beschikbaar is, al dan niet in een andere taal. De gegeven DD+-track kan je prima beoordelen, en dat behoort een recensent gewoon te doen als hij/zij de titel beoordeelt. Dat is de essentie van het vak. En wat je er persoonlijk van vindt of dat je puntenaftrek toepast vanwege het logischerwijs ontbreken van een betere technische optie kan je bij Joker prima toepassen en onderbouwen. Maar om van tevoren de gehele Engelse taaloptie af te serveren, puur vanwege het ontbreken van een TrueHD optie en de DD+-track nauwelijks te beoordelen vind ik te kort door de bocht en doet naar mijn mening geen recht aan het vak van recenseren.
    Ik ben het helemaal met je eens, Rogier. 90 tot 95 % van de filmliefhebbers die géén Dolby Atmos-installatie hebben (mijn schatting) willen ook graag weten hoe het geluid is... Ik kan me niet voorstellen dat alle geluidssporen die niet Dolby Atmos/Dolby TrueHD zijn, opeens bagger zouden zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Wel, er staat in de recensie:

    Dit vat het voor mij al voldoende samen.
    Een zinsdeel van 9 woorden? Kom op Werner, dat kan je geen serieuze observatie noemen. Sorry, maar hier ben je echt tekort geschoten in een recensie die je serieus zou horen te nemen.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb echt geen zin om hier verder over te discussieren.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wat een onzin Gerco, als je een BD recenseert beoordeel je de kwaliteit met de gegeven technische opties die op de schijf staan en die onderwerp je aan een objectief oordeel. Dit ondanks dat er een betere optie beschikbaar is, al dan niet in een andere taal. De gegeven DD+-track kan je prima beoordelen, en dat behoort een recensent gewoon te doen als hij/zij de titel beoordeelt. Dat is de essentie van het vak. En wat je er persoonlijk van vind of dat je puntenaftrek toepast vanwege het logischerwijs ontbreken van een betere technische optie kan je bij Joker prima toepassen en onderbouwen. Maar om van tevoren de gehele Engelse taaloptie af te serveren, puur vanwege het ontbreken van een TrueHD optie en de DD+-track nauwelijks te beoordelen vind ik te kort door de bocht en doet naar mijn mening geen recht aan het vak van recenseren.
    Het is niet alleen een film, maar ook een product. Om het product goed te kunnen beoordelen moet je dus ook kijken naar wat er bij het product mogelijk is en hoe er van die mogelijkheden gebruik is gemaakt. Met jouw visie zou dit betekenen dat het geluid van een BD dezelfde lage kwaliteit mag hebben als de DVD nl. SD en dat je dus alleen de film hoeft te recenseren en de vele extra's die de overgebleven ruimte op de schijf moeten vullen.

    De betere filmmaatschappijen weten dat een koper verwacht dat wanneer ze €25 voor een BD moeten betalen, er naast HD-beeld ook HD-geluid op staat in de taal die ze willen horen en er een paar extra's op staan. Om een film te kunnen verkopen is het dus voor een koper belangrijk om te weten wat ze mogen verwachten en wat ze voor de €25 krijgen. Anders zullen ze er niet het gevraagde bedrag voor willen betalen en de film On-Demand gaan kijken of ergens anders vandaan halen. Een uitzondering op de regel zijn mensen die liever heel veel geld uitgeven aan spullen die er mooi uit zien, maar geen geluid kunnen reproduceren. Die zullen snel tevreden zijn als een BD balk-geluid(SD) heeft zoals de BD van Joker.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-02-2020 om 00:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het is niet alleen een film, maar ook een product. Om het product goed te kunnen beoordelen moet je dus ook kijken naar wat er bij het product mogelijk is en hoe er van die mogelijkheden gebruik is gemaakt. Met jouw visie zou dit betekenen dat het geluid van een BD dezelfde lage kwaliteit mag hebben als de DVD nl. SD en dat je dus alleen de film hoeft te recenseren en de vele extra's die de overgebleven ruimte op de schijf moeten vullen.
    We recenseren het product as is en beoordelen het op de inhoud zoals gegeven en hoe die inhoud presteert. Op basis daarop geven we een eerste cijfer. Externe factoren, zoals het feit dat er ruimte of mogelijkheden zijn voor betere technische opties, worden daarna in ogenschouw genomen en meegnomen in eventuele puntenaftrek. Dat is een objectief oordeel. Een audiotrack van tevoren afschieten omdat dit geen TrueHD track is geen eerlijk oordeel, want wellicht presteert de DD+-track op zichzelf prima. De track kan zelfs een goed oordeel krijgen want je moet de track langs de meetlat leggen van DD+-tracks, niet langs die van TrueHD-tracks. Dat de BD zelf een betere track kan huizen, daarvoor kan je puntenaftrek geven. En dan krijg je een eerlijk en objectief oordeel. Hetzelfde met beeld, je kan een 1080i-transfer best een goed cijfer geven, maar wel puntenaftrek toekennen want een BD kan ook een 1080p-transfer hebben, en omdat de laatste vaak de betere optie is, is die puntenaftrek gerechtvaardigd. En over het geheel moet je je eigen persoonlijke voorkeuren en emoties even buiten beschouwing laten, dat is de truc.

    De betere filmmaatschappijen weten dat een koper verwacht dat wanneer ze €25 voor een BD moeten betalen, er naast HD-beeld ook HD-geluid op staat in de taal die ze willen horen en er een paar extra's op staan. Om een film te kunnen verkopen is het dus voor een koper belangrijk om te weten wat ze mogen verwachten en wat ze voor de €25 krijgen. Anders zullen ze er niet het gevraagde bedrag voor willen betalen en de film On-Demand gaan kijken of ergens anders vandaan halen. Een uitzondering op de regel zijn mensen die liever heel veel geld uitgeven aan spullen die er mooi uit zien, maar geen geluid kunnen reproduceren. Die zullen snel tevreden zijn als een BD balk-geluid(SD) heeft zoals de BD van Joker.
    Joker voldoet daar toch aan? Er is HD beeld en HD audio, alleen niet in het formaat dat jij wil, dat is wat anders. En je weet toch wat je van tevoren kan verwachten? Dan is het aan jou of je het product koopt of niet. En voor de echte High-end-liefhebbers is er de UHD die alles in de originele taal bevat, dat is toch prima? Voor de BD kiest Warner alleen een andere verkoopstrategie, dat is alles. Waarom, tja, dat kan je het beste aan hun vragen...

  15. #15

    Standaard

    Je moet producten beoordelen op wat het is en niet op wat het niet is lijkt me.Is mijn nieuwe scherm minder omdat het bv geen Oled scherm is ?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Een audiotrack van tevoren afschieten omdat dit geen TrueHD track is geen eerlijk oordeel, want wellicht presteert de DD+-track op zichzelf prima. De track kan zelfs een goed oordeel krijgen want je moet de track langs de meetlat leggen van DD+-tracks, niet langs die van TrueHD-tracks. Dat de BD zelf een betere track kan huizen, daarvoor kan je puntenaftrek geven. En dan krijg je een eerlijk en objectief oordeel. Hetzelfde met beeld, je kan een 1080i-transfer best een goed cijfer geven, maar wel puntenaftrek toekennen want een BD kan ook een 1080p-transfer hebben, en omdat de laatste vaak de betere optie is, is die puntenaftrek gerechtvaardigd. En over het geheel moet je je eigen persoonlijke voorkeuren en emoties even buiten beschouwing laten, dat is de truc.
    De ervaring leert dat een DD+ track alleen een eerste keer mooier klinkt dan een TrueHD, omdat beide vaak dezelfde dynamiek hebben en de DD+ de slordigheden in de mix minder laat horen. Bij een BD is het de bedoeling dat deze vaker bekeken en beluisterd gaat worden en dan zal de TrueHD beter gaan klinken dan een DD+ Als jij vindt dat wij "van te voren afschieten", dan is dat dus een dikke prima.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Joker voldoet daar toch aan? Er is HD beeld en HD audio, alleen niet in het formaat dat jij wil, dat is wat anders. En je weet toch wat je van tevoren kan verwachten? Dan is het aan jou of je het product koopt of niet. En voor de echte High-end-liefhebbers is er de UHD die alles in de originele taal bevat, dat is toch prima? Voor de BD kiest Warner alleen een andere verkoopstrategie, dat is alles. Waarom, tja, dat kan je het beste aan hun vragen...
    Het enige wat voldoet is de cover, omdat de schijf de geluidssporen heeft die op de cover staan en als de specificaties teleurstellend zijn, zullen de meeste kopers een BD laten staan of liggen tot deze de juiste prijs heeft of kiezen voor:...de DVD, omdat die goedkoper is en geen HD-geluid hoeft te hebben.

    Als het aan mijn eisen zou moeten voldoen, hadden ze er een DTS:X op moeten zetten in de originele taal, maar dat schijnt voor de meeste maatschappijen heel moeilijk te zijn.

    Ik had daarom liever een coverfout gezien zoals: Dolby Atmos TrueHD: Frans / Dolby Atmos DD+: Engels. Ze hoeven dan alleen een andere cover te laten drukken of een stickertje te laten plakken en dan kan de BD verkocht worden en anders kunnen de kopers dat in een recensie lezen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-02-2020 om 23:58
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De ervaring leert dat een DD+ track alleen een eerste keer mooier klinkt dan een TrueHD, omdat beide vaak dezelfde dynamiek hebben en de DD+ de slordigheden in de mix minder laat horen. Bij een BD is het de bedoeling dat deze vaker bekeken en beluisterd gaat worden en dan zal de TrueHD beter gaan klinken dan een DD+ Als jij vindt dat wij "van te voren afschieten", dan is dat dus een dikke prima.
    Je hebt het hier alleen over je eigen perceptie Gerco en niet iedereen hoeft die ervaring te hebben. Je presenteert jouw luisterervaring als gemeengoed en dat iedereen dat heeft en dat is natuurlijk niet zo. Het is dan ook niet "De" ervaring maar "Jouw" (of "Mijn") ervaring. Nu doe je al heel veel aannames en dat is erg gevaarlijk als je die al hebt voordat je een recensie gaat maken. Dan heb je al een oordeel klaar over de DD+-track voordat je de betreffende track hebt beluisterd. En dat is prima als je die mening hebt als liefhebber, maar als recensent moet je voorbij je eigen voorkeuren kijken en de emotie even buiten de deur houden. Dan kan je heel erg balen en ontevreden zijn over de technische specs, maar daar moet je even overheen stappen. Dan krijg je pas een eerlijk oordeel. "Never judge a book by its cover"

    Het enige wat voldoet is de cover, omdat de schijf de geluidssporen heeft die op de cover staan en als de specificaties teleurstellend zijn, zullen de meeste kopers een BD laten staan of liggen tot deze de juiste prijs heeft of kiezen voor:...de DVD, omdat die goedkoper is en geen HD-geluid hoeft te hebben.

    Als het aan mijn eisen zou moeten voldoen, hadden ze er een DTS:X op moeten zetten in de originele taal, maar dat schijnt voor de meeste maatschappijen heel moeilijk te zijn.

    Ik had daarom liever een coverfout gezien zoals: Dolby Atmos TrueHD: Frans / Dolby Atmos DD+: Engels. Ze hoeven dan alleen een andere cover te laten drukken of een stickertje te laten plakken en dan kan de BD verkocht worden en anders kunnen de kopers dat in een recensie lezen.
    Ehh Gerco, wat is het nu: Heeft de cover de juiste geluidssporen staan of betreft het een coverfout? En je weet dat Warner haast nooit samenwerkt met DTS, dat doet Universal voornamelijk. En vwb de recensie van Joker, die komt binnenkort hier op de site. Van de UHD én de BD

  18. #18

    Standaard

    Op de cover staat precies welke geluidsporen erop staan: Engels Dolby Digital Plus Atmos en Frans Dolby TrueHD Atmos.

  19. #19

    Standaard

    Morgen komt Joker uit dus zou leuk zijn als de reviews vandaag online kunnen komen.Of hebben jullie de schijfjes nog niet in bezit ?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Morgen komt Joker uit dus zou leuk zijn als de reviews vandaag online kunnen komen.Of hebben jullie de schijfjes nog niet in bezit ?
    Vandaag krijg ik em als het goed is in de bus jeroeni. Maar dan moet ik de film nog bekijken op UHD en de BD bekijken vwb beeld en geluid, én de extra's. En we doen dit werk naast onze banen en gezin, dus het is even passen en meten. Maar hij komt er zsm aan!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Vandaag krijg ik em als het goed is in de bus jeroeni. Maar dan moet ik de film nog bekijken op UHD en de BD bekijken vwb beeld en geluid, én de extra's. En we doen dit werk naast onze banen en gezin, dus het is even passen en meten. Maar hij komt er zsm aan!
    Neem je tijd.Sinds lange tijd is Joker echt weer een film waar ik op zit te wachten dus ik ga hem sowieso morgen scoren.


    Ben gewoon heel benieuwd wat jullie over de beeldkwaliteit te melden hebben.Het lijkt namelijk dat Werner in zijn review daar wat minder over te spreken is.
    Hij heeft het in dit geval nog niet over de UHD maar toch.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Neem je tijd.Sinds lange tijd is Joker echt weer een film waar ik op zit te wachten dus ik ga hem sowieso morgen scoren.


    Ben gewoon heel benieuwd wat jullie over de beeldkwaliteit te melden hebben.Het lijkt namelijk dat Werner in zijn review daar wat minder over te spreken is.
    Hij heeft het in dit geval nog niet over de UHD maar toch.
    Ja, dat las ik ook. Ik ben erg benieuwd maar ik zal er extra scherp op letten, ook op geluid (iets met heet hangijzer )

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Je hebt het hier alleen over je eigen perceptie Gerco en niet iedereen hoeft die ervaring te hebben. Je presenteert jouw luisterervaring als gemeengoed en dat iedereen dat heeft en dat is natuurlijk niet zo. Het is dan ook niet "De" ervaring maar "Jouw" (of "Mijn") ervaring. Nu doe je al heel veel aannames en dat is erg gevaarlijk als je die al hebt voordat je een recensie gaat maken. Dan heb je al een oordeel klaar over de DD+-track voordat je de betreffende track hebt beluisterd. En dat is prima als je die mening hebt als liefhebber, maar als recensent moet je voorbij je eigen voorkeuren kijken en de emotie even buiten de deur houden. Dan kan je heel erg balen en ontevreden zijn over de technische specs, maar daar moet je even overheen stappen. Dan krijg je pas een eerlijk oordeel. "Never judge a book by its cover"
    Je hebt gelijk dat het mijn ervaring is en niet de ervaring, maar het schijnt dat Werner dezelfde ervaring met DD+ heeft als ik. Ook vind ik dat jij jouw mening in jouw recensie mag zetten, maar dat blijft jouw mening. De vraag is dan welke recensie iemand anders zal geloven.

    Ik wil niet oordelen over de kwaliteit van de DD+ track, want die zal vast goed zijn. Het probleem is dat ik een vergelijking tussen DD+ en TrueHD hetzelfde vind als tussen appels en peren. Daar komt bij dat een BD heel anders is dan een boek, omdat je bij een boek vaak even een stukje kan lezen voor je het koopt en dat is bij een BD niet mogelijk, omdat je daarvan alleen een vast gekozen fragment of trailer kunt bekijken. Het enige waar ik dan op kan vertrouwen is de cover en anders de specs die in een recensie staan.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Gerco, wat is het nu: Heeft de cover de juiste geluidssporen staan of betreft het een coverfout? En je weet dat Warner haast nooit samenwerkt met DTS, dat doet Universal voornamelijk. En vwb de recensie van Joker, die komt binnenkort hier op de site. Van de UHD én de BD
    Wanneer je de zin goed gelezen had, zul je weten dat ik nog steeds hoop dat het een fout op de cover is, maar door de recensie van Werner is die veel kleiner geworden. Het restje hoop dat ik nog heb is dat Warner de fout op de schijf hersteld en de cover daar op aangepast heeft, zodat ook wij een Engelse Atmos TrueHD krijgen...of een Engelse DTS:X als compensatie.

    Warner maakt nu in ieder geval meer gebruik van DTS als in het DVD-tijdperk, dus er is een verbetering.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je hebt gelijk dat het mijn ervaring is en niet de ervaring, maar het schijnt dat Werner dezelfde ervaring met DD+ heeft als ik. Ook vind ik dat jij jouw mening in jouw recensie mag zetten, maar dat blijft jouw mening. De vraag is dan welke recensie iemand anders zal geloven.
    Uiteraard blijven recensies meningen, maar wel onderbouwd en zoveel mogelijk ontdaan van enige vooroordelen en zoveel mogelijk onderbouwd met feitelijke bevindingen. Als je dan voordat je de track hebt beluisterd een vooringenomen ervaring vanuit andere bevindingen meeneemt in de nieuwe beoordeling dan is die niet helemaal zuiver.

    Ik wil niet oordelen over de kwaliteit van de DD+ track, want die zal vast goed zijn. Het probleem is dat ik een vergelijking tussen DD+ en TrueHD hetzelfde vind als tussen appels en peren. Daar komt bij dat een BD heel anders is dan een boek, omdat je bij een boek vaak even een stukje kan lezen voor je het koopt en dat is bij een BD niet mogelijk, omdat je daarvan alleen een vast gekozen fragment of trailer kunt bekijken. Het enige waar ik dan op kan vertrouwen is de cover en anders de specs die in een recensie staan.
    Het gaat ook niet om de vergelijking tussen DD+ en TrueHD, maar om het beoordelen van de DD+-track zoals hij wordt gegeven, juist zonder die vergelijking te maken met de TrueHD-track. Grappig dat je begint over appels en peren, want jij vergelijkt juist wel die twee in je post (#16). Dus als je ze niet te vergelijken vindt, dan moet je er ook niet over beginnen...

    Wanneer je de zin goed gelezen had, zul je weten dat ik nog steeds hoop dat het een fout op de cover is, maar door de recensie van Werner is die veel kleiner geworden. Het restje hoop dat ik nog heb is dat Warner de fout op de schijf hersteld en de cover daar op aangepast heeft, zodat ook wij een Engelse Atmos TrueHD krijgen...of een Engelse DTS:X als compensatie.

    Warner maakt nu in ieder geval meer gebruik van DTS als in het DVD-tijdperk, dus er is een verbetering.
    Ik heb de zin goed gelezen, jij ook? Want er staan dan een hoop onduidelijkheden en tegenstrijdigheden in...

    Het enige wat voldoet is de cover, omdat de schijf de geluidssporen heeft die op de cover staan en als de specificaties teleurstellend zijn, ...
    Ik had daarom liever een coverfout gezien zoals: Dolby Atmos TrueHD: Frans / Dolby Atmos DD+: Engels. ...
    ... zul je weten dat ik nog steeds hoop dat het een fout op de cover is, maar door de recensie van Werner is die veel kleiner geworden. Het restje hoop dat ik nog heb is dat Warner de fout op de schijf hersteld en de cover daar op aangepast heeft, zodat ook wij een Engelse Atmos TrueHD krijgen...
    Dus als ik het goed begrijp staat het goed op de cover maar had je liever dat het een coverfout betrof en dat er een stickertje kwam en dat het wel een Dolby Atmos TrueHD Engelse-track was? Nou, ik kan je helaas uit de droom helpen, op de BD staat de Dolby Atmos Dolby Digital + track in het Engels.

    Over coverfouten gesproken (je krijgt je zin Gerco ): op de UHD staat wel (gelukkig) een coverfout, zie foto:

    Joker UHD.jpg

    WATTT??? Staat er op de UHD ook een Dolby Atmos-TrueHD-track in het Frans en een Dolby Atmos DD+-track in het Engels???

    OEFFFF.....Gelukkig niet!! Bij het afspelen van de disc staat er gelukkig een Dolby Atmos-TrueHD 7.1-track op in het Engels!!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Het gaat ook niet om de vergelijking tussen DD+ en TrueHD, maar om het beoordelen van de DD+-track zoals hij wordt gegeven, juist zonder die vergelijking te maken met de TrueHD-track. Grappig dat je begint over appels en peren, want jij vergelijkt juist wel die twee in je post (#16). Dus als je ze niet te vergelijken vindt, dan moet je er ook niet over beginnen...
    Recensenten (of reviewers) zoals Werner beginnen volgens mij met het beste geluidssporen en gaan dan kijken naar wat er van over blijft bij de minder goede sporen. In het geval van Joker, zou je bij de BD dus met de Franse moeten beginnen. De jokers zullen waarschijnlijk van jou verwachtten dat je een secundaire track als een primaire gaat beoordelen en jou daarvoor zeer dankbaar zijn. Als beloning zullen je daarvoor opzadelen met nog meer van die schijven zonder HD-geluid in de originele taal.

    Ik neem aan dat je de vergelijking tussen "mooier" en "beter" bedoelt?
    Dat is idd hetzelfde als tussen appels en peren. Mooier is als deze prettig voor het luisteren is en beter als de track veel details en genoeg dynamiek heeft. Een track kan daardoor mooi, goed of mooi en goed klinken.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp staat het goed op de cover maar had je liever dat het een coverfout betrof en dat er een stickertje kwam en dat het wel een Dolby Atmos TrueHD Engelse-track was? Nou, ik kan je helaas uit de droom helpen, op de BD staat de Dolby Atmos Dolby Digital + track in het Engels.

    Over coverfouten gesproken (je krijgt je zin Gerco ): op de UHD staat wel (gelukkig) een coverfout, zie foto:

    Joker UHD.jpg

    WATTT??? Staat er op de UHD ook een Dolby Atmos-TrueHD-track in het Frans en een Dolby Atmos DD+-track in het Engels???

    OEFFFF.....Gelukkig niet!! Bij het afspelen van de disc staat er gelukkig een Dolby Atmos-TrueHD 7.1-track op in het Engels!!
    Mooi, dat is weer een recensie minder. Of je moet eerste UHD gaan beoordelen, dan zul je pas horen hoe goed en mooi de DD+ werkelijk is.

    Succes met schrijven en ik hoop dat jij en Werner wat meer op dezelfde lijn zitten en Warner gaat inzien dat ze zo niet verder kunnen gaan als ze winst willen maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •