De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Black Hawk Down (UHD)

    Black Hawk Down is nu nog verbluffender in 4K op UHD.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Indrukwekkend qua beeld & geluid.Heb deze laatst voor 15 Euro op UHD kunnen scoren.

  3. #3

    Standaard

    Heb deze ook bekeken, vind het beeld toch wel wat korrelig, een soort ruis zeg maar. Dat had ook ik al met de laatste Mission Impossible film op UHD. Volgens eerdere reakties is dit grain en kan niet verwijderd worden, jammer.
    Laatst aangepast door RHK : 13-02-2020 om 12:01
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RHK Bekijk bericht
    Heb deze ook bekeken, vind het beeld toch wel wat korrelig, een soort ruis zeg maar. Dat had ook ik al met de laatste Mission Impossible film op UHD. Volgens eerdere reakties is dit grain en kan niet verwijderd worden, jammer.
    Dat korrelige kan een keuze zijn dat altijd een soort van raadsel zal blijven of het zo bedoeld is ja/nee.Ik zelf worstel bij m'n nieuw scherm nog met de HDR/settings goed te krijgen bij donkere stukken.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dat korrelige kan een keuze zijn dat altijd een soort van raadsel zal blijven of het zo bedoeld is ja/nee.
    Bij recente films, zoals BHD, kan je ervan uitgaan dat het een bewuste stijlkeuze is geweest. Bij BHD iig wel, dat heeft Scott ergens aangegeven.

    Ik zelf worstel bij m'n nieuw scherm nog met de HDR/settings goed te krijgen bij donkere stukken.
    Ik heb mn typenummer gegoogled en dan kom je veel kalibratie-settings tegen. Wie weet heb je daar wat aan.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Bij recente films, zoals BHD, kan je ervan uitgaan dat het een bewuste stijlkeuze is geweest. Bij BHD iig wel, dat heeft Scott ergens aangegeven.



    Ik heb mn typenummer gegoogled en dan kom je veel kalibratie-settings tegen. Wie weet heb je daar wat aan.
    Persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat het wat korrelig is.

    Ben ik al dagen mee aan de gang Rogier maar steeds als ik denk dat het goed is probeer ik toch weer wat anders.Echt hoofdpijn krijg ik er soms van.
    Maar idd er is veel te vinden.

    Toch bedankt voor de tip.

  7. #7

    Standaard

    V.w.b.t. beeldinstelling bij HDR op mn LG gebruik ik de stand levendig. De andere HDR instellingen zijn of te donker inderdaad of te flets.
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RHK Bekijk bericht
    V.w.b.t. beeldinstelling bij HDR op mn LG gebruik ik de stand levendig. De andere HDR instellingen zijn of te donker inderdaad of te flets.
    Levendig? Dat krijg je een soort gamestand qua beeld. Ik moet er bijna van huilen....

  9. #9

    Standaard

    Nou nog erger is dat veel lui die een nieuw scherm kopen de uit knop van de beeldverbeteraars niet weet te zitten.

    Maar het is ook niet makkelijk om het beeld goed/perfect te krijgen.

    Wat voor scherm + speler gebruik jij Rogier ?
    Als je het niet wil melden ook prima.

  10. #10

    Standaard

    Het is toch normaal dat de korrel die standaard in het beeld zit (en voor een authentieke filmbeleving daar ook hoort te zitten), bij de UHD-versie wordt uitvergroot? "The UHD reveals the movie's gritty grain structure with a level of sophistication, clarity and even distribution that the Blu-ray simply cannot touch." volgens de reviewer op blu-ray.com over deze film. Soms probeert men dat enigszins te compenseren door de korrel weg te poetsen, maar daar wordt het beeld vaak niet beter/mooier van.

    Ik herken overigens het geknutsel met de instellingen bij UHD-weergave wel. Bij 3D zijn de instellingen bij mij out-of-the-box geweldig, maar ik krijg het beeld bij UHD ook nog steeds niet echt goed. Dat kan aan onze TV liggen die weliswaar UHD kan weergeven, maar bijv. geen local dimming heeft, wat zo ongeveer de basisvoorwaarde is voor HDR. Het wow-effect, dat ik iedere keer bij 3D heb, ontbreekt bij mij tot nu toe als ik een UHD Blu-ray op zet. Soms vind ik de bijgevoegde Blu-ray gewoon mooier/beter, bijv. bij Angry Birds. De hogere scherpte van de UHD vs. de Blu-ray zie ik al helemaal niet. Het zogenaamde grotere kleurbereik komt af en toe wat onnatuurlijk over, met rood, blauw en groen dat op de één of andere manier extra geaccentueerd wordt. Ik heb ooit een Wide Gamut-monitor bij mijn PC gehad, maar ik heb die snel weer verkocht omdat de RGB-kleuren heel onnatuurlijk over kwamen.
    Ook de contrastweergave bij UHD is erg wisselend: soms heel erg goed, maar net zo vaak ook zo-zo. Kortom, het is vaak een vrij ongebalanceerd beeld. Misschien dat over een aantal jaren, als ik een nieuwe TV aanschaf, deze beter in staat is om UHD zo weer te geven als je op basis van de reclames en reviews zou mogen verwachten.

    Inderdaad zijn op internet veel instellingen van gebruikers en experts te vinden, maar vaak vind ik die ook niet echt geweldig. In ieder geval gebruik ik wel altijd de Cinema- of Filminstelling, want de rest (Dynamic, Levendig, Natural of hoe ze allemaal ook heten) is echt "bagger" qua kleurweergave en contrast. Ik vertrouw voor de rest gewoon op mijn eigen ogen en op wat ik mooi en vooral natuurlijk vind overkomen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Nou nog erger is dat veel lui die een nieuw scherm kopen de uit knop van de beeldverbeteraars niet weet te zitten.

    Maar het is ook niet makkelijk om het beeld goed/perfect te krijgen.

    Wat voor scherm + speler gebruik jij Rogier ?
    Als je het niet wil melden ook prima.
    Ben ook benieuwd naar de gebruikte speler. De (USA) UHD met nl-ot doet het op bijvoorbeeld de Oppo spelers niet zo goed, als je de atmos soundtrack van de disc gebruikt. De disc loopt dan vast en vervolgens heb je een niet synchrone geluidsspoor. Op mijn Sony had ik daarvan geen last. Op mijn Oppo dus wel.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    Ik gebruik een Sony 65” Z9D TV, een Sony X700 UHD speler en een Sony Z9F soundbar Inc back surrounds.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 16-02-2020 om 09:07

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik gebruik een Sony 65” Z9D TV, een Sony X700 UHD speler en een Sony Z9F soundbar Inc back surrounds.
    Nice.Had namelijk het vermoeden dat jij net als vele hier ook een LG scherm in bezit had.

    Sony HT-ZF9:Omdat een kennis van mij voorgoed naar Canada gaat heb ik deze set voor een nette prijs aangeboden gekregen.Na een paar weken te kunnen testen heb ik van de week de knoop doorgehakt en deze gekocht.

  14. #14

    Standaard

    Hier op de lg schitterend beeld
    dat korrelige is de keuze van de regisseur en is vind ik niet storend

    met betrekking tot de stand levendig deze moet je vermeiden bet als de p#st

    de juiste hdr stand is bioscoop of cinema

    mijn kg is gecalibreerd op die standen en elke donkere scene is perfect te volgen

    het is een kwestie van juiste stand en juist afstellen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik gebruik een Sony 65” Z9D TV, een Sony X700 UHD speler en een Sony Z9F soundbar Inc back surrounds.
    Alleen al het geluid van de helikopters, ook als ze neerstorten, is een genot om te horen uit de hoogtespeakers.
    Hier klopt volgens mij iets niet of gebruik je een andere set om de films te reviewen?

    De Z9F is een soundbar zonder hoogte-luidsprekers? Daarvoor zou je eigenlijk een model als de HT-ST5000 moeten gebruiken, omdat die ook luidsprekers aan de bovenkant heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Hier op de lg schitterend beeld
    dat korrelige is de keuze van de regisseur en is vind ik niet storend

    met betrekking tot de stand levendig deze moet je vermeiden bet als de p#st

    de juiste hdr stand is bioscoop of cinema

    mijn kg is gecalibreerd op die standen en elke donkere scene is perfect te volgen

    het is een kwestie van juiste stand en juist afstellen
    Ik heb alle beeldverbeteraars uitgezet. echte bioscoop staat aan. Op mn LG vind ik verder geen cinema of andere bioscoopstand dan de voornoemde. Dan is de instelling helder en soms levendig het beste. Geeft bij mij geen game effect. Trouwens, als ik Netflix opzet via de LG, is de weergave met Dolby Vision perfect.
    Laatst aangepast door RHK : 21-02-2020 om 14:28
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •