De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Joker (UHD)

  1. #1

    Standaard Joker (UHD)

    Joker krijgt op UHD een prachtige beeldtransfer en dito audiotrack. De BD is helaas wel een beetje behelpen voor echte HT-liefhebbers.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    idd jammer dat het geluid van deze UHD net niet van topniveau is.Ondanks het open einde vind ik dat dit type film geen vervolg nodig heeft.

    De film heeft het aan de kassa wel heel goed gedaan dus ik ben wel bang dat er een vervolg komt waar niemand op zit te wachten.En na de nu al flop van Birds of Prey & Godzilla[2019] kan Warner wel wat succes gebruiken.
    Laatst aangepast door jeroeni : 12-02-2020 om 14:40

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    idd jammer dat het geluid van deze UHD net niet van topniveau is.

    De film heeft het aan de kassa wel heel goed gedaan dus ik ben wel bang dat er een vervolg komt waar niemand op zit te wachten.En na de nu al flop van Birds of Prey & Godzilla[2019] kan Warner wel wat succes gebruiken.
    Van de UHD wel
    Vwb het vervolg, ja daar ben ik ook bang voor. Hopelijk kan men er wat van maken. Maar Warner heeft inderdaad wel een succesje nodig, hopelijk doet Wonder Woman 84 ook goede zaken.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Van de UHD wel
    Vwb het vervolg, ja daar ben ik ook bang voor. Hopelijk kan men er wat van maken. Maar Warner heeft inderdaad wel een succesje nodig, hopelijk doet Wonder Woman 84 ook goede zaken.
    Ja die bedoel ik ook natuurlijk.Weet dat men hier geen fan is van soundbars maar op mijn HT-ZF9 klinkt het geweldig.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    idd jammer dat het geluid van deze UHD net niet van topniveau is.Ondanks het open einde vind ik dat dit type film geen vervolg nodig heeft.

    De film heeft het aan de kassa wel heel goed gedaan dus ik ben wel bang dat er een vervolg komt waar niemand op zit te wachten.
    Ik zit ook niet te wachten op een vervolg op Joker, alhoewel het een steengoede film op zich is. Wie echt per se een vervolg wil zien, neemt maar een willekeurige Batmanfilm uit het schap. Keuze genoeg zou ik zo zeggen...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik zit ook niet te wachten op een vervolg op Joker, alhoewel het een steengoede film op zich is. Wie echt per se een vervolg wil zien, neemt maar een willekeurige Batmanfilm uit het schap. Keuze genoeg zou ik zo zeggen...
    Net als dat The Matrix[WB] geen vervolgen nodig had.

    Mocht Joaquin Phoenix geen zin meer hebben in een vervolg dan kan Warner altijd nog Hans Teeuwen bellen.
    Laatst aangepast door jeroeni : 12-02-2020 om 15:56

  7. #7

    Standaard

    Een van de acteurs/actrice's over een eventueel vervolg: https://www.filmtotaal.nl/nieuws/70440

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Een van de acteurs/actrice's over een eventueel vervolg: https://www.filmtotaal.nl/nieuws/70440
    Nou, de eerste reactie op het artikel kan ik alleen maar onderschrijven:

    Ik ben het met Zazie Beetz eens dat een sequel niet nodig is, maar eerlijk gezegd is zij nou niet degene waar het van af moet hangen. Dat zij volgens dit artikel een "belangrijke rol" had in Joker is wat mij betreft een behoorlijke overstatement.

  9. #9

    Standaard

    Die heeft een dagelijkse show op TV en tijdens een uitzending wordt Arthur onverwacht het podium op gevraagd.
    Voor zover ik de film begrepen heb, is dat niet echt gebeurd, en is dit een fantasie van Arthur.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Overigens voor de liefhebbers van de film & van de filmmuziek, is wellicht het volgende wel erg leuk om naar toe te gaan op Maandag 11 Mei a.s om 20:00 Uur in Theater Carre te Amsterdam :



    Voor meer info & Kaarten (Vanaf € 56,50): https://carre.nl/voorstelling/joker-liveinconcert

  11. #11

    Standaard

    Heb sinds kort deze UHD ook in huis.
    Het is duidelijk dat de audio van de UHD beter is dan van de BD. Wanneer je de meta-data door een receiver uit laat lezen valt op dat de audio van de UHD een keurige dialoog-normalisatie heeft van 0 dB. Er is dus geen 'Loudness management' toegepast, wat bij het begin van een film vaak zorgt voor problemen met de geluidssterktes. Veel andere films met Dolby-formaten hebben een dialoog-normalisatie +4dB en 'Loudness management' om er voor te zorgen dat deze weergegeven kan worden als 0dB.Hierdoor klinkt de track meer als een DTS-HD MA, maar nog niet als een DTS:X. De mix heeft een spreiding zoals we van Dolby gewend zijn: Het geluid blijft in de luidsprekers, maar zal waarschijnlijk ook mooi klinken wanneer het slechter weergegeven zal worden.

    Bij de BD heeft de Engelse van de BD een bitrate heeft van 1,5Mbps en een dialoog-normalisatie van -2dB. Ze hebben het dynamisch bereik dus een beetje breder gemaakt zodat de resolutie binnen het dynamisch bereik wat hoger is en detailles wat beter weergegeven kunnen worden. Deze zou uitstekend zijn om te gebruiken voor streaming, maar voor de BD is de bitrate veel te laag. De ruimte die ze voor de Engelse Atmos konden gebruiken hebben ze verspilt aan de extra's die ze beter op een aparte schijf konden zetten zoals bij Tenet.

    Kwa geluid is de UHD uitstekend, omdat het door de Dolby-eigenschappen goed past bij een film zoals Joker.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •