De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke blu-ray spelers zijn ‘stil’?

    Ik ben aan het kijken voor een nieuwe blu-rayspeler.
    Waarschijnlijk een 4k br speler.
    Nu valt me op, dat je op allerlei sites reviews kunt vinden, die werkelijk overal op ingaan, tot aan de kleur van de schroefjes toe.
    Maar ik kan niet gauw terugvinden of een speler ook een beetje stil is.
    Daarmee bedoel ik niet direct of je iets hoort qua loopwerk bij het inleggen van een schijf, maar of deze gedurende het afspelen van de films en series niet continu bromt, blaast of vibreert.

    Wat zijn jullie bevindingen bij de spelers die nu nog verkrijgbaar zijn?
    Send a maniac to catch a maniac...

  2. #2

    Standaard

    Mijn Pioneer BD is echt héél erg stil, ik verwacht dat de UHD dat ook zal zijn. Er staat er één te koop in vraag en aanbod.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Er zal wel enige relatie zijn tussen de prijs van een Blu-ray-speler en de geluiden die de speler tijdens het afspelen produceert. Hoe hoger de prijs, hoe beter deze geluiden onderdrukt worden. Zelf gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid Blu-ray-spelers van Panasonic uit de wat hogere prijsklassen en tijdens het afspelen van een Blu-ray heb ik nooit storende geluiden gehoord. Hetzelfde geldt voor een merk als Oppo en zal denk ik ook op de wat duurdere Sony-spelers van toepassing zijn. En de Pioneers zijn zelfs erg stil, zoals Pepijn aangeeft.
    Brommen, blazen of vibreren, zoals jij het noemt, ligt voor een groot deel toch aan het loopwerk en heel incidenteel aan het schijfje dat je afspeelt. In de meeste tests van Blu-rayspelers worden dit soort 'problemen'. echter zelden genoemd. Bovendien worden tijdens het afspelen eventuele bijgeluiden overstemd door het geluid van de film zelf.
    Ik zou echter wegblijven van de spelers onder de 200 euro, maar dat is meer een gevoelskwestie dan dat ik dat hard kan maken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties,
    De keuze is gevallen op de sony ubp-x800m2 en deze bevalt prima. En is heerlijk stil, wat ook door de - in vergelijk met veel huidige spelers - zwaardere constructie komt.
    Send a maniac to catch a maniac...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •