Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Babe niet nederlands gesproken?

    Hoi,

    Ik heb net babe binnengekregen. (had 'em besteld van de frs site) en tot mijn verbazing staat er geen nl soundtrack op! Ik heb 'em voor mijn dochterje gekocht...maar die kan nog niet lezen. Dat is dus erg sneu voor haar.
    De cover van de dvd is nederlandstalig. Het is de widescreen versie en de talen zijn: Engels, Frans, Duits, Spaans en Italiaans!!! Ongelooflijk dan dat er voor deze kinderfilm en als je naar het hoesje kijkt, duidelijk voor Nederland bestemde release niet één van die talen het veld hebben geruimd voor de NL track!

    Is er misschien nog een versie die wel de NL geluidspoor bevat?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb ook lopen zoeken naar een uitgave met een NL track maar die is er (nog) niet. Ook Babe 2 niet.

  3. #3

    Standaard

    Ik ben bang van niet. Ik was ook verrast dat er geen Nederlandse audiotrack op stond, want er is er wel een gemaakt. Jammer voor de mensen die er baat bij hebben.

  4. #4

    Standaard

    Tja, dat viel mij ook al op bij beide versies.
    Weer een gemiste kans
    Zij letten dus niet op de kleintjes terwijl dat met deze titles juist wel zouden moeten doen.

  5. #5

    Standaard ff mailen....

    Weet iemand het e-mail adres van de distributeur of van universal/Columbia-Tri star Nederland....kan ik ff mailen en mijn beklaag doen....of in ieder geval vragen of deze film nog uitkomt met NL spoor!!!

    Ik heb al op 't internet gekeken maar ik krijg alleen commerciele sites zonder support e.d.

    Misschien dat iemand van de dvd.nl crew mij aan het goede adres kan helpen?

    Thanx

  6. #6
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard Re: Babe niet nederlands gesproken?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Enric Batista
    geen nl soundtrack
    Vreemd inderdaad, ik heb ze beide op VHS, en die zijn wel Nederlands gesproken, de track is dus beschikbaar. (Peter Tuinman als de boer )

  7. #7
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard Re: ff mailen....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Enric Batista
    Weet iemand het e-mail adres van de distributeur of van universal/Columbia-Tri star Nederland
    Misschien heb je hier wat aan?

  8. #8

    Standaard mailtje is weg!

    Bedankt Ernest!!

    Mailtje is al weg....nou hopen dat ze mijn opmerking ook serieus nemen en dat er wat duidelijkheid ontstaat over deze misser!!!!

    En wat nog belangrijker is....hopelijk kreeg ik antwoord op mijn vraag of er nog een release op komst is van babe (of een box met babe 1 & 2) met de nl audiospoor!

    Als ik antwoord krijg zal ik dat hier posten!!!

  9. #9

    Standaard NIEUWS over Babe!

    Ja hoor...ik heb netjes een bericht gekregen met tekst en uitleg. Ik voeg het hierbij....voel je vrij om te bellen naar Universal Pictures Video (benelux) als je ook graag Babe in 't Nederlands wilt!!!! Ik ga zeker bellen morgen, dan laat ik wel weten wat ze zeiden!

    Geachte heer Batista,

    Wij vinden het hier ook heel jammer en onbegrijpelijk.

    Ik heb navraag voor u gedaan bij het bedrijf dat de film op DVD heeft
    uitgebracht (Columbia), maar zij hebben helaas geen invloed op de inhoud
    (en dus ook de verschillende versies) van de DVD gehad. Deze wordt volledig
    bepaald door de desbetreffende filmstudio die de film geproduceerd heeft,
    in dit geval Universal in Los Angeles. Internet site:
    http://www.universalstudios.com. Als u de reden wilt weten, kunt u wellicht
    via deze site een mailtje aan hen sturen. Het antwoord zal waarschijnlijk
    zijn: ruimtegebrek en kostenbesparing.

    Het is wel zo dat inmiddels de rechten van de film voor DVD-uitbreng terug
    zijn bij Universal (die wel al de rechten hadden van de video-uitbreng),
    dus de kans bestaat dat Universal de film opnieuw op DVD uitbrengt.
    Misschien krijgen zij wel gedaan dat de Nederlandse soundtrack op de DVD
    komt. Als u hen dat wilt vragen: het telefoonnummer van Universal Pictures
    Video (Benelux) is 020 5711000.

    Bij een volgende DVD aankoop kunt u in ieder geval toch maar beter even
    goed op de hoes kijken of de Nederlandse versie ook erop staat.

    Met vriendelijke groet,

    Monica Muns

  10. #10

    Standaard Yessssss!!!!Babe komt eraan!

    Een telefoontje naar Universal Pictures Video heeft mij (en vooral mijn dochterje) erg blij gemaakt. Babe & Babe in the city worden begin volgend jaar opnieuw uitgebracht. En inderdaad met Nederlandse audio!!!!

    Ze worden los van elkaar uitgebracht en helaas niet in een box...maar goed..je kunt ook niet alles hebben.....

    GOED NIEUWS TOCH?!!!!

  11. #11

    Standaard

    Originally posted by Enric Batista
    GOED NIEUWS TOCH?!!!!
    Nou, geweldig...

    Nee hoor voor de kleinsten onder ons is het natuurlijk niets om ondertitels te moeten lezen. Vreemd dat hij nog niet eerder nagesynchroniseerd was.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Enric Batista Bekijk bericht
    Een telefoontje naar Universal Pictures Video heeft mij (en vooral mijn dochterje) erg blij gemaakt. Babe & Babe in the city worden begin volgend jaar opnieuw uitgebracht. En inderdaad met Nederlandse audio!!!!

    Ze worden los van elkaar uitgebracht en helaas niet in een box...maar goed..je kunt ook niet alles hebben.....

    GOED NIEUWS TOCH?!!!!
    Ondertussen blijkt er niets van waar te zijn... of wel ?
    Ben namelijk ook in de val gelopen : Babe gekocht voor mijn 4-jarig dochtertje en geen Nederlands... Op de doos staat zelfs 4:3 maar ik denk dat dat fout is...
    Laatst aangepast door spiff : 27-03-2008 om 15:43 Reden: typfout

  13. #13
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spiff Bekijk bericht
    Ondertussen blijkt er niets van waar te zijn... of wel ?
    Ben namelijk ook in de val gelopen : Babe gekocht voor mijn 4-jarig dochtertje en geen Nederlands... Op de door staat zelfs 4:3 maar ik denk dat dat fout is...
    Heb het even voor je opgezocht. En nee, geen Nederlandse stemmen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spiff Bekijk bericht
    Ondertussen blijkt er niets van waar te zijn... of wel ?
    Ben namelijk ook in de val gelopen : Babe gekocht voor mijn 4-jarig dochtertje en geen Nederlands... Op de doos staat zelfs 4:3 maar ik denk dat dat fout is...
    Dat is rot voor je... ik heb net even gecheckt op Play, FRS, Bol en Mediadis, en daar staat nooit een Nederlandse audiotrack vermeld. Wel Nederlandse subs, maar daar ben je weinig mee natuurlijk.
    Laatst aangepast door Dennis Vansant : 29-03-2008 om 08:22
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  15. #15

    Standaard

    In DVD Profiler staat ook een hoop info. Je kunt de barcode van de site van frs, bol gebruiken, en dan zie je meteen welke audiotracks erop staan. Bespaart je ook een eventuele verkeerde aankoop.

    En nee, inderdaad geen Nederlands gesproken track... En 1.85:1 (letterbox).

  16. #16

    Standaard

    Was een impulsaankoop in de FRS. Zag het staan en grabbelde het mee... is weer een lesje bijgeleerd : steeds audiotracks, ondertiteling en beeldformaat checken. Heb zo al "Sleeping Beauty" van Disney gekocht en die is ook 4:3. Had ik het geweten, dan had ik die ook niet gekocht...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    En 1.85:1 (letterbox).
    Het beeldformaat van mijn exemplaar is 1.85:1 anamorf. Niet letterbox, want dan zouden er boven en onder balken moet zijn.

  18. #18

    Standaard

    Is correct : wat er op de doos staat is mis. (zo is een mens nooit zeker natuurlijk)
    Spijtig dat zo'n grootse film op zo'n amateuristische manier is uitgegeven.

  19. #19

    Standaard

    Universal heeft veel fouten gemaakt bij het heruitgeven van de DVD's die eerst door Columbia TriStar werden uitgegeven. Het overnemen van de specificaties is erg slecht gedaan.

  20. #20

    Standaard

    Babe is nooit op DVD uitgebracht met een NL-audiotrack. Ik had het zelf best leuk gevonden om die optie erbij te hebben, uit nostalgisch oogpunt. Indertijd heb ik deze in de bios gezien, als 12-jarig menneke. Geweldig tijdloze film. Ik heb zelf deze versie:



    Deze heeft dus ook geen Nederlandse audiotrack. Het beeld is wel anamorphic 1.85.1, met 5.1 geluid. Ik vrees dat deze nog moeilijk vindbaar is. Ik heb hem zelf via Marktplaats gekocht, ook alweer een paar jaar geleden. Eentje die de collectie nooit zal verlaten.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  21. #21

    Standaard

    Ook hier hetzelfde, NL track was welkom voor de nostalgie. Spijtig
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  22. #22

    Standaard

    Even uit het stof halen. Nog steeds geen DVD met NL audio. Misschien ooit de blu ray. Is daar al iets van bekend?
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  23. #23

    Standaard

    Nee, nog steeds gen dvd met Nederlandse audio. Het is ook niet bekend of er een dvd of blu-ray uitgebracht zullen gaan worden.

  24. #24

    Standaard

    Dit is al een oud topic, maar volgens mij nog steeds actueel. Ik ben namelijk ook op zoek naar een Nederlandstalige versie van de film (op DVD of Blu-ray) maar kom hem nergens tegen. Ik kwam er echter wél achter dat 'ie op Netflix staat, mét Nederlandse soundtrack! De kinderen kunnen hem dus wel kijken, da's een pluspunt, maar dan nog zou ik hem graag op een schijfje hebben. Des te vreemder trouwens dat er dus wel een digitale versie bestaat met NL-geluid (op Netflix), maar dat er geen schijfje van te vinden is!

  25. #25

    Standaard

    volgens Amazon DE is zowel de DVD als BD zonder NL audio

    Wsl ooit de VHS versie wel?

    http://www.amazon.de/Ein-Schweinchen...&keywords=babe
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •