Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 204 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De bouw van een Thuisbioscoop

    De bouw van een thuisbioscoop (deel 1)
    Een bioscoop in huis is de droom van velen, wij voerden het uit!

    Een eigen bioscoop in huis is iets wat veel filmliefhebbers graag zouden willen. Met een breedbeeld TV, een Dolby Digital / DTS receiver een vijf speakers kom je een heel eind om de bioscoopervaring je eigen huis in de halen, maar het kan uiteraard altijd gekker. Toen ik enige tijd een huis kocht kwam een lang gekoesterde droom uit en kreeg ik de kans om een kamer geheel als thuisbioscoop in te richten...

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 12-12-2017 om 22:09 Reden: link up to date gemaakt

  2. #2

    Standaard

    ziet er gaaf uit hoor, zoiets wil ik ook ooit wel eens

  3. #3

    Standaard

    Gaaf!!! En leuk dat je hierover weer eens goede info geeft. Het is zooo mooi

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad heel leuk om te lezen dit . Maar misschien is het nog een tip om het even opnieuw door te lezen voor de typfouten? Ben er namelijk nogal wat tegengekomen . Maar dat doet aan het verslag niets af hoor.
    mvg

    Christiaan

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Maar misschien is het nog een tip om het even opnieuw door te lezen voor de typfouten?
    Ik heb per ongeluk de laatste versie niet gesaved voordat ik het geheel heb upload Ik ga dit nu gelijk fixen!
    Eric van Ballegoie

  6. #6

    Standaard

    Heel erg interessant! Keep up the good work.

    Groeten,
    Raskel

  7. #7

    Standaard

    idd erg leuk om het is stap voor stap te laten zien, Eric.
    Dan weet je wat er allemaal bij komt kijken.
    Komt er ook nog een totaal kosten plaatje, ben wel benieuwd wat ik hiervoor kwijt ben om ook een kamer tot bioscoop om te toveren.
    Kan niet wachten op deel 2..
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  8. #8

    Standaard

    Ook op www.htforum.nl is iemand stap voor stap aan het uitleggen hoe hij zijn bioscoopje aan het bouwen is. Resultaat is verbluffend!!!!!

    Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.p...;threadid=7897

  9. #9

    Standaard

    Erg leuk en boeiend om dit proces te volgen. Mijn vraag is: Hoe ver ben je op dit moment, is het al af en krijgen we snel nieuwe afleveringen of ben je nog echt bezig en duurt het wat langer? Keep up the good work!!

  10. #10

    Standaard

    Het heeft lang geduurd Eric maar eindelijk is het artikel er
    Was het vroeger al aan het volgen en ga nu zelf ook beginnen met een HT. Heb sinds een paar dagen een CRT een Sony 1272QM :P
    Kan ik je een paar vragen stellen hoe ik deze het beste kan ophangen ?

    Verder nog veel plezier in je HT-kamer

  11. #11

    Standaard

    Hardstikke leuk artikel. Ik kijk nu al uit naar het vervolg

  12. #12

    Standaard

    Persoonlijk zou ik toch m'n speakers niet in de muur integreren hoor, lijkt me weinig flexibel. Vooral wanneer je ze vervangt door speakers van een ander model
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije
    Erg leuk en boeiend om dit proces te volgen. Mijn vraag is: Hoe ver ben je op dit moment, is het al af en krijgen we snel nieuwe afleveringen of ben je nog echt bezig en duurt het wat langer? Keep up the good work!!
    De kamer is al enige tijd klaar. De volgende delen zullen dus ook binnen afzienbare tijd verschijnen. Wanneer precies kan ik nog niet zeggen, hangt ook af van eventuele andere artikelen die we gaan plaatsen.
    Eric van Ballegoie

  14. #14

    Standaard

    er leuk en handig om te lezen
    nou maar wachten op deel twee

  15. #15

    Standaard

    zeer interessant, maar ik had deze 'manual' graag in PDF gehad, want zo 4 pagina's opslaan is onoverzichtelijk, en met al die tralala aan de zijkant, id ?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije
    Erg leuk en boeiend om dit proces te volgen. Mijn vraag is: Hoe ver ben je op dit moment, is het al af en krijgen we snel nieuwe afleveringen of ben je nog echt bezig en duurt het wat langer? Keep up the good work!!
    De kamer is al enige tijd klaar. De volgende delen zullen dus ook binnen afzienbare tijd verschijnen. Wanneer precies kan ik nog niet zeggen, hangt ook af van eventuele andere artikelen die we gaan plaatsen.
    de bouw heeft toch al op internet gestaan?

  17. #17
    zonewarrior
    Guest

    Standaard

    heb alleen een vraagje waar hebben jullie die rubberen blokjes vandaan [/img]

  18. #18

    Standaard

    Fantastisch :wink: . Nu heb ik wel een probleem. Ik woon in een appartement en heb buren boven en onder mij. Ik heb een kamer van 4m op 2,9m die ik graag zou willen ombouwen in een HT. 3 muren zijn in plaaster met een dikte van 10 cm. Achter die drie muren heb ik mijn slaapkamer, badkamer en woonkamer, maar ik wil toch die drie muren isoleren zoals jij gedaan hebt. Nu wil ik wel geen gipsplaaten plaatsen voor mijn venster van 2,4 meters breed. Links van dat venster heb een muur van 1 meter en rechts een muur van 60 cm. Het is een betonnen muur met een dikte van 16 cm. Moet ik die muur ook isoleren? Wat denk je als ik tussen het frame en de muur aan de kant van het venster rubberen blokjes zou plaatsen zodat de drie anderen muren, vloer en plafond goed geisoleerd zijn. heb je misschien een andere oplossing want rond het venster kan ik geen balken plaatsen of anders kan ik het niet meer open en toe doen. Het grootste probleem bij mij is de zijkant van de bentonnen muur te isoleren zonder de venster te blokeren en dat wil ik niet.
    Zou je mij kunnen helpen?

  19. #19

    Standaard

    Het gaat een beetje ver om hier helemaal alle variaties uit te leggen, maar de Nederlandse Stichting Geluidshinder heeft prima documentatie over het isoleren van één of meedere muren. Zie:

    http://www.nsg.nl/

    Kijk bij documentaire, brochures en dan de brochures over musiceren en geluidshinder. Deze kan je online bestellen.
    Eric van Ballegoie

  20. #20
    Junior Member
    Registratie datum
    Sep 2003
    Woonplaats
    numansdorp onder R'dam

    Standaard

    vet man, goed bezich herman zou ik willen zeggen. word tijd dat ik op mn zelf ga want dit is toch stiekem ook wel een jongensdroom van mij.
    ben benieuwd naar het eind resultaat!
    groeten, jeroen

  21. #21

    Standaard

    Ik kan echt niet wachten op het eindresultaat. Dit is echt heel erg interessant. Keep it up
    "...maybe they were like Rachael...maybe they needed memories" --Rick Deckard (Blade Runner)

  22. #22

    Standaard

    Eric, dit is geen negatieve reactie op jouw thuisbios.
    Maaaaarrr van onderstaande link wordt ik helemaal bang
    http://www.dillonworks.com/portfolio...ter/index.html
    Dit is dus mijn droom die echt noooooit zal uitkomen
    Zou het een probleem zijn als ik een IQ van glas water zou hebben?
    Dvd-profiler

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel
    Eric, dit is geen negatieve reactie op jouw thuisbios.
    Maaaaarrr van onderstaande link wordt ik helemaal bang
    http://www.dillonworks.com/portfolio...ter/index.html
    Dit is dus mijn droom die echt noooooit zal uitkomen
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel
    Eric, dit is geen negatieve reactie op jouw thuisbios.
    Maaaaarrr van onderstaande link wordt ik helemaal bang
    Ziet er inderdaad zéér indrukwekkend uit! Overigens zijn er nog veel meer mooie thuisbioscopen te vinden op internet, kijk bijvoorbeeld ook eens naar deze pagina:

    http://www.hometheaterforum.com/bbs/...ent/page4.html
    Eric van Ballegoie

  25. #25

    Standaard

    Deel twee zal morgen (dinsdag) op de site verschijnen, nog heel even geduld!
    Eric van Ballegoie

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •