Pagina 1 van 32 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 793 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Het Corona discussie-topic

    Het Corona discussie-topic

    Helaas is er tijdens het verplaatsen van de berichten uit het James Bond-topic naar dit topic wat mis gegaan en zijn er wat berichten verdwenen. Gelukkig is de inhoud wel behouden gebleven en deze kun je hieronder terugvinden.

    Excuus voor het ongemak...
    Gisteren, 19:15#1


    gepost door theThinWhiteDuke

    Uitgesteld tot november

    https://twitter.com/007/status/1235248760260874241?s=19

    Reden zou corona zijn (in de film draait het blijkbaar ook een virus)
    Vind het persoonlijk van de zotte om dit te doen.
    Bizar inderdaad, nog niets van Pathé gehoord over het kaartje dat ik in de voorverkoop had gekocht.
    ??????????

    Gisteren, 19:31#2


    Johan1967


    Heeft te maken met het feit dat men verwacht dat niet veel mensen naar de bioscoop zullen gaan = tegenvallende opbrengst. In bijvoorbeeld Italië, Zuid-Korea, China en Japan zijn alle bioscopen vooralsnog gesloten.
    Laatst bijgewerkt door Johan1967; Gisteren om 19:36.

    Gisteren, 19:42#3

    Rogier Burghout

    Heeft te maken met het feit dat men verwacht dat niet veel mensen naar de bioscoop zullen gaan = tegenvallende opbrengst. In bijvoorbeeld Italië, Zuid-Korea, China en Japan zijn alle bioscopen vooralsnog gesloten.
    Niet alleen, ook het internationale promotieschema van cast en crew. De producenten wil hen niet onnodig blootstellen in risicovolle gebieden. Lijkt me meer dan logisch.

    Gisteren, 23:01#4


    jeroeni
    gepost door theThinWhiteDuke
    Uitgesteld tot november

    https://twitter.com/007/status/1235248760260874241?s=19

    Reden zou corona zijn (in de film draait het blijkbaar ook een virus)
    Vind het persoonlijk van de zotte om dit te doen.
    Nou ja dat is toch begrijpelijk.Persoonlijk vind ik dat er zelfs een compleet reisverbod moet komen voor iedereen die vakantie wil vieren in een ander land.
    Heb enkele jaren gelden ook een paar dagen wegens tuberculose in quarantaine gelegen en dat is geen leuke ervaring kan ik je vertellen.
    My game equipment: Samsung UE43KS7500--Logitech Z623--XOX--Switch--PS4 Pro--HP Envy Phoenix 860-000nd/Film:Sony KD-55XG9505--Sony UBP-X800M2--Sony HT-ZF9[soundbar]

    Vandaag, 07:53#5


    theThinWhiteDuke

    Oorspronkelijk gepost door jeroeni
    Nou ja dat is toch begrijpelijk.Persoonlijk vind ik dat er zelfs een compleet reisverbod moet komen voor iedereen die vakantie wil vieren in een ander land.
    Heb enkele jaren gelden ook een paar dagen wegens tuberculose in quarantaine gelegen en dat is geen leuke ervaring kan ik je vertellen.
    Ook voor iedereen die voor het werk naar een ander land moet? En de personen die bij een grens wonen?
    Zo'n verbod zal er gelukkig niet komen.

    (of het moet zijn dat je enkel en alleen op besmette personen doelt; dan heb je zeker een punt)

    Vandaag, 08:18#6

    jeroeni


    Oospronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Ook voor iedereen die voor het werk naar een ander land moet? En de personen die bij een grens wonen?
    Zo'n verbod zal er gelukkig niet komen.

    (of het moet zijn dat je enkel en alleen op besmette personen doelt; dan heb je zeker een punt)

    Zet duidelijk in mijn post dat als er mensen zijn die voor de lol naar een ander land willen.
    Mijn punt is meer dat je het niet op moet gaan zoeken als het niet hoeft.Voorkomen is beter dan genezen.

    Ook hier gaat het rap:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1136...h-en-eindhoven
    Laatst bijgewerkt door jeroeni; Vandaag om 08:28.
    My game equipment: Samsung UE43KS7500--Logitech Z623--XOX--Switch--PS4 Pro--HP Envy Phoenix 860-000nd/Film:Sony KD-55XG9505--Sony UBP-X800M2--Sony HT-ZF9[soundbar]

    Vandaag, 08:26#7

    Rogier Burghout

    Compleet reisverbod, ook voor vakanties, is natuurlijk overdreven, behalve naar de gebieden die fungeren als brandhaarden natuurlijk. En dat in een groot deel van Italie en China momenteel. Vwb James Bond snap ik het, naast een gezondheidsrisico hangt er natuurlijk een gigantisch financieel (verzekering) en imagorisico aan. Stel je voor: Daniel Craig krijgt Corona gedurende een presstour. Die kan zn carrière wel gedag zeggen, en de producenten zijn bankroet want die worden tot over hun oren aangeklaagd natuurlijk. Dus van alle kanten is dit de meest logische stap. Vwb internationale sporttournooien, zoals Formule 1 en de Olympische Spelen, zie ik ook nog wel eea gebeuren. de OS houdt er nu al rekening mee dat het wordt uitgesteld tot eind 2020.

    Vandaag, 09:18#8

    martwout

    Oorspronkelijk gepost door jeroeni

    Ook hier gaat het rap:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1136...h-en-eindhoven
    De media moet eens stoppen met het overdreven melden van nieuwe gevallen. Dat zorgt voor onnodig hamsteren en paniek. Bij griep doen ze dat ook niet. Voorlopig zijn het er maar 38 waarvan 90% of door reis in Italië of familielid die het heeft of personeel die contact met patiënt had (wat ik al niet snap als iemand het heeft). En maar paar in ziekenhuis. Rest is mild. Als ze gewoon iedereen die nu nog uit Italië komt meteen thuis voor 2 weken opsluiten moet je het kunnen indammen. Uiteraard moet je nu niet afreizen naar brandhaarden (Italië en net over de grens van Z-Limburg) maar erbuiten is het contact nog beperkt. Het gaat nog niet over van wildvreemden op wildvreemden. Zeker gezien carnaval had die man uit Loon op Zand al voor 200 patiënten moeten hebben gezorgd. En dat is het niet.

    On-topic: wijs besluit. Ik denk dat de bioscopen het kaartje omzetten in tegoed voor dan.

    Vandaag, 10:51#9

    Werner
    De media moet eens stoppen met het overdreven melden van nieuwe gevallen.
    Aantal Coronadoden dit jaar: bijna 3000
    Aantal griepdoden dit jaar: 80.800

    Cijfers van 4 dagen geleden. Zo zie je maar hoe de media iets kan opkloppen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

    Vandaag, 11:18#10


    Rogier Burghout
    Aantal Coronadoden dit jaar: bijna 3000
    Aantal griepdoden dit jaar: 80.800

    Cijfers van 4 dagen geleden. Zo zie je maar hoe de media iets kan opkloppen.
    Terecht dat er aandacht is. Lees hier maar eens het verschil tussen waarom er aandacht is voor Corona en niet voor griep:

    https://nos.nl/artikel/2325546-waaro...oor-griep.html

    Vandaag, 11:41#11


    jeroeni

    Aantal Coronadoden dit jaar: bijna 3000
    Aantal griepdoden dit jaar: 80.800

    Cijfers van 4 dagen geleden. Zo zie je maar hoe de media iets kan opkloppen.
    Het zijn wel feiten.Persoonlijk wil ik liever hier van op de hoogte blijven dan van de Hazes ellende.
    My game equipment: Samsung UE43KS7500--Logitech Z623--XOX--Switch--PS4 Pro--HP Envy Phoenix 860-000nd/Film:Sony KD-55XG9505--Sony UBP-X800M2--Sony HT-ZF9[soundbar]

    Vandaag, 12:13#12

    Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout
    Terecht dat er aandacht is.
    Het gaat niet om dat er aandacht is maar de mate waarop. M.i. teveel en te overdreven voor de hoeveelheid hier. Er zijn geen doden, paar in ziekenhuis geweest en de rest is mild. Moet je daarvoor extra nieuwsuitzendingen brengen? Zo wakker je onnodige angst aan.
    Het zijn wel feiten.Persoonlijk wil ik liever hier van op de hoogte blijven dan van de Hazes ellende.
    Mee eens.

    Ik zal trouwens de discussie verder laten om de vervuiling hier kort te houden en weer over te gang naar de topic.

    Vandaag, 12:29#13

    jeroeni

    Het gaat niet om dat er aandacht is maar de mate waarop. M.i. teveel en te overdreven voor de hoeveelheid hier. Er zijn geen doden, paar in ziekenhuis geweest en de rest is mild. Moet je daarvoor extra nieuwsuitzendingen brengen? Zo wakker je onnodige angst aan.
    Je kan toch voor jezelf bepalen hoeveel tijd je aan deze media besteed.Bij dit virus weet nog niemand waar het eindstation is.
    My game equipment: Samsung UE43KS7500--Logitech Z623--XOX--Switch--PS4 Pro--HP Envy Phoenix 860-000nd/Film:Sony KD-55XG9505--Sony UBP-X800M2--Sony HT-ZF9[soundbar]

    Vandaag, 12:37#14

    Rogier Burghout

    Het gaat niet om dat er aandacht is maar de mate waarop. M.i. teveel en te overdreven voor de hoeveelheid hier. Er zijn geen doden, paar in ziekenhuis geweest en de rest is mild. Moet je daarvoor extra nieuwsuitzendingen brengen? Zo wakker je onnodige angst aan.
    Geen doden??!! Dan heb je echt het nieuws gemist. Jij noemt het angst, ik noem het serieus nemen en waakzaamheid. Ik zou toch wat meer het nieuws volgen want je neemt het m.i. echt te licht op.

    Vandaag, 12:44#15

    martwout

    Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout
    Geen doden??!! Dan heb je echt het nieuws gemist. Jij noemt het angst, ik noem het serieus nemen en waakzaamheid. Ik zou toch wat meer het nieuws volgen want je neemt het m.i. echt te licht op.
    In Nederland niet. Ik heb het puur over de hoeveelheid berichtgeving over de zaken in Nederland in verhouding met aantallen/oorzaak ervan. Dus niet over berichtgeving over Italië of China. Als daar net zoveel keer over wordt geschreven dan is dat terecht maar over Italië wordt nog minder bericht dan over de berichten hier.

    Vandaag, 12:59#16

    Rogier Burghout
    Oorspronkelijk gepost door martwout

    In Nederland niet. Ik heb het puur over de hoeveelheid berichtgeving over de zaken in Nederland in verhouding met aantallen/oorzaak ervan. Dus niet over berichtgeving over Italië of China. Als daar net zoveel keer over wordt geschreven dan is dat terecht maar over Italië wordt nog minder bericht dan over de berichten hier.
    Dat is natuurlijk wel logisch, er wordt natuurlijk nu voornamelijk berichtgeving gemaakt over de situatie in Italie als dat van invloed is op de situatie hier. En dan nog valt het wel mee, want ik zag gisteren nog een heel item over de invloed op het toerisme in Rome, en dat is toch echt een lokaal onderwerp. Het onderwerp heeft nu eenmaal grote nieuwswaarde, en omdat het een virus is waarvoor nog geen genezing is en het onduidelijk is wat het op de lange termijn kan gaan betekenen, houdt men de ontwikkeling nauwlettend in de gaten. Achteraf is het altijd makkelijk praten dat de hoeveelheid teveel is geweest ten opzichte van de aantallen tot nu toe, maar als overheid kan je je dit natuurlijk niet permitteren. Vandaar dat ook vanuit hen veel de publiciteit wordt opgezocht met berichtgeving. Beter nu wat teveel dan te weinig, vind ik dan maar.

    Vandaag, 13:19#17


    Claudio Santulli

    Het is nog maar een week een item in Nederland dus enigszins logisch dat het nieuws regeert, maar Nederlanders zijn vrij nuchter en wennen snel aan de situatie. Net als in de tijd dat aanslagen nieuws van de dag waren. Als snel was het de gewoonste zaak van de wereld en gaan we weer verder met de orde van de dag. En dan ben ik helemaal de nuchterheid zelf, want van ver weg op de tv naar bij mij letterlijk in de straat in Diemen. Hoe dichtbij kan het zijn..?

    Toch dat de film uitgesteld gaat worden is nog maar een van de gevolgen die we gaan ondervinden van dit virus...

    Vandaag, 13:33#18

    jeroeni

    De zomer blockbusters & de next-gen consoles gaan we op een later moment zien vermoed ik.

    Hier in NL staat de tel nu op 82:https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/05...maart-a3992743

    Het gaat nu wel heel rap.
    Laatst bijgewerkt door jeroeni; Vandaag om 16:14.
    My game equipment: Samsung UE43KS7500--Logitech Z623--XOX--Switch--PS4 Pro--HP Envy Phoenix 860-000nd/Film:Sony KD-55XG9505--Sony UBP-X800M2--Sony HT-ZF9[soundbar]
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 05-03-2020 om 22:53
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #2

    Standaard

    Nu ongeveer gans België in lockdown zit, zullen we maar van de nood een deugd maken en wat meer dvd'tjes kijken. Mijn avondschool is gecanceld, ik moet van thuis uit werken (afstandsonderwijs dus), dan heb ik weer wat meer tijd omdat ik geen verplaatsingen naar het werk moet maken... Desondanks blijf ik de remedie erger vinden dan de ziekte.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Van mij mogen ze hier in NL nog wel wat verder gaan met de maatregelen.Denk dat het het beste is als ze buiten de apotheek & supermarkt alles dicht gooien.

  4. #4

    Standaard

    Tja, ik weet niet wat ik ervan moet vinden: 800 besmettingen op 17 miljoen inwoners. Normaal gesproken zou niemand zich daar druk over maken... Als 800 mensen griep zouden hebben dan is er niet eens sprake van een griepepidemie. Dat speelt pas bij 56 zieken op 100.000 inwoners, dus ruim 9.500 ziektegevallen. Maar ja, dat mag je niet vinden, want dit is een nieuw virus waartegen het menselijk lichaam nog geen eigen weerstand heeft opgebouwd en waartegen ook geen serum op dit moment bestaat. Vanwege het onbekende begrijp ik deze maatregelen wel, maar vind ze aan de andere kant ook wel wat overdreven. Maar we zullen zien hoe het verloopt en of deze maatregelen effect sorteren. Ik kan gelukkig thuiswerken als dat moet, maar in veel beroepen is dat gewoon niet mogelijk of ongewenst. En het wordt tijd dat die al een half jaar durende herfst met aanhoudende storm en vele regen eens plaats maakt voor lenteachtige temperaturen en weersomstandigheden. Want dat schijnt ook te helpen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Van mij mogen ze hier in NL nog wel wat verder gaan met de maatregelen.Denk dat het het beste is als ze buiten de apotheek & supermarkt alles dicht gooien.
    Voor mij niet. Dit is gewoon massahysterie kweken en de remedie is erger dan de kwaal.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Voor mij niet. Dit is gewoon massahysterie kweken en de remedie is erger dan de kwaal.

    De hoge heren doen de wereldeconomie niet voor de grap zowat op slot.Het doel is om verdere verspreiding te stoppen ben je jezelf daar van bewust ?
    Of is er in jou ogen een partij die hier iets mee wint ?

  7. #7
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Het wordt vooral om toestanden zoals in Italië te voorkomen Werner, denk dat je dit wel snapt.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    De hoge heren doen de wereldeconomie niet voor de grap zowat op slot.Het doel is om verdere verspreiding te stoppen ben je jezelf daar van bewust ?
    Of is er in jou ogen een partij die hier iets mee wint ?
    Ik kan er gewoon niet bij dat er nu draconischere maatregelen genomen worden dan bij de gewone griep alhoewel die laatste meer levens kost. Geen idee welke partij daarmee iets aan moet maar de huidige maatregelen getuigen van verregaand amateurisme. Een voorbeeld: de scholen gaan op slot, maar de kinderen laten opvangen bij de grootouders mag dan weer niet wegens besmettingsgevaar. Quid met ouders die geen opvang voor de kinderen hebben? Antwoord van de overheid: stuur ze dan maar naar school. Er is opvang voorzien. Maar er wordt geen les gegeven!

    Jongens waar zijn we mee bezig? Dit is hysterie!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Het wordt vooral om toestanden zoals in Italië te voorkomen Werner, denk dat je dit wel snapt.
    Nee. Wat ze nu doen is niet veel beter.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Nee. Wat ze nu doen is niet veel beter.
    Wat is of was in jou ogen dan de beste oplossing Werner ?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Wat is of was in jou ogen dan de beste oplossing Werner ?
    Gewoon de hygiëneregels in acht nemen: geen handen geven, regelmatig wassen etc. en de rest op ons af laten komen en het gewone leven gewoon voort laten gan. Maar om nog een voorbeeld te geven: alle niet-voedingswinkels moeten in het weekeinde dicht en zijn enkel in de week open. In de praktijk betekent dat dat de mensen die in het weekeinde niet zijn kunnen gaan gewoon in de week gaan. Daar los je niets mee op, daar verschuif je het probleem alleen maar mee naar andere dagen. Door nu zo'n draconische semi-quarantaineregels in te roepen zal het probleem ook langer uitgesmeerd worden in de tijd, maar daarmee is het niet opgelost. Alsof binnen drie weken Corona uitgewoed zou zijn...

    Mijn betoog is het volgende: deze regels nemen ze niet bij gewone griep, alhoewel de mortaliteit daar veel hoger is dan bij Corona. ( Overigens niet iedereen die besmet wordt, gaat dood, verre van. ) Maar nu wordt er een sausje van pandemie over gegoten en hupla, de mensen slaan in paniek. Ik was daarjuist in de supermarkt, daar zijn het gewoon oorlogstoestanden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    ze willen de virusverspreiding vertragen omdat anders de ziekenhuizen die plotse piek niet aankunnen. Bij vertraging kunnen ze dat wel beter aanpakken.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    ze willen de virusverspreiding vertragen omdat anders de ziekenhuizen die plotse piek niet aankunnen. Bij vertraging kunnen ze dat wel beter aanpakken.
    Daar is dan weer wel iets voor te zeggen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Gewoon de hygiëneregels in acht nemen: geen handen geven, regelmatig wassen etc. en de rest op ons af laten komen en het gewone leven gewoon voort laten gan. Maar om nog een voorbeeld te geven: alle niet-voedingswinkels moeten in het weekeinde dicht en zijn enkel in de week open. In de praktijk betekent dat dat de mensen die in het weekeinde niet zijn kunnen gaan gewoon in de week gaan. Daar los je niets mee op, daar verschuif je het probleem alleen maar mee naar andere dagen. Door nu zo'n draconische semi-quarantaineregels in te roepen zal het probleem ook langer uitgesmeerd worden in de tijd, maar daarmee is het niet opgelost. Alsof binnen drie weken Corona uitgewoed zou zijn...

    Mijn betoog is het volgende: deze regels nemen ze niet bij gewone griep, alhoewel de mortaliteit daar veel hoger is dan bij Corona. ( Overigens niet iedereen die besmet wordt, gaat dood, verre van. ) Maar nu wordt er een sausje van pandemie over gegoten en hupla, de mensen slaan in paniek. Ik was daarjuist in de supermarkt, daar zijn het gewoon oorlogstoestanden.
    Tja idd de mensen die in paniek zijn die kopen nu de supermarkt leeg.Dat zijn ook de groep mensen[kuddedieren] die los van het virus sowieso altijd geloven van wat er op het web/tv verteld wordt.

    Enige wat ik doe is extra letten op hygiëne en geen drukte opzoeken.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Daar is dan weer wel iets voor te zeggen.
    Dan is de conclusie toch dat je het nu goed/hard moet aanpakken.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dan is de conclusie toch dat je het nu goed/hard moet aanpakken.
    Ja, maar de huidige maatregelen gaan gewoon te ver. Om het toch nog een beetje on-topic van het forum te houden: bepaalde beleidsmakers hebben volgens mij te veel Hollywoodfilms gezien.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ja, maar de huidige maatregelen gaan gewoon te ver. Om het toch nog een beetje on-topic van het forum te houden: bepaalde beleidsmakers hebben volgens mij te veel Hollywoodfilms gezien.
    Toch ga ik deze ronde een keer mee in de plannen van de beleidsmakers.We zullen zien waar het schip strandt.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Toch ga ik deze ronde een keer mee in de plannen van de beleidsmakers.We zullen zien waar het schip strandt.
    Zo lang het maar niet tegen een zandbank aanknalt, dan...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19

    Standaard

    Enige wat ik positief vind aan deze situatie is dat het even niet uitmaakt of je nu arm of rijk bent.

  20. #20

    Standaard

    Maar om nog maar eens de waanzin te onderstrepen: de dierenparken van Planckendaal en de Antwerpse Zoo gaan dicht. Dat zijn openluchtparken. Wat is daar het nut van? Als je zo begint, dan zou je ook in principe alle straten moeten afsluiten. Die willekeur van maatregelen, dát is waanzin.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Gaan die parken niet gewoon dicht omdat de mensen toch niet komen?
    Het is waarschijnlijk duurder om de parken open te houden, terwijl er geen bezoekers komen, dan om ze 'preventief' te sluiten.

    Ik vind het vreemder dat markten worden verboden, terwijl in de supermarkten allerlei gekken op een kluitje lopen om maar het laatste pak WC-papier te bemachtigen!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  22. #22

    Standaard

    Corona, wat zijn mijn bedenkingen als Belg. Wel ik ben ook van mening dat dit massa hysterie is. Ik begrijp wel de ernst van de zaak maar mensen dit is een griep waar niet direct een oplossing voor is. Uitzieken is de boodschap en vooral gevaarlijk voor mensen boven de 80 jaar.

    Dit werd nogmaals bevestigd afgelopen donderdag. Toen had ik de eerste van 3 dagen opleiding EHBO. Lessen werden na de middag geannuleerd omdat er met een pop moest geoefend worden. Lesgever maakte nogmaals duidelijk dat er dit jaar al meer mensen gestorven zijn aan griep dan aan het corona virus. Media speelt hier natuurlijk ook een belangrijke rol in.

    Ik ben ook van mening dat er in mijn omgeving meer en meer mensen van de situatie beginnen te profiteren. Toen donderdagavond bekend gemaakt werd dat de scholen dicht gaan was er paniek op de werkvloer want naar de grootouders mogen ze niet. De paniek sloeg snel om in de ideale oplossing. Je kan sinds vorige week bij de minste verkoudheid gewoon naar de dokter bellen (je hoeft niet langs te gaan) en je krijgt automatisch 7 dagen ziekte om thuis te blijven. Dus maandag gaan er waarschijnlijk een heleboel collega's zich ziek melden met een .... verkoudheid om op de kinderen te passen.

    Er werd ook aangeraden om thuis te werken zoveel mogelijk. Dus mijn teamchef vraagt 'is dit mogelijk?' Ik heb een handicap waardoor ik met aangepaste apparatuur moet werken. Thuiswerken zou mogelijk zijn maar zou een kleine aanpassing vragen aan mijn laptop. Gevolg is, 'nee te veel werk omdat in orde te brengen.' Heel mijn afdeling dus thuis vanaf maandag en ik alleen moet gaan. Komt daar nog bij dat de persoon die me maandag werk moet geven zelf thuis werkt en vermits het over vertrouwelijke informatie gaat (politiewerk) mag het niet geleverd worden via email. Dus zoals het er nu voorstaat moet ik 3 weken gaan werken .... zonder werk te hebben. Ik ben iemand die bezig moet zijn op de werkvloer dus ik begin nu al te stressen.

    Dan is er ook nog het hoofdstuk winkelen in corona tijden. Daarnet naar de plaatselijke AH geweest met de tram. Vooraan mag je niet instappen want dan kan je de chauffeur besmetten. In de winkel zelf moet je niet rekenen op wc papier, melk, rijst, pasta en water. Alles leeg, terwijl men duidelijk zegt 'hamsteren is niet nodig.' Belgen zijn echte egoïsten. Mensen die nu in de zorg werkzaam zijn en pas laat naar de winkel kunnen hebben ook behoefte aan pasta, rijst ... . Maar daar wordt niet aan gedacht. Zelfs de weekendkrant was onvindbaar. Je zou toch denken dat een krant ook een ideaal middel is om mensen op de hoogte te houden van heel de situatie en dan vooral voor oudere mensen.

    Als afsluiter nog een mooi voorbeeldje. Woon-zorgcentra mogen geen bezoek meer hebben. Mijn vrouw werkt als thuishulp in een aantal serviceflats waar mensen boven de 90 jaar wonen en mag van haar werkgever zonder enig probleem daar naartoe.

    Onze minister van volksgezondheid is goed bezig maar dat is een ander 'blijf in uw kot' verhaal.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Gaan die parken niet gewoon dicht omdat de mensen toch niet komen?
    Het is waarschijnlijk duurder om de parken open te houden, terwijl er geen bezoekers komen, dan om ze 'preventief' te sluiten.

    Ik vind het vreemder dat markten worden verboden, terwijl in de supermarkten allerlei gekken op een kluitje lopen om maar het laatste pak WC-papier te bemachtigen!
    Daar heb je idd een goed punt.

  24. #24
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    De reden waarom er massaal wc-papier wordt gehamsterd is nu ook helemaal uitgeklaard

    89728111_10158556878979505_7135397604577247232_o.jpg
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dat zijn ook de groep mensen[kuddedieren] die los van het virus sowieso altijd geloven van wat er op het web/tv verteld wordt.

    Enige wat ik doe is extra letten op hygiëne en geen drukte opzoeken.
    Het is juist de sociale media die mensen hun hoofdjes op hol doen slaan. Ik hoor of lees op TV en het web echt nergens dat we moeten gaan hamsteren,..juist eerder het tegendeel.
    Helaas zijn deze "oude" media de laatste jaren door het rechts populisme onder vuur genomen en krijgen we hier nu Amerikaanse taferelen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Pagina 1 van 32 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •