Pagina 2 van 32 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 793 worden weergegeven.
  1. #26
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Corona, wat zijn mijn bedenkingen als Belg. Wel ik ben ook van mening dat dit massa hysterie is. Ik begrijp wel de ernst van de zaak maar mensen dit is een griep waar niet direct een oplossing voor is. Uitzieken is de boodschap en vooral gevaarlijk voor mensen boven de 80 jaar.
    Klopt deels maar er liggen in de Brusselse ziekenhuizen ook dertigers en veertigers. Geen idee wat hun medische toestand was vooraleer ze besmet waren en opgenomen moesten worden, maar toch.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Zelfs de weekendkrant was onvindbaar. Je zou toch denken dat een krant ook een ideaal middel is om mensen op de hoogte te houden van heel de situatie en dan vooral voor oudere mensen.
    Misschien omdat het wc-papier op was . Flauw ja, maar om maar aan te geven dat ik dat hele hamsteren-gedoe ook helemaal niet snap en daarbij serieus mijn wenkbrauwen frons.
    Laatst aangepast door StefaanD : 14-03-2020 om 14:45
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Klopt deels maar er liggen in de Brusselse ziekenhuizen ook dertigers en veertigers. Geen idee wat hun medische toestand was vooraleer ze besmet waren en opgenomen moesten worden, maar toch..
    Nog niets over gelezen. Waar las je dat?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Belgen zijn echte egoïsten.
    Als het je gerust stelt: Nederlanders zijn net zo dom en egoïstisch. Was net in de AH en blikgroenten, yoghurt en pasta’s waren zo goed als op. En het chips schap was half leeg. Want als de apocalyps nadert is het wel belangrijk om chips in huis te hebben

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    En het chips schap was half leeg. Want als de apocalyps nadert is het wel belangrijk om chips in huis te hebben
    Kom op zeg, zou we eerder zorgen maken over het voortbestaan van die supermarkt alle vakken op een Zaterdag in de namiddag nog vol zouden zijn
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Gaan die parken niet gewoon dicht omdat de mensen toch niet komen?
    Nee, ze hebben de mensen er actief buitengezet. Zie o.a. hier
    https://www.gva.be/cnt/dmf20200314_0...n-speeltuin-op
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Klopt deels maar er liggen in de Brusselse ziekenhuizen ook dertigers en veertigers. Geen idee wat hun medische toestand was vooraleer ze besmet waren en opgenomen moesten worden, maar toch.



    Misschien omdat het wc-papier op was . Flauw ja, maar om maar aan te geven dat ik dat hele hamsteren-gedoe ook helemaal niet snap en daarbij serieus mijn wenkbrauwen frons.
    Helemaal niet flauw, best grappig. Laat ons ook nog eens lachen tegenwoordig.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Het is juist de sociale media die mensen hun hoofdjes op hol doen slaan. Ik hoor of lees op TV en het web echt nergens dat we moeten gaan hamsteren,..juist eerder het tegendeel.
    Helaas zijn deze "oude" media de laatste jaren door het rechts populisme onder vuur genomen en krijgen we hier nu Amerikaanse taferelen.
    Dan maak ik een foutje want ik gebruik nooit geen Facebook en kijk alleen game/film gerelateerd op Twitter.Persoonlijk ga ik gewoon af op feiten en de statistieken die daar bij horen.

  8. #33

    Standaard

    Ik zit met enige verbazing de berichten hier te lezen. Krijg het idee dat aantal mensen hier zo zeer met hun hobby bezig zijn (gamen, films kijken) dat ze niet door door hebben wat er aan de hand is. Corona is geen griep, het sterftecijfer is 10x hoger. Steeds meer Nederlandse ziekenhuizen komen in fase code rood, ofwel zoveel mogelijk reguliere operaties niet doen, om de beperkte capaciteit aan bedden voor intensive care vrij te houden voor corona-patienten. Zag net op nieuws dat bij een ziekenhuis al noodtenten worden geplaatst. Grote groepen mensen worden niet meer getest op het virus (gebrek aan testkids). Dus groter risico voor hun omgeving. Mogelijk zitten we met ziekenhuizen volgende week al in code zwart, als in Italie en moet worden besloten mensen niet te behandelen, en dus te laten sterven. Las net interview met micro-bioloog die vertelde dat in ic's vooral 50 plussers zitten. 80 plussers kiezen volgens hem voor niet behandelen en ook wordt die groep nog eens extra beschermd. Ons gezondheidssysteem kraakt nu al in alle voegen en staat mogelijk op instorten.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ik zit met enige verbazing de berichten hier te lezen. Krijg het idee dat aantal mensen hier zo zeer met hun hobby bezig zijn (gamen, films kijken) dat ze niet door door hebben wat er aan de hand is. Corona is geen griep, het sterftecijfer is 10x hoger. Steeds meer Nederlandse ziekenhuizen komen in fase code rood, ofwel zoveel mogelijk reguliere operaties niet doen, om de beperkte capaciteit aan bedden voor intensive care vrij te houden voor corona-patienten. Zag net op nieuws dat bij een ziekenhuis al noodtenten worden geplaatst. Grote groepen mensen worden niet meer getest op het virus (gebrek aan testkids). Dus groter risico voor hun omgeving. Mogelijk zitten we met ziekenhuizen volgende week al in code zwart, als in Italie en moet worden besloten mensen niet te behandelen, en dus te laten sterven. Las net interview met micro-bioloog die vertelde dat in ic's vooral 50 plussers zitten. 80 plussers kiezen volgens hem voor niet behandelen en ook wordt die groep nog eens extra beschermd. Ons gezondheidssysteem kraakt nu al in alle voegen en staat mogelijk op instorten.
    Wie heeft het over gamen Pieter ?

  10. #35

    Standaard

    Mijn tante heeft net te horen gekregen dat haar radiotherapie voor jaar k@nkerbehandeling niet door gaat wegens Corona. Zeg nu nog eens dat ze niet op hun kop gevallen zijn!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Mijn tante heeft net te horen gekregen dat haar radiotherapie voor jaar k@nkerbehandeling niet door gaat wegens Corona. Zeg nu nog eens dat ze niet op hun kop gevallen zijn!
    Ik snap dat dat heel vervelend is Werner maar op deze situatie had niemand gerekend.Nou ja hier in NL hadden ze wat mij betreft een week eerder moeten zijn met de huidige maatregelen die in mijn ogen nog te soft zijn.
    Laatst aangepast door jeroeni : 14-03-2020 om 17:05

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik snap dat dat heel vervelend is Werner maar op deze situatie had niemand gerekend.Nou ja hier in NL hadden ze wat mij betreft een week eerder moeten zijn met de huidige maatregelen die in mijn ogen nog te soft zijn.
    Het is toch niet normaal dat iemand die ZEKER een ziekte heeft niet meer behandeld kan worden ten voordele van mensen die MISSCHIEN een ziekte hebben. En AFAIK is de K-ziekte toch stellig dodelijker dan Corona.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het is toch niet normaal dat iemand die ZEKER een ziekte heeft niet meer behandeld kan worden ten voordele van mensen die MISSCHIEN een ziekte hebben. En AFAIK is de K-ziekte toch stellig dodelijker dan Corona.
    Ja maar het kan voor je toch geen verrassing zijn dat dingen niet eerlijk en logisch gaan in deze huidige maatschappij.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het is toch niet normaal dat iemand die ZEKER een ziekte heeft niet meer behandeld kan worden ten voordele van mensen die MISSCHIEN een ziekte hebben. En AFAIK is de K-ziekte toch stellig dodelijker dan Corona.
    Dit is code rood. Men moet ruimte vrij maken fysiek in beschikbare bedden en in beschikbaar personeel om corona-patienten te kunnen helpen. Het is in de ziekenhuizen alle hens aan dek, met o.a. twaalf uur diensten. Ik heb in mijn omgeving ook mensen die een uitgestelde behandeling zullen krijgen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #40
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Nog niets over gelezen. Waar las je dat?
    https://epidemio.wiv-isp.be/ID/Docum...e%20update.pdf
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  16. #41
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Probleem is ook een beetje dat beide landen niet echt voorbereid zijn voor zoiets dergelijks, Nederland heeft 1150 IC bedden en België 1900, dus procentueel ziet het er zelfs slechter uit voor Nederland moest het echt veel slechter worden. Nu ik vermoed dat het met de opgelegde regels waar men probeert het Corona virus beter te verspreiden in tijd beide landen wat dat betreft niet in de problemen komt.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #42

    Standaard

    Doorgestuurd bericht van IC arts Amphia (Annemarie Vermelis).


    Als intensive care dokter zal ik jullie op de hoogte brengen van hoe het er nu voorstaat. Het is echt crisis! Elke dag worden er meerdere patiënten opgenomen op de ic voor beademing. Oude, minder gezonde mensen maar er liggen nu ook 3 patiënten tussen de 40-50( onze leeftijd dus) en gisteren heb ik zelfs een gezonde jongen van 16 aan de beademing moeten leggen en naar Rotterdam laten gaan.
    Tot nu toe volgen we de Italiaanse lijn omhoog en zij doen echt een noodoproep. Ze liggen ongeveer 2 weken voor op ons maar dat kan je natuurlijk allemaal zelf in de media zien en lezen. De komende tijd wordt heel spannend dus. Met name voor personeel, materiaal en capaciteit in het ziekenhuis.
    Laten we hopen dat het meevalt maar ik vrees ervoor. Excuses voor dit dramatische bericht maar ik vind het belangrijk dat mensen de urgentie zien en dat het heel serieus is.
    Situatie in Brabant is hard uit de hand aan het escaleren.
    Capaciteit van de zorg dreigt de komende dagen overbelast te raken. Er worden dit weekend verpleegkundigen middels spoedcursussen getraind in bedienen beademingsapparatuur. En de beademingscapaciteit is met kunst en vliegwerk verdubbeld. Aantal besmettingen en opnames gaan momenteel echt exponentieel omhoog. Rest van NL loopt nog maar een paar dagen achter....
    Dus advies: geen feestjes, familiebezoek of etentjes. Fysieke sociale contacten naar 0, en dan hopen dat we de pandemie kunnen rekken zodat de zorgvraag het aanbod niet overstijgt
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #43
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dit gebeurt ons toch niet?

    Toen ik voor het eerst van het virus in Wuhan hoorde, kreeg ik al best een onprettig gevoel. Ik zeg eerlijk, ik dacht direct aan de film 'Outbreak' met Dustin Hofman. De film begint met draconische maatregelen. Een heel dorp wordt weggevaagd door een luide explosie. Een die desondanks de ebola-epidemie niet kon voorkomen, maar duidelijk liet zien hoe eng dit is en hoe fout zoiets kan gaan. Maar hé, dat is een film; het zal wel meevallen. En China... Dat is de ver van mijn bed-show, Vrij snel stap je daaroverheen met al die dagelijkse beslommeringen die heel belangrijk lijken of zijn.

    Maar toen het plots - van heel ver in de media - letterlijk bij mij in de straat opdook als tweede geval in Nederland, volgt de onvermijdelijke realitycheck. Wat niet mogelijk kon zijn gebeurd gewoon onwerkelijk dichtbij. De werkelijkheid blijkt - ondanks een iets minder fataal virus - in rap tempo nog erger te lijken dan de film. De oplossing is daarnaast ook niet binnen korte tijd voor handen, maar laat misschien nog maanden op zich laat wachten. De wereld met alle dagelijkse beslommeringen is opeens drastisch anders, maar dan ook letterlijk voor ieder levend persoon op aarde... Onderschatting heeft daar klaarblijkelijk een flinke rol in heeft gespeeld. Je bent in feite sowieso altijd een stap te laat. De primaire basisbehoefte wordt nu bedreigd en er is ook geen ontsnappen aan. Je wordt wereldwijd overspoelt met nieuwe informatie. Soms zoek je het op, soms als een klap in het gezicht. Al die experts die hun mening als de waarheid verkondigen; meningen die onvermijdelijk verschillen. Alle mensen die het als paniekzaaierij zien. Al die mensen die paniek zaaien! Corona is hoe dan ook de waan van de dag. Ik vind wat er allemaal gebeurt soms best beangstigend.

    Het is ook heel makkelijk om mee te gaan in het doemscenario en de neerwaartse spiraal en misschien moet dat ook. Serieus nemen we het ongetwijfeld allemaal. Alleen iedereen dealt daar op zijn manier mee. Ik ben snel zelf van het snel relativeren en ondanks ik dat best lastig vind, doe ik dat wel. Gelukkig is er dit forum waar je nog even weg kan vluchten van al dat Corona-geweld. Dus dat mensen over hun hobby praten is juist prima. Maar dat de meningen erg verdeeld zijn is tevens onvermijdelijk.

    Zelf heb ik bedrijf in de zorg met acht man/vrouw personeel en mijn klanten behoren grotendeels tot de risicogroep. Vanaf de eerste dag (tja, in mijn straat) ben ik gestopt met handen schudden en heb de hygiëne aangescherpt, ondanks dat we altijd al onze handen wassen. Dat niet schudden was vaak al raar en zelfs het personeel stond heel verschillend tegenover Corona. Je zou denken dat mijn klanten ook massaal gingen hamsteren, thuisblijven en uitzitten. Maar het tegendeel is waar. Zij hebben de wijsheid in pacht door te denken; “als het me tijd is, dan is het me tijd”, aldus en 92ejarige vrouw die met haar dochter kwam. Of dat slim, stoïcijns of de enige wijsheid is laat ik in het midden, maar wellicht hebben ze een punt. Als Italiaan weet ik dat men elkaar in zuidelijke landen veelvuldig knuffelt, omhelst en zoent, dus dat maakt natuurlijk dat het virus daar heel gemakkelijk kon verspreiden. Nederlanders (wil niet voor België praten) zijn veel afstandelijker, dus dat helpt (als het geen carnaval is). Maar ik verwacht toch dat het de aankomende week wel eens heel snel kan gaan met drastische maatregelen in Nederland. Ben ik bang om ziek te worden? Nee, eigenlijk niet. Ben eigenlijk nooit ziek of grieperig, maar ben wel bang om bestempeld te worden.

    Volgens mij is het massaal hamsteren ook het gevolg dat Nederland grotendeels denkt dat we iets achter de feiten aanlopen. Ze geloven niet meer wat er vandaag wordt gezegd, al dan niet door de premier, want morgen kan alles anders zijn. Voor hetzelfde geld zijn de winkels wel ineens dicht? Zijn de experts wel kundig genoeg? Ik verwacht zelf eigenlijk ook – en met mij vast anderen – dat Nederland in de loop van de week, zeg dinsdag, op slot gaat. Als dat het geval is ben je dus eigenlijk al te laat. En ik zeg eerlijk; ik voel me alvast veiliger nu ik weet dat grote evenementen niet meer doorgingen. Alsof men het in ieder geval iets van serieus neemt, zei het met weerstand. Toch vind ik het best knap hoe het ene na het andere land niet schuwt om drastische maatregelen te nemen. Oké, Italië en China hielpen en het gaat niet helemaal synchroon, maar voor het koppige wat we als mens en land in alleen al Europa kunnen zijn, vind ik dat ook best indrukwekkend. Want ik merk bij mezelf al snel, dat iets al snel als gewoon wordt bestempeld. Ach, de zoveelste terroristische aanslag, ach het virus duikt ook daar en daar op. Logisch… Het begon wel bij mij in het dorp, maar al snel was het verder weg om heel langzaam weer terug te sluipen. Tja, als de doden nog niet om me heen vallen of in mijn familiekring, dan valt het nog wel mee toch… Zo denken we vaak wel, vermoed ik…

    Maar zoals ik al zei, ben ik sterk in relativeren. Is het wellicht niet een keer goed dat iedereen op deze wereldbol eens flink met twee benen terug op aarde wordt gezet. Dat we weer weten wat echt belangrijk is. Dat we het milieu, en ons plichten daartoe, eens serieus nemen. Dat we eens leren dat futiele dingen als het erop neer komt geheel niet belangrijk zijn. Is het niet goed dat Trump, Rutte, en eigenlijk elke macht in de wereld, eens pijnkijk kennis maakt met zo’n situatie. Dat we weer weten hoe nietig we eigenlijk allemaal zijn? Of je nu rijk of arm bent, pizza of nasi eet of wat voor hokje je ook geplaatst wordt? Is het niet zo dat we ellende nodig hebben om weer één te kunnen zijn? We weer beseffen hoe gelukkig we eigenlijk moeten zijn op deze wel heel unieke blauwe knikker..?

    De natuur tegen de mensheid. Is het niet logisch dat de natuur van tijd tot tijd maatregelen neemt om ons de mensheid in toom te houden, maar wij steeds slimmer worden en sneller keihard terugslaan? Natuurlijke selectie als middel tot herstellen van de balans. Het is een keiharde stelling; maar in de wilde dierenwereld is het de normaalste zaak van de wereld, een kansloze pup of een ongewenste ouderen wordt verstoten en de balans wordt bewaard. De wet van de sterkste. Wij als mensheid negeren dat compleet door iedereen zo lang mogelijk in leven te houden en uiteindelijk de aarde uit te putten. Eigenlijk zijn wij het grootste virus. Dat kan ook niet zo doorgaan… Had Thanos wellicht gelijk?

    Maar wat ik mij na dit hele lange, soms zware epistel eigenlijk het meest afvraag is simpelweg deze stelling: Er zullen 10.000 redenen zijn waardoor het niet mogelijk is, maar is het te simpel om te zeggen dat als we de wereld twee weken letterlijk op slot gooien het virus - voor nu - uitsterft? Twee weken is in principe voor iedereen en elk bedrijf nog te overzien. Bij elke andere aanpak zal het wellicht net zo lang duren als in China; minimaal 3 maanden (als de zon een beetje meewerkt) of nog langer. Dat lijkt me een doodsteek voor de economie, Ondanks een goede buffer…

    Terwijl de hele wereld in paniek is om het Corona-virus was ik van de week bij die drummer van die andere band. Hij (24) heeft afscheid moeten nemen van zijn zoontje van 6 wegens een neuroblastoom. Ook zijn wereld stond de afgelopen jaar op zijn kop en stortte uiteindelijk keihard in, met als nadeel dat hij verder niets of niemand de schuld kon geven. Hij had niet miljoenen lotgenoten en oeverloos media-aandacht. Het Corona-virus kan hem momenteel gestolen worden. Corona is hoe dan ook maar tijdelijk, hoe drastisch de gevolgen nu ook lijken te zijn. Hoe relatief kunnen dingen zijn?

    Blijf gezond!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-03-2020 om 03:35
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #44

    Standaard

    Ik heb het een paar posts hierboven al eerder gezegd: als je puur naar de cijfers kijkt (laten we uitgaan van 1000 gemelde Corona-besmettingen in Nederland op dit moment op een bevolking van 17 miljoen mensen), dan is 0,006 % van de bevolking besmet. En dus 99,994 % van de bevolking heeft geen ziekteverschijnselen. Normaal zouden we onze schouders ophalen over dergelijke aantallen. Bovendien lijken de symptomen heel erg op die van de 'gewone' griep. Hoe hou je die twee uit elkaar? Bij 10.000 ziektegevallen is er overigens pas sprake van een 'epidemie'. Massahysterie? Absoluut, zeker wat dat hamsteren betreft. Omdat het om een ziekte gaat die men niet kent (lees: waartegen men nog geen serum heeft) en die zich wereldwijd uitbreidt/verplaatst, raakt men dus in paniek. Of deze maatregelen iets helpen, ik weet het niet. Er is economisch gezien al enorm veel schade aangericht. Als je ziet hoe hysterisch de effectenbeurzen hierop reageren, ik kan er met mijn pet niet bij. Enfin, we zullen aan het eind van het jaar maar eens de balans opmaken en bekijken wat we goed en wat we fout gedaan hebben. Ik heb het vermoeden dat ik de antwoorden al weet.
    En nu vandaag lekker wandelen in het bos. Even frisse lucht scheppen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #45

    Standaard

    Marcel Hoeve +1
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb het een paar posts hierboven al eerder gezegd: als je puur naar de cijfers kijkt (laten we uitgaan van 1000 gemelde Corona-besmettingen in Nederland op dit moment op een bevolking van 17 miljoen mensen), dan is 0,006 % van de bevolking besmet. En dus 99,994 % van de bevolking heeft geen ziekteverschijnselen. Normaal zouden we onze schouders ophalen over dergelijke aantallen. Bovendien lijken de symptomen heel erg op die van de 'gewone' griep. Hoe hou je die twee uit elkaar? Bij 10.000 ziektegevallen is er overigens pas sprake van een 'epidemie'. Massahysterie? Absoluut, zeker wat dat hamsteren betreft. Omdat het om een ziekte gaat die men niet kent (lees: waartegen men nog geen serum heeft) en die zich wereldwijd uitbreidt/verplaatst, raakt men dus in paniek. Of deze maatregelen iets helpen, ik weet het niet. Er is economisch gezien al enorm veel schade aangericht. Als je ziet hoe hysterisch de effectenbeurzen hierop reageren, ik kan er met mijn pet niet bij. Enfin, we zullen aan het eind van het jaar maar eens de balans opmaken en bekijken wat we goed en wat we fout gedaan hebben. Ik heb het vermoeden dat ik de antwoorden al weet.
    En nu vandaag lekker wandelen in het bos. Even frisse lucht scheppen.
    Als we niets doen aan de verspreiding dan zijn er aan het einde van de maand wel 17 miljoen mensen ziek.En ja economisch gezien krijgt het een dreun waar we nog jaren last van zullen hebben.
    Laatst aangepast door jeroeni : 15-03-2020 om 10:13

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Marcel Hoeve +1
    Marcel Hoeve +2

  23. #48

    Standaard

    Op zich eens met Marcel maar het probleem is dat niet iedereen (meer) wordt getest. Het getal van de RIVM kan dus veel hoger liggen. M.i. had de overheid meteen in het begin de grens voor mensen uit risicolanden moeten sluiten (ook voor eigen inwoners die daar waren) en Carnaval moeten annuleren. Brabant is nu duidelijk de bron voor Nederland. Andere landen idem. Nu lopen ze allemaal achter de feiten aan en krijg je straks hardere maatregelen. Het kost nu meer geld dan nodig geweest.

    Veel regio's testen niet iedereen meer: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...1BPZ0boPFSeZF8
    Laatst aangepast door martwout : 15-03-2020 om 12:06

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Omdat het om een ziekte gaat die men niet kent (lees: waartegen men nog geen serum heeft) en die zich wereldwijd uitbreidt/verplaatst, raakt men dus in paniek. Of deze maatregelen iets helpen, ik weet het niet. Er is economisch gezien al enorm veel schade aangericht. Als je ziet hoe hysterisch de effectenbeurzen hierop reageren, ik kan er met mijn pet niet bij. Enfin, we zullen aan het eind van het jaar maar eens de balans opmaken en bekijken wat we goed en wat we fout gedaan hebben. Ik heb het vermoeden dat ik de antwoorden al weet.
    Eigenlijk zouden in dit soort situaties ook eerst de beurzen moeten sluiten om te voorkomen dat paniek toeslaat op de economie en omdat een beursvloer ook een lokatie is waar -letterlijk en figuurlijk- veel besmettingen plaats kunnen vinden. Door de vorige crisis hebben we als het goed is geleerd dat paniek voor veel economische schade zorgt en daar zitten we ook niet op te wachten.

    Soms moet je gewoon even afstand nemen om zaken op een rijtje te kunnen zetten om te voorkomen dat je snel verkeerde beslissingen neemt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Eigenlijk zouden in dit soort situaties ook eerst de beurzen moeten sluiten om te voorkomen dat paniek toeslaat op de economie en omdat een beursvloer ook een lokatie is waar -letterlijk en figuurlijk- veel besmettingen plaats kunnen vinden
    Daar heb je gelijk in.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 2 van 32 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •