Pagina 14 van 32 EersteEerste ... 410111213141516171824 ... LaatsteLaatste
De resultaten 326 tot 350 van 793 worden weergegeven.
  1. #326

    Standaard

    Ik vind dit wel een heldere uitleg waarom iedereen eigenlijk een mondmasker zou moeten dragen

    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  2. #327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Omdat ik niet geloof dat een masker dragen ons verder gaat helpen. Een deel zal vast veilige mondkapjes gaan dragen maar ook een deel niet en dan ben je nog verder van huis, zeker als men zich dan veilig waant en nog losser wordt met de 1.5m.
    Gewoon verplicht in het OV en in winkels. enz.
    Ik denk dat we heel veel kunnen leren van de SARS landen, zij hebben hun les jaren geleden gehad.
    Mondkapjes hebben daar echt bijgedragen dat het niet zo ver uit de hand heeft kunnen lopen, evenals personeel met warmtescanners bij ingangen van grote publieke trekpleisters.

    We vonden het maar gek, al die Aziaten met hun mondkapjes en hun knikken en buigen om elkaar te begroeten maar ik ben ervan overtuigd dat dat hier ook gemeengoed gaat worden, zelfs als de crises voorbij is.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  3. #328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Denk jij dat zo veel mogelijk binnen blijven dan voor de komende tijd de beste oplossing is ?
    Inderdaad, en afstand houden.

  4. #329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Gewoon verplicht in het OV en in winkels. enz.
    Ik denk dat we heel veel kunnen leren van de SARS landen, zij hebben hun les jaren geleden gehad.
    Mondkapjes hebben daar echt bijgedragen dat het niet zo ver uit de hand heeft kunnen lopen, evenals personeel met warmtescanners bij ingangen van grote publieke trekpleisters.

    We vonden het maar gek, al die Aziaten met hun mondkapjes en hun knikken en buigen om elkaar te begroeten maar ik ben ervan overtuigd dat dat hier ook gemeengoed gaat worden, zelfs als de crises voorbij is.
    Nou, ik ga toch echt niet met zo’n ding lopen. Gewoon afstand houden en gezond verstand gebruiken, op die manier is de daling ingezet in aantal doden en opnames. Gewoon volhouden. Dan zijn er echt geen mondkapjes nodig.

  5. #330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nou, ik ga toch echt niet met zo’n ding lopen. Gewoon afstand houden en gezond verstand gebruiken, op die manier is de daling ingezet in aantal doden en opnames. Gewoon volhouden. Dan zijn er echt geen mondkapjes nodig.

    "met zo'n ding lopen" dat geeft al aan hoe je er over denkt. Ik heb nog de jaren gekend dat brommerrijders ook zo over een helm spraken.

    Mondkapjes zijn geen wondermiddel, net zo min als afstand houden. maar met een combinatie kun je de risico's zoveel mogelijk uitsluiten en kunnen de peperkringen sneller worden afgebouwd/verzacht.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #331
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik vind dit wel een heldere uitleg waarom iedereen eigenlijk een mondmasker zou moeten dragen

    Allereerst, begrijp me niet verkeerd, want ik neem alles heel serieus en neem alle maatregelen. Ik hou wel van thuiszitten (met een goede film, serie of game), maar ik heb ook wel moeite met dingen.

    Als die man bijvoorbeeld de eerste twee dagen dezelfde broek blijft dragen, is de kans groot dat je toch iets van de geur, bacteriën of vochtigheid op je krijgt. Dat is het punt met mondmaskers. Ten eerste; "oh, ik ben veilig, dus ik kan wat meer". Ten tweede; als je niet na elke risicofactor een ander mondkapje opdoet, loopt heel Nederland theoretisch met Corona op of rondom z'n gezicht. Maar, wacht niet de 16, wellicht 15 miljoen mensen die het niet hebben en dan reken ik voor het gemak maar dat ruim een à twee miljoen mensen geïnfecteerd raken. Kortom, dan moet je dus niet een mondkapje hebben, maar een hele doos en laten die straks niet aan te slepen zijn. Ik zal buiten werk pas een mondmasker dragen als blijkt dat het echt niet anders kan.

    Wat ik veel erger en enger vind is hoe we klakkeloos in het gareel springen, omdat men dat nu eenmaal vraagt. Nu en straks, terwijl de motivatie steeds minder wordt. Als makke schapen corrigeren we elkaar op straat en in de winkel. Ik denk deels waarom wij het relatief goed doen vergeleken met zuidelijke landen. Maar wie zegt dat onze regering daar straks niet nog meer gebruik van gaat maken... Het volk is volgzaam. Hoe erg ik het ook vind dat mensen soms de regels ook negeren en helemaal als ze gaan protesteren, is dat ook enigszins goed. Want als we straks alles klakkeloos als onwetenden doen wat ons opgedragen wordt, zijn we de Sjaak straks. Eigenlijk vind ik dat nog veel enger... Een beetje zoals de foute propaganda in andere landen. Indoctrinatie is pas eng... Nu wellicht met een goede reden, maar vast straks ook met mindere.

    Totale lockdown, intelligente lockdown of amper lockdown, volgens mij zijn de verschillen niet noemens groot. Pas over een paar jaar zal blijken - als we het virus van binnen en buiten kennen - wat de zin en onzin van alles is... Daarnaast Dr. Malcom zei het al, "life finds a way'

    Ik denk dus niet dan we net als China allemaal met monddoekjes lopen, dat is ook niet de reden dat ze dat daar doen, maar dat is de luchtvervuiling. Wij zijn als westers volk totaal anders. Noem het koppig, eigenzinnig en laten ons op de lange duur echt niet vertellen wat we moeten doen. En al helemaal de ouderen onder ons (mijn klantenkring). Die hebben een heel leven geleefd en nemen het risico meestal voor lief. "als het mijn tijd is, is het mijn tijd". Ik schat zelfs in dat als de maatregelen nog verder toenemen, voor het welzijn van de ouderen en de medische zorg, men er op een geven moment toch echt klaar mee is. Dat merk je nu al na de laatste persconferentie en straks helemaal als de gevallen verder afnemen. Dan kunnen ze dat niet meer als zoete broodjes verkopen. Ik wacht namelijk nog steeds op het terug ontvangen van het kwartje van Kok en zo... Mensen zijn namelijk best tot veel bereid, maar tot op zekere hoogte. Ik ben benieuwd waar we staan zo net na de zomer, waarin iedereen inmiddels ziek is van elkaar. Niet van de corona, maar simpelweg van elkaar en op elkaar...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    "met zo'n ding lopen" dat geeft al aan hoe je er over denkt. Ik heb nog de jaren gekend dat brommerrijders ook zo over een helm spraken.

    Mondkapjes zijn geen wondermiddel, net zo min als afstand houden. maar met een combinatie kun je de risico's zoveel mogelijk uitsluiten en kunnen de peperkringen sneller worden afgebouwd/verzacht.
    Klopt, ik ben onvoldoende overtuigd dat een mondkapjes dragen voor een significante daling gaat zorgen in het besmettingsrisico. De vergelijking met een brommerhelm gaat in mijn optiek niet op.

    Ik geloof dat als men mondkapjes moet gaan dragen dat veel mensen met sjaals of onveilige kapjes gaan lopen en dat men denkt dat afstand houden niet meer hoeft en dat men “en masse” weer naar buiten mag naar winkels, OV en recreatie plekken. Juist die combinatie lijkt mij zo gevaarlijk voor het aantal besmettingen. Nu zie je al dat veel mensen dit doen zonder mondkapje, kan je nagaan wat veel mensen gaan doen als er veel meer mag met mondkapje. Gewoon deze intelligente lockdown nog even volhouden. Ik/wij als gezin met twee kleine kinderen hebben er een goede modus, structuur en gewenning in opgebouwd, dus het is prima vol te houden. En eigenlijk, hoe makkelijk kan het zijn: thuisblijven. Het is niet alsof je wordt gevraagd om te gaan vechten in een oorlog. In vergelijking daarmee is het peanuts om je bijdrage te doen. Gewoon thuisblijven, afstand houden en alleen uit huis voor de noodzakelijke zaken. En handjes wassen! Daarmee hebben we nu veel bereikt, nu is het de lange adem die het verschil maakt. Niet de mondkapjes. Dat is mijn mening tenminste.

  8. #333

    Standaard

    “We” springen absoluut niet in het gareel. Deden “we” dat maar. Maar er zijn zoals we zien genoeg debielen die zich niks aan trekken van de huidige situatie en dus het probleem alleen maar erger maken.

    Wetenschappers - dus niet de oh zo boze regering, Illuminatie of Reptilians - die al vele jaren kennis hebben opgebouwd, hebben aangegeven dat we deze maatregelen moeten opvolgen om de problemen zo spoedig mogelijk de baas te zijn. Daar zou je (en de beleidsmakers) naar moeten luisteren. Dat heeft niks met schaapachtige volgzaamheid te maken, maar met logica.

    Maar we leven in een tijd van absurde conspiracies en populisme wat door het internet alleen nog maar erger gemaakt wordt, en opeens weet iedereen wel hoe om gegaan met een pandemie “Wetenschappers?? Pff... ik ben niet bang voor dat virus. Ik kies m’n eigen pad.”

    Bleh.

    Oh, en die oudere die vind “als het mijn tijd is, is het mijn tijd”... ja, die denkt daar bijna gegarandeerd anders over tegen de tijd dat ze slijm ophoestend dood ligt te gaan terwijl d’r kinderen niet bij d’r mogen zijn. Maar ja, ze was in ieder geval geen schaap hé??

  9. #334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht



    Ik denk dus niet dan we net als China allemaal met monddoekjes lopen, dat is ook niet de reden dat ze dat daar doen, maar dat is de luchtvervuiling.
    In China gebruiken ze die misschien wel tegen de luchtvervuiling maar bijvoorbeeld in Japan is dat zeker niet het geval.
    Japanners gebruiken mondkapjes toch echt tegen ziekte en allergie, voornamelijk in het griep en hooikoorts seizoen.

    En die oudjes,... ja zo reageerde ze een week of 6 geleden hier ook maar nu ze persoonlijk zien hoe leeftijdgenoten zijn opgenomen en zelfs zijn overleden, zingen ze toch een toontje lager.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    hoe makkelijk kan het zijn: thuisblijven.
    Mag ik vragen hoe je dat met je werk doet ?. Dat we privé (voorlopig) zoveel mogelijk thuis blijven ben ik het helemaal mee eens, maar we zullen toch echt de economie weer moeten vlot trekken.
    Thuis werken is ook maar deels een oplossing.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  11. #336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Mag ik vragen hoe je dat met je werk doet ?. Dat we privé (voorlopig) zoveel mogelijk thuis blijven ben ik het helemaal mee eens, maar we zullen toch echt de economie weer moeten vlot trekken.
    Thuis werken is ook maar deels een oplossing.
    Ik werk als Recruiter voor een productiebedrijf en ik werk zoveel mogelijk thuis. Gesprekken met sollicitanten gaan in eerste instantie via video, maar ik heb ook al persoonlijke gesprekken gehad, ook met collega’s. Gewoon op kantoor en op gepaste afstand. Verder werk ik een dagdeel per week op kantoor. Ook op afstand van collega’s en met vaak handen wassen en handen alcohol. En dat gaat prima.

  12. #337
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    In China gebruiken ze die misschien wel tegen de luchtvervuiling maar bijvoorbeeld in Japan is dat zeker niet het geval.
    Japanners gebruiken mondkapjes toch echt tegen ziekte en allergie, voornamelijk in het griep en hooikoorts seizoen.

    En die oudjes,... ja zo reageerde ze een week of 6 geleden hier ook maar nu ze persoonlijk zien hoe leeftijdgenoten zijn opgenomen en zelfs zijn overleden, zingen ze toch een toontje lager.
    Daar heb je weillcht gelijk in, maar Japanners hebben eer, respect en verantwoordelijkheid weer veel hoger in het vaandel staan dan de meesten. Dat is letterlijk een cultuurkloof. Ik denk dat wij (de meesten) te egoïstisch zijn en dat alleen gaan doen als ons leven direct wordt bedreigt. Maar dat het mondkapje meer en meer opduikt, twijfel ik niet aan, maar de meerderheid kan ik me niet voorstellen. Zeker niet als er straks een vaccin en goede medicate is. Daar wordt immers - ongekend - wereldwijd aan gewerkt. Ik kan me voorstellen dat men best even (kort) aan het mondkapje wil, zolang ze weten dat het vaccin een keer komt en als iedereen het gebruikt, anders maar wat meer afstand. Mondkapjes blijven voor veel mensen een confronterend, intimiderend beeld en je denkt onderbewust toch dat die persoon het (iets) heeft. Los van dat we mensen herkennen aan ogen neus en mond. Zal een hele onpersoonlijke, koude boel worden.

    En wat betreft het tweede, dat is het grote probleem; het gebeurt lang niet iedereen van dichtbij. Het is momenteel voor de ouderen gevaarlijker om opgesloten te zitten in een slecht geventileerd (circulerend) verpleeg- of verzorgingshuis, dan dat ze zich in de relatief lege anderhalve meter-wereld begeven. En ouderen zijn ook net mensen, ze hebt ze in alle soorten en maten. Gelukkig maar, want ik werk dagelijks met ze en ben gek op ze.

    Desondanks geloof ik heel erg in natural selection. Als je er logisch over nadenkt is het simpelweg niet logisch om iedereen maar zo lang mogelijk in leven te houden en we zijn zo goed dat dit steeds beter lukt. En dan is het zelfs discutabel of de ouderen zonder corona een 'veel' langer leven beschoren zijn. Keihard als je net een naaste heb verloren en ik mag het eigenlijk niet hardop zeggen, maar wel eerlijk. Als het je tijd is...Ten tijde dat 'Het lied' uitkwam waren er nog 16 miljoen mensen op dit hele kleine stukje aarde. Nu heet het nummer, niet heel veel later, 17 miljoen mensen... De tendens is dat natural selection het keer op keer probeert, maar telkens faalt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Als het je tijd is...Ten tijde dat 'Het lied' uitkwam waren er nog 16 miljoen mensen op dit hele kleine stukje aarde. Nu heet het nummer, niet heel veel later, 17 miljoen mensen... De tendens is dat natural selection het keer op keer probeert, maar telkens faalt.
    Ik denk dat je 15 miljoen mensen van Fluitsma & Van Tijn bedoelt. Dat nummer was een grote hit in 1996. Ik vind ook het geen goed teken dat we in circa 25 jaar met circa 2 miljoen mensen zijn gestegen alleen al in Nederland. Meer mensen, meer ellende. Maar dat terzijde.

  14. #339
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, die bedoel ik en maakte het nog rooskleuriger dan het is dus...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ja, die bedoel ik en maakte het nog rooskleuriger dan het is dus...
    Ah bij ons valt het nog wel mee:


    Aantekening 2020-05-01 125623.jpg

    Bron: https://www.businessinsider.nl/groei...e-landen-2100/
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #341

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Ik denk dat je 15 miljoen mensen van Fluitsma & Van Tijn bedoelt. Dat nummer was een grote hit in 1996. Ik vind ook het geen goed teken dat we in circa 25 jaar met circa 2 miljoen mensen zijn gestegen alleen al in Nederland. Meer mensen, meer ellende. Maar dat terzijde.
    Tijd voor Invoering van het n**k verbod.

  17. #342

    Standaard

    Ik kwam deze tegen. Iedereen die roept "gooi alles open want ik ben mn vrijheden kwijt en het percentage doden is toch laag" zou dit moeten lezen.



    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  18. #343

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik kwam deze tegen. Iedereen die roept "gooi alles open want ik ben mn vrijheden kwijt en het percentage doden is toch laag" zou dit moeten lezen.
    Volgens mij zijn er maar heel weinig mensen die vinden dat het terug moet naar pre-Corona. Dat is nog onmogelijk. Maar je kan wel met inachtneming van de adviezen (afstand en maskers) van 90% dicht naar 80% zodat bedrijven enige ruimte krijgen om nog wat te verdienen en dus te overleven. Zoals het nu is, kan je niet nog 12 maanden volhouden. Dat vaccin gaat nog wel even duren. Ik las laatst een wetenschapper die zei dat januari een heel positieve inschatting is maar dat het dus zeker nog langer kan duren. Als je de bedrijven nog zolang dichthoudt dan blijft er niets meer over van de economie. Je zal dus toch enige lucht moeten geven maar wel binnen de adviezen van de RIVM. Anders heb je op lange termijn, vrees ik, nog meer doden erbij. Er is laatst al een ondernemer geweest die zelfmoord pleegde omdat hij het niet meer zag zitten. Dat ga je dan nog meer krijgen. Je zal dus een tussenweg moeten vinden die en de economie meer lucht geeft en niet meteen massale besmettingen veroorzaakt.

  19. #344

    Standaard

    Als horeca en andere bedrijven genoeg rekening houden met de huidige situatie dan vind ik dat Rutte groen ligt moet geven om in Juni een begin te maken.Wachten tot er een vaccin is is geen optie.

    Zelfs Wilders is op moment voor open gooien van horeca:https://www.businessinsider.nl/horec...1-juni-corona/

    Geef mensen weer een kans om te leven en ga mensen die er met de pet na gooien harder aanpakken.
    Laatst aangepast door jeroeni : 02-05-2020 om 10:30

  20. #345

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Als horeca en andere bedrijven genoeg rekening houden met de huidige situatie dan vind ik dat Rutte groen ligt moet geven om in Juni een begin te maken.Wachten tot er een vaccin is is geen optie..
    Volledig mee eens. McDonalds is aan het proefdraaien met een concept die voldoet aan de regels: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/ar...derhalve-meter Ze komen daardoor tot 60% van de capaciteit.

  21. #346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Volledig mee eens. McDonalds is aan het proefdraaien met een concept die voldoet aan de regels: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/ar...derhalve-meter Ze komen daardoor tot 60% van de capaciteit.

    Als men zo het hoofd boven water kan houden dan is dat toch mooi ! Winst komt later wel weer.

  22. #347

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Volgens mij zijn er maar heel weinig mensen die vinden dat het terug moet naar pre-Corona. Dat is nog onmogelijk.
    Op social media zitten anders genoeg 'virologen' die beweren dat per direct alles weer open kan omdat het grote onzin is

  23. #348

    Standaard

    Er is in Ieder geval één groep ondernemers die goede zaken doet in deze tijden.
    De fabrikant, handelaar en verwerker van plexiglas
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  24. #349

    Standaard

    LIVE om 19:00 Uur: Persconferentie Rutte over versoepeling coronamaatregelen


    Kijk hierboven de persconferentie live, of kijk het later terug!!!

  25. #350

    Standaard

    Persconferentie premier Rutte na de ministerraad (14:15 Uur)!



    Kijk hierboven de persconferentie live, of kijk het later terug!!!

Pagina 14 van 32 EersteEerste ... 410111213141516171824 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •