Pagina 29 van 32 EersteEerste ... 192526272829303132 LaatsteLaatste
De resultaten 701 tot 725 van 793 worden weergegeven.
  1. #701

    Standaard

    Net als je denkt dat je alle domme uitspraken wel gehad hebt:

    "Laten we stoppen met testen. Dan gaan de aantallen besmettingen omlaag en kan alles weer snel terug naar normaal".

    Dit soort figuren lopen serieus rond.

  2. #702

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Net als je denkt dat je alle domme uitspraken wel gehad hebt:

    "Laten we stoppen met testen. Dan gaan de aantallen besmettingen omlaag en kan alles weer snel terug naar normaal".

    Dit soort figuren lopen serieus rond.
    Tja, maar in die logica is geen speld tussen te krijgen
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #703

    Standaard

    Ik vrees dat we nog jarenlang met dit virus (of één van zijn varianten) opgescheept zullen zitten, in meer of minder sterkere mate. Vrijwel alle besmettingen zijn te wijten aan menselijk gedrag, d.w.z. zich niet houden aan de voorschriften (1,5 meter afstand houden, regelmatig handen wassen, mondkapje dragen in publieke ruimtes, thuiswerken voor wie dat kan, thuisblijven als je (lichte) klachten hebt enz.). Nee, het eigen belang weegt zoals altijd zwaarder dan dat van de gemeenschap. Op die manier komen we natuurlijk geen steek verder. En de politiek maar de schuld geven. Ja, de vaccinaties verlopen niet zoals verwacht, mede door de hele bureaucratie erom heen en leveranciers die niet genoeg kunnen produceren. Nee, ik vind dit ook allemaal niet leuk, en ik kan ook al een jaar lang niet alles doen wat ik zou willen. Maar kom op, zeg, wat is een jaar op een mensenleven? Kinderen hebben het zwaar te verduren en lopen onherstelbare schade op omdat ze een paar weken niet naar school mogen. Wat een onzin! Zullen we dan alle schoolvakanties maar afschaffen? Hetzelfde geldt voor jongeren. Die zouden juist enorm flexibel moeten zijn, maar niets is kennelijk minder waar. Echt, een examenfeest missen of een keer niet naar Pinkpop, dan ben je echt voor je leven getekend... Daar kom je nooit meer overheen. En dan die avondklok. Waarom men zich daar zo druk over maakt, ik begrijp het niet. Cafés, restaurants, bioscopen, sportscholen etc. zijn allemaal dicht, dus wat heb je na 21.00 uur buiten nog te zoeken? Je avondwandelingetje of je rondje hardlopen kun je ook om 19.00 uur doen (of nog beter overdag).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #704

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik vrees dat we nog jarenlang met dit virus (of één van zijn varianten) opgescheept zullen zitten, in meer of minder sterkere mate. Vrijwel alle besmettingen zijn te wijten aan menselijk gedrag, d.w.z. zich niet houden aan de voorschriften (1,5 meter afstand houden, regelmatig handen wassen, mondkapje dragen in publieke ruimtes, thuiswerken voor wie dat kan, thuisblijven als je (lichte) klachten hebt enz.). Nee, het eigen belang weegt zoals altijd zwaarder dan dat van de gemeenschap. Op die manier komen we natuurlijk geen steek verder. En de politiek maar de schuld geven. Ja, de vaccinaties verlopen niet zoals verwacht, mede door de hele bureaucratie erom heen en leveranciers die niet genoeg kunnen produceren. Nee, ik vind dit ook allemaal niet leuk, en ik kan ook al een jaar lang niet alles doen wat ik zou willen. Maar kom op, zeg, wat is een jaar op een mensenleven? Kinderen hebben het zwaar te verduren en lopen onherstelbare schade op omdat ze een paar weken niet naar school mogen. Wat een onzin! Zullen we dan alle schoolvakanties maar afschaffen? Hetzelfde geldt voor jongeren. Die zouden juist enorm flexibel moeten zijn, maar niets is kennelijk minder waar. Echt, een examenfeest missen of een keer niet naar Pinkpop, dan ben je echt voor je leven getekend... Daar kom je nooit meer overheen. En dan die avondklok. Waarom men zich daar zo druk over maakt, ik begrijp het niet. Cafés, restaurants, bioscopen, sportscholen etc. zijn allemaal dicht, dus wat heb je na 21.00 uur buiten nog te zoeken? Je avondwandelingetje of je rondje hardlopen kun je ook om 19.00 uur doen (of nog beter overdag).
    Applaus.
    Exact dit dus.

    Ik kom veel uitspraken tegen als "dit is de 3e wereldoorlog", "we zijn al onze vrijheid kwijt" en zelfs "heil h....."
    Sommige lui zijn echt totaal van het padje.

  5. #705

    Standaard

    Het enige wat je inzake de maatregelen kan betwisten is de economie. Die krijgt grote klappen als het nog tot de zomer gaat duren. Jonge had het erover dat pas in kw2 de risicogroepen zijn ingeënt. Kw2 loopt t/m juni. En dan mag er niets tegenzitten. Misschien kunnen ze qua vaccinatie beter gaan richten op de leeftijd die echt nu veel op de IC liggen. Volgens https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf is het zwaartepunt 55-80 met helemaal zwaartepunt 60-75. Waarom dan niet eerst 60-75 vaccineren ipv 85+. Die laatste groep komt al nauwelijks meer buiten. 60-75 wel. Als je die eerst doet, haal je de druk weg in de ziekenhuizen en kan je de maatregelen versoepelen.

  6. #706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar kom op, zeg, wat is een jaar op een mensenleven? Kinderen hebben het zwaar te verduren en lopen onherstelbare schade op omdat ze een paar weken niet naar school mogen. Wat een onzin! Zullen we dan alle schoolvakanties maar afschaffen? Hetzelfde geldt voor jongeren. Die zouden juist enorm flexibel moeten zijn, maar niets is kennelijk minder waar. Echt, een examenfeest missen of een keer niet naar Pinkpop, dan ben je echt voor je leven getekend... Daar kom je nooit meer overheen. En dan die avondklok. Waarom men zich daar zo druk over maakt, ik begrijp het niet.
    Ik ben zelf ook voor de meeste van de genomen maatregelen en het is frustrerend om te zien dat een aantal niet goed wordt nageleefd (bijvoorbeeld het zoveel mogelijk thuiswerken). Al vind ik bovenstaand ook wel erg kort door de bocht. De meeste kinderen zijn het afgelopen jaar enkele maanden niet naar school geweest, nog los van de vakanties. Op het leven van een kind is dat aardig wat, waar zich ook problemen in voordoen. Leerachterstanden, maar voor veel kinderen is school ook een fijne plek om te verblijven en een vlucht uit een niet altijd fijne thuissituatie. Een thuissituatie die er door de maatregelen nou niet echt beter op is geworden. En om als student in een studentenkamer van 10m2 te zitten en geen kant op te kunnen is ook geen pretje. Neem daarbij nog het feit dat voor een behoorlijk deel van de studenten de toekomst er ook niet al te rooskleurig uitziet. Vaak zijn ze hun bijbaan kwijt, lopen ze studievertraging op (en dus hogere studieschuld) en zal het straks lastig worden om een baan te vinden en een betaalbare woning.

    Het is gewoon erg lastig om af te wegen wat de beste maatregelen zijn als je naar de zorg, economie en het welzijn van de mensen kijkt. Maar los daarvan, iedereen heeft het op zijn eigen manier moeilijk en dan zijn de door jouw geformuleerde punten in mijn optiek dus wel wat kort door de bocht.

  7. #707

    Standaard

    Ja natuurlijk chargeer ik. Wij hebben zelf geen thuiswonende kinderen, dus daarover kan ik niet meepraten. Maar dat (sommige) kinderen of jongvolwassenen onherstelbare schade oplopen door deze pandemie gaat mij echt te ver. We zitten met z'n allen in hetzelfde schuitje en moeten daar samen uitkomen. Alleen dan gaat het lukken. Geloof me, als deze pandemie voorbij is, moet je eens zien hoe snel de economie zich herstelt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #708

    Standaard

    Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven:

    http://www.telegraaf.nl/nieuws/30793...rden-opgeheven
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 16-02-2021 om 11:12

  9. #709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven:

    http://www.telegraaf.nl/nieuws/30793...rden-opgeheven
    Het is dat het kabinet al demissionair is, maar wat een zooitje maken ze er van.

  10. #710

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven:

    http://www.telegraaf.nl/nieuws/30793...rden-opgeheven
    Dit meen je toch niet? "Viruswaarheid" is toch van die Willem Engerd, die loser? Waar gaat het met de rechtspraak in dit land heen als zo'n wappie in het gelijk wordt gesteld omdat een kleine minderheid het niet eens is met de avondklok. Niemand heeft last van die avondklok, na 21.00 uur heb je niets meer op straat te zoeken. Alles is dicht: restaurants, cafés, sportscholen, enz.

    De avondklok is ingesteld op basis van een noodwet, waarin staat dat een kabinet in noodgevallen regels kan invoeren zonder overleg met Tweede en Eerste Kamer. Maar volgens de rechtbank was de avondklok geen noodsituatie „zoals bijvoorbeeld het geval is bij een dijkdoorbraak.”

    Voor het invoeren van de avondklok is gebruik gemaakt van een bijzondere wet, de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg). De wet biedt het kabinet de mogelijkheid om bij spoedeisende en buitengewone omstandigheden een avondklok in te stellen, zonder dat daarvoor eerst een wetgevingstraject – waarbij de Eerste en Tweede Kamer vooraf worden betrokken – moet worden doorlopen.
    De rechter heeft geoordeeld dat bij het invoeren van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid die nodig is om gebruik te kunnen maken van de Wbbbg. De inzet van de wet om de avondklok in te stellen is volgens de rechters daarom onterecht.

    Volgens de voorzieningenrechter in Den Haag maakt de avondklok „een vergaande inbreuk op het recht op bewegingsvrijheid en de persoonlijke levenssfeer.” Bovendien beperkt de regel „onder meer het recht op vrijheid van vergadering en betoging.”

    Allemachtig, zelden zo'n onzin gelezen. We zitten midden in een Corona-crisis, mensen, als dat geen buitengewone omstandigheid is, dan weet ik het niet meer. Vergaderen en betogen doe je maar lekker overdag als je zo nodig moet. In het buitenland heb je dit soort gezeur niet, daar doet iedereen netjes wat gevraagd wordt. Alleen in Nederland moeten we zonodig altijd alles maar weer betwisten en bediscussiëren waarbij we vooral aan ons eigen belang denken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #711

    Standaard

    Rutte en Grapperhaus over avondklok-uitspraak


  12. #712

    Standaard

    Zo reageert Willem Engel op opheffen avondklok


  13. #713

    Standaard

    LIVE: Gaat het schrappen van de avondklok door? Volg het hier


  14. #714

    Standaard

    Avondklok blijft. Willem Engel woedend: 'Dit is geen rechtspraak!'


  15. #715

    Standaard

    Op1 (Dinsdag 16 Februari 2021): https://www.npostart.nl/op1-16-februari-2021/16-02-2021/POW_04917687

    Voorzitter van het Veiligheidsberaad en burgemeester van Nijmegen Hubert Bruls en advocaat Michael Ruperti over de gevolgen van de afschaffing van de avondklok.


    SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij en hoogleraar Algemene Rechtswetenschap Jan Brouwer over besluit rechter om avondklok per direct op te heffen.


    Viroloog Ab Osterhaus over de coronacijfers in Nederland.


    Parlementair verslaggever van de NOS Xander van der Wulp over de geloofwaardigheid van het kabinet.


    Voorman van Viruswaarheid Willem Engel en jurist Jeroen Pols behaalden een grote overwinning. De avondklok leek van de baan. Vanavond werd deze beslissing alsnog opgeschort.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 17-02-2021 om 01:47

  16. #716

  17. #717

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    De golf van 170 duizend besmettingen per dag die niet kwam

    https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...kwam~b6bda4fc/
    Die artikel kan/mag alleen door abonnees van De Volkskrant gelezen worden, helaas, tenzij je een abonnement neemt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #718

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Die artikel kan/mag alleen door abonnees van De Volkskrant gelezen worden, helaas, tenzij je een abonnement neemt.
    Ah, ja ik ben altijd ingelogd, dan zie je dat niet. Strekking is dat er helemaal niks klopte van het gebruikte model dat voorspelde dat er 170.000 besmettingen per dag zouden zijn in februari. Ten eerste was het aantal besmettingen waarmee werd gestart flink te hoog, daarnaast werd verondersteld dat de Britse variant begin januari al voor 100% van de besmettingen zorgde en ten slotte werd een veel te hoog reproductiecijfer gebruikt, waardoor ze er dus met een factor 40 naast zaten. Maar deze cijfers waren wel mede de basis waarop allerlei beslissingen zijn genomen na het Catshuisoverleg.

  19. #719

    Standaard

    En het aandeel Britse mutatie is ook lager: https://www.ad.nl/binnenland/aandeel...peld~aabb17cd/

    Soms krijg ik het idee dat de overheid alles meer o.b.v. angst besluit dan op basis van de echte aanwezigheid. Ik lees wel dat Duitsland vandaag weer boven de 10.000 zit. Of dat een nieuwe golf is of nagekomen meldingen stond er niet.

  20. #720

    Standaard

    Die 170.000 besmettingen per dag leken mij ook tamelijk overdreven, maar mede dankzij de genomen maatregelen hebben we die dreiging aardig kunnen onderdrukken, lijkt me. We moeten niet vergeten dat we in een wereldwijde pandemie zitten die zijn gelijke in de moderne geschiedenis niet kent. We hebben er geen ervaring mee, kunnen niet op expertise uit het verleden bogen en dat men dan voorzichtiger is dan wellicht nodig is, verbaast mij niets.Ik heb zelf niet zo'n last van alle maatregelen, maar ik heb in mijn leven dan ook geleerd om ook met tegenslagen om te gaan. En gezondheid gaat voor mij nog altijd boven alles.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #721

    Standaard

    Vanavond weer een persconferentie. Mogelijke beslissingen: https://www.ad.nl/dossier-coronaviru...taan~ac84af66/

  22. #722

    Standaard

    Persconferentie over corona met Rutte en De Jonge



    Kijk straks hier vanaf 19:00 Uur de persconferentie live, of kijk het later terug!!!

  23. #723

    Standaard

    Rutte en De Jonge over coronamaatregelen



    Kijk straks hier vanaf 19:00 Uur de persconferentie live, of kijk het later terug!!!

  24. #724

    Standaard

    Persconferentie Rutte en De Jonge over coronamaatregelen



    Kijk straks hier vanaf 19:00 Uur de persconferentie live, of kijk het later terug!!!

  25. #725

    Standaard

    Ik begin nu toch wel een beetje moe te worden van meneer Rutte. En deze koekenbakker wordt waarschijnlijk gewoon weer premier.

Pagina 29 van 32 EersteEerste ... 192526272829303132 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •