Pagina 31 van 32 EersteEerste ... 21272829303132 LaatsteLaatste
De resultaten 751 tot 775 van 793 worden weergegeven.
  1. #751

    Standaard

    Jongeren gaan toch wel hun eigen gang en het zou algemeen bekend moeten zijn dat de meesten in die fase van hun leven maling hebben aan wat volwassenen te zeggen hebben. Die zijn alleen maar met hunzelf bezig. Dat deed ik namelijk zelf ook toen ik nog tot die groep behoorde. Verstand komt met de jaren.

    De overheid zou juist veel meer moeten inspelen op het huidige gevoel van jongeren en waarom vaccineren goed is. Bovendien hebben Rutte en De Jonge zelf een inschattingsfout gemaakt door te stellen dat je meteen kon gaan feesten nadat je je vaccinatie hebt gehad (Dansen met Janssen).

  2. #752

    Standaard

    Kijk straks hier vanaf 19:00 Uur de persconferentie live, of kijk het later terug!!!:
    Rutte en De Jonge over nieuwe versoepelingen


  3. #753

    Standaard

    Kijk straks hier vanaf 19:00 Uur de persconferentie live, of kijk het later terug!!!:
    KIJK LIVE: Rutte en De Jonge over nieuwe maatregelen?


  4. #754

    Standaard

    Ben je netjes 2x gevaccineerd, krijg je nog steeds dit gezeik voor je kiezen. OMT bedankt.

  5. #755

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ben je netjes 2x gevaccineerd, krijg je nog steeds dit gezeik voor je kiezen. OMT bedankt.
    Het is niet hun schuld dat de cijfers weer stijgen ....

  6. #756

    Standaard

    Er zal best een kleine groep mensen zijn die om medische redenen geen vaccinatie willen/mogen, hoewel de prik nagenoeg geen (blijvende) bijwerkingen kent, al kun je over de lange termijn natuurlijk nog weinig zeggen. Maar dat is logisch. Ik zelf heb nooit getwijfeld om me te laten vaccineren omdat de eventuele nadelen totaal niet opwegen tegen de voordelen. We zitten in een pandemie zoals de moderne wereld deze nog nooit gekend heeft en om die te kunnen bestrijden zijn soms onorthodoxe en impopulaire maatregelen nodig, die voor IEDEREEN gelden. Er lag geen kant-en-klaar draaiboek klaar en het kabinet probeert er het beste van te maken, daarbij geadviseerd door diverse organen. Dat is op zich prima, maar wees niet bang om ook eens impopulaire maatregelen te nemen. Nu moet iedereen voorgenomen maatregel eerst weer wettelijk verankerd worden, wat onnodig veel tijd kost, en waarom? We zitten in een uitzonderingssituatie en dat vraagt ook om een noodverordening op basis waarvan je kunt handhaven. Natuurlijk was het niet slim om bijv. discotheken weer te openen en meerdaagse festivals weer toe te staan, maar onder de toenemende druk van de maatschappij is men gezwicht.
    Ik denk dat het inderdaad veel zou helpen wanneer de mensen die nu een vaccinatie om niet-medische redenen weigeren, hun principes - al was het maar uit solidariteit - opzij zouden zetten en zich alsnog laten inenten. De prik is gratis, je hebt er hoogstens een dag wat last van, maar dat is het. Prima, als je de prik om wat voor reden dan ook niet wilt, maar aanvaard dan wel de consequenties. Men mag blij zijn dat de corona-controles nog steeds gratis zijn, want als men iedere keer 25 euro zou vragen, dan wil ik nog wel eens zien hoe principieel men is.
    Met volle tegenzin dan maar vanaf zaterdag weer die irritante mondkapjes om doen, ook al ben ik volledig gevaccineerd. Maar ik doe het uit solidariteit, en daar zouden 'de anderen' een voorbeeld aan kunnen nemen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #757
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In ben geen voorstander en geen tegenstander, maar altijd sceptisch...

    De post heeft het druk, de post schaalt massaal op. Thuisbezorgd heeft het druk, thuisbezorgd schaalt massaal op. Enzovoorts enzovoorts. De zorg heeft het druk, maar sinds 2010 wordt de zorg écht massaal afgeschaald. Er gaan steeds meer ziekenhuizen weg en het gaat om geld en het stokpaardje van de Nederlandse politiek. Geloof me, ik werk in de zorg en we worden massaal wegbezuinigd door de overheid en de zorgverzekeraars. Twee handen op een buik. Ook ik ben geheel gevaccineerd, maar niet gek. wat klopt er niet aan dit plaatje en waarom stelt niemand die vraag of wordt dat afgewimpeld of gecensureerd? Niemand kan namelijk iets zinnigs zeggen, omdat niemand het simpelweg weet, we praten allemaal na wat we horen en lezen, dus wees niet zo snel om te oordelen over anderen. We leven in een wereld vol propaganda. Iets waar we het Midden-Oosten al jarenlang van beschuldigen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #758

    Standaard

    Kritisch denken is tegenwoordig meer uitzondering dan regel.
    Ja er is een pandemie gaande dat kunnen we dnek ik niet ontkennen.
    Maar de manier waarop er met de pandemie omgegaan wordt is ronduit schandalig.
    Zorgpersoneel krijgt een paar honderd euro de man en dan is alles opgelost, terwijl er vrij recentelijk (2 jaar geleden geloof ik) nog ziekenhuizen werden gesloten vanwege alle bezuinigingen.
    Investeren in de zorg is keihard nodig.
    Maatregelen werken maar voor de helft en kloppen vaak ook niet.
    Voorbeeld: Restaurant heb je QR code nodig die je krijgt bij vaccinatie, Corona gehd of negatief getest.
    Nu is er van elke groep 1/3 in dat restaurant.
    De gevaccineerde kunnen coona bij zih dragen en overdragen
    De ex-corona patienten ook
    De negatief geteste mensen hebben geen corona.
    Toch wordt die laatse groep als een soort paria behandeld door de overheid en steeds meer door anderen ook.
    Ik ben zelf wel gevaccineerd maar kan dus corona krijgen en overdragen. Momenteel een doodzieke collega die gevaccineerd is maar wel corona heeft.
    Ik deel het even om mijn hart te luchten.

  9. #759

    Standaard

    Ik begin zo langzamerhand te denken dat Rutte en co dit alleen maar doen om hun eigen faalbeleid te verdoezelen. Er zijn al diverse onderzoeken gestart naar hun handelen en het zwabberende beleid tijdens de coronacrisis. Niet dat Teflon Mark daar conclusies aan zal verbinden...

  10. #760
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het feit dat gisteren (of eergisteren) een motie om de IC-capaciteit en de zorg flink op te schalen door alleen de drie grote partijen is afgewezen, maakt dat je onze overheid (en het demissionaire kabinet) niet meer serieus mag en kan nemen. In elk land om ons heen gebeurd dat overigens wel, maar daar zijn niet de zorgverzekeraars de baas. Ik vind het niet fijn om te constateren, maar het feit is dat leugen op leugen wordt gestapeld en het toch steeds meer riekt naar alternatieve agenda's... Daarnaast wordt elk tegenwoord als wappie afgedaan of hard gesmoord of je nu wappie bent of geleerde. Ondertussen wordt weer een ziekenhuis (OLVG-Amsterdam-Oost) binnen aanzienlijke tijd gesloten. Je leest er overigens niets over...Zoals altijd loopt Nederland vol bureaucratie achter de feiten aan en laten we ons leven bepalen door cijfertjes en procenten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #761

    Standaard

    Dit soort volk die het gebruikt en het gemaakt heeft zorgt er ook voor dat er maatregelen blijven komen:


  12. #762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    K
    Voorbeeld: Restaurant heb je QR code nodig die je krijgt bij vaccinatie, Corona gehd of negatief getest.
    Nu is er van elke groep 1/3 in dat restaurant.
    De gevaccineerde kunnen coona bij zih dragen en overdragen
    De ex-corona patienten ook
    De negatief geteste mensen hebben geen corona.
    Toch wordt die laatse groep als een soort paria behandeld door de overheid en steeds meer door anderen ook.
    Heel simpel. De bedden lopen in meerderheid vol door de ongevaccineerden. En door die bedden komen de maatregelen terug. Een gevaccineerde die een gevaccineerde aansteekt, hebben er beiden weinig last van (komen niet snel in ziekenhuis) Wel eens met Claudio dat de overheid verantwoordellijk is voor de stand van de zorg. Maar dat ga je niet op korte termijn volledig oplossen. Wel had de overheid 1,5 jaar moeten starten met investeringen in de zorg zodat de procedure voor verbetering zou lopen (zoals opleiden personeel). In ieder geval was Kuipers vorige week tijdens de briefing glashelder. Als alle ongevaccineerden hadden geprikt, was er geen probleem in de ziekenhuizen en kon alles goed doorgaan.

    M.i. vind ik dat plan in Gent en Antwerpen wel goed. Gewoon niet meer bedden alleen voor Covid reserveren. De eerste die acute hulp nodig heeft, krijgt 1e recht. Laat ongevaccineerden maar eens meer eigen risico dragen voor de keuze. Dus geen voorrang meer in ziekenhuis. En als er meer maatregelen nodig zijn, mag van mij wel voor 2G gekozen worden op drukke plekken. En b.v. tijdelijk mogelijk maken dat iemand na pos test even geen vink heeft. Bij klacht moet je ongeacht vaccinatie thuisblijven.

  13. #763
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    RIVM presenteert nu IC-cijfers van een 45/55-verhouding en de verwachting neigt naar meer gevaccineerden dan ongevaccineerden op de IC's. Boosterpromotie?

    Bron: coronadebatten
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #764

  15. #765

    Standaard

    Er liggen in sommige ziekenhuis echt meer gevaccineerden dan ongevaccineerden op de IC als je alle bronnen mag geloven. En dat is logisch want er zijn meer gevaccineerden dan ongevaccineerden. Maar neemt niet weg dat die boosterprik er dus waarshijnlijk wel gaat komen.
    Grootste probleem blijft gewoon alle bezuinigingen in de zorg die de afgelopen decennia zijn doorgevoerd om kosten te besparen. Daar komt nu de rekening van die wij mogen betalen.
    Dus om te stelen dat de ongevaccineerder hier schuldig zijn is niet terecht, net zo min als de gevaccineerden. Het is moeder natuur die wij als mensheid keer op keer proberen te verslaan en zij slaat telkens harder terug. We overpopuleren de aarde en denken dat we dat gaan winnen van de natuur vanwege onze arrogantie maar dat gata niet lukken. Over max een eeuw is de mens uitgeroeid door de natuur.
    DOemdenken? misschien. Daarom maar alles accepteren? Nee zeker niet, ik ben hier en nu bewust en daar wil ik dan het beste van maken.Ook voor mijn kinderen.

  16. #766
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Het is moeder natuur die wij als mensheid keer op keer proberen te verslaan en zij slaat telkens harder terug. We overpopuleren de aarde en denken dat we dat gaan winnen van de natuur vanwege onze arrogantie maar dat gata niet lukken. Over max een eeuw is de mens uitgeroeid door de natuur.
    DOemdenken? misschien. Daarom maar alles accepteren? Nee zeker niet, ik ben hier en nu bewust en daar wil ik dan het beste van maken.Ook voor mijn kinderen.
    Precies zoals ik er ook over denk. Ik leef min of meer ook in mijn eigen bubbel. Kijk niet te veel naar gisteren en ook niet naar morgen, maar hou me vooral bezig met nu...

    "Time is priceless, yet it costs us nothing. You can do anything you want with it, but you can't own it. You can spend it, but you can't keep it. And once you've lost it, there is no getting it back. It's just gone."


    Pluk de dag!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #767

    Standaard

    Precies dit inderdaad Claudio. Great minds think alike houden we het maar op

  18. #768

    Standaard

    Het is vrijwel zeker dat we vrijdag zwaardere maatregelen voor onze kiezen krijgen. Horeca (weer) dicht?

  19. #769
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tot nu gaat het om coronapas voor dierentuinen en pretparken. Zitplaatsen in de horeca en vroege sluitingstijd liggen nog op de plank.

    Uiteraard lekken dit soort dingen - kennelijk om de klap te verzachten - al uit.
    Lockdown volgt later...

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1945...horeca-dreigen
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #770

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Tot nu gaat het om coronapas voor dierentuinen en pretparken. Zitplaatsen in de horeca en vroege sluitingstijd liggen nog op de plank.

    Uiteraard lekken dit soort dingen - kennelijk om de klap te verzachten - al uit.
    Lockdown volgt later...

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1945...horeca-dreigen
    Van mij mogen ze nog veel verder gaan: scholen weer dicht, maximaal 3 bezoekers thuis, cafés en discotheken (tijdelijk) weer sluiten (of zoals in Oostenrijk een 2G-beleid invoeren), versneld de booster-prik invoeren, en zo kan ik er nog wel een aantal noemen. De regering moet nu eindelijk eens daadkracht tonen, impopulaire maatregelen durven te nemen en niet proberen alle bevolkingsgroepen te vriend te houden. Anders komen we geen steek verder.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #771

    Standaard

    Tot nu gaat het om coronapas voor dierentuinen en pretparken. Zitplaatsen in de horeca en vroege sluitingstijd liggen nog op de plank.
    Winkels worden ook genoemd (QR-code) en groepsgrootte. Zie https://www.bnr.nl/nieuws/binnenland...onamaatregelen


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Van mij mogen ze nog veel verder gaan: scholen weer dicht, maximaal 3 bezoekers thuis, cafés en discotheken (tijdelijk) weer sluiten (of zoals in Oostenrijk een 2G-beleid invoeren), versneld de booster-prik invoeren, en zo kan ik er nog wel een aantal noemen. De regering moet nu eindelijk eens daadkracht tonen, impopulaire maatregelen durven te nemen en niet proberen alle bevolkingsgroepen te vriend te houden. Anders komen we geen steek verder.
    Je vergeet 1 ding. Als ze sectoren gaan sluiten, kan je de 3e prik echt vergeten. Dan zullen veel mensen dat gaan weigeren want het helpt op de lange termijn niet. En een lockdown helpt heel even maar daarna gaat alles weer opnieuw beginnen. Gewoon 2G invoeren en nog meer inzetten dat mensen gaan prikken (overtuig ze). Plus wellicht einde voorrang niet-gevaccineerden in ziekenhuis.

  22. #772

    Standaard

    Ik snap dat vaccineren wel maar uiteindelijk is dat nog steeds geen enkele garantie dat we COVID19 uitbannen aangezien ook als je gevaccineerd bent je nog steeds Corona kan krijgen en overdragen. Collega van mij nu aan het herstellen van Corona en die was echt gevaccineerd. En ook echt behoorlijk ziek. Gelukkig geen ziekenhuisopname nodig maar ook dat gebeurd gewoon.
    En als we dan in Nederland alles lekker streng doen lopop je de grens over en daar is het weer allemaal anders.
    Er zou een Europese aanpak moeten zijn, 2 maanden lang europese lockdown, pas dan kun je dit utroeien.
    Zolang alle landen hun eigen regels hanteren blijft dit hangen. Corona kent geen grenzen.

    En zolang er veel mensen er tegen aan blijven schoppen of zelfs denken dat dit allemaal nep is, komen we er voorlopig niet van af. En blijven er maaregelen bestaan om het beperkt te houden.Zonder de huidige medische kennis heeft de pest ook zo ongeveer 5 jaar lang huisgehouden.

  23. #773

    Standaard

    En Rutte dan met zijn 'We moeten geen mensen uitsluiten en respect hebben voor ieders mening', maar ondertussen wel uitsluitbeleid voeren en tweespalt zaaien. Die vent liegt ondertussen net zo vaak als Trump.

  24. #774

    Standaard

    OMT in de bocht: https://nos.nl/artikel/2405168-omt-a...-nog-beslissen

    En Rutte dan met zijn 'We moeten geen mensen uitsluiten en respect hebben voor ieders mening', maar ondertussen wel uitsluitbeleid voeren en tweespalt zaaien. Die vent liegt ondertussen net zo vaak als Trump.
    Je wordt niet uitgesloten. Of je vaccineert of niet. Maar dan moet je testen. Is hetzelfde als wel of geen rijbewijs nemen. Is en blijft je keuze.

  25. #775

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Ik snap dat vaccineren wel maar uiteindelijk is dat nog steeds geen enkele garantie dat we COVID19 uitbannen aangezien ook als je gevaccineerd bent je nog steeds Corona kan krijgen en overdragen. Collega van mij nu aan het herstellen van Corona en die was echt gevaccineerd. En ook echt behoorlijk ziek. Gelukkig geen ziekenhuisopname nodig maar ook dat gebeurd gewoon.
    En als we dan in Nederland alles lekker streng doen lopop je de grens over en daar is het weer allemaal anders.
    Er zou een Europese aanpak moeten zijn, 2 maanden lang europese lockdown, pas dan kun je dit utroeien.
    Zolang alle landen hun eigen regels hanteren blijft dit hangen. Corona kent geen grenzen.

    En zolang er veel mensen er tegen aan blijven schoppen of zelfs denken dat dit allemaal nep is, komen we er voorlopig niet van af. En blijven er maaregelen bestaan om het beperkt te houden.Zonder de huidige medische kennis heeft de pest ook zo ongeveer 5 jaar lang huisgehouden.
    Dan hebben ze in Portugal hun zaakjes beter voor elkaar.

Pagina 31 van 32 EersteEerste ... 21272829303132 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •