Pagina 26 van 32 EersteEerste ... 16222324252627282930 ... LaatsteLaatste
De resultaten 626 tot 650 van 793 worden weergegeven.
  1. #626

  2. #627

    Standaard

    De Jonge ziet op dit moment niets in beloningssysteem voor gevaccineerden:https://www.nu.nl/coronavirus/609749...cineerden.html

    Vermoed dat die verplichting vanuit een bepaalde hoek toch gaat komen.

    Gezien ik best wel wat medicatie gebruik heb ik besloten om het eerst eens af te kijken.Houd me de komende maanden dan ook liever goed aan de regels.

    Bah 2021 gaat al meteen een moeilijk jaar worden.
    Laatst aangepast door jeroeni : 18-12-2020 om 13:45

  3. #628

    Standaard

    Sommige sceptici beweren dat we nooit meer van corona af zullen komen, dat het altijd sluimerend aanwezig zal blijven en keer op keer weer de kop op zal steken. Als het in een milde vorm is zoals de jaarlijkse griepepidemie, dan is dat niet zo erg. Wat ik wel hoop is dat de Chinezen hun lesje geleerd hebben en nu eens stoppen met die achterlijke markten van ze. Het is niet voor het eerst dat zo'n besmettelijke ziekte daar zijn oorsprong vindt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #629

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Sommige sceptici beweren dat we nooit meer van corona af zullen komen, dat het altijd sluimerend aanwezig zal blijven en keer op keer weer de kop op zal steken. Als het in een milde vorm is zoals de jaarlijkse griepepidemie, dan is dat niet zo erg. Wat ik wel hoop is dat de Chinezen hun lesje geleerd hebben en nu eens stoppen met die achterlijke markten van ze. Het is niet voor het eerst dat zo'n besmettelijke ziekte daar zijn oorsprong vindt.
    China is 1 van de oorzaken maar de andere oorzaak is dat de rest van de wereld de vluchten en reizen maar liet doorgaan. Het kon zich zo heel makkelijk verspreiden. Dat moet echt anders in de toekomst. Steekt er ergens iets op dan meteen zo'n land isoleren.

  5. #630

    Standaard

    Nu weer veel gedoe rond mutatie VK en Zuid-Afrika: https://nos.nl/liveblog/2361346-meer...en-gemeld.html

    Veel landen leggen reizen van VK stil.

  6. #631

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Nu weer veel gedoe rond mutatie VK en Zuid-Afrika: https://nos.nl/liveblog/2361346-meer...en-gemeld.html

    Veel landen leggen reizen van VK stil.
    Ik verwacht dat vrijwel alle Europese landen tegen het eind van de avond de grenzen gesloten hebben voor de UK.
    Zuur voor bijvoorbeeld zakenreizigers die nu, grote kans, kerst gedwongen in isolatie in de UK moeten doorbrengen maar voor plezierreizigers die tegen elk advies en gezond verstand toch op reis zijn gegaan zal dit een harde les zijn.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  7. #632

    Standaard

    Ik kan me niet voorstellen dat er nog veel mensen naar GB reisden aangezien je daar al 2 weken in quarantaine moest na aankomst. Vakantiegangers zullen hier niet door geraakt worden en van zakenreizigers kan ik me dat ook nauwelijks voorstellen. Ik lees wel e.a. van Britten die in Europa werkten en van Europeanen die in GB werkten die er last van hebben. Voor hen is dit wel heel sneu.

  8. #633

    Standaard

    En dit christelijk gevolg snapt heel het Corona gebeuren volgens mij ook niet? : https://www.ad.nl/amersfoort/weer-ho...ster~a38b230e/

  9. #634

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    En dit christelijk gevolg snapt heel het Corona gebeuren volgens mij ook niet? : https://www.ad.nl/amersfoort/weer-ho...ster~a38b230e/
    Die mensen snappen wel meer niet.

  10. #635

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik verwacht dat vrijwel alle Europese landen tegen het eind van de avond de grenzen gesloten hebben voor de UK.
    Als ik in de brief van De Jonge lees dat het al in november daar gezien is en zelfs al in september is gesignaleerd vraag ik me af of deze mutatie niet allang
    op het vaste land rondgaat gezien de toename's overal.In Nederland zou er in december al een geval hiervan zijn geweest alleen houden ze hier het minder bij (aldus Koopmans bij Nieuwsuur).

  11. #636

    Standaard

    Persconferentie goedkeuring Coronavaccin


  12. #637

    Standaard

    Marc-Anthony filmde bij JBZ-ziekenhuis de strijd tussen leven en dood in coronatijd


    Marc-Antony Taminiau (links) en een verpleegkundige bekijken op de IC van het JBZ enkele opnames

    De corona-uitbraak in maart was voor het Jeroen Bosch Ziekenhuis reden om de eerste dagen ervan op film vast te leggen. Allen voelden daar dat het een bijzondere tijd zou worden, en bijzonder werd het. Marc-Antony Taminiau filmde maar liefst acht maanden lang het wel een wee van het ziekenhuis in coronatijd. Met als resultaat de documentaire ‘Lucht’. ‘Het gaat je niet in de koude kleren zitten’.

    Korte filmpjes van een paar minuten. Interviews met mensen over interessante weetjes en relevante informatie over het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Marc-Antony Taminiau had er al regelmatig zijn camera voor op het statief geplaatst.

    Maar medio maart klopte het ziekenhuis opnieuw bij hem aan om beelden te schieten rond de uitbraak van het coronavirus. ,,We voelden dat het een bijzondere tijd zou worden en dus goed om er wat van vast te leggen", zegt woordvoerder Saskia Byvanck van het JBZ. ,,Aanvankelijk hadden we gerekend op een een half jaar.”

    Maar al snel werd het in het Bossche ziekenhuis duidelijk dat er sprake was van een uitzonderlijke situatie. Die ook niet voorbij zou gaan. ,,We wilden de film rond de zomer uitbrengen. Maar toen we aan het monteren waren was duidelijk dat er een tweede golf zou komen. Het was nog niet voorbij, dus gingen we door.”

    Dus kreeg Taminiau het verzoek meer te filmen. En langer. Dat deed hij, bijna negen maanden lang zelfs. Vorige week filmde hij voor de documentaire de laatste beelden; het uitreiken van kerstattenties aan personeel door leden van de Ronde Tafel Vught.

    Titel lucht
    Behoorlijk actueel dus de film, die als titel kreeg: ‘lucht’. ,,We zochten naar één krachtig woord voor de titel. In het woord lucht zit bijna alles waar het in de pandemie over gaat. Je kunt het op veel manier uitleggen: de lucht waar patiënten naar snakken, de lucht waaraan de zorgmedewerkers behoefte hadden, het virus dat zich door de lucht verspreidt", zegt Taminiau.

    En misschien ook wel de lucht waarvan iedereen hoopt dat die binnenkort opklaart.

    Tussen leven én dood in
    Indrukwekkend en aangrijpend zijn de woorden die Marc-Antony Taminiau gebruikt om zijn eigen gevoel hij de film samen te vatten. Hij stond urenlang in het epicentrum van de coronazorg in deze regio. Heel dicht op zorgmedewerkers, patiënten en familie. En letterlijk tussen leven én dood in. ,,Het gaat je niet in de koude kleren zitten", zegt hij na naar schatting ruim 100 uren filmmateriaal. Dat is mede met hulp van Saskia Byvanck teruggebracht tot een documentaire van 40 minuten.

    Vriendelijkheid voorop
    ,,Het was soms op het randje of erover, maar ik heb nooit paniek gezien. Ik ben er naar op zoek geweest, maar het was er niet. Wel vermoeidheid, mensen die werken in de frontlinie. Maar het belangrijkste wat ik zag: de zorg voor de patiënt is zó warm. Altijd, bij alle moeilijk beslissingen of handelingen blijft de vriendelijkheid voorop staan. Heel gaaf om te zien. Daar moet je voor geboren zijn.”



    Bron: BrabantsDagblad.nl

  13. #638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Marc-Anthony filmde bij JBZ-ziekenhuis de strijd tussen leven en dood in coronatijd
    Alweer een documentaire? Dat is dan reportage 5 of 6 langzamerhand. Er is al 1 op tv geweest, eentje op Videoland en een paar via nieuwsprogramma's. Ik heb niets tegen een reportage maar zoveel verschillende lijkt me iets teveel. Het beeld en boodschap is hetzelfde.

  14. #639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Alweer een documentaire? Dat is dan reportage 5 of 6 langzamerhand. Er is al 1 op tv geweest, eentje op Videoland en een paar via nieuwsprogramma's. Ik heb niets tegen een reportage maar zoveel verschillende lijkt me iets teveel. Het beeld en boodschap is hetzelfde.
    Het staat ieder Ziekenhuis vrij lijkt me (met goedkeuring/instemming van patienten en hun familie), om te filmen hoe ze om gaan met deze crisis in hun ziekenhuis. Het ene is het andere niet, al blijven de beelden en boodschap vaak wel het zelfde. Maar goed, het staat iedereen vrij om te kijken wat hij of zij zelf wil. Het wordt je niet verplicht uiteraard. Maar het is hier wel op zijn plaats. En dan is het aan de mensen of ze het gaan bekijken of niet.

  15. #640

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Het staat ieder Ziekenhuis vrij lijkt me (met goedkeuring/instemming van patienten en hun familie), om te filmen hoe ze om gaan met deze crisis in hun ziekenhuis. Het ene is het andere niet, al blijven de beelden en boodschap vaak wel het zelfde. Maar goed, het staat iedereen vrij om te kijken wat hij of zij zelf wil. Het wordt je niet verplicht uiteraard. Maar het is hier wel op zijn plaats. En dan is het aan de mensen of ze het gaan bekijken of niet.
    Klopt helemaal. Ik heb wel die van Videoland nog in de lijst staan maar dat is de laatste. Frontberichten had laatst ook een special. En die is bijzonder weinig gekeken. Ik denk dat veel mensen dit soort programma's zat zijn en juist afleiding op tv willen hebben.

    Edit: Er is wel weer actueel nieuws. De ziekenhuizen stoppen met de planbare zorg tot nader orde: https://www.gelderlander.nl/binnenla...valt~a81eee6c/

  16. #641

    Standaard

    Ik kom net https://www.thebestsocial.media/nl/v...JBXhA_Ja-Y-DWU tegen. Is het verhaal van een vrouw die 2e Corona heeft gehad en vooral verteld over de 2e keer inclusief verblijf in ziekenhuis.

  17. #642

    Standaard

    9 van de 10 coronabrandhaarden in christelijke gemeenten


    Kerkgangers komen aan bij de Rehobothkerk voor de wekelijkse kerkdienst. De Gereformeerde Gemeente Barneveld-Centrum laat meer
    dan 30 bezoekers per dienst toe.


    Negen van de tien coronabrandhaarden in Nederland is een christelijke gemeente, bevestigt het RIVM na berichtgeving door Trouw. Van de twintig gemeenten met de meeste besmettingen per honderdduizend inwoners waren er veertien christelijk. Binnen de top tien waren het er zelfs negen, berekende het RIVM.

    Lees verder: https://www.telegraaf.nl/nieuws/6027...ijke-gemeenten

  18. #643

    Standaard

    Dat verbaast me niets. Maar het komt niet alleen door kerkbezoek (dat om voor mij onbegrijpelijke redenen nog steeds toegestaan wordt omdat dat dat een grondwettelijk recht zou zijn. Hallo, we leven nu even in bijzondere tijden. Reden voldoende om sommige onderdelen uit de grondwet tijdelijk buiten spel te zetten, lijkt me.). In dit soort christelijke gemeentes leven ook vaak hele grote gezinnen (met 8 tot 14 kinderen), waardoor de besmettingskans exponentieel stijgt. Om nog maar niet te spreken over hoe gelovigen tegen deze pandemie aankijken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #644

    Standaard

    Burgemeester Nunspeet (SGP) heeft al opgeroepen tot online en minder elkaar zien: https://www.destentor.nl/nunspeet/er...line~a43ede80/

  20. #645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Burgemeester Nunspeet (SGP) heeft al opgeroepen tot online en minder elkaar zien: https://www.destentor.nl/nunspeet/er...line~a43ede80/
    Of ze zich daar iets van aantrekken.

    Uit een artikel van het AD een maand of twee geleden ,is dit hun gedachtegang:

    "Overigens laat datzelfde crisisteam weten dat de regering van Rutte zal moeten bekennen ‘dat het de grip op het virus kwijt is’. En dat het veel verstandiger is om op grond van Gods woord te belijden: ‘het loopt de Heere nooit uit de hand.’"

    bron:
    https://www.ad.nl/binnenland/kerken-worstelen-met-30-mensen-advies-wij-gaan-afschalen-naar-honderd~a9b5d1aa/
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  21. #646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    9 van de 10 coronabrandhaarden in christelijke gemeenten

    Negen van de tien coronabrandhaarden in Nederland is een christelijke gemeente, bevestigt het RIVM na berichtgeving door Trouw. Van de twintig gemeenten met de meeste besmettingen per honderdduizend inwoners waren er veertien christelijk. Binnen de top tien waren het er zelfs negen, berekende het RIVM.

    Lees verder: https://www.telegraaf.nl/nieuws/6027...ijke-gemeenten
    Wat was die gezegde ook alweer. God straft meteen. Dat deze "gelovigen" maar niet doorhebben hoe de natuur (al dan wel/niet geschapen door de Heer) werkt. Een virus maakt tussen mensen geen onderscheid, wanneer leren mensen dat nou voor een keer!

  22. #647

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Wat was die gezegde ook alweer. God straft meteen. Dat deze "gelovigen" maar niet doorhebben hoe de natuur (al dan wel/niet geschapen door de Heer) werkt. Een virus maakt tussen mensen geen onderscheid, wanneer leren mensen dat nou voor een keer!
    Nee joh dat zie je verkeerd.

    God is trouwens ook een DJ.

  23. #648

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Nee joh dat zie je verkeerd.

    God is trouwens ook een DJ.
    Dat volgens Faithless, een band dat uit afgevallenen mensen bestaat. Anders zouden ze geen Faithless heten.
    Maar ik vermoed zeer zeker dat God wel ergens in de muziekindustrie zit.
    Volgens de film Dogma ziet God eruit als Alanis Morissette

    https://www.youtube.com/watch?v=tA3dzBrXYtc


  24. #649

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Dat volgens Faithless, een band dat uit afgevallenen mensen bestaat. Anders zouden ze geen Faithless heten.
    Maar ik vermoed zeer zeker dat God wel ergens in de muziekindustrie zit.
    Volgens de film Dogma ziet God eruit als Alanis Morissette

    https://www.youtube.com/watch?v=tA3dzBrXYtc


  25. #650

    Standaard

    Politie geeft boete aan de deur: U droeg geen mondkapje in de supermarkt - 02/01/21


Pagina 26 van 32 EersteEerste ... 16222324252627282930 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •