Pagina 3 van 32 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 793 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Doorgestuurd bericht van IC arts Amphia (Annemarie Vermelis).


    Als intensive care dokter zal ik jullie op de hoogte brengen van hoe het er nu voorstaat. Het is echt crisis! Elke dag worden er meerdere patiënten opgenomen op de ic voor beademing. Oude, minder gezonde mensen maar er liggen nu ook 3 patiënten tussen de 40-50( onze leeftijd dus) en gisteren heb ik zelfs een gezonde jongen van 16 aan de beademing moeten leggen en naar Rotterdam laten gaan.
    Tot nu toe volgen we de Italiaanse lijn omhoog en zij doen echt een noodoproep. Ze liggen ongeveer 2 weken voor op ons maar dat kan je natuurlijk allemaal zelf in de media zien en lezen. De komende tijd wordt heel spannend dus. Met name voor personeel, materiaal en capaciteit in het ziekenhuis.
    Laten we hopen dat het meevalt maar ik vrees ervoor. Excuses voor dit dramatische bericht maar ik vind het belangrijk dat mensen de urgentie zien en dat het heel serieus is.
    Situatie in Brabant is hard uit de hand aan het escaleren.
    Capaciteit van de zorg dreigt de komende dagen overbelast te raken. Er worden dit weekend verpleegkundigen middels spoedcursussen getraind in bedienen beademingsapparatuur. En de beademingscapaciteit is met kunst en vliegwerk verdubbeld. Aantal besmettingen en opnames gaan momenteel echt exponentieel omhoog. Rest van NL loopt nog maar een paar dagen achter....
    Dus advies: geen feestjes, familiebezoek of etentjes. Fysieke sociale contacten naar 0, en dan hopen dat we de pandemie kunnen rekken zodat de zorgvraag het aanbod niet overstijgt
    Dit bericht is nep.

    Welke arts gebruikt in zo’n e-mail ook de tekst “uit de hand aan het escaleren”??

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Dit bericht is nep.

    Welke arts gebruikt in zo’n e-mail ook de tekst “uit de hand aan het escaleren”??
    Het lijkt idd niet het typte taal van een arts.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Dit bericht is nep.

    Welke arts gebruikt in zo’n e-mail ook de tekst “uit de hand aan het escaleren”??
    Klopt. Het ziekenhuis heeft zelf een bericht uitgegeven::

    Amphia1 uur ·

    Momenteel gaat er een nep-bericht viral. In dit bericht zou een van onze artsen de noodklok luiden en spreken over een crisis in Amphia.
    Wij willen je er graag op wijzen dat dit een nep bericht is en niet strookt met de werkelijkheid in het ziekenhuis.
    De afgelopen week heeft Amphia verschillende maatregelen genomen om goed te kunnen blijven zorgen voor haar patiënten en haar personeel. Die hebben tot nu toe goed effect gehad. Hierdoor is het nog steeds mogelijk om voor alle patiënten de noodzakelijke zorg te bieden, ondanks de moeilijke omstandigheden. De situatie is voor nu onder controle. Het zijn en blijven natuurlijk enorm intense tijden voor getroffen patiënten en hun naasten.
    We realiseren ons dat de ontwikkelingen rondom COVID-19 (coronavirus) zich snel opvolgen, waardoor de situatie van dag tot dag verandert. We bekijken dus ook elke dag wat nodig is om die goede zorg te kunnen blijven bieden. Dit gebeurt niet vanzelf, dit vraagt een enorme inspanning van al onze medewerkers en om begrip en flexibiliteit van onze patiënten.

  4. #54

    Standaard

    Deze kon ik toch niet laten te delen...

    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #55

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Deze kon ik toch niet laten te delen...



    Mensen zouden toch niet denken dat toiletpapier het enige middel is om je achterste schoon te maken

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Deze kon ik toch niet laten te delen...
    Er gaan meer grappen over toiletpapier rond:

    https://pbs.twimg.com/media/ETEFKl2X...pg&name=medium
    https://twitter.com/i/status/1238497899148967936
    https://pbs.twimg.com/media/ETE0yvCX...jpg&name=large

    Dit is slechts een selectie.

  8. #58

    Standaard

    Er komen meer maatregelen:
    Kabinet kondigt sluiting aan van scholen, horeca en sportclubs

    Bronnen melden aan RTL Nieuws dat het kabinet nieuwe coronamaatregelen gaat aankondigen straks om 17.00 uur: scholen, horeca en sportclubs gaan op slot. Hoe deze maatregelen er precies eruit komen te zien, wordt duidelijk op de persconferentie.


    Bron: RTL. Om 17.30 komt er een persconferentie.

  9. #59

    Standaard

    Pfff, horeca moet vanavond al om 6 uur dicht. Je zult hier maar als toerist zijn en vanavond ergens willen gaan eten omdat je eigen hotel geen restaurant heeft. Of moeten die ook dicht? En morgen dus geen ontbijt of lunch? Bizar.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #60

    Standaard

    Sluiting van scholen was onvermijdelijk, NL was nog één, zoniet het laatste land, in Europa dat de scholen open hield en dat valt moeilijk te verkopen.


    Engeland gooit het, vooralsnog, over een andere boeg en daar zijn er nog maar weinig maatregelingen getroffen. Scholen blijven open, net als evenementen en dergelijken.
    Wel is er daar het idiote plan om alle 70 plussers, ongeacht of je nu gezond bent of niet, voor 4 maanden in thuis quarantaine te zetten.

    Eigenlijk geven ze alle 70 plussers huisarrest zodat het leven voor de rest gewoon zijn gang kan gaan,.. hopelijk hebben ze genoeg enkelbanden.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  11. #61

    Standaard

    Deze maatregelen zijn erg ontwrichtend voor de maatschappij en moeten, hoewel ze nodig zijn, niet te lag duren.

    Anders zitten we als we niet oppassen weer met een tekort aan psychologen en psychiaters en een toename van depressies en zelfdodingen,alla de grote crisis van de jaren 30
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  12. #62

    Standaard

    Ook Pathe & VUE bioscopen zijn per direct gesloten!

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Pfff, horeca moet vanavond al om 6 uur dicht. Je zult hier maar als toerist zijn en vanavond ergens willen gaan eten omdat je eigen hotel geen restaurant heeft. Of moeten die ook dicht? En morgen dus geen ontbijt of lunch? Bizar.
    Er zijn toch supermarkten? Het lijkt me dat je als toerist nu ook snel naar huis wilt. Dit ongemak lijkt me het minst van de problemen. En vwb je eerdere bericht, de symptomen doen denken aan griep, maar kunnen heel heftig zijn. Kijk maar naar de verhalen van de 16-jarige jongen op de IC, de verhalen van de verplegers die leeftijd genoten op hun buik moeten beademen omdat het anders niet kan en die mensen kermen van de pijn. Dit is niet zomaar vergelijkbaar met de griep. En de cijfers zijn nu laag, gelukkig maar, maar dit virus is niet te stoppen en dat is niet te vergelijken met het griepvirus. Dat ia onder controle. Dit niet. En als het muteert, dan kan het nog erger worden. Dus dit onderschatten is het gevaarlijkste wat je nu kan doen. Achteraf gelijk hebben of de maatregelen al dan geen nut hebben gehad is natuurlijk makkelijk. Het gaat erom wat je nu doet met de (/het gebrek aan) kennis dat je hebt. Dat maakt het serieus en zo allemaal onzeker. Wat je ook doet, doe het verstandig!
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 15-03-2020 om 19:29

  14. #64

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    En als het muteert, dan kan het nog erger worden.
    Wat mutatie betreft, een virus heeft er totaal geen nut bij als zijn host komt te overlijden. Een Belgische viroloog gaf aan dat dit virus als het ware nog een puber is met weinig ervaring.
    Een nieuw virus is daarom meestal dodelijker dan een gemuteerde variant, maar helaas is dit nieuwe virus wel al goed in besmetten.

    En in België blijven afhaal en bezorg restaurants trouwens gewoon open,.. ik ga ervan uit dat dat hier in NL ook zo zal zijn.
    In België zijn er al normale restaurants die nu overgaan op afhaal en bezorg diensten om toch inkomsten te houden.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #66
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zo, je had de rijen voor de coffeeshops eens moeten zien! Half Amsterdam in de stress. Lastig hamsteren ook, want meer dan toegestaan lukt niet. Thuisbezorgd.nl is ook in mijn regio ook actief, vooralsnog... Ging allemaal nog sneller dan verwacht. Klinkt toch een beetje als een paniekbeslissing, want niemand kreeg de tijd om zo'n bord leeg te eten of zijn drankje te nuttigen. Past in de paniektoestand. Wat gisteren totaal niet nodig geacht werd, is vandaag hoogste spoed. Al die mensen die zijn gaan hamsteren zullen nu toch denken "zie je wel, zo gek was dat niet", al dan niet terecht. Niemand zal nog raar opkijken als eind van de week alsnog alles dicht moet behalve de puur noodzakelijke zaken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #67

    Standaard

    Denk/hoop dat het op het einde van de rit de juiste maatregelen zijn.Het kwam straks toch allemaal heftig binnen.

  18. #68

    Standaard

    Supermarkten en apotheken zullen sowieso openblijven.

    Ik baal er wel een beetje van dat ik niet eerder begonnen ben met extra voedsel in te slaan. Nu moet ik over een paar dagen wel boodschappen doen. En ja, er is genoeg voorraad in de distributiecentra, maar als een paar hysterische lui elke dag de halve winkel leegroven, dan word je zelf ook gedwongen om te hamsteren.

  19. #69

    Standaard

    Het gevoel dat je gedwongen wordt om zelf te gaan hamsteren kreeg ik vanavond toen ik bij de Albert Heijn XL was. Veel lege rekken en dan begin je je toch af te vragen of het niet verstandig is om wat extra in te slaan.

    Ik ben trouwens benieuwd wat de nieuwe maatregelen voor mijn werk gaan betekenen. Ik werk namelijk in een bedrijfsrestaurant. Moet deze nu ook op slot? Ik hoop het morgen te horen, anders dinsdag als ik weer moet gaan werken. Denk haast van wel aangezien het een eet- en drinkgelegenheid is.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Het gevoel dat je gedwongen wordt om zelf te gaan hamsteren kreeg ik vanavond toen ik bij de Albert Heijn XL was. Veel lege rekken en dan begin je je toch af te vragen of het niet verstandig is om wat extra in te slaan.

    Ik ben trouwens benieuwd wat de nieuwe maatregelen voor mijn werk gaan betekenen. Ik werk namelijk in een bedrijfsrestaurant. Moet deze nu ook op slot? Ik hoop het morgen te horen, anders dinsdag als ik weer moet gaan werken. Denk haast van wel aangezien het een eet- en drinkgelegenheid is.
    Mijn vriendin werkt ook in een bedrijfsrestaurant en die heeft vrijdag al te horen gekregen dat zeker voor de komende week thuis kan blijven.

  21. #71

    Standaard

    Meer dan helft ic-patiënten is jonger dan 50 maar ouderen gaan eerder dood:https://www.welingelichtekringen.nl/...rder-dood.html

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik ben trouwens benieuwd wat de nieuwe maatregelen voor mijn werk gaan betekenen. Ik werk namelijk in een bedrijfsrestaurant. Moet deze nu ook op slot? Ik hoop het morgen te horen, anders dinsdag als ik weer moet gaan werken. Denk haast van wel aangezien het een eet- en drinkgelegenheid is.
    Ik denk wel dat dit moet, toch ook een vorm van Horeca. Kan mij alleen voorstellen dat het in zorginstellingen een ander verhaal is. Had gisteravond voor mijn werk iemand van de horecagroothandel aan de telefoon om onze bestellingen (scholengemeenschap) te annuleren, hij gaf aan dat ze vanaf vandaag eigenlijk alleen nog maar hoeven te leveren aan zorginstanties.

    Wij zijn nu wel druk bezig om onze verse producten die wij nog hadden aan de voedselbank te schenken. Die hebben door al het gehamster een enorm tekort namelijk. Domme is dat in Nederland de hygiëne regels zo streng zijn dat het voor veel producten niet eens mag. Maar goed, dit zijn nu andere tijden. Ook bij de groothandel komt de voedselbank zo langs gelukkig.

  23. #73

    Standaard

    Ons bedrijfsrestaurant is (vooralsnog) open met een beperkt assortiment. Vandaag zijn er 40 mensen geweest (normaal zijn dat er zo'n 400). Toch heb ik nog steeds mijn twijfels of dit wel mag. FNV Catering wist het ook nog niet. Ze zijn het aan het uitzoeken.

  24. #74

    Standaard

    Ergens bizar dat zo'n grote winkel als de MM nog open is.

  25. #75
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ergens bizar dat zo'n grote winkel als de MM nog open is.
    Nou ja, op normale dagen is het daar al vaak afgestorven, denk dat je daar nu alleen loopt. Maar sowieso wordt de scheidingslijn dan heel lastig bepalen. Dan moeten kledingwinkels, schoenenwinkels, kappers, slagers enz. nog eerder dicht, want daar is fysiek contact nog groter.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 3 van 32 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •