Pagina 7 van 32 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 793 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Wie zijn toch die malloten die nog steeds pasta en wcpapier hamsteren? Deze schappen zijn na het middaguur compleet leeg in de supermarkten.

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Wie zijn toch die malloten die nog steeds pasta en wcpapier hamsteren? Deze schappen zijn na het middaguur compleet leeg in de supermarkten.
    Vind dat de winkels daar zelf ook eens op moeten letten in deze situatie.Het zijn ook steeds dezelfde mensen die blijven hamsteren.

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Wie zijn toch die malloten die nog steeds pasta en wcpapier hamsteren? Deze schappen zijn na het middaguur compleet leeg in de supermarkten.
    Inderdaad bizar. Gistermiddag zowel de Deka Markt als de hele Kruidvat zonder WC papier. En dat in een (betrekkelijk) klein dorp. Hoeveel schijtlint kan je hebben zeg...

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Inderdaad bizar. Gistermiddag zowel de Deka Markt als de hele Kruidvat zonder WC papier. En dat in een (betrekkelijk) klein dorp. Hoeveel schijtlint kan je hebben zeg...
    Inderdaad erg raar. Of gaan ze thuis sportoefeningen met wc-rollen doen? De sportschool waar ik normaal kom, had eergisteren al een oefening voor thuis met 4 wc-rollen (zullen wel in huis zijn was het commentaar).

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Wie zijn toch die malloten die nog steeds pasta en wcpapier hamsteren? Deze schappen zijn na het middaguur compleet leeg in de supermarkten.
    Je moet eens zien hoeveel malloten positieve comments leveren onder de video’s van de nieuwe volksgek nummer 1, Robert Jensen. Feit is dat we te maken hebben met een aanzienlijke hoeveelheid domme mensen in Nederland. Echt enorm domme mensen. Die toch veelal stemrecht hebben en kinderen mogen krijgen en met 100 km per uur over de snelweg mogen rijden. Ik vind het gedrag van mijn domme mede-Nederlanders deprimerender dan het Corona virus.

    Heb zelf intussen te horen gekregen dat ik pas over 1,5 week weer mag werken, in verband met een incubatietijd van twee weken van het virus.

    Bleh. Mag graag vrij zijn en niks doen maar onder deze omstandigheden vind ik het waardeloos.

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    En jij denkt dat die mensen geen idee hebben van wat er speelt ? Is Turkse ondertiteling nodig ofzo ?
    Ja, dat denk ik eigenlijk wel. Ik vraag me af of die mensen überhaupt Nederlandse TV kijken en Nederlandse kranten cq nieuwswebsites lezen. Ik denk dat ik het antwoord wel weet.
    Gisteren weer verbijsterende beelden van de Haagse markt gezien, die uiteindelijk terecht gesloten werd. Ook hier weer voor 95% allochtone bezoekers die zich niets aantrekken van alle raadgevingen. Hoezo geïntegreerd? Misschien moeten de gemeenten maar huis-aan-huis pamfletten in de bus doen waarop in meerdere talen alle maatregelen en sancties helder omschreven zijn. Of anders overal op straat ophangen. En zo niet, dan zit er niets anders op dan streng handhaven op straat. We moeten even door deze zure appel heen bijten. Dat geldt ook voor deze mensen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #157

    Standaard

    De bedoeling is nu om met je winkelwagentje snel de supermarkt door te lopen, kopen wat je nodig hebt en weer weg. Er mag maar een beperkt aantal mensen tegelijk binnen zijn.

    Ik denk dan, oké, ik bepaal voor de tijd precies wat ik nodig heb, gebruik de boodschappen-app om so efficient mogelijk met mijn tijd om te gaan en ben de supermarkt weer uit voor je Corona kan zeggen.

    Staan er in de supermarkt gewoon weer studenten met z’n tweeën uitgebreid in het gangpad - allebei een karretje, onmogelijk om dan nog 1,5 meter afstand te houden - te overleggen welke kaas ze gaan kopen. En niet even, nee, gewoon twee minuten de boel blokkeren omdat het kopen van kaas schijnbaar een hele klus is.

    Hoe kunnen mensen toch zo dom zijn??

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Staan er in de supermarkt gewoon weer studenten met z’n tweeën uitgebreid in het gangpad - allebei een karretje, onmogelijk om dan nog 1,5 meter afstand te houden - te overleggen welke kaas ze gaan kopen. En niet even, nee, gewoon twee minuten de boel blokkeren omdat het kopen van kaas schijnbaar een hele klus is.

    Hoe kunnen mensen toch zo dom zijn??
    Had je ze wel gevraagd even ruimte te maken? Meestal als ik een blokkade tegenkom, vraag ik even of ik erlangs mag. Inderdaad niet handig van ze.

  9. #159
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #160

    Standaard

    Hier kan ik zo kwaad om worden. Van mij mag deze man hier de gevolgen van gaan ondervinden. Niet normaal om zo om te gaan met een oudere vrouw :

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1653...bejaarde-omver
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 27-03-2020 om 13:31

  11. #161
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Helemaal mee eens, maar het schoppen van die vrouw was natuurlijk ook niet helemaal correct.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Hier kan ik zo kwaad om worden. * Niet normaal om zo om te gaan met een oudere vrouw :

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1653...bejaarde-omver
    Tja, dit krijg je er nu van als mensen op eigen houtje dingen gaan doen (zakken potgrond pakken) in plaats van afstand te houden. Bij de kassa en met die strepen is het een uitgemaakte zaak, maar vaak is het erg moeilijk hoor, die afstand. Ik had het vanochtend ook in de supermarkt, bij sommige krappe gangpaden waar meerdere mensen staan of lopen kan het gewoon moeilijk zijn. Iedereen moet wennen aan die afstand en om dan te anticiperen. Hier had de man uiteraard moeten wachten.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 27-03-2020 om 13:40

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Helemaal mee eens, maar het schoppen van die vrouw was natuurlijk ook niet helemaal correct.
    Nou Claudio, Dat kan ik wel begrijpen. Zij zit in een kwetsbare doelgroep, en als die hond dan steeds keer op keer de regels aan zijn laars lapt, dan kan ik begrijpen dat ze boos wordt en dat wil laten merken. Zo reageren, en dan ook nog eens een zware zak potgrond gooien tegen een weerloze vrouw, dat is wel zo laag. ik begrijp best dat die man daar nooit meer binnen mag komen.

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht

    Nu even vanuit mn rol als moderator: Die verwensing van jou vind ik toch wel de pot die de ketel verwijt en hoort totaal niet thuis op dit forum. Hiermee maak je het alleen maar erger in plaats van bij te dragen aan een goede en positieve sfeer. Dus graag even aanpassen, dan haal ik het hier in de quote ook weg. Hier op het forum is geen plek voor dit soort uitspraken.
    Ik heb het aangepast naar ''Van mij mag deze man hier de gevolgen van gaan ondervinden''!

    Hopelijk is dit beter?

  15. #165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik heb het aangepast naar ''Van mij mag deze man hier de gevolgen van gaan ondervinden''!

    Hopelijk is dit beter?
    Tja, ik zit zo in elkaar dat je niet zo duidelijk iets voor een ander zou moeten wensen wat je zelf ook niet wil. Ik laat het aan jou, ik heb de gehele zin in de quote weg gehaald.

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    ..Ik laat het aan jou,....
    Het is al aangepast Rogier, dus dat is dan toch goed? Dus wat moet je dan aan mij laten?? Tekst is al weg. Maar zou je dan ook die rode tekst bij jou van jou, en die rode tekst bij mij van jou weg kunnen halen, aangezien het nu opgelost is?

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Het is al aangepast Rogier, dus dat is dan toch goed? Dus wat moet je dan aan mij laten?? Tekst is al weg. Maar zou je dan ook die rode tekst bij jou van jou, en die rode tekst bij mij van jou weg kunnen halen, aangezien het nu opgelost is?
    Die aanpassing vind ik nog steeds niet oke Raymond, hiermee doe je nog steeds een suggestieve verwensing naar iemand. Maar dat moet je zelf weten. Of dit binnen de forumregels valt weet ik niet, maar dat moet Ludo uiteindelijk uitmaken.

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Die aanpassing vind ik nog steeds niet oke Raymond, hiermee doe je nog steeds een suggestieve verwensing naar iemand. Maar dat moet je zelf weten. Of dit binnen de forumregels valt weet ik niet, maar dat moet Ludo uiteindelijk uitmaken.
    Daarmee bedoel ik ''Boete, Straf, het niet meer in de winkel mogen komen daar'', dat bedoel ik met de gevolgen gaan ondervinden. Nu wel duidelijk genoeg uitgelegd dan?

  19. #169

  20. #170

    Standaard

    Geen 1,5 meter afstand in de winkel: 181 euro boete?



    Klanten die in een winkel de anderhalve meter afstand tot anderen niet in acht nemen, kunnen een boete van €181 tegemoet zien. Ook kan een winkelverbod van een jaar worden opgelegd als geen gehoor gegeven wordt aan de Noodverordening Corona die geldt.

    Dat meldt de Stichting OverlastDonatie (SODA) aan winkeliers. ,,Op verzoek van de detailhandel hebben wij deze aanpak ontwikkeld om winkeliers bij de handhaving van de coronamaatregelen te ondersteunen”, zegt directeur Arie Jan van Os.

    ,,Het resultaat is dat ondernemers in handhavingssituaties de klant naast een winkelverbod een schadevergoeding van €181,- kunnen opleggen, zo hebben we met de politie afgestemd”, stelt Van Os, die zegt dat de maatregel - die geldt voor bezoekers vanaf 14 jaar - per direct ingaat.

    ,,Als er onvoldoende afstand van elkaar genomen wordt, brengt dat ernstige gezondheidsrisico’s met zich mee. De kans bestaat dat een winkelier wordt beboet of dat de burgemeester hun winkel sluit als hier niet tegen wordt opgetreden”, aldus Van Os. ,,Vandaar dat we deze aanpak toe gaan passen, net zoals dat gebeurt bij winkeldiefstal.”

    Schadeformulier
    In een mail aan winkeliers stelt SODA ,,dat het van groot belang is dat u klanten wijst op de regels en de naleving ervan. Indien dit niet gebeurt kunt u de klant aanspreken. Bij niet naleven van de regels door de klant vraagt u hem mee te gaan naar uw kantoor en zegt dat door de misdraging schade is ontstaan en deze vergoed dient te worden. Daartoe kan een schadeformulier worden ingevuld en net zoals bij diefstal bij escalatie de politie worden gewaarschuwd”.

    ,,Natuurlijk zitten we niet te wachten op overtredingen, maar het is goed te weten dat er nu een schadevergoeding kan worden gevraagd”, meent de SODA-directeur. ,,We hopen dat dit klanten afschrikt en het leidt tot goed verantwoord en veilig winkelgedrag. Zo niet, dan wordt de schadevergoeding wegens maatschappelijk onbetamelijk gedrag opgelegd. Doet de klant moeilijk en weigert die te betalen dan kan de politie nog een boete opleggen van €370.”

    Bron: Telegraaf.nl

  21. #171

    Standaard

    Vandaag zijn er hier in NL & Spanje weer ontzettend veel mensen aan het virus overleden.Ook met de intelligente lockdown lijkt het nog niet minder te worden.

    Tjonge jonge waar zijn we in beland.

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Vandaag zijn er hier in NL & Spanje weer ontzettend veel mensen aan het virus overleden.Ook met de intelligente lockdown lijkt het nog niet minder te worden.

    Tjonge jonge waar zijn we in beland.
    De mensen die nu overlijden, hebben het virus misschien wel drie weken geleden opgelopen. Plus meldt het RIVM er elke keer bij dat de cijfers met vertraging worden doorgegeven.

    https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    De mensen die nu overlijden, hebben het virus misschien wel drie weken geleden opgelopen. Plus meldt het RIVM er elke keer bij dat de cijfers met vertraging worden doorgegeven.

    https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus
    Tel daarbij dat lang niet iedereen getest wordt en dat vermoedens alleen van huisartsen niet eens worden meegeteld door het RIVM. Kortom, het daadwerkelijke aantal besmettingen is veel hoger evenals het aantal overledenen, er overlijden mensen die in quarantaine zitten die ook niet meegeteld worden. De situatie is dus groter dan het RIVM doet voorkomen. Blijf dus vooral binnen en hou afstand.

  24. #174

  25. #175

    Standaard

    Dit is ook zeer triest zeg :

    Rouwautochauffeur Willem (65) stierf ‘in het harnas’ toen hij een overleden coronapatiënt ophaalde


    Rouwautochauffeur Willem de Groot (65) uit Maarssen overleed aan de gevolgen van een hartaanval, terwijl hij met
    een collega van Barbara Uitvaartverzorging in het ETZ ziekenhuis in Tilburg een overleden coronapatiënt kwam ophalen.

    Rouwautochauffeur Willem de Groot (65) uit Maarssen stond met een collega in het Elizabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg om een overleden coronapatiënt terug naar Utrecht te brengen, toen hij zelf onwel werd. Een paar uur later overleed hij aan de gevolgen van een hartaanval. Volgens zijn werkgever stierf De Groot ‘in het harnas’. ,,Dit werk was zijn leven.”

    Al 26 jaar bracht Willem de Groot voor Barbara Uitvaartverzorging in Utrecht en omgeving overledenen naar hun laatste rustplaats of haalde hen juist kort na het overlijden op. Zo ook vorige week donderdag, toen hij met een collega naar het Elizabeth-TweeSteden ziekenhuis in Tilburg reed om daar het lichaam van een overleden coronapatiënt op te halen. De Groot en zijn collega moesten bij het ziekenhuis wachten, omdat een aantal andere rouwauto’s nog voor hen stond.

    Toen zij naar binnen mochten om de overledene te halen, werd De Groot plotseling onwel. Hij zakte voor de ogen van zijn collega in elkaar. ,,Die heeft direct geroepen en gezwaaid naar de mensen in witte jassen. Ze waren er binnen no-time bij. Maar het heeft helaas niet mogen baten,” vertelt directeur van Barbara Uitvaartverzorging, Pierre van Kooten (59), met bedrukte stem. ,,Ik heb de collega opgevangen, die terug naar Utrecht kwam. Die zei: ‘het ziet er niet goed uit’. Ik hield mijn hart vast. Een paar uur later kreeg ik van Willem’s familie een telefoontje. Hij heeft het niet gered.”

    In het harnas
    In een grote rouwadvertentie schrijft de uitvaartverzorger dat De Groot ‘in het harnas is gestorven'. ,,Dit werk was zijn leven. Op dit moment overheerst bij ons ook het verdriet om het verlies van een zeer gewaardeerde collega, maar als ik dan toch ook het positieve mag zien: het is ergens heel mooi dat Willem tijdens zijn werk is gestorven. Dit paste bij hem. Hij kon niet stilzitten en was hier nagenoeg altijd. Ik kon hem niet meer straffen dan te zeggen dat hij zijn vakantiedagen moest opnemen en een weekje vrij moest nemen.”


    Rouwautochauffeur Willem de Groot is ‘in het harnas gestorven’.

    Een manusje-van-alles, zo omschrijft Van Kooten zijn vaste ‘chauffeurverzorger’ ,,Hij was een grote spin in ons web. Je kon alles bij hem neerleggen. Dan zei hij: ik regel het. Het overbrengen en vervoeren van overledenen, maar ook het besturen van rouw- en volgauto’s, het begeleiden van rouwbezoek, het verzorgen van overledenen en veel meer. Hij had een belangrijke taak en had zoveel ervaring, dat hij mij vaak vertelde hoe het moest.”

    Groot hart
    Volgens Van Kooten had De Groot een warm en groot hart. ,,Het was een zeer behulpzame man. Dit vak is niet voor iedereen weggelegd, maar hij verstond het goed. Er komen veel emoties bij kijken, maar het is onze taak om de uitvaart goed te regelen. Toch blijven wij ook mensen en raakt het ons soms ook. Vooral als het om kinderen gaat. Dat had Willem ook.”

    Zijn collega’s hebben De Groot op verzoek van zijn familie opgehaald uit het ziekenhuis in Tilburg en regelen ook zijn uitvaart. ,,Dat zou Willem, denken wij, ook zo hebben gewild.”

    Erehaag
    Als de familie donderdag afscheid van De Groot neemt, vormen zijn collega's bij het uitvaartcentrum aan de Egginklaan een erehaag. ,,Wel met de vereiste 1,5 meter afstand. Ook wij hebben te maken met de coronamaatregelen en dat is ontzettend moeilijk als het om verdriet, overlijden en rouw gaat. Maar een van de maatregelen is dat er niet meer dan dertig mensen bij een uitvaart mogen zijn. Ondanks dat dit een medewerker van ons is, zijn de regels niet anders. Willem’s afscheid wordt wel via een live-verbinding uitgezonden voor mensen die niet aanwezig kunnen zijn.”

    De Groot beaamt dat de maatregel een grote impact heeft op nabestaanden. ,,Het zijn bizarre tijden voor iedereen, ook voor ons. We hopen dat we hier niet zullen meemaken wat er nu in Brabant gebeurt, maar mocht dat wel het droevige geval zijn, dan maken wij onze borst nat. Dan moeten wij allemaal gezond blijven om iedereen in deze moeilijke tijd te kunnen helpen. De maatregelen zijn belangrijk voor onze veiligheid, maar ook voor die van de nabestaanden. Dat wist Willem ook.”

    Bron: AD.nl

Pagina 7 van 32 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •