De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het vervolg op Kubricks meesterwerk The Shining: DOCTOR SLEEP. Vanaf 11 maart verkrijgbaar op DVD, Blu-ray en 4K UHD

    Het vervolg op Kubricks meesterwerk The Shining: DOCTOR SLEEP. Vanaf 11 maart verkrijgbaar op DVD, Blu-ray en 4K UHD

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Dit is niet het vervolg op “Kubrick’s The Shining”. Dit is de verfilming van het vervolg van “King’s The Shining”.

    Ik snap dat dit artikel een reclame doeleinde heeft, maar een beetje bij de feiten blijven is toch wel een goed idee?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Dit is niet het vervolg op “Kubrick’s The Shining”. Dit is de verfilming van het vervolg van “King’s The Shining”.

    Ik snap dat dit artikel een reclame doeleinde heeft, maar een beetje bij de feiten blijven is toch wel een goed idee?
    Deze teksten zijn rechtstreeks afkomstig van Warner die de film heeft geproduceerd. Dus als zij zo de film in de markt zetten dan kan je ervan uitgaan dat dit de feiten zijn, ondanks welke voorkeuren je er zelf over hebt.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Deze teksten zijn rechtstreeks afkomstig van Warner die de film heeft geproduceerd. Dus als zij zo de film in de markt zetten dan kan je ervan uitgaan dat dit de feiten zijn, ondanks welke voorkeuren je er zelf over hebt.
    Echt, je vertrouwt Warner NL....

    Kijk eens op hun internationale website https://www.warnerbros.com/movies/doctor-sleep

    ABOUT

    “Doctor Sleep” is the continuation of Danny Torrance’s story 40 years after the terrifying events of Stephen King’s The Shining. Still irrevocably scarred by the trauma he endured as a child at the Overlook, Dan Torrance has fought to find some semblance of peace. But that peace is shattered when he encounters Abra, a courageous teenager with her own powerful extrasensory gift, known as the “shine.” Instinctively recognizing that Dan shares her power, Abra has sought him out, desperate for his help against the merciless Rose the Hat and her followers, The True Knot, who feed off the shine of innocents in their quest for immortality. Forming an unlikely alliance, Dan and Abra engage in a brutal life-or-death battle with Rose. Abra’s innocence and fearless embrace of her shine compel Dan to call upon his own powers as never before—at once facing his fears and reawakening the ghosts of the past.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Van IMDB:

    It took a lot of negotiating to get this film made.
    Mike Flanagan
    had to convince
    Stephen King
    that, despite his own distaste for
    Stanley Kubrick
    's
    The Shining
    (1980), audiences were more familiar with that version rather than
    The Shining
    (1997), and largely preferred the film to the miniseries. Therefore, this film had to be a sequel to Stanley Kubrick's classic film.

    Most elements from
    The Shining
    (1980) were recreated with duplicate sets and lookalike actors, though three shots were reused: the aerial shot of the water and the island and the two shots after it of the car driving on the mountain road. The shots were degrained, recolored as day-for-night, and had snow digitally added.

    Mike Flanagan
    painstakingly recreated the sets of the Overlook hotel from blueprints acquired from
    Stanley Kubrick
    's estate.

    Dus wel een vervolg op
    Kubrick’s The Shining


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Echt, je vertrouwt Warner NL....

    Kijk eens op hun internationale website https://www.warnerbros.com/movies/doctor-sleep
    We krijgen deze officiële persberichten van het persbureau van Warner Nederland. Echt, Pepijn.
    We maken deze teksten niet zelf, dus als Warner de film hier zo wilt verkopen, dan doen ze dat zo.

  7. #7

    Standaard

    Ik begrijp dat de website de tekst plaatst zoals de adverteerder het wil hebben.

    Maar het blijft toch wel suf van diezelfde adverteerder, m.i. Het is toch echt in eerste instantie een verfilming van een bestaand boek, niet een vervolg op een bestaande film.

  8. #8

    Standaard

    Waar een mens over kan vallen...
    BD (1243) What i Watch

  9. #9

    Standaard

    Als ik vijf euro had gehad voor elke feitelijke fout die in een persbericht staat, dan kon ik gaan rentenieren op Hawaii.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Waar een mens over kan vallen...
    Over vallen? Ik merk op dat de beschrijving van deze film nogal vreemd is. Is dat echt zo “”?

  11. #11

    Standaard

    De film is zowel een vervolg op het boek van King als op Kubrick's verfilming. Voornamelijk het einde van de film is aangepast ten opzichte van het boek, om zo te kunnen refereren naar de gebeurtenissen in de eerste film.

  12. #12

    Standaard

    Ben alvast benieuwd om de film te zien. Enkel raar dat de director's cut enkel op blu-ray is en niet in 4K.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    We krijgen deze officiële persberichten van het persbureau van Warner Nederland. Echt, Pepijn.
    We maken deze teksten niet zelf, dus als Warner de film hier zo wilt verkopen, dan doen ze dat zo.
    Dat snap ik natuurlijk ook wel.
    Nu presenteer je het iig wat minder dan dat het een feit zou zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dat snap ik natuurlijk ook wel.
    Nu presenteer je het iig wat minder dan dat het een feit zou zijn.
    Die strekking zit in mijn eerste bericht ook al Pepijn. En sinds wanneer wordt een commercieel
    persbericht zo precair afgewogen dat het feitelijkheden zou moeten bevatten. Beetje spijkers op laag water zoeken vind ik. Volgens mij moet je die berichten altijd een beetje soepeltjes interpreteren.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Die strekking zit in mijn eerste bericht ook al Pepijn. En sinds wanneer wordt een commercieel
    persbericht zo precair afgewogen dat het feitelijkheden zou moeten bevatten. Beetje spijkers op laag water zoeken vind ik. Volgens mij moet je die berichten altijd een beetje soepeltjes interpreteren.
    Dan verschillen we van mening,
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    En sinds wanneer wordt een commercieel
    persbericht zo precair afgewogen dat het feitelijkheden zou moeten bevatten.
    Ja, joh, wie zit er nou te wachten op feitelijkheden? Zo’n achterhaald concept.

    Ik heb er geen problemen mee dat Kubrick’s film genoemd wordt en ik heb er al helemaal geen problemen mee dat deze website de tekst zo plaatst (geld is geld), maar ik blijf erbij dat het apart is om het bron materiaal van deze film (het boek) niet eens te benoemen. The Shining (het boek) behoort absoluut wel tot de moderne horror klassiekers.

    Keuze van de adverteerder natuurlijk, maar een bijzonder vreemde keuze, m.i.

  17. #17

    Standaard

    Ik snap de keuze wel. Ik denk dat Dr. Sleep beter verkoopt als een vervolg op een film die onder filmliefhebbers zeker bekend is dan als vervolg op een boek, waarvan de kans dat die bekend is onder filmliefhebbers een stuk kleiner is. Filmkijkers zijn niet perse lezers. En voordat mijn bericht verkeerd wordt geinterpreteerd: uiteraard moet een persbericht feiten bevatten, maar ik snap dat Warner bij deze tagline en USP een iets andere lijn heeft gekozen.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Als ik vijf euro had gehad voor elke feitelijke fout die in een persbericht staat, dan kon ik gaan rentenieren op Hawaii.
    Moet je eens kijken op Filmtotaal, daardoor had je allang 10 huizen kunnen bouwen in Dubai bv. Hier valt het echt wel mee.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Moet je eens kijken op Filmtotaal, daardoor had je allang 10 huizen kunnen bouwen in Dubai bv. Hier valt het echt wel mee.
    Ik heb het over de persberichten die ik zelf ontvang.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Doctor Sleep heeft een mooie uitgave gekregen. Hij zit verpakt in een zwarte keepcase met slipcase en beide versies zijn voorzien van Engels Dolby TrueHD Atmos (en Frans Dolby Digital).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •